Pagina 91 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 22:15
door Daniel
Wat me op de kaart van Sittard/Geleen nog opvalt (gezien ik er toevallig gisteren was en daarvoor ook al de kaart van de nieuwe situatie bekeek) is dat lijn 34 blijkbaar op de Markt in Obbicht gaat keren en dus in twee richtingen door Grevenbicht gaat rijden. Op de eerdere versies van de kaart stond deze lijn als ringlijn (dus zoals de combi 18/19 nu een rondje rijdt daar).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 22:45
door Vinny
Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')
De zwembadexpress. Hopelijk mag ik ook met de bus mee als ik een speedo aanheb :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 23:23
door cassie127
De verwarming meteen op tropische zwembaden temperatuur :lol:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 05 okt 2016, 23:29
door Roel043
Ik vind het vooral vreemd dat er de afgelopen maanden regelmatig gesproken werd over het strekken van lijnen, snellere routes, minder voor de reiziger vervelende lussen binnen een traject of omrijden via dorpskernen, minder variaties van routes binnen dezelfde lijn op verschillende tijdstippen want dat was verwarrend..
Maar ik heb toch de indruk dat er op die punten vrij weinig veranderd is, alleen zijn ze op sommige plekken verdwenen en op andere plekken juist tevoorschijn gekomen.

Bijvoorbeeld:

Vanaf Nazareth naar Station Maastricht krijg je er nu gratis een rondje Geusseltbad/World College en Wittevrouwenveld bij (in de avonduren dan weer niet langs Geusseltbad/World College).
Lijn 10 rijdt overdag naar P&R Noord maar in de ochtenden en avonden naar Station Maastricht.
De verschillende routes binnen bijvoorbeeld de lijnen 24 en 29.
De lus van lijn 30 bij MAA, maar dan wel weer alleen op bepaalde uren.
Lijn 10 en 350 die tussen Akersteenweg en Gulpen op 2 minuten tijd achter elkaar aanrijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 07:43
door sirvinniei
De stadsdienst Venlo gaat s avonds als nachtvlinder rijden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 08:14
door OmniLezer
Afbeelding

Ik denk dat ik een Citea SLF in Limburg Livrei heb gevonden. Deze staat ook op pagina 70 in ditzelfde topic. Is dit de SLF die men bedoelde,oproep naar wie het ook zocht.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 10:01
door ArrivaBas
De afbeelding werkt niet bij mij... (A)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 10:14
door bartjemestrom
Afbeelding

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 15:05
door Plutona
Weet iemand al iets over welk materieel voor welke lijn ingezet wordt?

Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Verder valt het me op dat lijn 40 (nu 41) Sittard - Heerlen toch slechts een halfuurdienst blijft. Aangezien er niet meer met geleed gereden gaat worden, voorzie ik problemen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 15:18
door maaslynx
Afgezien van de wat aparte routes soms in Maastricht (Lijn 3 bv), vind ik ook de vroege uren tot nu erg verwarrend:

- De vroegste bus vanuit Oud Caberg/Malberg (Lijn 1/2) naar het station vertrekt pas na zessen, om aan te sluiten op de 6:27 IC. Dat is een half uur later dan nu het geval is.
- Lijn 6 vanuit Daalhof daarintegen start wel om 5:30 op om aansluiting op de 5:57 IC te bieden.
- Lijn 10 begint te rijden van station Maastricht naar Gulpen om 5:24. Er sluit werkelijk helemaal niks aan op die rit. Gaan ze er dan vanuit dat zoveel in mensen in de binnenstad zo vroeg op het MUMC moeten zijn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 16:40
door Seat Ibiza
Ook een opvallende in de dienstregeling: de ritten van lijn 5 die niet naar Eijsden doorrijden, maar in Heugem keren, doen dat al op de halte Oude Maasstraat. De haltes in Heugem-Zuid worden dus maar 2x per uur bediend.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 16:43
door Meltrain
Suus schreef:Ik zie in ieder geval een aanpassing van de bussen in de omgeving Vlodrop, daar zijn de ringlijnen verdwenen door twee tweerichtingslijnen die in Vlodrop op elkaar keren.
Volgens de lijnennetkaart van Arriva eindigen beide lijnen in Posterholt en volgens de dienstregeling zijn het wel ringlijnen (62 met de klok mee en 63 tegen de klok in), al zitten in de dienstregeling van lijn 62 zo veel rare dingen, dat het best kan dat dit ook nog veranderd wordt.

Sowieso missen nog best veel dienstregelingen van lijnen in Noord- en Midden-Limburg.

Plutona schreef: Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 17:06
door Plutona
Meltrain schreef:
Plutona schreef: Het enige dat ik weet is dat lijn 65 Susteren - Maaseik met kleintjes gereden wordt. Dat had ik ook wel verwacht, lijn 65 is een eilandlijn.
Hoe weet je dat en wat bedoel je met "kleintjes" (9,9 meter of 8-persoonsbusjes)? Daarnaast hoeft ene eilandlijn niet per se met klein(er) materiel gereden te worden, het kan immers ook gewoon een typische feederlijn zijn en die kan nog best druk zijn (al is dat in dit geval blijkbaar niet zo).
8-persoonsbusjes, volgens mij. Dat stond in de reactie van Arriva op de verzoeken van de dorps- en wijkraden. Staat op de site van prov. Limburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 18:25
door Ronald
Wat me ook opvalt is dat zo te zien de knoop in Gulpen deels "ontward" wordt. De prioriteit van aansluitingen zal dan (deels) op andere plaatsen komen te liggen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:01
door JWM
Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:05
door busfanNL
Is er al wat bekend over de kleintjes (midi en 8 persoons). Hoe zien ze eruit? En dan met name de 8 persoons busjes ben ik benieuwd naar. En is er al wat van de Volvo 8900's gezien??

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 21:53
door Stadsbus
Over de midi, kijk op pagina 88, onderaan

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 22:07
door bartjemestrom
Dat is niet de midi. De sprinter C65 is de midi, ook zoals Veolia ze nu al heeft rondrijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 22:23
door Somoht
JWM schreef:Volgens Treinreiziger.nl gaan de treinen in Limburg van Arriva onder lijnnummers rijden. Goede ontwikkeling, ik hoop dat dit de aanzet is voor geheel Nederland. Ik ben benieuwd of dit ook op de schermen en omroepberichten doorgevoerd gaat worden.

http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... mer-147768
Not going to happen. IFF (het data uitwisselingsformaat voor de reisplanner) kan al geen lijnnummers aan. InfoPlus heeft er een veldje voor (ten behoeve van trein-vervangend vervoer) maar word niet gebruikt. Gok dat er geen enkel systeem binnen NS is dat lijnnummers doet. Enige manier om het te doen is de trein een aparte categorie te geven dus ipv Sprinter, Intercity: S1 tot S5 introduceren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 06 okt 2016, 23:13
door huibf
Meltrain schreef:Ik ben zeer benieuwd naar de reden om lijn 1 in Kaldenkirchen niet naar het station, maar naar het zwembad te laten rijden.
Gaan er zo veel Venlonaren zwemmen in Kaldenkirchen?
Lijn 1 verbindt dan dus het zwembad van Blerick met het zwembad van Kaldenkirchen. :')
Die lijn is er gekomen door wat studenten die in Kakdenkirchen op kaners zitten en in Venlo studeren.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 09:07
door Meltrain
Aha. Bedankt voor de verklaring. :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 10:12
door Plutona
Is er ergens op dit forum een afbeelding te vinden van de Citea LLE-99?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, aangezien dit (volgens mij?) de eerste lichting van die soort is die in Nederland gaat rondrijden

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 10:16
door Suus
Reed/rijdt er niet een op Schiphol?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 11:51
door bartjemestrom
OmniLezer schreef:Afbeelding
Hier is de LLE 99. De grill(luchtuitlaat) aan de linkerkant is weg en de pantograaf is erop. Deze is zeker elektrisch.
Die op Schiphol is de voorloper, de MLE. Maar die is vervangen door de LLE 99

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 07 okt 2016, 12:12
door Plutona
Ah merci! Ik had hem gezien, maar wist niet dat dat de 99 was.