Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Za 15 Okt 2016, 21:34

Gaat de bus naar Hamont er in de toekomst nog komen? Of is dat project definitief van de tafel?
Ik vind namelijk dat België er wat bekaaid vanaf komt, vergeleken met Duitsland. Vanuit Limburg heeft Arriva straks 6 verbindingen naar Duitsland, naar België slechts eentje.

Iets anders waar ik nog nieuwsgierig naar ben: Wat voor reisinformatie gaat Arriva aanbieden? Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Za 15 Okt 2016, 23:07

Denk dat Weert - Hamont weer in de koelkast teruggezet is. Arriva krijgt - naar wat ik heb begrepen - voor dat traject geen subsidie.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9097
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Michael » Zo 16 Okt 2016, 10:07

Plutona schreef:Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?


Er komen gewoon weer normale haltepalen. Die Veolia dingen gaan allemaal weg.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor SLToilet » Zo 16 Okt 2016, 12:31

*O* kan ik eindelijk weer fatsoenlijk lezen wanneer de bus komt!

Dat wás me toch altijd een partij irritant, je moest om heel die paal lopen om te zien wanneer de bus kwam, je zult net zien dat ik met mijn rug naar de bus toe sta terwijl die aankomt!

En het Weert-Hamontverhaal... zo krijgen we nooit internationale verbindingen van de grond. Ergens moet er geld vrijgemaakt worden. Maar ja, beter is om die diesel door te laten karren, hoe moeilijk kan het zijn...

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1654
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Erno-BE » Zo 16 Okt 2016, 12:38

Die boemel Antwerpen-Hamont staat ook 40 minuten te keren in Hamont, daar past echt wel een slagje Weert in, zonder dat het extra stellen kost, maar ja, Belgen.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Zo 16 Okt 2016, 13:02

Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de 6400 doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

CamilleKreemers
Berichten: 2336
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor CamilleKreemers » Zo 16 Okt 2016, 13:18

Kun je bij Haelen niet keren met de trein? Hoeveel tijd zit er eigenlijk in het rijden van Weert naar Hamont?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Suus » Zo 16 Okt 2016, 13:27

Je hebt in Weert 1 extra wissel nodig om spoor 2 in twee delen te splitsen, zodat je daar de sprinter uit Eindhoven kwijt kan. Daarnaast toestemming dat een trein zonder ATB over het emplacement rijdt, zoals ook in Roosendaal en Maastricht gebeurt. Vervolgens nog wat exploitatiesubsidie en dan moet het volgens mij vrij snel kunnen.

Het is 11,2 kilometer van station Hamont naar station Weert, ondanks dat je maar 70 mag tussen Hamont en Weert moet het toch wel lukken om dat in maximaal een kwartier af te leggen.
Rame à l'approche

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Zo 16 Okt 2016, 14:46

Met de bus en uitstappen bij de overweg in Budel is het 1,2 km lopen. Langs het spoor. Minuutje of 20.
Fastoenlijk fietspad of voetpad zou al veel helpen

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Zo 16 Okt 2016, 18:12

Zugführer schreef:Het is redelijk off-topic, maar dat doorrijden van die trein is waarschijnlijk minder makkelijk dan het lijkt.
Materieel zou nog wel toegelaten kunnen worden, naar Roosendaal en Maastricht is nu ook ontheffing voor rijden zonder ATB, maar waar ga je keren? Weert is redelijk vol met 2 sporen voor 4x per uur de intercity en 1 keerspoor voor de sprinter naar Eindhoven.
Volgens mij past het niet zonder maatregelen zoals een extra keerspoor (spoor 2 ook opknippen bv.), of de 6400 doortrekken naar Roermond of zo, zodat het keerspoor vrij komt.


Bij Weert is er toch nog een extra spoor naast de huidige perrons? Is het niet makkelijker om een perron bij te bouwen?
Dan krijg je een opstelling zoals de oude situatie in Enschede.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Zo 16 Okt 2016, 18:49

Een perron naast spoor 1 lijkt me nog het makkelijkst dan, als je aan de zuidzijde iets wil bij bouwen zul je waarschijnlijk ook de tunnel moeten verlengen. Er moet in ieder geval wat op de schop in Weert voor zo'n trein uit België door kan gaan rijden, is de kern van wat ik wilde zeggen ;)
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 33
Lid geworden op: Za 20 Jul 2013, 22:55
Locatie: Maastricht / Breda

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor EtienneM » Ma 17 Okt 2016, 00:23

Plutona schreef:Iets anders waar ik nog nieuwsgierig naar ben: Wat voor reisinformatie gaat Arriva aanbieden? Krijgen we weer fatsoenlijke bushaltes terug?


Zie ook onderstaande quote van mezelf heel wat pagina's terug:

EtienneM schreef:Ik kwam laatst ergens op de site van de Provincie Limburg dit document over onder andere DRIS (Dynamische Reis Informatie Systemen) tegen, waarschijnlijk komen de halteborden gewoon weer terug ja.

"Wanneer de nieuwe concessie in december 2016 van start gaat, willen we de belangrijkste busstation en –haltes binnen de Provincie hebben voorzien van DRIS en de daarvoor benodigde reisinformatiestroom zodat reizigers op die locaties vanaf dan beschikken over betrouwbare actuele reisinformatie. "


Afbeelding


Ik ben benieuwd wanneer er actie wordt ondernomen om alles om te bouwen vanuit de Provincie Limburg. Ze schrijven zelf dat ze het voor het ingaan van de nieuwe concessie klaar willen hebben. Tot nu toe nog niks gezien.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 17 Okt 2016, 00:25

Die halteborden zien er uit zoals ze hier in Brabant een paar jaar geleden juist weggehaald zijn. Klopt dat geel wel?

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Ma 17 Okt 2016, 00:38

Dat is gewoon een standaard bushaltebord. Dat ze in Brabant nou zou nodig alle borden donkerblauw moesten maken... :')
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 17 Okt 2016, 00:39

Ze zijn niet alleen in Brabant niet meer geel hoor.

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2103
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Ma 17 Okt 2016, 00:51

True, in Utrecht zijn ze wit... zal wel ergens goed voor zijn :p
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Ma 17 Okt 2016, 03:50

In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 956
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor OmniLezer » Ma 17 Okt 2016, 11:14

Plutona schreef:In Brabant zijn ze blauw, in Utrecht wit, in Zeeland zijn ze wit, in Zuid-Holland zijn ze deels groen, in Friesland deels blauw...
ik denk niet dat de Limburgse haltes geel worden.


Deze worden, denk ik, ook blauw en die van Brabant waren al blauw vanaf de Veolia tijdperk.
Ik gok het omdat de vlag van Limburg ook blauw, geel en wit is. Die leeuw is rood, maar dat is een lastige kleur voor de leesbaarheid.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
EtienneM
Berichten: 33
Lid geworden op: Za 20 Jul 2013, 22:55
Locatie: Maastricht / Breda

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor EtienneM » Ma 17 Okt 2016, 11:42

Waarom moeten die borden überhaupt een andere kleur krijgen dan geel... De oude borden (tot 2010) waren ook geel in het RVV beschreven, ik zie alleen niet in waarom je een andere kleur zou willen gebruiken...

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Ma 17 Okt 2016, 11:47

Omdat dat geel echt spuuglelijk is.

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Ma 17 Okt 2016, 18:01

Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.
Volgensmij blijft Zuidoost Brabant gewoon de gele kleur hanteren.

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Vr 21 Okt 2016, 11:18

Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2024
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Chrysa » Vr 21 Okt 2016, 11:19

huibf schreef:Dat geel is juist opvallend. Die blauwe borden vallen weg in de overige bebording.


Dat vage geel valt juist weg bij gebouwen enzo. Als je dan fel oranje pakt is het beter.

Plutona
Berichten: 246
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Vr 21 Okt 2016, 17:27

bartjemestrom schreef:Ik kan jullie allemaal uit de dromen helpen, het is in elk geval geen geel!

Afbeelding


Interessant, hoe ben je daaraan gekomen?

huibf
Berichten: 2526
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Vr 21 Okt 2016, 20:13

Plutona schreef:
regenmaker schreef:De SB3 gaat door west gereden worden. De lijn loopt nu al in Duitsland tot de Nederlandse grens en wordt vanaf Tüddern naar Sittard verlengd.


Dit is in een ver verleden ook al eens het geval geweest, maar dan hebben we het over zeker 8 a 10 jaar geleden.


Ik heb nog een dienstregeling bewaard. Wellicht leuk om straks in de Wiki te plaatsen.
Deze verbinding is opgegeven op 9-12-2007.

Grappig is dat de dienstregeling zowat hetzelfde is als toen vooral vanaf Geilenkrichen is de vertrektijd gewoon hetzelfde.
behalve de bus om 7.00 komt iets later aan.
Er is alleen nu een extra vroeger rit vanuit Gangelt naar SIttard (die was er toen niet) en er is nu een late rit niet (van 20.08 is er niet)
Vanuit Sittard is alles +48 minuten ivm de oude dienstregeling.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten