Pagina 123 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 15:26
door Chrysa
2 bussen achter elkaar rijden of versterkingsritten toch ook?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 15:37
door PatrickM
Versterking kost volgens mij geen DRU, frequentieverhoging wel.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 18:41
door Chrysa
Huh? Wat maakt het uit of die bus nou 1 minuut na de andere rijdt of 10 minuten? Een DRU is niet hetzelfde dan gewoon een bus die een uur rijdt?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 18:54
door CamilleKreemers
een DRU telt pas mee als hij in de dienstregeling staat.Versterking staat niet in de dienstregeling, tenzij de provincie daarover in het bestek een opmerking heeft gemaakt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 20:05
door busje10
regenmaker schreef:Inderdaad waarom lijn 350 niet opschroeven naar een 10-minutendienst bijvoorbeeld.
Dit heeft alleen nut smorgens in de spits richting Maastricht. En s'avonds richting Aken in de spits. Daarbuiten kun je het makkelijk af met 15 min dienst.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 17 apr 2017, 20:35
door OmniLezer
Ik lees misschien verkeerd, maar ik lees nu dat er een maximum aan aantal dienstregeling uren is.
En volgens mij bespaart een OV bedrijf op dienstregeling uren. Wat ze besparen, weet ik niet, maar er wordt wel wat bespaard.

Dat lees ik nu. Zou ik hier meer over mogen weten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 19 apr 2017, 20:16
door nvdw
Er is afgesproken en betaald voor een X aantal DRU, gebaseerd op de door de vervoerder geboden voorzieningen (die weer grotendeels als zodanig door de provincie zijn geëist).

Daar mag de vervoerder best overheen gaan, maar dan is de vraag of de provincie voor dat extra werk de knip wil trekken. Zo niet, dan voert de vervoerder die uren uit voor eigen rekening en risico.

Een minimumaantal DRU lijkt me vanzelfsprekender: dan is de vervoerder verplicht om bespaarde DRU's elders weer in te zetten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 19 apr 2017, 20:19
door CamilleKreemers
Ik zou niet een minimum aantal DRU hanteren. Er is ingeschreven met X aantal DRU in de bieding van de vervoerder. Laat de vervoerder dat aantal DRU hanteren en eventueel niet geboden DRU in een jaar het jaar erop investeren in het OV.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 20 apr 2017, 20:29
door Melvinjg
Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 20 apr 2017, 20:32
door isadora
CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 20 apr 2017, 20:42
door bartjemestrom
Melvinjg schreef:Weet iemand eigenlijk waar de Man Lion's City G bus(sen) die Arriva heeft overgenomen rijden?
Die rijden in Breda, voornamelijk lijn 9.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 20 apr 2017, 22:13
door Melvinjg
Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 20 apr 2017, 22:17
door Michael
Een fototje ervan dan maar:

Afbeelding

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 08:47
door busfanNL
Melvinjg schreef:Jammer, had stiekem gehoopt dat we ze nog in Limburg terug zouden zien :p
TCR heeft er toch een paar voor Limburg?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 08:50
door Melvinjg
Hmm ik heb ze nog niet gezien. Hier in Heerlen zie ik alleen de ambassadors en GTW's van Veolia terug.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 12:41
door bartjemestrom
Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 14:00
door CamilleKreemers
isadora schreef:
CamilleKreemers schreef:..... investeren in het OV.
Of verdelen onder het personeel, net als de besparingen op brandstof. (A)
Met investeren in OV kun je meer reizigers trekken.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 14:16
door isadora
Zit wat in.
Meer reizigers > meer bussen -> meer brandstof -> meer besparing -> meer.............snoepgeld. *O*

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 21 apr 2017, 14:39
door CamilleKreemers
Ik dacht meer aan:

Meer reizigers -> meer inkomsten -> Meer bussen mogelijk -> Meer reizigers enz. (Dit lijkt me het hoofddoel van OV)
Bijkomend:
Meer bussen -> Meer kilometers -> meer besparing mogelijk door goed rijdende chauffeurs -> meer reizigers aantrekken door meer ritten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 22 apr 2017, 13:12
door Chrysa
bartjemestrom schreef:Nee hoor, geledes rijden elders bij TCR. Niet bij TCR in Limburg.
Er heeft er een tijdje een in Breda gereden op lijn 617, maar die is toen weer verhuisd in ruil voor een witte gelede Citaro (TCR 622?) afaik.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 22 apr 2017, 14:31
door Michael
Die witte Citaro is een oude Connexxion/Hermes bus

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 01 mei 2017, 12:18
door sven_engelen
Naar het schijnt heeft arriva de route van lijn 1 in Kaldenkirchen veranderd. De bus gaat nu niet gelijk naar markt en am schwimmbad maar neemt nu ook de poststrasse en frankenstrasse mee. Dat betekent dus dat de nuttige plekken (de poststrasse waar nederlanders vaak boodschappen doen) eindelijk bediend worden. Dit kan nog wel eens een goede financiële afloop hebben :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 02 mei 2017, 10:37
door bartjemestrom
In Roermond hebben zich ook simpele wijzingen voorgedaan. Lijn 1 gaat nu via winkelcentrum Donderberg naar de wijk Donderberg en Kitskensberg. Lijn 62 gaat nu via de wijk Hoogvonderen. :D

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 01 jul 2017, 10:50
door regenmaker
In de OV-visie uit december 2016 van de Kreis Viersen staat dat de lijn SB83 mogelijk wordt verlengd via Maalbroek naar Roermond Station en de Designer Outlet. Waardoor een directe snelbus verbinding ontstaat tussen Roermond en Mönchengladbach.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 01 jul 2017, 12:15
door Jef400
Interessant. Zijn er nog meer verleningen naar Nederland voorzien?