Pagina 127 van 136

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 10:27
door ICE11
regenmaker schreef:Dat is totaal niet praktisch dat er op twee grensoverschrijdende lijnen in dezelfde concessie totaal andere voorwaarden gelden.


In principe zijn het twee verschillende concessies. Lijn 350 hoort geheel bij de concessie Limburg, terwijl alleen het NL-gedeelte van de 44 ook erbij hoort en de rest bij de Duitse concessie.....

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 15:33
door JuulStikkelbroek
Zonnig schreef:Zou het niet veel beter en klantvriendelijke zijn als op de grensoverschrijdende buslijnen beide kaartsystemen gebruik kunnen worden, zeker als deze gezamenlijk gereden wordt. Je kan dan wel het tariefsysteem van het land gebruiken waar de bus dan rijdt (alleen geen 2 x opstaptarief).

Dit betekend dat er zowel met de OV-chipkaart betaald moet kunnen worden als met het Duitse / Belgische systeem.


Dit dus. Ik snap zeker wel dat lijn 44 wordt aanbesteed in 2 verschillende concessies, maar voor de doorsnee reiziger werkt dit systeem alleen maar averechts. Zeker als je dan de 44 ook nog ruggengraat maakt van bepaalde verbindingen (avond / zondag), dit was bij Veolia nauwelijks (m.u.v. de Gracht) het geval. Ook hier zag je dat alle andere bussen op hetzelfde traject altijd meer reizigers trokken. Ik meen me zelfs te herinneren, maar dat is puur speculatie, dat de 44 alleen maar leger is geworden sinds de strippenkaart is afgeschaft.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 16:09
door ICE11
JuulStikkelbroek schreef:Ik meen me zelfs te herinneren, maar dat is puur speculatie, dat de 44 alleen maar leger is geworden sinds de strippenkaart is afgeschaft.


Nee, dat is niet puur speculatie. Zoals ik me herinner (toen was ik nog geen chauffeur) waren er geen strippenkaarten te koop op ASEAG-bussen maar je kon ze wel gewoon laten afstempelen. Dus geen verschil tegenover een NL-bus die je nu vanwege de Chipkaart wel hebt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 18:38
door huibf
ICE11 schreef:Heb het net zelf getest voor het traject van Heerlen Station naar Aachen Bushof met lijn 44. Zowel via 9292ov.nl als via arriva.nl. De door beide genoemde ritprijs van 5,30 Euro is correct, dat is Übergangstarif Aachen-Heerlen Preisstufe 3.

Ik kom op 8.30 euro uit voor Heerlen-Aachen met ubergangstarief, avv en het nederlandse stuk.
Die 5.30 is gewoon het chipkaarttarief op de hele lijn.

Dat bedrag is ook afgeschreven om mijn kaart. Check uit Aachen Elisembrunnen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 19:07
door regenmaker

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 20:49
door huibf
Dat is onvolledig. Welke Stufe geldt dan tussen Heerlen en Aken.
Het blijkt H3 te zijn. Ik dacht H4.

https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... er_emr.pdf

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 21:04
door ICE11
Aachen-Heerlen is Preisstufe 3, dus 5,30 Euro.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 23:09
door Zonnig
De folder in het linkje is nog niet bijgewerkt. Er staat nog Veolia in.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Vr 25 Aug 2017, 23:53
door regenmaker
Vanaf 30 augustus gaat er in de ochtend één rit (6:39 uit Roermond) op lijn 364 verder rijden vanaf Heinsberg Busbahnhof naar Heinsberg Agentur für Arbeit.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Za 26 Aug 2017, 08:00
door huibf
Bedoel je niet die van 7:39 ? Dit is dan anders dan wat er vanaf decembe 2017 gaat gebeuren. Daar rijdt ook een rit door naar Agentur für Arbeit.
Die komt om iets voor half 9 aan.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Za 26 Aug 2017, 08:25
door regenmaker

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Zo 27 Aug 2017, 19:49
door sirvinniei
http://m.limburger.nl/cnt/dmf20170827_0 ... tekeningen
Volgens dit bericht gaan er over shuttles omgezet worden in vaste lijnen. Iemand enig idee welke lijnen dat zouden kunnen zijn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Zo 27 Aug 2017, 20:38
door huibf
Dat klopt. Ik mag op dit moment nog niet meer vertellen. Die naar Kanne lekte al uit.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Zo 27 Aug 2017, 20:50
door Roel043
Kun je ons misschien wel vertellen wanneer de plannen bekend gemaakt worden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Ma 28 Aug 2017, 18:02
door huibf
Nee. Dat weet ik niet. Maar op een gegeven moment komt het in de provincie en mogelijk zijn dan de stukken ergens op de site te vinden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Di 29 Aug 2017, 23:15
door Jurre
Zondag mocht een 13 meter Volvo de gehele dag dienst doen op de fraaie lijn 57. Was (op de rit waar ik in zat) wel krap door de smalle straatjes van de dorpjes op de route.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Wo 30 Aug 2017, 11:32
door regenmaker
regenmaker schreef:Vanaf 30 augustus gaat er in de ochtend één rit (6:39 uit Roermond) op lijn 364 verder rijden vanaf Heinsberg Busbahnhof naar Heinsberg Agentur für Arbeit.


Arriva behandelt dit tot december als omleiding. West heeft het wel vermeldt op hun site.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Wo 30 Aug 2017, 13:41
door bartjemestrom
Vanaf vandaag gaat de rit van 6:46 uit Roermond, aankomst 7:25 in Heinsberg doorrijden op die omleiding.
Bij de nieuwe dienstregeling in december zal deze rit vast in het systeem komen te staan.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 31 Aug 2017, 17:42
door GroeneRuiter
Ik weet niet of dit het juiste topic is om deze vraag te stellen. Geldt het "Wochenend-Ticket Jugendliche" ook vanaf Heerlen en is deze in de automaat aldaar verkrijgbaar? https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... end-ticket

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 31 Aug 2017, 18:14
door cassie127
Als je een ticket hebt voor het gebied AVV gebied plus kiest kan je vanaf Heerlen met de trein.

Op de kaartautomaat in Heerlen is als het goed is het complete ach aanbod verkrijgbaar. Voor het stuk Heerlen - Herzogenrath is dat kaartje dus niet geldig.

Het goedkoopste zal zijn om op een NS automaat een kaartje te kopen naar Herzogenrath. Indien je in Nederland gebruik maakt van een studenten ov, dagkaart of ander abonnement wat je op dat moment 100% korting geeft kost een retourtje slechts €3,-. Die prijs krijg je alleen bij de NS automaat of via NS International

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Ma 11 Sep 2017, 16:15
door JuulStikkelbroek
Weet iemand of er in december iets gaat gebeuren aan de situatie rond Zuyd Hogeschool in Heerlen? De situatie is daar nog altijd verschrikkelijk, zeker in de middagspits. Er wordt daar veel te weinig capaciteit geboden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 05 Okt 2017, 09:49
door YvesDLV
Ik hoorde van mensen dat al bekend is wat er in december gaat gebeuren mer de bussen. Waar is dat te vinden???

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 05 Okt 2017, 09:57
door isadora
Had je dat die mensen niet meteen even moeten vragen? :X

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 05 Okt 2017, 10:01
door bartjemestrom
Als chauffeurs weten wij nog niets in elk geval. :?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: Do 05 Okt 2017, 12:34
door YvesDLV
Nee omdat een mevrouw die voor de wijk Heer aan het praten was met de provincie om de busverbinding terug te halen al een foto had met lijn 2 in Maastricht