Pagina 128 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 16:26
door ICE11
Zojuist van iemand gehoord dat er enkele dagen geleden een Arriva-Flirt door de Rurtalbahn via Herzogenrath naar NL is gebracht. Het zou zich om een van de eerste (of de eerste?) tricourante stellen handelen. Kan dat iemand bevestigen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 16:28
door Lijn 45
Dat klopt, er staat er al een in Amf.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 16:45
door Daniel
Die in Amersfoort is toch niet via Limburg het land in gekomen? Het is wel een tricourante inderdaad.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 17:10
door Suus
Waarom zouden die via Herzogenrath komen? Worden de tricourante in Zwitserland gebouw ipv Polen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 17:41
door Michael
Vanmiddag waren ze met zo'n stel aan het proefrijden. Ik zag een foto daarvan in Utrecht gemaakt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 07 okt 2017, 21:04
door huibf
Seat Ibiza schreef:
YvesDLV schreef:Ik hoorde van mensen dat al bekend is wat er in december gaat gebeuren mer de bussen. Waar is dat te vinden???
Volgens nog onbevestigde berichten gaat:

* lijn 2 de oude route van Veolia lijn 6 door Heer oppakken
* worden lijnen 4 en 7 die nu nog eindigen in respectievelijk Pottenberg en Caberg weer met elkaar verknoopt via de lus door Malberg
* krijgt Wyckerpoort weer een busverbinding

Zie ook dit kaartje dat eerder voorbij kwam in dit topic.
Dat kaartje is ook zoals het ook zal gaan worden. Maar dat had ik al aangegeven.
Meer details ga ik niet geven. Verder worden op sommige Limburgliners wel wat geschrapt wat betreft frequenties.
Veel ovshuttels worden buurtbussen of belbussen met vaste routes.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 00:05
door Plutona
http://www.anselbode.com/15-nieuws/280- ... aat-rijden

Eens zien of de tweede poging wel slaagt :)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 20:15
door wouter15
Via http://2.limburgercdn.nl/extra/static/a ... geling.pdf is het Vervoersplan 2018 van Arriva Limburg te lezen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 21:04
door OmniLezer
Een vraag over de nieuwe gedegradeerde lijn 364:

Deze gaat nu als lijn 44 door Arriva en WestVerkehr worden gereden?

"Het voorzieningenniveau wordt uitgebreid met de
routeuitbreiding in Duitsland via Kempen, waar de bestaande Duitse haltes van
WestVerkehr op alle ritten in de route zijn opgenomen."


Althans, dat denk ik hier uit te concluderen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 08 okt 2017, 21:36
door JuulStikkelbroek
Regio Zuid-Limburg ziet er in het algemeen goed uit, voor zover ik nu zie. Alleen de keus om lijn 40 (Sittard - Gulpen) te knippen en slechts een uurdienst te bieden tussen Parkstad Stadion en Gulpen begrijp ik niet. Die lijn is in mijn ogen altijd goed bezet, drukker dan menig andere lijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 09:40
door bartjemestrom
OmniLezer schreef:Een vraag over de nieuwe gedegradeerde lijn 364:

Deze gaat nu als lijn 44 door Arriva en WestVerkehr worden gereden?

"Het voorzieningenniveau wordt uitgebreid met de
routeuitbreiding in Duitsland via Kempen, waar de bestaande Duitse haltes van
WestVerkehr op alle ritten in de route zijn opgenomen."


Althans, dat denk ik hier uit te concluderen.
Voor zover mij bekend rijdt alleen Arriva de 64.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 10:22
door Roel043
Zuid Limburg ziet er goed uit, erg blij mee. Ben overigens benieuwd of de lijnen 4 en 7 nu ook in de avonduren gaan rijden in Pottenberg/Caberg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 12:44
door huibf
bartjemestrom schreef:
OmniLezer schreef:Een vraag over de nieuwe gedegradeerde lijn 364:

Deze gaat nu als lijn 44 door Arriva en WestVerkehr worden gereden?

"Het voorzieningenniveau wordt uitgebreid met de
routeuitbreiding in Duitsland via Kempen, waar de bestaande Duitse haltes van
WestVerkehr op alle ritten in de route zijn opgenomen."


Althans, dat denk ik hier uit te concluderen.
Voor zover mij bekend rijdt alleen Arriva de 64.
Nee die blijft Arriva rijden. Boven op de bestaande verbindingen op de duitse lijnen. Ik dacht wel de duitse lijn in frequentie werd verlaagd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:00
door Plutona
Inderdaad, veel ziet er goed uit :)
Volgens mij is Vaesrade het enige dorp wat nu OV verliest.
Komt daar nog een shuttle te rijden?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:04
door JuulStikkelbroek
Plutona schreef:Inderdaad, veel ziet er goed uit :)
Volgens mij is Vaesrade het enige dorp wat nu OV verliest.
Komt daar nog een shuttle te rijden?
Alleen een wensbus, als ik goed gelezen heb. Een shuttle naar Hoensbroek en/of Nuth zou wel handig zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:07
door isadora
Een wensbus? Wat mag dat dan weer zijn?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:21
door ArrivaBas
Dat komt volgens mij neer op een OV-shuttle.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:30
door JuulStikkelbroek
isadora schreef:Een wensbus? Wat mag dat dan weer zijn?
https://limburg.nl/wensbus

Komt in principe dus neer op een Buurtbus.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 15:40
door isadora
Ik vraag er eentje voor Sinterklaas.
Dank voor je antwoord. :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 17:20
door huibf
JuulStikkelbroek schreef:
isadora schreef:Een wensbus? Wat mag dat dan weer zijn?
https://limburg.nl/wensbus

Komt in principe dus neer op een Buurtbus.
Beide niet. Immers een buurtbus rijdt een vaste route op vaste tijden.
De shuttle wordt niet gereden door vrijwilligers en de wensbus wel.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 17:29
door isadora
Dat is in ieder geval helder, dus een shuttle gereden door vrijwilligers is een wensbus.
En zo leer ook nog steeds nieuw jargon uit het schitterende OV-wereldje, dank je huibf. :pos:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 17:35
door OmniLezer
Is goed. Die Duitse bus die daar rijdt, bus 403, rijdt al bijna nooit dus er gaat niet veel bij die lijn 64 komen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 okt 2017, 17:37
door busfanNL
isadora schreef:Dat is in ieder geval helder, dus een shuttle gereden door vrijwilligers is een wensbus.
En zo leer ook nog steeds nieuw jargon uit het schitterende OV-wereldje, dank je huibf. :pos:
Het is geen shuttle. De shuttle rijdt van halte naar halte (of e.v.t. van deur naar halte) en de wensbus van deur tot deur. Eerder een regiotaxi met vrijwilligers alleen dan binnen een paar dorpen en niet heel limburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 10 okt 2017, 11:35
door Seat Ibiza
Plutona schreef:Volgens mij is Vaesrade het enige dorp wat nu OV verliest.
Vreemd dat men aangeeft via Adelante en de Randweg te willen gaan rijden tussen Nuth en Hoensbroek. De Randweg is toch gesloopt om plaats te maken voor de aanleg van de Buitenring?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 10 okt 2017, 12:06
door Plutona
Enkel tijdelijk. Zodra het is aangelegd kan men er gewoon weer rijden.
Overigens moeten ze dan wel opschieten. Ik reed er laatst langs en het was nog een grote puinhoop..