Pagina 130 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 15 nov 2017, 19:05
door Tjjwester
Klopt maar hij staat klaar voor de sinterklaas intocht bij gebrek aan water in heerlen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 15 nov 2017, 20:30
door ICE11
Bedankt voor de zinnige uitleggen!
Tjjwester schreef:Gezien hij in aken woont is het een domme vraag.
:N Nee, is het niet, omdat ik dit woord vandaag voor de eerste keer hoor!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 16 nov 2017, 02:58
door Stefan
Wel lekker makkelijk om zo te redeneren ja. Omdat je in de buurt woont, moet je het maar kennen. :')

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 16 nov 2017, 11:18
door paolie
ICE11 schreef:
Tjjwester schreef:Trouwens de blauwe sjuut staat sinds een paar dagen ook bij de arriva stalling.
Kan iemand mij even helpen a.u.b.... Wat is een "sjuut"? :?:
Schuit

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 13:23
door julsteren
Kleine topickick, recent een filmpje gemaakt over het interieur van een Arriva Flirt: https://youtu.be/yjMWbQgfvUU , naast dat viel mij op dat de elektrische GTW's van Arriva naast de nieuwe kleurstelling ook nieuwe bekleding hebben op de stoelen. In tegenstelling tot dat er niks veranderd zou worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 22:52
door Suus
De elektrische GTW's moeten de hele concessieperiode mee en krijgen dus een veel uitgebreidere behandeling dan de diesel-GTW's.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 nov 2017, 12:27
door Meltrain
De nieuwe lijnennetkaarten staan op de site van Arriva, maar om onduidelijke redenen kan ik de kaart van Zuid-Limburg niet openen. :? Hebben daar meer mensen last van?

Verder vind ik dat Arriva het nodeloos ingewikkeld heeft gemaakt met lijn 81 en lijn 82:
Lijn 81 rijdt 2x/uur tussen Well en station Venray en 1x/uur (en alleen op werkdagen overdag) tussen het station en centrum van Venray. Deze laatste ritten zijn daar altijd gekoppeld aan lijn 82, die eveneens 1x/uur op werkdagen overdag rijdt. :?
Dan had het mij simpeler geleken om lijn 81 alleen op het traject Venray Station - Well te laten rijden en lijn 82 te verlengen naar het station van Venray. :|

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 nov 2017, 12:53
door cassie127
Hier ook een foutmelding bij de kaart Zuid-Limburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 nov 2017, 22:16
door Suus
Kaart werkt hier prima!

Speciaal linkje, misschien dat het dan wel werkt: https://www.dropbox.com/s/18dlasup831nh ... 8.pdf?dl=0

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 17:00
door bartjemestrom
Station Nijmegen Heyendaal heeft sinds vandaag nieuwe OV-chipkaart apparatuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 17:05
door busfanNL
Dat is dezelfde apperatuur als de RET gebruikt bij de liften en sneltramstations van de Rotterdamse metro. Ze lezen goed en snel uit. :Y

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 18:03
door isadora
Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 18:30
door JuulStikkelbroek
Zien er goed uit!

Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 18:39
door bartjemestrom
isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)
JuulStikkelbroek schreef:Zien er goed uit!

Zag afgelopen zaterdag overigens dat lijn 44 met 2 bussen werd gereden. Ditmaal waren het 2 Citea's van Arriva zelf. Vorig jaar hoorde ik dat de versterkingsritten door TCR werden uitgevoerd.
Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 19:36
door isadora
bartjemestrom schreef:
isadora schreef:Die Limburgse concessie strekt tot in Njimegen? Groot gebied dus.
Waarom denk je anders dat lijn 83 en de stoptrein Roermond-Nijmegen tot in Nijmegen komen? (A)
Geen idee, maar dat was ook helemaal mijn vraag niet. :')

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 19:54
door Suus
Arriva gaat bijna al haar kaartlezers op stations vervangen, de nieuwe zijn sneller en geschikt voor bankpasjes.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 05 dec 2017, 22:12
door ICE11
bartjemestrom schreef:Eerder kon men nog gelede bussen inzetten. Tijdens de Weihnachtsmarkt is het echt nodig.
De ASEAG rijdt ook dit jaar weer op zaterdag met gelede bussen op de 44 (op de nieuwe route voor de chauffeur wel een stuk makkelijker dan op de oude!). Echter is de extra capaciteit alleen op het Duitse traject nodig, vanwege het AVV-minigruppenticket.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 06 dec 2017, 17:20
door GroeneRuiter
Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 07 dec 2017, 12:30
door jorgo
Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?

De onderdoorgangen van de appartementen bij het Old Hickoryplein zijn 3,80 meter. De onderdoorgang van 3,30 bij de tunnel Severenstraat tussen Nazareth en Geusselt was een jaar geleden bij mijn weten de reden om de route van lijn 3, met zijn hoge elektrische bussen, op het laatste moment via de Viaductweg richting Vrouwenveld te sturen in plaats van door het tunneltje. Ga er van uit dat de 50 centimeter verschil afdoende is.

De lijnennetkaart Zuid-Limburg geeft ook de afschuwelijke nieuwe route van lijn 6 van het station richting Amby weer, en dan is de lus langs de halte Burg. Van Oppenstraat nog weggefoeteld. De gestileerde stadskaart van Maastricht jokt hier een beetje erg veel :wink: https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5411

Op de lijnennetkaart Zuid-Limburg kent een stop toe van lijn 2 aan Centre Céramique. Dat kan natuurlijk niet.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 07 dec 2017, 13:44
door Seat Ibiza
jorgo schreef:Op de eerder genoemde lijnennetkaart Zuid-Limburg
https://www.arrivapdf.nl/web/file?uuid= ... entid=5436
zie je hoe de route van lijn 3 in Maastricht over de Groene Loper (vml. bovengronds tracé N2) eruit gaat zien. Als deze weergave correct is, dan rijdt de bus (richting station) vanaf het Old Hickoryplein over de Professor Quixstraat de Groene Loper op. Ik had verwacht dat hij net als 'vroeger' bij Veolia via de Professor Kernstraat zou rijden en dan bij de kruising Cobbenhagenstraat/Voltastraat de Groene loper op. De (op Google maps reeds ingetekende) nieuwe halte Groene Loper ligt ten zuiden van deze kruising, dus dat zou ook moeten kunnen.
Ik heb evt. recente werkzaamheden ter hoogte van de Quixstraat/N2 niet op het oog, maar het lijkt me niet logisch en een beetje een omweg. Tenzij er aan de Groene Loper ook een halte bij de Quixstraat/Schepen Roosenstraat gelegd zou worden, maar dat is niet aan de orde. Kent iemand de situatie?
Voor zo ver ik begrepen heb, gaat de bus weer in beide richtingen door de Professor Kernstraat rijden. De route zoals ingetekend lijkt mij een fout.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 07 dec 2017, 22:17
door ICE11
GroeneRuiter schreef:Hai, ik zat zo te kijken op 9292.nl voor de nieuwe lijn 64. Deze bus lijkt qua OV-Chipkaart gewoon een kilometertarief te hanteren ipv het Übergangstarif. Ik heb het Arriva op Twitter gevraagd en zij konden mij niet van een antwoord voorzien. https://9292.nl/reisadvies/station-roer ... 12-23T1038
Weet iemand hier wat meer van?
GroeneRuiter
De advies op 9292 voor grensoverschrijdende ritten tussen NL en het gebied van de AVV is vaak misleidend. En de situatie tussen Heinsberg en Roermond is nog een stukje ingewikkelder dan bij voorbeeld op lijn 44. Grensoverschrijdend tussen de NL-zones 6800/6817/6827 (Roermond, Roerdalen) en de AVV-zones 50/51 (Heinsberg) is de Übergangstarif geldig. Reis je vanuit NL via Heinsberg naar andere AVV-zones, betaal je het NL-tarief voor de reis in NL en vanaf de grens de gewone AVV-tarif van Heinsberg naar je bestemming:

https://avv.de/de/tickets/tickets-fuer- ... ermond.pdf

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 12 dec 2017, 20:26
door ICE11
In Zuid-Westduitsland is een driedelige Flirt in basis-Limburg-kleuren (toekomstige Arriva 551) onderweg op proefritten:

https://www.drehscheibe-online.de/foren ... 04,8395034

(Fotos 15, 16, 17)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 dec 2017, 09:28
door GroeneRuiter
Hai,

Ik had eigenlijk nog een vraagje. :D Mocht ik bij de DB Automaat een AVV Kaartje dat vanaf de grens geldig is koop en vervolgens met een ASEAG-bus op lijn 44 naar Aachen wil. Kan ik dan met mijn persoonlijke OV voor OV-chipkaartprijs naar de grens (Crombacherstraat) reizen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 dec 2017, 09:49
door cassie127
Als het om NRW tarief gaat vanaf 1 januari is dat geldig op de RE 18 en ik dacht ook op lijn 44 op het Nederlandse deel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 14 dec 2017, 10:44
door bartjemestrom
Het gaat hier om het AVV tarief. OV-Chip is over de hele lijn geldig.

https://www.arriva.nl/limburg/abonnemen ... reizen.htm