Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor WSM » Wo 07 Mei 2014, 18:42

Erno-BE schreef:Zou wel iets met omloopefficientie te maken hebben, maar je kunt beter een 60-minutenfrequentie hanteren, dan een 40 of 45-minutenfrequentie, tenzij de lijn volstrekt geisoleerd ligt, maar dat is bij weinig lijnen het geval.

Omloopefficiëntie is niet het probleem van de concessieverlener maar van de vervoerder. De concessieverlener rekent in DRUs.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Karl » Wo 07 Mei 2014, 20:45

Maar een DRU is wel duurder als er meer tijd zonder busboekje is.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

jorgo
Berichten: 15
Lid geworden op: Vr 07 Feb 2014, 09:49

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor jorgo » Vr 09 Mei 2014, 10:38

Pim-AllianceB95 schreef:Even lichtelijk off-topic, maar is het mode dat in documenten van provincies (bestek van Zeeland ook al) zelfstandige naamwoorden als Kernen, Wijken, Vervoerplan en Inschrijver met hoofdletters worden geschreven of zit er een Duitser op een adviesbureau dat door diverse provincies (excuus, Provincies :) ) wordt ingehuurd? Het leest in ieder geval knap irritant.


Het zal om woorden gaan die in het document een vastgesteld begrip vormen, i.e. die naar een begrippenlijst verwijzen. Het is dan een ambtelijk-juridische werkwijze om die, herkenbaar, met hoofdletter te schrijven.

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Za 10 Mei 2014, 02:08

Ah, mijn dank! Het leest wel vervelend :P

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 949
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor mijack1985 » Zo 08 Jun 2014, 00:38

Item over de hergebruik van de GTW's in Limburg door Abellio.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor WSM » Zo 08 Jun 2014, 10:42

Wat is dit voor club? Het staat vol met tenenkrommende taalfouten.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Geert » Zo 08 Jun 2014, 22:32

Volgens mij een hobbyist met wat ideeën, als ik wat verder klik op de site. Veel taalfouten inderdaad...

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Frans F » Ma 09 Jun 2014, 06:14

Tenenkrommend, amateuristisch NS-lobbyclubje, dat niet begrijpt hoe aanbestedingen werken. Meneer Dave schijnt daarnaast niet te beseffen dat de huidige GTW-stellen eigendom zijn van Veolia en niet van NS.

TomSteyl
Berichten: 174
Lid geworden op: Ma 25 Mei 2009, 14:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor TomSteyl » Ma 09 Jun 2014, 08:34

De treinstellen zijn toch tegenwoordig eigendom van een lease-maatschappij (Railpool?) ? Dat biedt mogelijkheden!
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.

2015: (09-11)
Trein: 1500 km · Metro: 0 km · Tram: 6 km · Bus: 219 km · Veer: 2 km · Auto: >7000 km

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Karl » Ma 09 Jun 2014, 10:27

Frans F schreef:Tenenkrommend, amateuristisch NS-lobbyclubje, dat niet begrijpt hoe aanbestedingen werken. Meneer Dave schijnt daarnaast niet te beseffen dat de huidige GTW-stellen eigendom zijn van Veolia en niet van NS.

Man, man, man; het is waarschijnlijjk gewoon één of andere nerd die boven op z'n zolderkamertje wat zit te knoeien met wat software om een GTW in Abellio uiterlijk te gieten en dat dan op een website plaatst.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor huibf » Ma 09 Jun 2014, 11:33

Het kan wel vol schrijfouten staan, maar het verhaal, mogelijk gemaakt door een hobbyst (de meeste hier) of een nerd.
Maar soms kan je daar meer waarde aan hechten dan zo'n goedbedoeld, te duur, onwetend adviesbureau. Waarvan her rapport uitkomt op glossypapier.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Busfoto.nl » Ma 09 Jun 2014, 13:16

Soms ja. Nu niet. Staat niks over kosten in. Totale onzin, wel aardig photoshopwerk.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor ICE105 » Di 10 Jun 2014, 18:31

Ik heb het sterke vermoeden dat plan afkomstig is van de toekomstige minister van I&M Dave die we kennen van Man bijt hond:
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/da ... uur-worden

bartjemestrom
Berichten: 354
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor bartjemestrom » Di 10 Jun 2014, 19:17

Dat klopt. Hij zat ook achter het initiatief voor CleanYourTrain.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 12 Jun 2014, 16:33

Zijn er geen denktanks waar deze gozer terecht kan? Voor de ideeën hartstikke nuttig natuurlijk
Leven, en laten leven.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Frans F » Do 12 Jun 2014, 20:31

Laat hij eerst eens bij ROCOV beginnen, goed voor de ontwikkeling van meer realiteitzin.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3746
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor JeffreyMeijer » Do 12 Jun 2014, 22:48

Zo iets bedoel ik ook.
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Busfoto.nl » Vr 13 Jun 2014, 01:07

Site is down. En over tot orde van de dag.

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor huibe » Vr 13 Jun 2014, 11:05

:pos:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Tom
Berichten: 151
Lid geworden op: Vr 09 Okt 2009, 21:59

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Tom » Za 14 Jun 2014, 00:42

Staatssecretaris Mansveld investeert 30,25 miljoen euro in de elektrificatie van de Maaslijn, een kwart van het totale bedrag. Goed nieuws!

Link
Mansveld investeert in elektrificatie Maaslijn

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor huibf » Za 28 Jun 2014, 19:04

Het Circus is officieel begonnen:
De inspraakreacties zijn te downloaden alsmede het PvE en alle bijlagen.

http://www.limburg.nl/ov2016

Veel leesplezier !

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4062
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Etienne » Za 28 Jun 2014, 20:03

Ik vermoed dat veel uitlopers van buslijnen die nauwelijks reizigers trekken op de nominatie van opheffen staat.

Verder valt me op dat men mogelijk de lijnen 13 en SB3 wil combineren tot een buslijn Sittard - Geilenkirchen en de lijnen 79 en 405 wil combineren tot een buslijn Roermond - Heinsberg.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Ronald » Za 28 Jun 2014, 20:07

Die twee grensoverschrijdende lijnen waren er aan het begin van de huidige concessie ook al trouwens.

Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2381
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Mr-W » Za 28 Jun 2014, 20:25

De eis van 2 verbindingen tussen maastricht en Aken Bushof vind ik wel interessant.De huidige Lijn 50 Maastricht Station NS - Aachen(D) Hauptbahnhof blijft rijden, De Lijn 150 Gulpen Busstation - Maastricht Station NS wordt omgezet in een reguliere lijn. Vind een 10 minuten dienst tussen Gulpen en Maastricht erg veel voor een streeklijn,kan er niet gewoon een kwartierdienst met gelede bussen gereden worden ? 1 van de lijnen als interliner/snelbus laten is natuurlijk ook een optie

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3243
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2026

Berichtdoor Ronald » Za 28 Jun 2014, 20:33

Waarom heb je problemen met een tienminuten-dienst? Een sneldienst heeft weinig zin omdat die grotendeels dezelfde route zal rijden en dus weinig tijdwinst zal hebben.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten