Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 311
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor ICE11 » Vr 09 Mar 2018, 12:45

Ik denk het is ook een verschil van imago. Als ik me niet vergis is de overwegende voorstelling in Nederland, dat cashloos betalen veiliger is en hier in Duitsland staat het oog meer op de risicos ervan (bij voorbeeld pinpasfraude, contant betalen geeft meer anonimiteit enz.....).

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 894
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor erjeebee » Ma 12 Mar 2018, 00:52

Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.


Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.
Today's (12-12-2018) google result for Queensland Rail fail: 1130000 results.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6645
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Ma 12 Mar 2018, 08:11

Ik denk vooraldat de materieeleisen minder streng zijn voor de scholierenlijnen, waardoor TCR, Kupers of Litax met ouder materieel op deze lijnen kan rijden.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 894
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor erjeebee » Ma 12 Mar 2018, 22:51

Kupers niet want die rijdt de 79 en dat is geen scholierenlijn.

Maar dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Ben te lui om het op te zoeken...
Today's (12-12-2018) google result for Queensland Rail fail: 1130000 results.

bartjemestrom
Berichten: 572
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Di 13 Mar 2018, 05:59

Lijn 79 rijdt grotendeels van de dag met een Citea van Arriva. Alleen een enkele laatste rit rijdt met het sprinterbusje van lijn 78 die door Kupers wordt gereden. Die info heb ik na constatering toegevoegd.

JuulStikkelbroek
Berichten: 53
Lid geworden op: Za 19 Nov 2011, 15:57
Locatie: Voerendaal

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor JuulStikkelbroek » Wo 14 Mar 2018, 13:50

erjeebee schreef:
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.


Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.


Ik heb dit ook altijd vreemd gevonden. Exact dezelfde route, alleen voor de reizigers veel minder service. Dit zal kwa kosten en capaciteit nu wel beter uitkomen zo... In de Veolia tijd werden de spitsritten gewoon onder hetzelfde lijnnummer, toen nog 40, door Veolia zelf uitgevoerd.
ZLSM Vrijwilliger
www.miljoenenlijn.nl

huibf
Berichten: 3149
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Wo 14 Mar 2018, 17:49

Ik snap dat wel.
Die 600 lijnen zijn specifiek voor scholen. Het maakt het een stuk makkelijker in de communicatie om deze ritten in de vakantie op te heffen.
Sommige scholen houden naast de vastgestelde vakantieperiode er nog een aparte vakantiekalender op na.
Je kan dan redelijk eenvoudig communiceren dat in wk x lijn y niet rijdt of er een apart tentamenrooster op maken.

Dat het nu niet gebeurd is wat anders. Maar de vrijheid heb je wel. In Brabant gebeurd het ook. Soms wordt besloten om voor een specifieke lijn het vakantierooster te verschuiven met 1 week tov andere lijnen.

Globetrotter
Berichten: 1408
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Globetrotter » Vr 23 Mar 2018, 19:21

Weet iemand hoe het zit met de dienstuitvoering van de stadsdienst Weert. Ik ben daar vorige week gaan kijken en zag busjes van Taxi Princen met naar het lijkt een Arriva- nummering (65xx). Zijn de busjes ooit van Kupers (in bruikleen van Arriva) geweest en nu doorgeschoven, is Princen onderdeel van Kupers of zit er iets anders achter?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30650
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Mar 2018, 19:36

Princen reed altijd al de stadsdienst Weert, dat was in de laatste jaren van Veolia ook al zo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Globetrotter
Berichten: 1408
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Globetrotter » Vr 23 Mar 2018, 19:55

Okee, maar ik zie op de wiki staan dat de stadsdienst van Weert door Kupers wordt gereden, dus vroeg me af of Princen misschien een onderaannemer van Kupers (en of het materieel van Arriva in bruikleen is bij Princen).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30650
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Daniel » Vr 23 Mar 2018, 20:00

Er kan natuurlijk ook gewoon een fout in de wiki staan, want in de vorige concessie stond de stadsdienst Weert met vervoerder Veolia in de wiki bijvoorbeeld :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6645
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Vr 23 Mar 2018, 22:10

Volgens mij rijden Kupers en Princen beiden op de stadsdienst. Ik heb in ieder geval in 2017 busjes van Kupers zien rijden.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Globetrotter
Berichten: 1408
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Globetrotter » Vr 23 Mar 2018, 23:13

Maar er zijn dus geen busjes die eerst bij Kupers reden en nu naar Princen zijn gegaan?

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6645
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor regenmaker » Vr 23 Mar 2018, 23:18

Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik te onbekend in die regio.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

bartjemestrom
Berichten: 572
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor bartjemestrom » Za 24 Mar 2018, 08:07

Princen rijdt met enkele 65xx busjes op de stadsdienst. Daarnaast rijdt Princen iov Kupers iov Arriva ook lijn 65, 76, 78 en een enkele 79 rit. Daar rijden bijna altijd 65xx busjes op. Omdat ze minder 65xx hebben dan nodig, rijdt Princen ook met eigen Sprinter busjes en een handheld rond op de stadsdienst.

Plutona
Berichten: 305
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Plutona » Za 24 Mar 2018, 12:45

De eigen busjes van Princen zijn in de OV Info app te herkennen aan een voertuignummer met 5 cijfers, normaal gesproken

Somoht
Berichten: 1341
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » Za 24 Mar 2018, 14:08

Arriva voerutignummers met 5 cijfers zijn handhelds

BusFreakRotterdam
Berichten: 446
Lid geworden op: Za 17 Mei 2014, 20:23

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor BusFreakRotterdam » Zo 25 Mar 2018, 10:53

Op een facebookpagina vond ik onderstaande link. Mooi fotoverslag van een OV reis naar het zuidelijkste puntje van Nederland.
Facebookpagina heet OV-Nature Challenge. Staan leuke verslagen op om te lezen.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6045753542

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3639
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Mikos » Wo 19 Sep 2018, 23:17

Machinisten Arriva woedend: 'Wij schamen ons diep'

19 september 2018

Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.

Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.

Kat in de zak
'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.

Bron en meer...

WSM
Berichten: 920
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor WSM » Do 20 Sep 2018, 08:17

Dan zullen ze die keren dat ik een Arriva-trein heb op de Maaslijn wel net het toilet wel schoongemaakt hebben? Of luchtverfrisser in de trein hebben opgehangen?

Ik voel (weer) een staking aankomen.

We zullen het ook maar niet hebben over de hoogst onbeschofte manier waarop een Arriva-buschauffeur aldaar afgelopen dinsdag een reiziger die een kaartje wilde kopen afsnauwde. Het was weer erg goed voor de beeldvorming over het OV-personeel.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

Dennenboom
Berichten: 780
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Dennenboom » Do 20 Sep 2018, 10:47

Machinisten worden niet betaald om woedend te zijn maar om hun werk te doen. Woedend zijn is niet professioneel en lost niets op.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 8972
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Hainje » Do 20 Sep 2018, 10:55

Ik zie niet in waarom werknemers niet boos mogen worden als zij vinden dat de werkgever de kantjes er vanaf loopt?
Details blijf je houden, maar uiteindelijk vind ik het allemaal prima.
02-12-2018: Trein: 13070,5 km * Bus: 1886,01 km * Metro: 68,02 km * Tram: 9,62 km
Meestal te vinden in mijn luie zetel.

Dennenboom
Berichten: 780
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Dennenboom » Do 20 Sep 2018, 11:12

Boos zijn is heel menselijk en ook te begrijpen. Maar als je dat publiek ventileert is dat vaak weinig behulpzaam bij het vinden van een oplossing. Boosheid publiek uiten helpt niet als je dat om de haverklap doet zoals bij de vakbonden vaak voorkomt. Je loopt dan het risico om als notoire zeurkous weggezet te worden.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38085
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » Do 20 Sep 2018, 11:13

Een machinist wil zijn/haar werk professioneel uitoefenen. Dat gaat natuurlijk niet als de trein zonder brandstof staat, reizigers er als sardientjes ingepropt moeten worden en de toiletten voor geurhinder zorgen.

Voor de klanten is dat niet fijn en die reageren dat af op het zichtbare personeel: de machinisten.

Geen nieuwe klachten dit trouwens, bij Veolia was de Maaslijn ook al problematisch. Waarom duren de noodzakelijke investeringen zo lang?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6645
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Do 20 Sep 2018, 11:17

Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)

Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten