Pagina 133 van 149

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 12:45
door ICE11
Ik denk het is ook een verschil van imago. Als ik me niet vergis is de overwegende voorstelling in Nederland, dat cashloos betalen veiliger is en hier in Duitsland staat het oog meer op de risicos ervan (bij voorbeeld pinpasfraude, contant betalen geeft meer anonimiteit enz.....).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 00:52
door erjeebee
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.


Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 08:11
door regenmaker
Ik denk vooraldat de materieeleisen minder streng zijn voor de scholierenlijnen, waardoor TCR, Kupers of Litax met ouder materieel op deze lijnen kan rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 12 mar 2018, 22:51
door erjeebee
Kupers niet want die rijdt de 79 en dat is geen scholierenlijn.

Maar dat zou inderdaad ook zomaar kunnen. Ben te lui om het op te zoeken...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 13 mar 2018, 05:59
door bartjemestrom
Lijn 79 rijdt grotendeels van de dag met een Citea van Arriva. Alleen een enkele laatste rit rijdt met het sprinterbusje van lijn 78 die door Kupers wordt gereden. Die info heb ik na constatering toegevoegd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 13:50
door JuulStikkelbroek
erjeebee schreef:
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.


Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.

Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax

Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.


Ik heb dit ook altijd vreemd gevonden. Exact dezelfde route, alleen voor de reizigers veel minder service. Dit zal kwa kosten en capaciteit nu wel beter uitkomen zo... In de Veolia tijd werden de spitsritten gewoon onder hetzelfde lijnnummer, toen nog 40, door Veolia zelf uitgevoerd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 14 mar 2018, 17:49
door huibf
Ik snap dat wel.
Die 600 lijnen zijn specifiek voor scholen. Het maakt het een stuk makkelijker in de communicatie om deze ritten in de vakantie op te heffen.
Sommige scholen houden naast de vastgestelde vakantieperiode er nog een aparte vakantiekalender op na.
Je kan dan redelijk eenvoudig communiceren dat in wk x lijn y niet rijdt of er een apart tentamenrooster op maken.

Dat het nu niet gebeurd is wat anders. Maar de vrijheid heb je wel. In Brabant gebeurd het ook. Soms wordt besloten om voor een specifieke lijn het vakantierooster te verschuiven met 1 week tov andere lijnen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 19:21
door Globetrotter
Weet iemand hoe het zit met de dienstuitvoering van de stadsdienst Weert. Ik ben daar vorige week gaan kijken en zag busjes van Taxi Princen met naar het lijkt een Arriva- nummering (65xx). Zijn de busjes ooit van Kupers (in bruikleen van Arriva) geweest en nu doorgeschoven, is Princen onderdeel van Kupers of zit er iets anders achter?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 19:36
door Daniel
Princen reed altijd al de stadsdienst Weert, dat was in de laatste jaren van Veolia ook al zo.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 19:55
door Globetrotter
Okee, maar ik zie op de wiki staan dat de stadsdienst van Weert door Kupers wordt gereden, dus vroeg me af of Princen misschien een onderaannemer van Kupers (en of het materieel van Arriva in bruikleen is bij Princen).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 20:00
door Daniel
Er kan natuurlijk ook gewoon een fout in de wiki staan, want in de vorige concessie stond de stadsdienst Weert met vervoerder Veolia in de wiki bijvoorbeeld :wink:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 22:10
door regenmaker
Volgens mij rijden Kupers en Princen beiden op de stadsdienst. Ik heb in ieder geval in 2017 busjes van Kupers zien rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 23:13
door Globetrotter
Maar er zijn dus geen busjes die eerst bij Kupers reden en nu naar Princen zijn gegaan?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: vr 23 mar 2018, 23:18
door regenmaker
Dat durf ik niet te zeggen, daarvoor ben ik te onbekend in die regio.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 24 mar 2018, 08:07
door bartjemestrom
Princen rijdt met enkele 65xx busjes op de stadsdienst. Daarnaast rijdt Princen iov Kupers iov Arriva ook lijn 65, 76, 78 en een enkele 79 rit. Daar rijden bijna altijd 65xx busjes op. Omdat ze minder 65xx hebben dan nodig, rijdt Princen ook met eigen Sprinter busjes en een handheld rond op de stadsdienst.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 24 mar 2018, 12:45
door Plutona
De eigen busjes van Princen zijn in de OV Info app te herkennen aan een voertuignummer met 5 cijfers, normaal gesproken

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: za 24 mar 2018, 14:08
door Somoht
Arriva voerutignummers met 5 cijfers zijn handhelds

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 mar 2018, 10:53
door BusFreakRotterdam
Op een facebookpagina vond ik onderstaande link. Mooi fotoverslag van een OV reis naar het zuidelijkste puntje van Nederland.
Facebookpagina heet OV-Nature Challenge. Staan leuke verslagen op om te lezen.

https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6045753542

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 19 sep 2018, 23:17
door Mikos
Machinisten Arriva woedend: 'Wij schamen ons diep'

19 september 2018

Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.

Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.

Kat in de zak
'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.

Bron en meer...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 08:17
door WSM
Dan zullen ze die keren dat ik een Arriva-trein heb op de Maaslijn wel net het toilet wel schoongemaakt hebben? Of luchtverfrisser in de trein hebben opgehangen?

Ik voel (weer) een staking aankomen.

We zullen het ook maar niet hebben over de hoogst onbeschofte manier waarop een Arriva-buschauffeur aldaar afgelopen dinsdag een reiziger die een kaartje wilde kopen afsnauwde. Het was weer erg goed voor de beeldvorming over het OV-personeel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 10:47
door Dennenboom
Machinisten worden niet betaald om woedend te zijn maar om hun werk te doen. Woedend zijn is niet professioneel en lost niets op.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 10:55
door Hainje
Ik zie niet in waarom werknemers niet boos mogen worden als zij vinden dat de werkgever de kantjes er vanaf loopt?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 11:12
door Dennenboom
Boos zijn is heel menselijk en ook te begrijpen. Maar als je dat publiek ventileert is dat vaak weinig behulpzaam bij het vinden van een oplossing. Boosheid publiek uiten helpt niet als je dat om de haverklap doet zoals bij de vakbonden vaak voorkomt. Je loopt dan het risico om als notoire zeurkous weggezet te worden.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 11:13
door Suus
Een machinist wil zijn/haar werk professioneel uitoefenen. Dat gaat natuurlijk niet als de trein zonder brandstof staat, reizigers er als sardientjes ingepropt moeten worden en de toiletten voor geurhinder zorgen.

Voor de klanten is dat niet fijn en die reageren dat af op het zichtbare personeel: de machinisten.

Geen nieuwe klachten dit trouwens, bij Veolia was de Maaslijn ook al problematisch. Waarom duren de noodzakelijke investeringen zo lang?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 11:17
door regenmaker
Dieseltrein nog lang niet weg van Maaslijn (limburger.nl)

Mede doordat de kosten telkens oplopen. Men wil na de elektrificatie en spoorverdubbeling pas investeren in materieel.