Pagina 135 van 149

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 04 okt 2018, 11:35
door TomSteyl
De chauffeur was in dienst van een taxibedrijf, misschien toch tijdelijk of een vervanger voor een vrijwilliger die uitvalt?
Er zaten weinig mensen tot nu toe in het busje begreep ik van hem. Ik denk dat dit lijntje weer snel een OV-shuttle of lijntaxi wordt, maar de tijd zal het leren.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 23:14
door Plutona
In een bijlage van een provinciale vergadering las ik dat PS akkoord is met het vervoerplan 2019.
Is dat plan dit jaar wederom uitgelekt? Of is het nog niet in handen van dit forum?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 07 okt 2018, 23:33
door erjeebee
Helaas (nog) niet

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 07:47
door Suus

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 09:10
door erjeebee
Ben ik nou zo dom (slecht in vinden op het almighty net) of ben jij nou zo slim?
:)
Hoe had je die gevonden?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 09:22
door Suus
Bij de ingekomen stukken van het bestuurlijk informatiesysteem van de provincie Limburg heb ik gezocht op Arriva en daar stond deze toevallig tussen.

Meestal worden die bestuurlijke informatiesystemen niet of slecht geïndexeerd door zoekmachines, dus het echte graafwerk moet je zelf doen. Andere provincies hebben soms niet eens een zoekfunctie op de ingekomen stukken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 09:31
door Plutona
Nou, erg veel bijzonders gebeurt er eigenlijk niet.
Spannendste verandering vind ik de sluiting van de Kissel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 11:19
door Frank93
Mag dat zomaar dan, een station tijdelijk sluiten omdat je als vervoerder geen tijd hebt om er te stoppen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 11:46
door Chrysa
Is dat in Utrecht Zuilen ook niet gebeurd?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 12:26
door ICE11
Maar wat heet "tijdelijk"? Een jaar, twee....? Overigens komt er ook een nieuwe nachtbus naar Aken.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 12:50
door huibf
erjeebee schreef:Helaas (nog) niet


Ik had m wel. Maar mag deze niet delen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 14:41
door Z2N
ICE11 schreef:Maar wat heet "tijdelijk"? Een jaar, twee....? Overigens komt er ook een nieuwe nachtbus naar Aken.

Twee jaar, aldus De Limburger.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 14:44
door ArrivaBas
Het is slechts anderhalve kilometer tot Heerlen Station, waar veel mensen overstappen op andere routes en de parallelle bussen rijden gezamenlijk veel frequenter. Daarom ben ik niet tegen sluiting van station Heerlen de Kissel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 15:01
door Dennenboom
Frank93 schreef:Mag dat zomaar dan, een station tijdelijk sluiten omdat je als vervoerder geen tijd hebt om er te stoppen?

Zwolle Stadshagen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 15:34
door Frank93
Die moet nog geopend worden :mrgreen:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 17:15
door JuulStikkelbroek
De argumenten begrijp ik. Wel is het extra zuur voor de wijk Molenberg. Zij verloren bij de start van de concessie al lijn 26, waarvoor Heerlen de Kissel als alternatief werd aangewezen, maar die vlieger gaat dus nu ook niet meer op. Men moet nu lopen naar de Kerkraderweg, of helemaal naar de Schaesbergerweg in MSP. Dat is een flinke afstand.

Niet te vergeten dat die buslijnen 's avonds ook een lagere frequentie kennen dan de trein nu heeft, en dat station de Kissel amper 10 jaar geleden geopend is. Of het station weer heropend wordt is ook nog maar de vraag i.v.m. de geplande spoorverdubbeling...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 okt 2018, 19:08
door KM46
ICE11 schreef:Maar wat heet "tijdelijk"? Een jaar, twee....? Overigens komt er ook een nieuwe nachtbus naar Aken.

Ja ... en dan zal het heus wel ongemerkt overgaan naar een permanente sluiting :? :wink: .

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 07:51
door Roeland
Hoeveel reizigers trekt De Kissel per dag?
Pas als ik dat weet, kan ik er iets van vinden.
Want tegen het (tijdelijk) opheffen van een Limburgse variant van Geersdijk of Soestduinen kun je toch moeilijk bezwaar hebben?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 09:58
door Jef400
Is dat dan ook gelijk het kortst geopende station van de 21e eeuw geweest?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 10:08
door Frank93
Weet niet of je deze mee kunt tellen maar Nijverdal West bestond maar 3 of 4 jaar, al was al vanaf het begin duidelijk dat het maar een tijdelijk station was.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 10:35
door Michael
Roeland schreef:Hoeveel reizigers trekt De Kissel per dag?
Pas als ik dat weet, kan ik er iets van vinden.
Want tegen het (tijdelijk) opheffen van een Limburgse variant van Geersdijk of Soestduinen kun je toch moeilijk bezwaar hebben?


Volgens het nieuwsartikel van De Limburger waar een paar posts terug naar gelinkt is minder dan honderd reizigers per dag

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 20:39
door Milco
Weet iemand meer over het busmaterieel in Limburg? Momenteel rijden er diverse streekbussen uit andere concessies, zoals bussen uit Friesland en Waterland. Hierbij tel ik het TCR-materieel even niet mee. Vanaf december gaan de stadsbussen van Maastricht de concessie verlaten en, zoals in het vervoersplan wordt genoemd, gaan er meer stadslijnen in Maastricht elektrisch rijden. Dit worden dus nieuwe bussen, maar ik begreep dat ook per december aanstaande het tijdelijke streekmaterieel wordt vervangen? Wat gaat hiervoor in de plaats komen dan? Ik lees enkel dat er dus elektrische bussen voor stadsdienst Maastricht bijkomen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 20:42
door dylanwild94
Volgens mij is het materieel wat niet nieuw is aangekocht juist bedoeld om de tijd tot dat het nieuwe elektrisch materieel komt te overbruggen. Maar hou mij ten goede.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 20:47
door Milco
Dat had ik ook begrepen, maar ik zie de verhouding tussen tijdelijke bussen op de streekdienst en nieuwe elektrische bussen op de stadsdienst niet. :?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 21:58
door Meltrain
Gaan de stadsbussen die straks niet meer op de stadsdienst rijden, dan niet op de streeklijnen rijden?