Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » Vr 12 Okt 2018, 22:01

De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6668
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Vr 12 Okt 2018, 22:13

Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » Vr 12 Okt 2018, 22:14

Geen idee, maar die blijven sowieso nog in Dordrecht tot alle Ebusco's daar rijden. Maar goed, er komt genoeg gespeculeer voorbij op het forum in eider geval. Ik had wel begrepen dat de 93xx'ers Maastricht gingen verlaten.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 30694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Daniel » Vr 12 Okt 2018, 22:16

regenmaker schreef:Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?

Nee die moeten dus wel door Qbuzz overgenomen worden, blijven nog tijdelijk in Dordrecht en gaan daarna naar een bestemming elders binnen Busitalia.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6668
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Vr 12 Okt 2018, 22:19

Ja ik had begrepen dat de volvo's nog tijdelijk in Dordrecht zouden blijven, maar zou Qbuzz ze daarna niet kunnen verkopen aan Arriva?
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 4983
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Milco » Vr 12 Okt 2018, 22:20

Ik denk dat als dat zo zou zijn, dat Qbuzz ze een korte tijd huurt van Arriva. Je gaat immers geen bussen kopen om ze vervolgens vrij snel aan hetzelfde bedrijf te verkopen. ;)
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 15-12-2018
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 15-11-2018

Informatie Keolis Almere: http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6668
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Vr 12 Okt 2018, 22:21

Wat moet Qbuzz dan met die volvo's als de ebusco's zijn ingestroomd? We zullen het wel zien. Er gaat in ieder geval een hoop verschuiven binnen Arriva qua materieel.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38118
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » Vr 12 Okt 2018, 22:26

BusItalia heeft in Italië (goh) nog een hoop oude meuk van o.a. BredaMenarinibus rondrijden, die kunnen de Volvo's echt wel ergens kwijt binnen het concern.
Rame à l'approche

maaslynx
Berichten: 46
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Za 13 Okt 2018, 17:04

Hoeveel elektrische bussen stromen er eigenlijk in? Ik meende dat er in totaal 15 bijkwamen maar ik lees in het vervoersplan dat men dus lijnen 1,2,5,6 en in de loop van 2019 4,7,9 en 10 allemaal elektrisch wil uitvoeren. Dan kom je als je er vanuit gaat dat alle bussen op een dag inzetbaar zijn er toch minstens een paar tekort.

Jasper073
Berichten: 610
Lid geworden op: Wo 01 Okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Jasper073 » Ma 15 Okt 2018, 22:37

Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.


Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:
Favo Bus: Volvo Berkhof - VDL Citea SLF120 euro6

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3424
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor cassie127 » Di 16 Okt 2018, 01:02

Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

bartjemestrom
Berichten: 575
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Di 16 Okt 2018, 06:38

Jasper073 schreef:
Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.


Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:


Jullie de streekwagens? Lijkt mij niet, die worden doorgeschoven naar de Heerlen, Sittard, Roermond rn Venlo om de 8508 tm 8514 en 0031 tm 0042 te vervangen. Dat waren bij aanvang concessie maar tijdelijke bussen.

Plutona
Berichten: 307
Lid geworden op: Vr 25 Jul 2008, 15:33

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Plutona » Di 16 Okt 2018, 12:17

cassie127 schreef:Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden

Kohlscheid wordt ook overgeslagen zie ik. En vooralsnog gaat hij nog niet naar Luik, hoe graag Arriva dat ook wil...

maaslynx
Berichten: 46
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Di 16 Okt 2018, 12:56

De verbinding naar Aachen moet het echt gaan hebben van reizigers op Heerlen-Aachen, want vanuit Maastricht is het nou niet echt aantrekkelijk om die trein te gaan nemen: 11,20 enkele reis vs 6,46 op dit moment voor de bus. Ik denk dat de gemiddelde reiziger dat niet over heeft voor wat neerkomt op 7 minuten tijdswinst.

Komt er ook nog bij dat de overstaptijden in Aachen groot zijn, in de regio 25-30 minuten. Ik neem aan dat dat verbeterd moet gaan worden voor 2020. Maar om je een voorbeeld te geven op basis van de huidge dienstregeling: de trein vertrekt om :19 uit Maastricht, de 350 om :27. Als de overstaptijden zo blijven haal je die aansluiting met de 350 ook gewoon :roll:

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3424
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor cassie127 » Di 16 Okt 2018, 15:15

Op de meeste lijnen kan dan ook al in Herzogenrath worden overgestapt. Enige goede aansluitingen die je dan op Aachen hbf hoeft aan te bieden zijn die richting Köln Hbf
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 29286 km, Bus: 1361,5 km, Metro: 185,5 km, Tram 42,2 km (09-12)

Gebruikersavatar
Nitein-Repart
Berichten: 2518
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Nitein-Repart » Di 16 Okt 2018, 20:09

Een trein die slechts 1x/uur rijdt kan sowieso moeilijk concurreren met een bus die 4x/uur (‘s avonds en in het weekend 2x/uur) rijdt en slechts 10 minuten slomer is. Bovendien zijn de aansluitingen richting Köln en Mönchengladbach meer dan 20 minuten, niet echt fraai. Maastricht-Mönchengladbach is zelfs sneller over Venlo. Het is afwachten of de RE18 een succes wordt. Heerlen-Aachen rechtstreeks bestond ook voor 2016, daarin biedt de RE18 geen veranderingen in. Het voordeel is wel dat de RE18 een lekkere lange kering in Aachen heeft van meer dan een half uur. Dat komt de betrouwbaarheid van de treindienst ten goede.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?

bartjemestrom
Berichten: 575
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Di 16 Okt 2018, 20:39

Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 313
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ICE11 » Di 16 Okt 2018, 22:03

Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?

sirvinniei
Berichten: 1973
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor sirvinniei » Di 16 Okt 2018, 23:27

bartjemestrom schreef:Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.

Als het onder de concessie Limburg valt (en niet onder een Duitse concessie) dan moeten toch Nederlandse treinabonnementen daar geldig zijn.
Dat geeft het al een groot voordeel over de bus: een eenvoudig en goedkoop systeem van (dal)abonnementen die landelijk geldig zijn.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38118
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » Wo 17 Okt 2018, 00:11

ICE11 schreef:Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?

Ga maar uit van Duits personeel. Ik verwacht ook niet dat er machinisten van de standplaats Heerlen van NS overstappen naar Arriva dus zal in de begintijd sowieso personeel met Nederlandse en Duitse bevoegdheid van DB Regio nodig zijn om de treindienst te verzekeren.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 38118
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » Wo 24 Okt 2018, 17:50

Heeft iemand een idee of lijn 64 een beetje loopt? Ik ben net namelijk als enige inzittende de grens van Duitsland naar Nederland overgestoken en dat vind ik toch wel heel mager...
Rame à l'approche

bartjemestrom
Berichten: 575
Lid geworden op: Do 18 Feb 2010, 09:47

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor bartjemestrom » Wo 24 Okt 2018, 18:02

Doordeweek aan beide kanten aardig wat, vooral de spitsen. Grensoverschrijdend nauwelijks wat.

Zaterdags ook grensoverschrijdend van toeristen naar het Outlet vv

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 4768
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ArrivaBas » Wo 24 Okt 2018, 19:49

En dan te bedenken dat deze lijn vorig dienstregelingjaar nog HOV was... :X
Volg hier Mijn Flickr!
Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1 en Solaris Urbino III en IV, Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3 en NPZ

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6668
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Wo 24 Okt 2018, 20:56

Ik denk dat op zondagen rijden ook een toevoeging kan zijn. In Duitsland zijn de meeste winkels op zondag gesloten, terwijl in Roermond er juist vaak koopzondag is. Ook al is het met een Duitse frequentie van 1x/2 uur.
Vaste reiziger Syntus Gelderland en Bravo (Hermes).

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 1010
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor mijack1985 » Za 03 Nov 2018, 13:53

De Drielandentrein is volgens De Tijd op losse schroeven. Komt voornamelijk door onze zuiderburen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten