Pagina 136 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:13
door regenmaker
Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:14
door Milco
Geen idee, maar die blijven sowieso nog in Dordrecht tot alle Ebusco's daar rijden. Maar goed, er komt genoeg gespeculeer voorbij op het forum in eider geval. Ik had wel begrepen dat de 93xx'ers Maastricht gingen verlaten.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:16
door Daniel
regenmaker schreef:Gingen niet de hybride volvo's uit DAV naar Tilburg?
Nee die moeten dus wel door Qbuzz overgenomen worden, blijven nog tijdelijk in Dordrecht en gaan daarna naar een bestemming elders binnen Busitalia.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:19
door regenmaker
Ja ik had begrepen dat de volvo's nog tijdelijk in Dordrecht zouden blijven, maar zou Qbuzz ze daarna niet kunnen verkopen aan Arriva?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:20
door Milco
Ik denk dat als dat zo zou zijn, dat Qbuzz ze een korte tijd huurt van Arriva. Je gaat immers geen bussen kopen om ze vervolgens vrij snel aan hetzelfde bedrijf te verkopen. ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:21
door regenmaker
Wat moet Qbuzz dan met die volvo's als de ebusco's zijn ingestroomd? We zullen het wel zien. Er gaat in ieder geval een hoop verschuiven binnen Arriva qua materieel.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 12 okt 2018, 22:26
door Suus
BusItalia heeft in Italië (goh) nog een hoop oude meuk van o.a. BredaMenarinibus rondrijden, die kunnen de Volvo's echt wel ergens kwijt binnen het concern.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 13 okt 2018, 17:04
door maaslynx
Hoeveel elektrische bussen stromen er eigenlijk in? Ik meende dat er in totaal 15 bijkwamen maar ik lees in het vervoersplan dat men dus lijnen 1,2,5,6 en in de loop van 2019 4,7,9 en 10 allemaal elektrisch wil uitvoeren. Dan kom je als je er vanuit gaat dat alle bussen op een dag inzetbaar zijn er toch minstens een paar tekort.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 okt 2018, 22:37
door Jasper073
Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 01:02
door cassie127
Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 06:38
door bartjemestrom
Jasper073 schreef:
Milco schreef:De stadswagens van Maastricht (93xx) gaan dacht ik naar Tilburg.
Ja dat hoorde ik ook vorige week van een chauffeur hier in Den Bosch.
Zijn beste vriend rijd in Tilburg en die vertelde hem dat de Citea stadswagens naar Tilburg gaan en misschien paar naar Den Bosch en dat hier in Den Bosch de streekwagens in de 82** serie weg gaan en dat wij streekwagens van Maastricht krijgen.
Soms is het niet meer te volgen al die verhalen en geruchten :? :lol:
Jullie de streekwagens? Lijkt mij niet, die worden doorgeschoven naar de Heerlen, Sittard, Roermond rn Venlo om de 8508 tm 8514 en 0031 tm 0042 te vervangen. Dat waren bij aanvang concessie maar tijdelijke bussen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 12:17
door Plutona
cassie127 schreef:Volledige dienstregeling van de RE 18 is nu in de DB planner te vinden
Kohlscheid wordt ook overgeslagen zie ik. En vooralsnog gaat hij nog niet naar Luik, hoe graag Arriva dat ook wil...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 12:56
door maaslynx
De verbinding naar Aachen moet het echt gaan hebben van reizigers op Heerlen-Aachen, want vanuit Maastricht is het nou niet echt aantrekkelijk om die trein te gaan nemen: 11,20 enkele reis vs 6,46 op dit moment voor de bus. Ik denk dat de gemiddelde reiziger dat niet over heeft voor wat neerkomt op 7 minuten tijdswinst.

Komt er ook nog bij dat de overstaptijden in Aachen groot zijn, in de regio 25-30 minuten. Ik neem aan dat dat verbeterd moet gaan worden voor 2020. Maar om je een voorbeeld te geven op basis van de huidge dienstregeling: de trein vertrekt om :19 uit Maastricht, de 350 om :27. Als de overstaptijden zo blijven haal je die aansluiting met de 350 ook gewoon :roll:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 15:15
door cassie127
Op de meeste lijnen kan dan ook al in Herzogenrath worden overgestapt. Enige goede aansluitingen die je dan op Aachen hbf hoeft aan te bieden zijn die richting Köln Hbf

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 20:09
door Nitein-Repart
Een trein die slechts 1x/uur rijdt kan sowieso moeilijk concurreren met een bus die 4x/uur (‘s avonds en in het weekend 2x/uur) rijdt en slechts 10 minuten slomer is. Bovendien zijn de aansluitingen richting Köln en Mönchengladbach meer dan 20 minuten, niet echt fraai. Maastricht-Mönchengladbach is zelfs sneller over Venlo. Het is afwachten of de RE18 een succes wordt. Heerlen-Aachen rechtstreeks bestond ook voor 2016, daarin biedt de RE18 geen veranderingen in. Het voordeel is wel dat de RE18 een lekkere lange kering in Aachen heeft van meer dan een half uur. Dat komt de betrouwbaarheid van de treindienst ten goede.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 20:39
door bartjemestrom
Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 22:03
door ICE11
Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 16 okt 2018, 23:27
door sirvinniei
bartjemestrom schreef:Laten we niet te hard van stapel lopen. Ook even niet vergeten dat dit treinpad niet definitief is :?

En wie weet is het wel succesvoller dan we allemaal denken. Ook kennen we de tarieven en geaccepteerde vervoersbewijzen nog niet.
Als het onder de concessie Limburg valt (en niet onder een Duitse concessie) dan moeten toch Nederlandse treinabonnementen daar geldig zijn.
Dat geeft het al een groot voordeel over de bus: een eenvoudig en goedkoop systeem van (dal)abonnementen die landelijk geldig zijn.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 17 okt 2018, 00:11
door Suus
ICE11 schreef:Het lijkt alsof toekomstig een treinstel van Arriva in Aken gaat overnachten (aankomst 0:18, vertrek 5:43). Dus rijden er ook Duitse machinisten op de RE18 of zijn er `s nachts materieelritten van/naar NL?
Ga maar uit van Duits personeel. Ik verwacht ook niet dat er machinisten van de standplaats Heerlen van NS overstappen naar Arriva dus zal in de begintijd sowieso personeel met Nederlandse en Duitse bevoegdheid van DB Regio nodig zijn om de treindienst te verzekeren.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 17:50
door Suus
Heeft iemand een idee of lijn 64 een beetje loopt? Ik ben net namelijk als enige inzittende de grens van Duitsland naar Nederland overgestoken en dat vind ik toch wel heel mager...

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 18:02
door bartjemestrom
Doordeweek aan beide kanten aardig wat, vooral de spitsen. Grensoverschrijdend nauwelijks wat.

Zaterdags ook grensoverschrijdend van toeristen naar het Outlet vv

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 19:49
door ArrivaBas
En dan te bedenken dat deze lijn vorig dienstregelingjaar nog HOV was... :X

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 24 okt 2018, 20:56
door regenmaker
Ik denk dat op zondagen rijden ook een toevoeging kan zijn. In Duitsland zijn de meeste winkels op zondag gesloten, terwijl in Roermond er juist vaak koopzondag is. Ook al is het met een Duitse frequentie van 1x/2 uur.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 03 nov 2018, 13:53
door mijack1985
De Drielandentrein is volgens De Tijd op losse schroeven. Komt voornamelijk door onze zuiderburen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 03 nov 2018, 14:08
door Suus
De treinen zijn al meermaals gezien tijdens proefritten in België, dus hoezo loopt er geen toelating?