Pagina 138 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 19:18
door Suus
Arriva schijnt in december een enorm schuiffestival te gaan houden tussen meerdere concessiegebieden, maar de contouren zijn nog niet helemaal duidelijk.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 19:29
door Lijn 45
maaslynx schreef:Wordt dit de gehele vloot of komen er later nog een paar bussen bij?
Deze serie zal uiteindelijk meer dan 40 exemplaren tellen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 23 nov 2018, 21:48
door buschauffeur
bartjemestrom schreef:Die stromen vanaf november in heb ik begrepen. Nog eventjes geduld nog.
Dit ging over de elektrische bussen voor Maastricht. Het is nog maar een week november... Weet iemand (al) (iets) meer?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 15:08
door en-es
Meer details over de tweelandentrein naar Aken: http://www.arriva.nl/a/verleg-je-grenze ... riva-1.htm
Inclusief een verrassing op 16 december.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 15:33
door cassie127
En daaruit citeer ik maar even dit
je kunt ook grensoverschrijdend met je eigen OV-chipkaart reizen. Je hebt geen internationaal vervoerbewijs nodig.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 17:08
door Z2N
Met SOV naar Aken? :shock:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 17:25
door Nitein-Repart
Dat kon al met lijn 350, dus infeite niets nieuws onder de zon, behalve dat je nu ook "gratis" de trein kan pakken naar Aachen, naast de snelbus.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 18:42
door dylanwild94
Gelukkig kan je straks dus ook vanuit Heerlen met een SOV naar aachen. :Y

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 19:06
door Chrysa
Dat kon al met lijn 44.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 24 nov 2018, 23:47
door ICE11
Dus komt er op de Duiste stations ook een Arriva kaartautomaat!?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 01:39
door cassie127
Daar ga ik wel vanuit, aangezien je wel ergens je OV-Chipkaart moet kunnen opladen als je te weinig saldo hebt. In Leer heeft Arriva nog een (oude (niet meer werkende)) automaat staan.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 09:40
door Fleur2011
buschauffeur schreef:
bartjemestrom schreef:Die stromen vanaf november in heb ik begrepen. Nog eventjes geduld nog.
Dit ging over de elektrische bussen voor Maastricht. Het is nog maar een week november... Weet iemand (al) (iets) meer?
Als het goed is komen maandag de eerste 6 stuks binnen. Ze gaan ook een andere huisstijl krijgen, niet veel anders dan nu. Het verschil zit hem in de voorkant, die gaat vanaf de blauwe boog achter de leeuw helemaal wit zijn. Dus bumpers en voorkant helemaal wit. Dit zal wel zijn omdat het gemakkelijker te herstellen is bij aanrijdingen. Ik heb er een voorbeeld van met een tekening van VDL maar ik weet niet of ik die kan/mag plaatsen dus dan doe ik het liever niet..

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 19:45
door samsam538
en-es schreef:Meer details over de tweelandentrein naar Aken: http://www.arriva.nl/a/verleg-je-grenze ... riva-1.htm
Inclusief een verrassing op 16 december.
Kan je dan ook gratis met NS (Vrij) abonnementen naar Aken?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 25 nov 2018, 21:45
door Suus
Ik vind het een weinig verhelderend verhaal en waar een link moet staan naar een informatiefolder is geen link te vinden. De term Arriva-product is nogal raar gekozen als daarmee ook een NS-abonnement wordt bedoeld (of zoals iemand hierboven die al droomt van geldigheid van de SOV). Ik zie ook geen kortingstarieven staan bij de chipkaart-tarieven.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 15:45
door maaslynx
Bericht van 1Limburg over de nieuwe dienstregeling bevat weinig spannends, afgezien van de volgende passage: "In het kader van die missie wil het bedrijf eind 2019 ook een aantal streeklijnen elektrisch uitvoeren." . Hebben we het hier over lijnen 7,9 en 10 of is Arriva iets anders van plan?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 16:24
door bartjemestrom
Er is sprake geweest dat men eind 2019 een deel van de Parkstad (Sittard en Heerlen) wilden gaan voorzien.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 16:54
door en-es
Op zondag 16 december gratis reizen in de RE18 tussen Maastricht en Aken! (Staat in de link in een eerdere posting van mij)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 17:00
door bartjemestrom
Er is nu ook duidelijkheid. Ik citeer van de website https://www.arriva.nl/a/verleg-je-grenz ... riva-1.htm
NS- of studentenreisproduct

Zolang het om grensoverschrijdend vervoer gaat, op de RE18, zijn alle Nederlandse producten gewoon geldig. Wil je bijvoorbeeld, voor de reis naar Aachen, gebruik maken van keuzedagen, meereiskorting of je studentenreisproducten, dan kan dat.

Niet geldig zijn deze producten voor binnenlandse reizen aan Duitse zijde. Reis je bijvoorbeeld enkel tussen Herzogenrath en Aachen Hbf, dan zijn de Nederlandse producten (Arriva en NS) niet geldig (zie AVV-Tarif).

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 17:06
door julsteren
Ik ga zaterdag 15 december die verbinding uitproberen, gezien ik zelf wel gratis reis en anderen niet zal het dan wel wat rustiger zijn. :P

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 26 nov 2018, 19:54
door Fleur2011
maaslynx schreef:Bericht van 1Limburg over de nieuwe dienstregeling bevat weinig spannends, afgezien van de volgende passage: "In het kader van die missie wil het bedrijf eind 2019 ook een aantal streeklijnen elektrisch uitvoeren." . Hebben we het hier over lijnen 7,9 en 10 of is Arriva iets anders van plan?
Er zou een proef komen samen met de Aseag op lijn 44.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 07:20
door erjeebee
Lijn 44... Red je dat op 1 acculading heen en weer?
Of wordt 't keren bij de grens? Of een laadpunt in Aachen?
bartjemestrom schreef:Er is sprake geweest dat men eind 2019 een deel van de Parkstad (Sittard en Heerlen) wilden gaan voorzien.
Laat ze in Zitterd maar niet horen dat je ze over één kam scheert met het gespuis uit Heële, Broenssem en Kirchroa.

In Sittard zou je de 34,35, 38, 41 makkelijk electrisch kunnen doen met laadpunten op Sittard NS en Geleen busstation. Wel even de 34 van de 32 en 33 losmaken qua omloop. Hoe de 35,38 en 41 in elkaar zitten qua omloop weet ik effe niet. Moet ik eens navragen bij de vrienden van de Nusterweg

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 09:04
door DingeZ
Volgens mij is Heerlen - Aachen niet meer dan 35km, dus een retourrit kan makkelijk op een volle accu.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 09:40
door sirvinniei
Is er hier al genoemd dat vanaf December arriva haar Duitse aard laat zien en de treinen hernoemd naar RE (regioexpress) en RS (regiosprinter)?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 10:01
door BrengMe
Dat is hier reeds gemeld ja :Y

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 10:03
door quakkerillo
Chrysa schreef:Dat kon al met lijn 44.
Slechts deels waar; OV-chipkaart producten werken alleen op de 50% van de bussen die worden uitgevoerd door Arriva. ASEAG bussen hebben dit niet. Of er moet sinds de laatste keren dat ik daar was iets veranderd zijn?