Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3917
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor isadora » Ma 28 Jan 2019, 08:11

Compliment Julsteren. :pos:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4842
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor reisthijs » Ma 28 Jan 2019, 10:35

Traag? Tja, daar is het een Limax voor. Wat wil je met zo'n naam. (Limax is Latijn voor slak)

OVinspecteur schreef:Deze verbinding lijkt er nogal lang over te doen, gezien de afstand over het spoor die wordt afgelegd. Vanuit Maastricht ben je even snel in Venlo dat veel verder weg ligt. Waar zit 'm die traagheid precies?
Dat zit 'm bijvoorbeeld in lagere baanvaksnelheden. Maastricht-Heerlen is max 100 en tussen Heerlen en Herzogenrath mag de trein maar 80.

waldo79 schreef:Wellicht dat er geen pad beschikbaar is vanwege andere treinen op het Duitse spoor?
Er was geen ander pad beschikbaar op het Duitse spoor. Het huidige pad schijnt ook zo krap te zijn dat het alleen met een electrische trein haalbaar is. Arriva verwacht dat het in de toekomst beter wordt maar de komende paar jaar zullen we het hier mee moeten doen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Cas » Ma 28 Jan 2019, 14:48

Valt er nog iets te doen aan die baanvaksnelheden, of kost dat veel te veel? Of beter gezegd, waarom liggen ze zo laag?
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 14236
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Meltrain » Ma 28 Jan 2019, 15:05

OVinspecteur schreef:Ook de overstap van 2 minuten in Heerlen vanuit Eindhoven lijkt me niet echt ideaal.

Ik vind het ook raar dat die verbinding uit de reisplanner komt.
Beter is het om vanuit Eindhoven de 800 naar Sittard te nemen en daar over te stappen op de 32500 naar Heerlen (of Landgraaf).
In de andere richting is de overstap tussen de 19800 en 3900 overigens zes minuten en dus prima te doen.
I'm more into trains than training and my favourite sport is transport.
Dagelijks reiziger Rlb - Asa.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 6703
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Z2N » Ma 28 Jan 2019, 15:08

Cas schreef:Valt er nog iets te doen aan die baanvaksnelheden, of kost dat veel te veel? Of beter gezegd, waarom liggen ze zo laag?

Maastricht - Heerlen kan wel deels omhoog, maar daar is men nog niet aan de benodigde papierwinkel gekomen. Heerlen - Herzogenrath gaat hem door de boogstralen daar niet worden, het blijft natuurlijk Zuid-Limburg.
Journey of a night time

Flickr!

maaslynx
Berichten: 72
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Ma 28 Jan 2019, 16:50

Op Maastricht-Heerlen zou je tussen de aansluitingen denk ik wel verder omhoog kunnen. Enige plek waar de RE18 niet stopt en toch echt een snelheidsbeperking nodig zal moeten zijn is de bocht bij Schin op Geul denk ik. Ik denk dat de tijdswinst vrij beperkt zal zijn, het zou mij verbazen als dat meer dan 2 minuten is.

Als je echt tijdswinst op Maastricht-Aachen wil boeken moet je Aachen-Schin op Geul weer in gebruik nemen. Daardoor zou deze afstand over het spoor opeens nog maar 37 km zijn ipv de huidige 57 via Heerlen. Mocht de RE18 nou een groot succes worden wellicht het overwegen waard, en zelfs dan nog zou je grote moeite hebben om die investering economisch te verantwoorden.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 9560
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Hainje » Ma 28 Jan 2019, 17:09

maaslynx schreef: Daardoor zou deze afstand over het spoor opeens nog maar 37 km zijn ipv de huidige 57 via Heerlen. Mocht de RE18 nou een groot succes worden wellicht het overwegen waard, en zelfs dan nog zou je grote moeite hebben om die investering economisch te verantwoorden.

Ik denk dat Nederland nog eerder tot Socialistische Heilstaat uitgeroepen gaat worden dan dat Schin Op Geul - Vetschau geëlektrificeerd en het stukje tussen Vetschau - Aachen aangelegd gaat worden. :lol:
Details blijf je houden.
Ik vind het allemaal prima.
The User Formerly Known As Minion.

waldo79
Berichten: 4706
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor waldo79 » Ma 28 Jan 2019, 17:38

Laat maar lekker via Hrl rijden, is veel meer dichtbevolkt gebied.
Mij best :)

Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 415
Lid geworden op: Ma 05 Mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ICE11 » Ma 28 Jan 2019, 20:31

OVinspecteur schreef:Ook de overstap van 2 minuten in Heerlen vanuit Eindhoven lijkt me niet echt ideaal.

In Aachen hetzelfde. Overstap van RE18 uit NL op RE9 naar Köln zijn ook twee minuten, andersom maar een minuut. Veel te krap, ook als beide treinen meestal op sporen 6 en 7 (en dus hetzelfde perron) zijn.

OVinspecteur
Berichten: 332
Lid geworden op: Vr 30 Nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor OVinspecteur » Ma 28 Jan 2019, 21:27

reisthijs schreef:Traag? Tja, daar is het een Limax voor. Wat wil je met zo'n naam. (Limax is Latijn voor slak)

Haha :lol: _O- Iemand heeft dat ding bestudeerd.

waldo79
Berichten: 4706
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor waldo79 » Di 29 Jan 2019, 07:43

ICE11 schreef:
OVinspecteur schreef:Ook de overstap van 2 minuten in Heerlen vanuit Eindhoven lijkt me niet echt ideaal.

In Aachen hetzelfde. Overstap van RE18 uit NL op RE9 naar Köln zijn ook twee minuten, andersom maar een minuut. Veel te krap, ook als beide treinen meestal op sporen 6 en 7 (en dus hetzelfde perron) zijn.

Een minuut zou ik niet eens een aansluiting willen noemen, maar ik vraag me af hoeveel vanuit Nederland er doorreizen naar Köln?
Mij best :)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 39727
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Suus » Di 29 Jan 2019, 07:57

In Maastricht studeren heel veel Duitsers. Die zullen niet allemaal familie in Aachen hebben wonen.
Rame à l'approche

Cas
Berichten: 253
Lid geworden op: Zo 01 Apr 2018, 04:38
Locatie: Utrecht/Hong Kong

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Cas » Di 29 Jan 2019, 08:05

De trein wordt zeker wel aangeprezen als link met de rest van het Duitse net, dus zeker ook naar Keulen.
請勿靠近車門

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6997
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Di 29 Jan 2019, 08:38

Het verschil tussen lijn 350 en de trein tussen Maastricht en Aachen is slechts 6 minuten in voordeel van de trein. Niet echt een enorm verschil.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
9 juni 2019 - Düsseldorf, Essen, Mülheim, Oberhausen, Hagen
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen

Gebruikersavatar
Mdk
Berichten: 991
Lid geworden op: Ma 15 Mei 2017, 12:20

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Mdk » Di 29 Jan 2019, 08:48

Maar je kan wel in 1 modaliteit blijven zitten, wat wel een ander gevoel geeft als je vanaf bijvoorbeeld Den Haag naar Bonn reist.

Pf dit dan de snelste route is met de trein is weer een ander verhaal, maargoed
Bij twijfel altijd klagen

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 6997
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor regenmaker » Di 29 Jan 2019, 09:01

Dan maak je sowieso geen gebruik van Maastricht - Aachen maar van Heerlen - Aachen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).

Wijzigingen VRR
9 juni 2019 - Düsseldorf, Essen, Mülheim, Oberhausen, Hagen
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - Bochum, Gelsenkirchen

Roeland
Berichten: 877
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Roeland » Di 29 Jan 2019, 09:04

regenmaker schreef:Het verschil tussen lijn 350 en de trein tussen Maastricht en Aachen is slechts 6 minuten in voordeel van de trein. Niet echt een enorm verschil.

En de frequentie van die boemel moet ook eerst verviervoudigen, voordat-ie tegen lijn 350 op kan.

maaslynx
Berichten: 72
Lid geworden op: Do 29 Sep 2016, 23:34

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor maaslynx » Di 29 Jan 2019, 14:30

Vergeet ook niet dat voor een groot deel van Maastricht (westkant) het aantrekkelijker is om lijn 10 richting Gulpen te pakken en daar over te stappen op de 350 richting Aachen. Dit is vanuit mijn huis 5 minuten sneller en 6 euro goedkoper dan de trein (7,22 voor de bus vs 11,80 voor de trein + 1,45 voor de bus ) :')

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3856
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor cassie127 » Di 29 Jan 2019, 14:52

Maar voor mensen met vrij reizen met de spoorwegen is die 350 dan weer niet zo aantrekkelijk... De meeste vrij reizen abonnementen van de spoorwegen zijn vaak niet geldig in de bus
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, Syntus Overijssel & NS
2017 Totaal: 26681,3 km, 2018 Totaal: 33296,4 km
2019 Trein: 22232,5 km, Bus: 2027,7 km, Metro: 71,1 km, Tram: 35,6 km 13-05

Dennenboom
Berichten: 857
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor Dennenboom » Di 29 Jan 2019, 16:03

Lijkt me dat de trein de bus prima aanvult. De trein Maastricht - Heerlen was er toch al en een aantal plaatsen heeft nu (weer) een rechtstreekse trein met Aken. Ook voor de verdere aansluiting van/op het DB-net lijkt me de trein wat handiger. Voor een dagje Aken vanuit Maastricht en v.v. heeft de 350 zo weer z'n voordelen.

umbusko
Berichten: 287
Lid geworden op: Zo 28 Okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Nijmegen

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor umbusko » Di 29 Jan 2019, 18:44

Met name ‘s avonds zie ik voordelen voor de trein. De bus rijdt dan maar om het half uur, bij de halte waait het altijd en is het altijd koud, en de bus rijdt om via het centrum en Bushof. Vanuit bijvoorbeeld de ICE 10 kun je meteen al instappen in de trein.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5215
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor ArrivaBas » Di 29 Jan 2019, 20:16



Ik kwam in mijn aanbevolen video's deze tegen. Met deze video probeert de AVV al sinds 5 december reclame te maken voor de RE18. Persoonlijk vind ik het er enigszins kinderlijk uitzien. :')
27-04-2019: Trein 239,8 km, Bus 0 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
traibergen
Berichten: 171
Lid geworden op: Do 27 Sep 2018, 16:04
Locatie: DAV-gebied
Contact:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor traibergen » Di 29 Jan 2019, 21:51

Alsof ze bij Eygelshoven per sé iets moesten verzinnen.
Hmmm ... waar staat Eygelshoven bekent om. Even denken, de trein stopt op station Eygelshoven Markt. Weet je wat, we doen wel de zaterdagmarkt. Naar mijn idee is die niet zo bekend dat je ervoor vanuit Aken naar Eygelshoven zou gaan.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 2033
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor julsteren » Di 29 Jan 2019, 21:57

Ik stond eens op een zaterdagmiddag op Eygelshoven Markt, en toen het talentje uit Herzogenrath aankwam kwam er een hoeveelheid mensen uit waar ik wel wat van schrok. Ook op de markt zelf werd er veel Duits gesproken.

KM46
Berichten: 11635
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Berichtdoor KM46 » Di 29 Jan 2019, 22:03

ArrivaBas schreef:Ik kwam in mijn aanbevolen video's deze tegen. Met deze video probeert de AVV al sinds 5 december reclame te maken voor de RE18. Persoonlijk vind ik het er enigszins kinderlijk uitzien. :')

Het mag er misschien kinderlijk uitzien ... maar het is in mijn ogen wel duidelijk :pos: :wink: .


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten