Pagina 147 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 15 mei 2019, 19:29
door Wubbo
Ik vraag me af of dit om de toelating op het "normale" spoor gaat of de toelating op het grenstraject. Daar ligt volgens mij ATB-NG, ik kan me voorstellen dat daar het probleem zit. Maar zeker weten doe ik het niet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 15 mei 2019, 22:34
door bartjemestrom
Lijkt mij gewoon Nederlandse sporen = Nederlandse toelating

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 17:59
door maaslynx
De eerste elektrische LLE-120 is gespot: https://www.facebook.com/ArrivaMestreec ... =3&theater .

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 18:30
door bartjemestrom
Is geen LLE120 maar LLE115 elektrisch :wink:

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 19:40
door huibf

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 19:59
door Milco
Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 20:36
door Daniel
Kan me vergissen trouwens, maar dat lijnennet rond Born / Holtum / Grevenbicht lijkt verdacht veel op hoe het bij Veolia was. Op de route van Obbicht terug naar Born na dan, want dat was bij Veolia ook een lusroute.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 mei 2019, 20:39
door umbusko
Milco schreef:Het zal wellicht aan mij liggen, maar ik begrijp nooit zo waarom lijnen die geknipt worden wel over de gehele route hetzelfde lijnnummer behouden. :(
Dat vind ik inderdaad ook raar. Enige wat ik kan bedenken is dat de "aansluitende" bus dan verplicht moet wachten bij vertraging van de eerste omdat het "dezelfde" rit is. Maar wie weet of men zich daar aan gaat houden.

Verder valt het me op dat er vrij veel wijzigingen zijn die minder bussen laten rijden (vooral 's avonds en op zondag) terwijl daar nauwelijks wat voor terugkomt. Ik vraag me af of de provincie dat wel goed vindt.

De routewijziging van de 7 in Maastricht door de Demertdwarsstraat i.p.v. de Demertstraat lijkt me goed: minder haakse bochten en aangezien men de halte Demertstraat/St. Jozefstraat (die er bij Veolia richting Randwyck was) toch niet meer terug heeft ingevoerd bij het terug invoeren van deze route verlies je er qua haltes ook niets mee, als je de halte Nijverheidsweg verplaatst.
Lijn 350: Op zondag is tussen 11:00 en 18:00 het voorzieningenniveau tussen Gulpen en Maastricht v.v. iets
uitgebreid. We starten eerder en eindigen later met de ‘3-ritten-per uur’- frequentie.
Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Er zijn nu namelijk feitelijk 4 ritten per uur, waarvan eentje lijn 10 is (die men dus wil opheffen). Als je de 350 in een 20/20/20-interval legt, krijg je een probleem op Gulpen-Aachen, namelijk een 20/40-interval. Als je niets doet, krijg je op Maastricht-Gulpen een 15/15/30-interval omdat die ene rit van lijn 10 wegvalt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 29 mei 2019, 19:07
door Dennenboom
maaslynx schreef:De treinverbinding Heerlen-Aachen wordt mogelijk op 1 juni tijdelijk stilgelegd omdat de tijdelijke ILT vergunning afloopt. https://www.1limburg.nl/drielanden-twee ... t=topstory
Inspectie Leefomgeving en Transport heeft op tijd een definitieve vergunning afgegeven voor de Drielandentrein.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf2019052 ... n-afgewend

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 04 jun 2019, 19:33
door umbusko
umbusko schreef:
Lijn 350: Op zondag is tussen 11:00 en 18:00 het voorzieningenniveau tussen Gulpen en Maastricht v.v. iets uitgebreid. We starten eerder en eindigen later met de ‘3-ritten-per uur’- frequentie.
Ik ben heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien. Er zijn nu namelijk feitelijk 4 ritten per uur, waarvan eentje lijn 10 is (die men dus wil opheffen). Als je de 350 in een 20/20/20-interval legt, krijg je een probleem op Gulpen-Aachen, namelijk een 20/40-interval. Als je niets doet, krijg je op Maastricht-Gulpen een 15/15/30-interval omdat die ene rit van lijn 10 wegvalt.
De dienstregeling is inmiddels via de website van Arriva te bekijken. Met die 350 op zondag is het nog erger dan ik al vreesde: vertrek uit Maastricht om .07 (Aachen), .37 (Aachen) en .47 (Gulpen). :') Andersom is het ietsje beter met vertrek uit Gulpen om .00, .19 en .30: de losse rit Gulpen-Maastricht van .19 kan dan tenminste de bus van .30 wat ontlasten. Maar echt begrijpen doe ik deze derde rit niet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 jun 2019, 07:59
door Roeland
Dat heb je toch wel vaker met Arriva, die rijden geen frequenties, maar DRU's. Tijdligging en aansluitingen zijn daarvoor wat minder relevant.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 12 jun 2019, 13:08
door atlas
Het is al enkele keren voorgekomen in dit topic, maar de 2-minuten overstap op Sittard tussen de stoptrein van Arriva (richting Roermond) en de Intercity naar Enkhuizen is wel erg onvriendelijk; als je een beetje stevig doorloopt haal je normaliter nog net de overstap naar NS (mits het niet druk is bij de overstap-paaltjes).

Vanochtend moest rond 11:00 de Arriva trein waar ik in zat lang wachten voor een rood sein bij Sittard in verband met de Arriva trein die richting Maastricht ging, waardoor de Intercity vanuit Heerlen al aankwam op 2b (normaal komt deze net na de Arriva trein aan). Toen de Arriva trein eindelijk op 2a arriveerde, zagen we al in de verte de NS trein al vertrekken.

Ik meen mij te herinneren dat voor de Arriva concessie (toen NS nog de lijn Randwyck-Roermond uitvoerde) de Sprinter op spoor 3b stopte, waardoor de trein van NS makkelijker haalbaar was, zelfs met vertraging. Weet iemand waarom dit überhaupt is veranderd? Het is inderdaad logischer van bovenaf, maar niet echt vriendelijk voor de reiziger.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 12 jun 2019, 15:13
door umbusko
Ik vermoed dat je geen last hebt gehad van de stoptrein naar Maastricht, maar van de intercity naar Heerlen, die om .56 vertrekt van spoor 2a. Bij vertraging van de IC sta je daarop te wachten.
Het fijne weet ik er ook niet van, maar naar spoor 3b moet je kruisen met de stoptrein naar Maastricht. Nu is de enige afhankelijkheid die erin zit de IC Heerlen met de stoptrein uit Maastricht; de rest kan onafhankelijk binnenkomen en vertrekken.
Misschien zou het werken met de IC Heerlen van 2b, stoptrein Maastricht 3b, stoptrein uit Maastricht 3a, IC uit Heerlen 2a. Dan kruisen de IC’s, maar daar zit de meeste tijd tussen (8 minuten).

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 18 jun 2019, 16:43
door Djeez
Is de Arriva store in Nijmegen ineens gesloten? Lijkt onvindbaar en ook van de site verdwenen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 18 jun 2019, 20:28
door umbusko
Ik ben er net even langs gelopen en het zit er nog gewoon, inclusief bordje OV-Servicepunt, maar ik kon geen openingstijden vinden. Mogelijk is het nu dus alleen personeelsverblijf. Als je bij spoor 35 het station uitloopt, direct links.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 18 jun 2019, 22:47
door cassie127
Djeez schreef:Is de Arriva store in Nijmegen ineens gesloten? Lijkt onvindbaar en ook van de site verdwenen.
Servicepunt is daar niet meer, afgelopen half jaar waren de openingstijden al verkort. Sinds de nieuwe dienstregeling/januari zo het punt gesloten zijn vanwege te weinig reizigers.

Hij staat ook niet meer op de website.
Servicepunt in Sittard is inmiddels ook bijna niet meer geopend.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 19:04
door Milco
Zoals enkele berichten hierboven wordt vermeld, is de dienstregeling ingaande 30 juni te bekijken op de website van Arriva en de wijzigingen staan vermeld in de online dienstregelingsboekjes. Wat mij daarin opvalt is dat gezegd wordt dat lijn 9 tussen Maastricht en Bunde elektrisch gaat rijden. Momenteel rijden daar VDL Citea's van 10 meter op, terwijl er enkel 55 elektrische bussen van 12 meter instromen. Gaat lijn 9 dan ook met 12 meter rijden of verhuizen enkele elektrische bussen van Venlo naar Maastricht?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 19 jun 2019, 20:07
door bartjemestrom
Nee, lijn 9 gaat met ook elektrisch rijden met de reguliere elektrische bussen. Overigens zijn de nieuwe elektrische bussen 11,5 (Citea LLE115-E).

Ze gaan voorlopig rijden op:

Vanuit Maastricht: 4/56, 7/10 en 9 (en een hele vroege ochtendrit 52)
Vanuit Heerlen: 20, 36 en 37 (en een vroege rit 25)
Vanuit Sittard: vrijwel alle lijnen in combi met de diesels
Vanuit Venlo: vrijwel alle lijnen rondom Venray

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 25 jun 2019, 10:10
door Frank93
Arriva krijgt schadeloosstelling voor Maaslijn:
https://www.ovpro.nl/trein/2019/06/25/a ... -maaslijn/

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 03 jul 2019, 18:17
door Vrolijke
is er bekend welke ritten van lijn 44 geleed worden gereden door ASEAG?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 jul 2019, 10:17
door MaartenD
bartjemestrom schreef:Nee, lijn 9 gaat met ook elektrisch rijden met de reguliere elektrische bussen. Overigens zijn de nieuwe elektrische bussen 11,5 (Citea LLE115-E).

Ze gaan voorlopig rijden op:

Vanuit Maastricht: 4/56, 7/10 en 9 (en een hele vroege ochtendrit 52)
Vanuit Heerlen: 20, 36 en 37 (en een vroege rit 25)
Vanuit Sittard: vrijwel alle lijnen in combi met de diesels
Vanuit Venlo: vrijwel alle lijnen rondom Venray
Ik was in het weekend richting Heerlen en zag op het busstation van Sittard 6 laadpalen boven de halteposities en in Heerlen steeds twee lijn 20's na elkaar vertrekken, een elektrisch, een diesel. Helaas beide keren de voorkant niet kunnen zien maar als ik zo de dienstregeling kijk dan is de eerste naar Brunssum, de tweede naar Kerkrade. Rijdt die lijn dan nu gesplitst?

De Sittardse methode van laadpalen plaatsen kunnen ze natuurlijk ook in Heerlen doen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 01 aug 2019, 13:06
door JuulStikkelbroek
Het tijdelijke station van Heerlen is gisteravond om 22:00 uur na bijna 7 (!) jaar gesloten. Op maandag 5 augustus opent dan eindelijk het nieuwe station. Tot die tijd zetten Arriva en NS treinvervangende bussen in.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 01 aug 2019, 13:33
door en-es
Goh zijn ze eindelijk klaar. Waarom duurde dat zo lang.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 aug 2019, 23:24
door ICE11
Vrolijke schreef:is er bekend welke ritten van lijn 44 geleed worden gereden door ASEAG?
Planmatig de rit met vertrek 6:00 Aachen Bushof en 6:47 Heerlen op Duitse schooldagen. In November en December en in de overige maanden bij enkele evenementen in Aachen worden in het weekeind (soms ook doordeweeks) de solobussen op alle ritten vervangen door gelede bussen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 15 aug 2019, 16:01
door bartjemestrom
De Arriva 0042 gaat tijdelijk vanuit Roermond rijden als tijdelijke vervanger voor een Volvo Limburgliner.