Pagina 16 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 17:13
door CamilleKreemers
is het bij Stadler niet mogelijk dat die dieseltreinen worden omgebouwd tot elektrische treinstellen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 17:37
door BrengMe
starx schreef:Syntus heeft na 2016 waarschijnlijk wel genoeg geld, want dan zijn ze verlost van de Veluweconcessie die zwaar verlieslatend is.
Nee hoor: Provincie Gelderland gaat door met Syntus

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:21
door Freek
starx schreef:Ik denk dat sowieso Veolia of Connexxion zich wel inschrijft. Ze hebben bovendien een voordeel, want ze hebben als enige genoeg dieselstellen voor de Maaslijn tot 2020. LINTjes zijn er te weinig en Buffels mogen
De GTW's zijn geen eigendom van Veolia, maar eigendom van een leasemaatschappij. Veolia zit dus in hetzelfde schuitje.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 18:43
door Tom
CamilleKreemers schreef:is het bij Stadler niet mogelijk dat die dieseltreinen worden omgebouwd tot elektrische treinstellen?
Er wordt geëist dat de elektrische treinen na 2014 gebouwd zijn. Tot 2020 en eventueel in het overgangsjaar 2012 is het toegestaan om met dieseltreinen (gebouwd na 2000) te rijden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 20:06
door fogeltje
Mij lijkt niet dat ze , pmet Veolia inschrijven. Die hebben zich niet bepaald geliefd gemaakt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 20:25
door Nitein-Repart
Zo erg is Veolia ook weer niet. Ik reis daar alleen tussen Nijmegen Centraal en Nijmegen Sint Anna Molen mee (lijn 83) en het komt mij niet echt over als een slecht bedrijf. Bussen zitten goed. Bovendien is het lijnennet zoals op de wiki behoorlijk strak in elkaar en ik vind het systeem van afwisselend een gewone bus en een belbus beter dan slechts één gewone bus (je kunt gewoon op tijd thuis komen als je bij een dagje uit de trein van het verkeerde half uur hebt gepakt, alleen moet je een belletje plegen). Van mij hoeven ze niet weg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 20:35
door BrengMe
Qua lijnennet is het misschien prima, maar qua service kan het anders zijn.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 20:36
door Suus
Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:16
door Frans F
Tom schreef: Er wordt geëist dat de elektrische treinen na 2014 gebouwd zijn. Tot 2020 en eventueel in het overgangsjaar 2012 is het toegestaan om met dieseltreinen (gebouwd na 2000) te rijden.
Daarvoor krijgt de provincie zo meteen bij de inschrijvingen de rekening gepresenteerd. Het zou me niet verbazen als dan blijkt dat de provincie onvoldoende geld heeft om die eis overeind te kunnen houden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:17
door CamilleKreemers
wat is er mis dan met treinen op de Maaslijn als je ze kan ombouwen tot elektrische stellen?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:18
door Frans F
Bee schreef:Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.
Nu Veolia ook in Brabant gezien is lijkt me kans groot dat Veolia oplost in Connexxion.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:19
door Frans F
CamilleKreemers schreef:wat is er mis dan met treinen op de Maaslijn als je ze kan ombouwen tot elektrische stellen?
Niets, maar de provincie wil weer alles nieuw hebben.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:48
door reisthijs
De provincie wil niet per se alles nieuw hebben, de E-GTWs moeten immers blijven, blijkbaar zien ze ombouwen niet als reeele optie (of heeft niemand door dat die mogelijkheid bestaat).

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:48
door CamilleKreemers
oh ja, de politiek die denkt dat alles gratis is.

Niemand heeft de moeite genomen om Stadler te vragen of dit mogelijk is? Het ligt kennelijk zo voor de hand dat niemand eraan denkt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 21:52
door Ronald
Daar is toch dat concept met "powerpacks" voor bij de GTW's?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 16 sep 2014, 22:09
door CamilleKreemers
de treinen zijn modulair opgebouwd. Lijkt me dus dat de motorenbak ook verwisseld kan worden / omgebouwd kan worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 07:24
door Vinny
Bee schreef:Veolia heeft de politiek een rad voor de ogen gedraaid, meer geld gekregen dan afgesproken vanwege een zogenaamd dreigend faillissement en de laatste jaren veel minder diensten afgeleverd dan oorspronkelijk afgesproken. De reiziger is daarvan de dupe geworden. Veolia heeft niets meer in Nederland te zoeken.
LOL. Dat kan ik ook van NS-hispeed zeggen (oja die bestaan niet meer). En de gemeentelijke vervoerbedrijven in de jaren '80 waren ook roemrucht.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 07:30
door Freek
Erno-BE schreef:Zo erg is Veolia ook weer niet. Ik reis daar alleen tussen Nijmegen Centraal en Nijmegen Sint Anna Molen mee (lijn 83) en het komt mij niet echt over als een slecht bedrijf.
Wacht ff, jij beoordeeld een bedrijf op een ritje van 5 minuten met welgeteld 1 tussenhalte waarbij ze bovendien niet eens de belangrijkste vervoerder zijn?!

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 08:59
door Nitein-Repart
Meestal vertrekken ze op tijd uit Nijmegen CS wat al positief is. Sommige chauffeurs bpijven te lang koffie leuten, maar gelukkig niet bij lijn 83.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 10:24
door fogeltje
Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 11:01
door Suus
Die ringlijnen zijn nogal funest voor de (toch al beroerde) reisinformatie. Als je bijvoorbeeld de dienstregeling van lijn 78 in de regio Roermond bekijkt dan lijkt het aan het begin van de avond te stoppen met rijden, terwijl dan lijn 178 gaat rijden. En die ringlijnen sluiten ook nog eens hondsberoerd aan op de treinen, want lijn 178 komt bijvoorbeeld om xx:29 aan in Roermond en de trein naar Amsterdam vertrekt ook op dat tijdstip. De trein naar Maastricht vertrekt om xx:32 dus dat is ook erg krap.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 11:48
door Nitein-Repart
fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Op de hoofdlijnen rijdt toch ieder uur een gewone bus, ook 's avonds en in het weekend. Niet veel anders dan bij andere regio's.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 21:35
door Vinny
fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Ga eens in Friesland kijken, daar rijdt dan vrijwel niéts.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 22:02
door Mr-W
Erno-BE schreef:
fogeltje schreef:Ga eens in het weekend of avond in Limburg reizen. Dan heb belbussen en die ringlijnen waar je niet vrolijk van wordt. Nog niet te spreken over het financiële fiasco.
Op de hoofdlijnen rijdt toch ieder uur een gewone bus, ook 's avonds en in het weekend. Niet veel anders dan bij andere regio's.
uursdiensten wordt ik al niet vrolijk van, in de avond en op zondag kan ik er nog mee leven.
Het optuigen van onduidelijke ringlijnen met aansluitende belbusritten is gewoon niet acceptabel,dan nog liever 1x per 2 uur een bus. Heeft iemand toevallig telcijfers ? Vrees namelijk dat het reizigers verlies zo'n 25% of meer is.

Lijn 27 Venray Station - Deurne Station is een mooi voorbeeld. Vroeger reed deze lijn in de spitsuren stampvol naar Helmond. Toen Deurne een Intercitystation werd is deze lijn ingekort.Reizigers vanuit Venray gingen er niets op vooruit,en in sommige gevallen voor de Pabo zelfs op achteruit. Deurne verloor zijn ontsluitende buslijn langs het ziekenhuis.
In de avonduren en in het weekend is hij ingekort tot het busstation van Venray omdat het kan,overstap op een mogelijke andere lijn staat natuurlijk niet aangegeven. Daarnaast worden voor ritten in de daluren taxibusjes ingezet,vroeger namen de reizigers het mindere comfort voor lief omdat het toch gratis was,sinds ze moeten betalen is het klagen daarover begonnen.(toegankelijkheid en het ontbreken van airco en de herkenbaarheid)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 17 sep 2014, 23:31
door huibf
Dat Deurne een "IC Station" werd was al jaren ervoor. Ik schat ergens rond 2000.

Veolia wenste niet meer te rijden in SRE en verbood Hermes in Limburg te rijden. In principe mocht dat volgens het pve.
De bestuurlijke knip lag in Deurne.

En 75...
In het weekend helemaal opgeknipt door de eerder genoemde ringlijn.
Hier was geen sprake van een bestuurlijke knip. Heel 75 hoorde tot Limburg (dus t/m Deurne).
Foutje in PVE van Limburg. 75 stond er niet in als concessieoverschrijdende lijn. In SRE wel.

Of de bus van maaseik naar sittard. Bomvol en gewoon opgeheven.

Als een bedrijf moet worden uitgesloten van bieden is het Veolia. Door te laag in te schrijven en haar handje op te houden.