Pagina 168 van 169

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 28 dec 2023, 07:20
door Meltrain
Ik lees dat de RE18 niet rijdt tussen Heerlen en Maastricht (Randwyck) en dat er snelbussen rijden tussen Heerlen, Valkenburg en Maastricht.
Maar zouden er nu echt veel reizigers met die bus gaan, aangezien de RS18 wel gewoon rijdt?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 28 dec 2023, 08:58
door Tom024
Concessie-eis?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 07 jan 2024, 23:26
door umbusko
In de Arriva Vlinder in Limburg is blijkbaar tegenwoordig een kilometerprijs (volgens de snelste rechtstreekse route?) geldig in plaats van een vaste prijs van €1,75 per rit. Weet iemand wanneer dat is gewijzigd?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 02:42
door sven_engelen
^^ Sinds de nieuwe dienstregeling van 10 december. Die kilometerprijs was al langer een voornemen en is nu eindelijk in de uitvoering gebracht. Die kilometerprijs wordt berekent via de snelste route van beginhalte naar eindhalte wat betekent dat als je nog andere haltes aandoet met de vlinder waardoor je route langer wordt, je niet extra betaalt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 07:00
door Tom024
Is overigens bij alle Vlinders van toepassing.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 08 jan 2024, 16:15
door umbusko
Interessant, voor Gelderland staat er nog een vast bedrag van €2,60 op de website.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 13 jan 2024, 14:55
door umbusko
Heeft iemand enig idee wat de geldigheidsgebieden zijn voor de drie verschillende reisbundels van Glimble? Zuid-Limburg is makkelijk: alles wat onder Sittard ligt, inclusief Sittard-Maaseik lijkt me. Maar wat is in vredesnaam de afbakening tussen Noord- en Midden-Limburg? Dat vraag ik vooral omdat bij beide gebieden expliciet de 370, 371, 372 en 377 genoemd worden als geldig. (Zie "waar kun je reizen?" rechts in beeld. Daar stonden ook ooit kaartjes, zo te zien, maar die doen het niet.)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 13 jan 2024, 15:55
door huibf
Het onderstaand kaartje is niet van de vervoerder maar van de Nederlandse Wikipedia:
Dan heb je wel een idee hoe de grens ligt.


Noord Limburg
Afbeelding

Midden Limburg
Afbeelding

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 19 mar 2024, 23:12
door Plutona
Vanaf 31 maart zijn er kleine wijzigingen volgens mij. In ieder geval heb ik kunnen vinden dat lijn 791 weer naar het station van Eijsden gaat rijden, alsmede via het gemeentehuis in Margraten.

In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 05:36
door bartjemestrom
Heeft met de renovatie van de Oranjelaan te maken en dit was de meest tijdsneutrale oplossing.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 07:42
door Daniel
Arriva stuurt Kroatische chauffeurs naar huis omdat ze Engelse taal onvoldoende machtig zijn

Maastricht - Regionaal vervoerder Arriva heeft enkele Kroatische chauffeurs naar huis moeten sturen nadat bleek dat ze de Engelse taal onvoldoende machtig zijn om aan het werk te gaan op de Limburgse lijnbussen.

Een andere buschauffeur uit het Balkanland hoeft voorlopig ook niet te komen omdat hij zijn bijscholing voor buschauffeurs niet helemaal op orde had. Dat bevestigen enkele betrouwbare bronnen aan De Limburger.

Lees verder

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 10:18
door umbusko
Plutona schreef: di 19 mar 2024, 23:12 Vanaf 31 maart zijn er kleine wijzigingen volgens mij. In ieder geval heb ik kunnen vinden dat lijn 791 weer naar het station van Eijsden gaat rijden, alsmede via het gemeentehuis in Margraten.

In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.
En zowaar met een soort van knoop op station Eijsden, nu de trein doordeweeks een half uur is verschoven. Lijn 791 stopt er van .27 tot .29, de trein Maastricht -> Luik om .28 en de trein Luik -> Maastricht om .31; helaas is er dus net niet genoeg tijd om die laatste ook af te wachten maar aansluiting van/naar Maastricht lijkt te passen. En voor België kun je nog met De Lijn Flex uit de voeten.

Dank voor de opmerkzaamheid, ik zal de wijzigingen op de wiki doorvoeren. Als iemand weet of er nog meer verandert, hoor ik het graag. :)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 16:01
door WSM
Ook fijn dat Arriva dit zo actief communiceert.

Het gaat immers pas over 11 dagen in -0-.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 20 mar 2024, 16:33
door MaartenD
Ik heb het op hun website proberen op te zoeken. Ik zie alleen een link voor de aanpassingen in de dienstregeling vanaf 10 december en hun chatbot weet helemaal niks.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 22 mar 2024, 22:57
door umbusko
Plutona schreef: di 19 mar 2024, 23:12 In Roermond vind ik dat er een rare wijziging aankomt; lijn 1 wordt opgeheven en de route wordt geïntegreerd in lijnen 62 & 63. Hoogvonderen wordt bediend door een nieuwe lijn 101.
Meer info bij Arriva. Ik kon dit alleen vinden door te googlen, met geen mogelijkheid via een andere pagina van de website. :')

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 23 mar 2024, 08:16
door WSM
Dank voor het delen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 24 mar 2024, 14:21
door Ovzuidnederland
Iemand enig idee hoelang het nog duurt voordat lijn 36 de halte Kneijkuilerweg in Jabeek krijgt? Er staat nog steeds geen schop in de grond terwijl de halte afgelopen december al bediend moest worden. Of zijn de plannen intussen geschrapt en ziet Arriva dat het onmogelijk is om op die plek een halte te leggen. Want het is meer dan een alleen een haltepaal plaatsen daar. Heel het fietspad zou verplaatst moeten worden.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 24 mar 2024, 14:54
door bartjemestrom
Het is een weg/project van de provincie.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 22:20
door Seat Ibiza
De Kneijkuilerweg is geen provinciale weg meer. Enige jaren geleden alweer is beheer overgedragen aan gemeente. Maar aanleg haltes kan natuurlijk wel (mede) gefinancierd worden door provincie, gezien de busconcessie ook taak van provincie is.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 25 mar 2024, 22:38
door umbusko
Wat ik vooral niet begrijp, is waarom Arriva zo nodig al de dienstregeling (en daarmee de informatievoorziening) moest aanpassen naar een halte die nog niet bestaat, en in de praktijk rijdt via haltes die in de informatie niet meer bestaan. :X

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 13:04
door Philip
Voor wie wil weten hoe Arriva met zijn buschauffeurs omgaat:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/detai ... ord=&idx=1

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 31 mar 2024, 16:27
door Durashift
^^ N=1 natuurlijk. Al denk ik dat bij andere vervoerders dergelijk gevallen ook wel bekend zullen zijn.

Wat ik niet helemaal begrijp is dat, kennelijk, als Arriva niet wil betalen, het ontbindingsverzoek dan intrekt. Dan is er weer de situatie van een bestaande arbeidsovereenkomst..welke niet opgezegd kan worden door het lidmaatschap van de OR. (Okay, verweerder -chauffeir- had al wel ingestemd met ontbindingvoor de rechter..maar toch) én de beste man heeft al een WIA uitkering toegekend gekregen. Dat dit naast een bestaande arbeidsovereenkomst kan bestaan wist ik niet.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 13:20
door JuulStikkelbroek
Op het emplacement van Maastricht staat al een nieuwe monocourante driedelige flirt, besteld tbv de Maaslijn.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 13:35
door Bemined
Was Arriva niet van plan die stellen tijdelijk in te zetten op hun open-toegang sneltrein Groningen - Zwolle, mits ze die treinpaden verdeeld krijgen van ProRail?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: ma 15 apr 2024, 17:33
door quakkerillo
Deze zijn nog van Stadler; officiële overdracht eigendom moet nog komen. Daarna worden deze ook in Limburg regulier ingezet op de huidige diensten (behalve RE18 naar buitenland). Of (een deel van) de bestelling dan, tot de Maaslijn over jaren af is, in bruikleen elders wordt ingezet, daar weet ik verder (nog) niets van.