Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031
Geplaatst: wo 29 okt 2014, 21:55
Nog een paar dagen, 3 november, en dan sluit de inschrijving. Ben benieuwd. Ik neen aan dat ze de gegadigden bekend maken...
Ik denk dat overdoen van Haaglanden aan XX niet nodig is omdat beide concessies (ongeveer) gelijk zullen eindigen. Bovendien kan er in de overeenkomst met Haaglanden staan dat dit niet kan / mag.starx schreef:Ik vind het terecht dat Veolia bakzeil heeft gehaald. Ze hebben het hele idee van een openbare aanbesteding niet helemaal begrepen volgens mij. Dat is namelijk dat ieder bedrijf mee zou mogen dingen. Er kunnen eisen worden gesteld aan zaken die van belang zijn voor het geleverde vervoer (kredietwaardigheid, minimale omzet etc.), maar die zijn voor de NS geen issue.
Ik vraag me nu af wie er mee zullen dingen. In ieder geval NS (via Abellio) en Veolia. Verder denk ik ook Arriva.
Het lijkt me overigens niet reëel dat Veolia, na een eventueel verlies van Limburg, Haaglanden naar Connexxion over zou doen. De concessie Haaglanden duurt tot 2016, dus die wordt ook opnieuw aanbesteed. Waarschijnlijk hebben HTM en QBuzz daar dan wel interesse in. Veolia schrijft daar waarschijnlijk niet zelf in, maar laat dat aan Connexxion over.
Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets in de overeenkomst verboden kan worden. Althans, niet op een manier die stand houdt in een rechtbank. Maar misschien begrijp ik je verkeerd, wat bedoel je met "Haaglanden naar Connexxion overdoen"?Zonnig schreef:Ik denk dat overdoen van Haaglanden aan XX niet nodig is omdat beide concessies (ongeveer) gelijk zullen eindigen. Bovendien kan er in de overeenkomst met Haaglanden staan dat dit niet kan / mag.starx schreef:Ik vind het terecht dat Veolia bakzeil heeft gehaald. Ze hebben het hele idee van een openbare aanbesteding niet helemaal begrepen volgens mij. Dat is namelijk dat ieder bedrijf mee zou mogen dingen. Er kunnen eisen worden gesteld aan zaken die van belang zijn voor het geleverde vervoer (kredietwaardigheid, minimale omzet etc.), maar die zijn voor de NS geen issue.
Ik vraag me nu af wie er mee zullen dingen. In ieder geval NS (via Abellio) en Veolia. Verder denk ik ook Arriva.
Het lijkt me overigens niet reëel dat Veolia, na een eventueel verlies van Limburg, Haaglanden naar Connexxion over zou doen. De concessie Haaglanden duurt tot 2016, dus die wordt ook opnieuw aanbesteed. Waarschijnlijk hebben HTM en QBuzz daar dan wel interesse in. Veolia schrijft daar waarschijnlijk niet zelf in, maar laat dat aan Connexxion over.
Eén ding is haast wel zeker, Veolia gaat verdwijnen van het Nederlandse toneel
Moge hij rusten.Hainje schreef:RIP betekent Requiescat In Pace en niet Rest In Peace. Requiescat betekent dus 'rust'.
Somoht schreef: https://www.google.nl/url?sa=t&source=wupVwWFug1w
Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.reisthijs schreef:Ik heb een nieuwsbericht gevonden op de site van de provincie Limburg:
Drie inschrijvingen bij aanbesteding OV-concessie Limburg
Maar lees daar niks over nieuwe merknamen.
reisthijs schreef:Waar halen jullie die informatie vandaan?
Bericht klopt dus wel. Veolia heeft zich ingeschreven onder een andere naam.rww schreef:Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.
nee veolia nederland heeft geen rechtstreekse link met linea, ze zijn we allebei eigendom van dezelfde eigenaar.reisthijs schreef:Bericht klopt dus wel. Veolia heeft zich ingeschreven onder een andere naam.rww schreef:Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.
Volgens de perswoordvoerder van de provincie is het aanbod gedaan door linea limburg b.v i.o met garanties van het moederbedrijf(ivm i.o status.)Gekko123 schreef:Niet zozeer Connexxion, maar eerder Transdev. Ver bovenin het eigenlijke bedrijf waar zowel Connexxion als Veolia Transport onderdeel van uitmaken.
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Wat ook 100% zeker is dat Veolia verdwijnt..rww schreef:Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.