Pagina 18 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: wo 29 okt 2014, 21:55
door huibf
Nog een paar dagen, 3 november, en dan sluit de inschrijving. Ben benieuwd. Ik neen aan dat ze de gegadigden bekend maken...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 09:29
door Zonnig
starx schreef:Ik vind het terecht dat Veolia bakzeil heeft gehaald. Ze hebben het hele idee van een openbare aanbesteding niet helemaal begrepen volgens mij. Dat is namelijk dat ieder bedrijf mee zou mogen dingen. Er kunnen eisen worden gesteld aan zaken die van belang zijn voor het geleverde vervoer (kredietwaardigheid, minimale omzet etc.), maar die zijn voor de NS geen issue.

Ik vraag me nu af wie er mee zullen dingen. In ieder geval NS (via Abellio) en Veolia. Verder denk ik ook Arriva.

Het lijkt me overigens niet reëel dat Veolia, na een eventueel verlies van Limburg, Haaglanden naar Connexxion over zou doen. De concessie Haaglanden duurt tot 2016, dus die wordt ook opnieuw aanbesteed. Waarschijnlijk hebben HTM en QBuzz daar dan wel interesse in. Veolia schrijft daar waarschijnlijk niet zelf in, maar laat dat aan Connexxion over.
Ik denk dat overdoen van Haaglanden aan XX niet nodig is omdat beide concessies (ongeveer) gelijk zullen eindigen. Bovendien kan er in de overeenkomst met Haaglanden staan dat dit niet kan / mag.
Eén ding is haast wel zeker, Veolia gaat verdwijnen van het Nederlandse toneel

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 11:09
door Nitein-Repart
RIP Veolia

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 15:13
door fogeltje
Van mij hoeven ze niet in pace te requiescaten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 15:25
door CamilleKreemers
Fogeltje,wat bedoel je met requiescaten?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 15:29
door Hainje
RIP betekent Requiescat In Pace en niet Rest In Peace. :p Requiescat betekent dus 'rust'.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 18:52
door Dagren
Zonnig schreef:
starx schreef:Ik vind het terecht dat Veolia bakzeil heeft gehaald. Ze hebben het hele idee van een openbare aanbesteding niet helemaal begrepen volgens mij. Dat is namelijk dat ieder bedrijf mee zou mogen dingen. Er kunnen eisen worden gesteld aan zaken die van belang zijn voor het geleverde vervoer (kredietwaardigheid, minimale omzet etc.), maar die zijn voor de NS geen issue.

Ik vraag me nu af wie er mee zullen dingen. In ieder geval NS (via Abellio) en Veolia. Verder denk ik ook Arriva.

Het lijkt me overigens niet reëel dat Veolia, na een eventueel verlies van Limburg, Haaglanden naar Connexxion over zou doen. De concessie Haaglanden duurt tot 2016, dus die wordt ook opnieuw aanbesteed. Waarschijnlijk hebben HTM en QBuzz daar dan wel interesse in. Veolia schrijft daar waarschijnlijk niet zelf in, maar laat dat aan Connexxion over.
Ik denk dat overdoen van Haaglanden aan XX niet nodig is omdat beide concessies (ongeveer) gelijk zullen eindigen. Bovendien kan er in de overeenkomst met Haaglanden staan dat dit niet kan / mag.
Eén ding is haast wel zeker, Veolia gaat verdwijnen van het Nederlandse toneel
Ik kan mij niet voorstellen dat zoiets in de overeenkomst verboden kan worden. Althans, niet op een manier die stand houdt in een rechtbank. Maar misschien begrijp ik je verkeerd, wat bedoel je met "Haaglanden naar Connexxion overdoen"?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: do 30 okt 2014, 20:52
door WSM
Hainje schreef:RIP betekent Requiescat In Pace en niet Rest In Peace. :p Requiescat betekent dus 'rust'.
Moge hij rusten.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:18
door Somoht
Drie usual suspects hebben ingeschreven: Transdev, Abellio en Arriva.
http://www.1limburg.nl/drie-vervoerders ... ar-vervoer
Opvallend maar verwacht: de merknaam Veolia verdwijnt

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:32
door MrEmiel
Sorry, je link werkt niet

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:43
door Suus
Linea, is dat niet de naam van een vetarme smeerworst in een vierkant kuipje?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 15:56
door reisthijs
Ik heb een nieuwsbericht gevonden op de site van de provincie Limburg:
Drie inschrijvingen bij aanbesteding OV-concessie Limburg
Maar lees daar niks over nieuwe merknamen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:00
door rww
reisthijs schreef:Ik heb een nieuwsbericht gevonden op de site van de provincie Limburg:
Drie inschrijvingen bij aanbesteding OV-concessie Limburg
Maar lees daar niks over nieuwe merknamen.
Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.


http://linealimburg.nl/

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:07
door reisthijs
Waar halen jullie die informatie vandaan?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:08
door Somoht
Link gefixed.
Bron is dus L1 en Prov Limburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:11
door rww
reisthijs schreef:Waar halen jullie die informatie vandaan?

1limburg, de gezamelijke website van de Limburgse pers.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:26
door reisthijs
rww schreef:Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.
Bericht klopt dus wel. Veolia heeft zich ingeschreven onder een andere naam.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:32
door rww
reisthijs schreef:
rww schreef:Het persbericht van de provincie klopt niet, veolia heeft zich niet ingeschreven, linealimburg wel.
Bericht klopt dus wel. Veolia heeft zich ingeschreven onder een andere naam.
nee veolia nederland heeft geen rechtstreekse link met linea, ze zijn we allebei eigendom van dezelfde eigenaar.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:36
door Zugführer
Connexxion doet in feite dus hetzelfde wat ze ook in regio IJsselmond heeft gedaan

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:38
door Gekko123
Niet zozeer Connexxion, maar eerder Transdev. Ver bovenin het eigenlijke bedrijf waar zowel Connexxion als Veolia Transport onderdeel van uitmaken.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:41
door rww
Gekko123 schreef:Niet zozeer Connexxion, maar eerder Transdev. Ver bovenin het eigenlijke bedrijf waar zowel Connexxion als Veolia Transport onderdeel van uitmaken.
Volgens de perswoordvoerder van de provincie is het aanbod gedaan door linea limburg b.v i.o met garanties van het moederbedrijf(ivm i.o status.)



Soms is het handig om als eerste de krant te zien, dat maakt het werk als layout redacteur zo mooi.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:47
door reisthijs
Soms is het handig om niet eerst zo geheimzinnig te doen.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 16:59
door Zugführer
Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 17:02
door rww
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.

Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 03 nov 2014, 17:27
door flipje
rww schreef:
Zugführer schreef:Gezien de manier waarop het gebracht wordt lijkt het erop dat Linea Limburg niet als dochterbedrijf van Connexxion gaat opereren zoals OV Regio IJsselmond, maar een zusterbedrijf blijft zoals Veolia dat nu is.
Maar misschien brengt de krant het verkeerd.
Linea word een zusje van veolia en connexxion, en dat is 100% zeker.
Wat ook 100% zeker is dat Veolia verdwijnt..
Dus het lijkt er op dat het moederbedrijf (Transdev) op fundering van Veolia Transport NL een nieuw bedrijf (Linea) heeft opgericht. Welke in een later stadium als Veolia definitief verleden tijd is naar Connexxion kan worden geschoven?