Limburgse OV-concessie 2016-2031

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » Zo 25 Jan 2015, 20:56

Arriva zit samen met Veolia en Connexxion in de FMN (http://beterspoor.nl/) die de markt willen openbreken en dus NS. Als Arriva wint dan zit er weer een extra voet in de deur van het HRN, wat ook weer in het belang is van Veolia cq. Transdev.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 900
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor nvdw » Zo 25 Jan 2015, 21:06

Ja, dat gezamenlijke belang begrijp ik.

Maar Veolia is nu in rap tempo terrein in Nederland aan het verliezen. Als Limburg straks naar een ander gaat, heeft Veolia alleen de streekbussen rond Den Haag nog. Hoe groot is de kans dat dit bedrijf nog wat in de melk te brokkelen heeft als (áls) delen van het hoofdrailnet worden afgesplitst, wat nog zeker jaren gaat duren? Zijn ze nu een soort kamikazepiloot voor Connexxion?

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Zo 25 Jan 2015, 22:22

Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).

De directie van het vervoersbedrijf Veolia heeft de redactie van de Volkskrant laten weten dat zij afstand neemt van de beweringen dat Veolia bewust aanstuurt op het verliezen van de aanbesteding van de vervoersconcessie in Limburg om zodoende deze te kunnen aanvechten bij de rechter.

Onderstaand treft u de reactie van de directie van Veolia aan:

Het spijt ons te moeten constateren dat de journalistieke principes ten behoeve van deze twee tendentieuze artikelen terzijde zijn geschoven ten faveure van stemmingmakerij. Dit alles nog los van de schade die het bedrijf Veolia door zo’n artikel ondervindt in de aanbestedingsprocedure.

Het is absoluut niet Veolia die aankoerst op een verlies van de aanbesteding. Hoewel de kop van een van de betreffende artikelen juist is; “Staatsbedrijven drukken particuliere vervoerders weg”, wekt de Volkskrant de schijn dat zij zich, in ieder geval bij de keuze van haar bronnen, heeft laten misbruiken door tegenstanders van marktwerking.

Limburg is ons paradepaardje, we hebben er een succesvolle concessie van gemaakt waar we trots op zijn. We hebben nu een kwalitatief heel goede offerte geleverd en doen er alles aan om de concessie in Limburg te behouden. Dat we opzettelijk bij voorbaat de handdoek in de ring zouden willen gooien en de procedure zo lang mogelijk zouden willen rekken om nog iets te kunnen verdienen is gewoon onzin: wij schrijven in om de concessie met 15 jaar te verlengen, niet met enkele maanden.

Los van bovenstaande zijn de beweringen in de Volkskrant dat de top in Parijs op laatste moment de inschrijving heeft veranderd pertinent onjuist

Helemaal onjuist is dat wij zouden willen dat concurrent Arriva/Deutsche Bahn de concessie zou verwerven. Spelletjes spelen, zoals de Volkskrant suggereert, is niet onze stijl van werken.

Het feit dat Veolia Nederland, Zweden en Duitsland niet verkocht worden is niet doordat er geen kopers zouden zijn maar omdat de algemene schuldgraad van Transdev verbeterd is en er geen noodzaak meer is om activiteiten te verkopen.

Voor elk van deze punten geldt, dat de Volkskrant met gedegen onderzoek en vragen aan de directie een juist artikel zou hebben kunnen publiceren. Dat dit niet gebeurd is betreuren wij in hoge mate.

The Greyhound
Berichten: 143
Lid geworden op: Vr 17 Okt 2014, 21:48

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor The Greyhound » Zo 25 Jan 2015, 22:51

datm schreef:Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).


Zou de directie van Veolia Limburg niet weten dat Transdev een Frans staatsbedrijf is?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Zo 25 Jan 2015, 23:46

Het gaat ze dan natuurlijk om (semi-)staatsbedrijven zoals NS, Abellio, Qbuzz. Die zijn van belang in Nederland, wat de moederbedrijven in Frankrijk of Duitsland uitspoken is niet van belang. Uiteraard weten ze bij Veolia ook wel dat Transdev (gedeeltelijk) een staatsbedrijf is. Ze zijn niet achterlijk.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Ezra
Berichten: 918
Lid geworden op: Ma 18 Nov 2013, 17:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Ezra » Di 27 Jan 2015, 21:37

BR628 schreef:http://www.volkskrant.nl/economie/het-verdriet-van-veolia~a3836337/

http://www.ovpro.nl/bus/2015/01/27/veol ... -327799601

avl
Berichten: 1452
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor avl » Ma 02 Feb 2015, 23:26

Foutje in het gelinkte bericht op OVPRO

Veolia verzorgt sinds 2006 het busvervoer in de gehele provincie Limburg en de stoptreindiensten op de Valleilijn.
:oops: :oops:

Somoht
Berichten: 1190
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Somoht » Ma 09 Feb 2015, 12:51

Morgen wordt het bekend: https://twitter.com/OV_Magazine/status/ ... 7153675264
Dus play your bets, Abellio/NS, Arriva/DB of Linea/Veolia/Transdev

Gebruikersavatar
Zugführer
Berichten: 2101
Lid geworden op: Di 04 Dec 2012, 22:52
Locatie: Maarssen-Dorp

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Zugführer » Ma 09 Feb 2015, 13:04

Er wordt vast nog een aantal keer bezwaar aangetekend, ongeacht welke partij er gaat winnen...
2015: 21564 ov-kilometers 2016 (27-11): Trein 14588 km - Bus 1339 km - Tram 19 km - Metro 18 km - Kabelbaan 5 km - Veer 3 km

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor SLToilet » Ma 09 Feb 2015, 13:46

Ik kan NIETwachten :N !

- Of Arriva heeft dadelijk een enorm gebied van Vaals tot aan de Bollenstreek
- Of Veolia weet alsnog zijn positie te behouden in Nederland, wellicht onder een andere naam
- Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Ma 09 Feb 2015, 14:02

Vind het ergens ook wel stoer om te zien hoe groot Arriva dan is. Eigenlijk hebben ze dan het stokje van Connexxion overgenomen, daarmee kon je een jaar of 10 terug van Groningen naar Brugge reizen. Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 783
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor flipje » Ma 09 Feb 2015, 14:26

Maastricht <> Enschede is ook wel een leuke :wink:
Maar ben benieuwd welke vervoerder het gaat worden.

Abracadabram
Berichten: 234
Lid geworden op: Za 18 Dec 2010, 02:56

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Abracadabram » Ma 09 Feb 2015, 15:18

SLToilet schreef:- Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren


Dat gaan ze sowieso. Alphen ad Rijn - Gouda gaat naar de Abellio

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Ma 09 Feb 2015, 17:37

Hainje schreef:Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P

Hoelang ben je dan wel niet onderweg zeg...

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Ma 09 Feb 2015, 18:03

Best lang, maar hey, het kan wel. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Ma 09 Feb 2015, 19:28

Misschien dat ik het eens doe als ik ooit met pensioen ben :D

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Ma 09 Feb 2015, 19:47

Nou zo lang duurt het nu ook weer niet hoor. Een dagje ben je er mee kwijt, kun je beter doen als je jong bent. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: Za 23 Aug 2014, 11:56

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Buzzer » Ma 09 Feb 2015, 20:36

Het ziet ernaar uit dat Limburg ook een aparte huisstijl krijgt.

huibf
Berichten: 2524
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor huibf » Ma 09 Feb 2015, 20:45

Hoezo. Het staat in het pve. De huisstijl wordt volgensmij overgelaten aan de vervoerder...

Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 452
Lid geworden op: Wo 05 Nov 2014, 12:40

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor SLToilet » Ma 09 Feb 2015, 21:19

Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem

Zonder een andere vervoerder te hebben dan Arriva. Met de NS is het natuurlijk heel makkelijk om van Maastricht Randwyck tot aan de uiterste hoek van noordoost-Groningen te komen met NS en Qbuzz.

Gelukkig trouwens dat die spoorlijn lekker snel gaat, maar ik vraag me nog steeds af of het binnen één dag te doen is, zeker met lijnen die beperkte rijtijden hebben.

Gebruikersavatar
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: Vr 19 Dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Berk-24 » Ma 09 Feb 2015, 22:13

Maastricht-Stavoren kan ook, via Aachen (Re1), Hamm (Re6), Bielefeld (Re70), Hannover, Leer, Groningen en Leeuwarden.

Als je in Nederland wilt blijven is Maastricht-Glanerburg ook een optie. Dan reis je naar Nijmegen op reguliere wijze. Dan lijn 85 naar Druten, doorgekoppeld als lijn 42 naar Tiel, stoptrein Arnhem, stoptrein Doetinchem, lijn 74 Enschede en dan stoptrein Glanerburg.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5588
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Hainje » Ma 09 Feb 2015, 22:16

Laten we maar weer ontopic gaan. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Ma 09 Feb 2015, 22:22

Inderdaad :P

datm
Berichten: 593
Lid geworden op: Di 04 Nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor datm » Di 10 Feb 2015, 11:49

Straks om half 4 wordt de nieuwe vervoeder bekend gemaakt door gedeputeerde Patrick van der Broeck.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11149
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Berichtdoor Meltrain » Di 10 Feb 2015, 12:42

SLToilet schreef:Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem

Als je via Utrecht reist, kan het zelfs zonder smokkelen (maar moet je wel een vus van Arriva op lijn 195 treffen). ;)

Als ik met één bus van Syntus mag smokkelen, kun je zelfs in Roodeschool (of ergens in het noorden van Fryslân) komen met alleen Arriva. ;)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten