Pagina 22 van 169

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 21:06
door nvdw
Ja, dat gezamenlijke belang begrijp ik.

Maar Veolia is nu in rap tempo terrein in Nederland aan het verliezen. Als Limburg straks naar een ander gaat, heeft Veolia alleen de streekbussen rond Den Haag nog. Hoe groot is de kans dat dit bedrijf nog wat in de melk te brokkelen heeft als (áls) delen van het hoofdrailnet worden afgesplitst, wat nog zeker jaren gaat duren? Zijn ze nu een soort kamikazepiloot voor Connexxion?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 22:22
door datm
Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).

De directie van het vervoersbedrijf Veolia heeft de redactie van de Volkskrant laten weten dat zij afstand neemt van de beweringen dat Veolia bewust aanstuurt op het verliezen van de aanbesteding van de vervoersconcessie in Limburg om zodoende deze te kunnen aanvechten bij de rechter.

Onderstaand treft u de reactie van de directie van Veolia aan:

Het spijt ons te moeten constateren dat de journalistieke principes ten behoeve van deze twee tendentieuze artikelen terzijde zijn geschoven ten faveure van stemmingmakerij. Dit alles nog los van de schade die het bedrijf Veolia door zo’n artikel ondervindt in de aanbestedingsprocedure.

Het is absoluut niet Veolia die aankoerst op een verlies van de aanbesteding. Hoewel de kop van een van de betreffende artikelen juist is; “Staatsbedrijven drukken particuliere vervoerders weg”, wekt de Volkskrant de schijn dat zij zich, in ieder geval bij de keuze van haar bronnen, heeft laten misbruiken door tegenstanders van marktwerking.

Limburg is ons paradepaardje, we hebben er een succesvolle concessie van gemaakt waar we trots op zijn. We hebben nu een kwalitatief heel goede offerte geleverd en doen er alles aan om de concessie in Limburg te behouden. Dat we opzettelijk bij voorbaat de handdoek in de ring zouden willen gooien en de procedure zo lang mogelijk zouden willen rekken om nog iets te kunnen verdienen is gewoon onzin: wij schrijven in om de concessie met 15 jaar te verlengen, niet met enkele maanden.

Los van bovenstaande zijn de beweringen in de Volkskrant dat de top in Parijs op laatste moment de inschrijving heeft veranderd pertinent onjuist

Helemaal onjuist is dat wij zouden willen dat concurrent Arriva/Deutsche Bahn de concessie zou verwerven. Spelletjes spelen, zoals de Volkskrant suggereert, is niet onze stijl van werken.

Het feit dat Veolia Nederland, Zweden en Duitsland niet verkocht worden is niet doordat er geen kopers zouden zijn maar omdat de algemene schuldgraad van Transdev verbeterd is en er geen noodzaak meer is om activiteiten te verkopen.

Voor elk van deze punten geldt, dat de Volkskrant met gedegen onderzoek en vragen aan de directie een juist artikel zou hebben kunnen publiceren. Dat dit niet gebeurd is betreuren wij in hoge mate.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 22:51
door The Greyhound
datm schreef:Veolia is op zijn zachts gezegd niet blij met het artikel in de Volkskrant.

Persverklaring Veolia

Breda, 25.01.2015

De directie van Veolia neemt afstand van halve en hele onwaarheden in Volkskrant over de aanbesteding van de openbaar vervoersconcessie in Limburg. (Volkskrant d.d. 24-01-2015 blz. 8; Staatsbedrijven drukken private vervoerders weg en blz. 26 en 27; Het verdriet van Veolia).
Zou de directie van Veolia Limburg niet weten dat Transdev een Frans staatsbedrijf is?

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: zo 25 jan 2015, 23:46
door Hainje
Het gaat ze dan natuurlijk om (semi-)staatsbedrijven zoals NS, Abellio, Qbuzz. Die zijn van belang in Nederland, wat de moederbedrijven in Frankrijk of Duitsland uitspoken is niet van belang. Uiteraard weten ze bij Veolia ook wel dat Transdev (gedeeltelijk) een staatsbedrijf is. Ze zijn niet achterlijk.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 27 jan 2015, 21:37
door Globetrotter

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 02 feb 2015, 23:26
door Anne
Foutje in het gelinkte bericht op OVPRO
Veolia verzorgt sinds 2006 het busvervoer in de gehele provincie Limburg en de stoptreindiensten op de Valleilijn.
:oops: :oops:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 12:51
door Somoht
Morgen wordt het bekend: https://twitter.com/OV_Magazine/status/ ... 7153675264
Dus play your bets, Abellio/NS, Arriva/DB of Linea/Veolia/Transdev

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 13:04
door Zugführer
Er wordt vast nog een aantal keer bezwaar aangetekend, ongeacht welke partij er gaat winnen...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 13:46
door SLToilet
Ik kan NIETwachten :N !

- Of Arriva heeft dadelijk een enorm gebied van Vaals tot aan de Bollenstreek
- Of Veolia weet alsnog zijn positie te behouden in Nederland, wellicht onder een andere naam
- Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 14:02
door Hainje
Vind het ergens ook wel stoer om te zien hoe groot Arriva dan is. Eigenlijk hebben ze dan het stokje van Connexxion overgenomen, daarmee kon je een jaar of 10 terug van Groningen naar Brugge reizen. Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 14:26
door flipje
Maastricht <> Enschede is ook wel een leuke :wink:
Maar ben benieuwd welke vervoerder het gaat worden.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 15:18
door Abracadabram
SLToilet schreef: - Of De NS gaat zijn buitenlandse merknaam ook in Nederland introduceren
Dat gaan ze sowieso. Alphen ad Rijn - Gouda gaat naar de Abellio

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 17:37
door datm
Hainje schreef:Straks zou je dan met Arriva van Maastricht naar Leiden kunnen reizen. :P
Hoelang ben je dan wel niet onderweg zeg...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 18:03
door Hainje
Best lang, maar hey, het kan wel. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 19:28
door datm
Misschien dat ik het eens doe als ik ooit met pensioen ben :D

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 19:47
door Hainje
Nou zo lang duurt het nu ook weer niet hoor. Een dagje ben je er mee kwijt, kun je beter doen als je jong bent. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 20:36
door Buzzer
Het ziet ernaar uit dat Limburg ook een aparte huisstijl krijgt.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 20:45
door huibf
Hoezo. Het staat in het pve. De huisstijl wordt volgensmij overgelaten aan de vervoerder...

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 21:19
door SLToilet
Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem

Zonder een andere vervoerder te hebben dan Arriva. Met de NS is het natuurlijk heel makkelijk om van Maastricht Randwyck tot aan de uiterste hoek van noordoost-Groningen te komen met NS en Qbuzz.

Gelukkig trouwens dat die spoorlijn lekker snel gaat, maar ik vraag me nog steeds af of het binnen één dag te doen is, zeker met lijnen die beperkte rijtijden hebben.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 22:13
door Berk-24
Maastricht-Stavoren kan ook, via Aachen (Re1), Hamm (Re6), Bielefeld (Re70), Hannover, Leer, Groningen en Leeuwarden.

Als je in Nederland wilt blijven is Maastricht-Glanerburg ook een optie. Dan reis je naar Nijmegen op reguliere wijze. Dan lijn 85 naar Druten, doorgekoppeld als lijn 42 naar Tiel, stoptrein Arnhem, stoptrein Doetinchem, lijn 74 Enschede en dan stoptrein Glanerburg.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 22:16
door Hainje
Laten we maar weer ontopic gaan. :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: ma 09 feb 2015, 22:22
door datm
Inderdaad :P

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 10 feb 2015, 11:49
door datm
Straks om half 4 wordt de nieuwe vervoeder bekend gemaakt door gedeputeerde Patrick van der Broeck.

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 10 feb 2015, 12:42
door Meltrain
SLToilet schreef:Hypothetisch zou je zo kunnen rijden (alleen als Arriva wint):

Lijn 50 Vaals-Maastricht
Trein Maastricht-Cuijk (met overstap)
Lijn 91 Cuijk-Uden
Lijn 306 Uden-Den Bosch
Lijn 135 Den Bosch-Kromme Nol
Gaat zonder overstap over in Lijn 121 Kromme Nol-Gorinchem
Lijn 74 Gorinchem-Schoonhoven
smokkelend de veerboot nemen
Lijn 197 Schoonhoven-Gouda
Lijn 186 of 187 Gouda-Leiden
Lijn 50 Leiden-Haarlem
Als je via Utrecht reist, kan het zelfs zonder smokkelen (maar moet je wel een vus van Arriva op lijn 195 treffen). ;)

Als ik met één bus van Syntus mag smokkelen, kun je zelfs in Roodeschool (of ergens in het noorden van Fryslân) komen met alleen Arriva. ;)

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Geplaatst: di 10 feb 2015, 15:33
door Somoht
Winnaar van de eerste helft is Abellio. Nu wachten op de 2e (en hopelijk laatste) helft :P