Abonnementen op lijn 404

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Mr-W
Berichten: 2382
Lid geworden op: Wo 22 Mei 2013, 21:19

Abonnementen op lijn 404

Berichtdoor Mr-W » Za 31 Aug 2013, 12:29

De abonnementen Brabant vrij (16- en 17-jarigen) en het jeugdabonnement Brabant werken op dit moment niet goed op Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station. Het kan voorkomen dat u hierdoor ten onrechte te veel betaalt.

Restitutie via klantenservice
Mocht u ten onrechte te veel betaald hebben, dan kunt u uiteraard bij klantenservice restitutie aanvragen.

Tijdelijke oplossing
Tot het technische probleem is opgelost kunnen reizigers met een abonnement op lijn 404 het beste op zicht reizen. Je hoeft dan niet in en uit te checken, maar toont de volgende documenten aan de chauffeur:
Persoonlijke OV-chipkaart (hier staat een pasfoto van de eigenaar op);
Een uitdraai van het OV-chipkaart account (aan te maken op http://www.ov-chipkaart.nl), waarop de gegevens van het abonnement of ander product staan: ingangsdatum, P-kaartnummer.
Let op: dit reizen op zicht geldt alleen voor abonnementen, het reizen op saldo werkt wel gewoon goed!

Planning
Uiterlijk 22 oktober 2013 is dit probleem opgelost en kunnen de reizigers op lijn 404 ook gewoon in- en uitchecken. Uiteraard wordt gezocht naar een snellere oplossing.
bron : http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/abonnementen-op-lijn-404/3026

Hoe kan dit en waarom werkt reizen op saldo wel goed ?
Ik vrees dat ze dan Brabantse Dalkorting ook niet goed pakken zoals bij de handheld in sommige buurtbussen.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5691
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Abonnementen op lijn 404

Berichtdoor fogeltje » Za 31 Aug 2013, 16:17

Ik vind het sowieso raar als het "kan" dat het niet werkt. Of het werkt, of het werkt helemaal niet (en dus betaalt iedereen per definitie teveel). Iig wel netjes dat ze op zijn minst de abonnementen zo aanpakken tot het dan gemaakt zou zijn in plaats van te zeggen "vraag elke keer maar restitutie aan", want dat is eerder regel dan uitzondering.

En dat het tot 22 oktober duurt heeft er waarschijnlijk mee te maken dat het probleem al bekend en opgelost is maar dan pas de volgende Infoxx update gepland staat en Connexxion vrij inflexibel is met dat ding (zomaar een update ertussen door, ook voor iets kritieks, is not done).
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Zuid-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast