Abonnementen op lijn 404
Geplaatst: za 31 aug 2013, 12:29
De abonnementen Brabant vrij (16- en 17-jarigen) en het jeugdabonnement Brabant werken op dit moment niet goed op Lijn 404 Eindhoven, Summa College - Station. Het kan voorkomen dat u hierdoor ten onrechte te veel betaalt.
Restitutie via klantenservice
Mocht u ten onrechte te veel betaald hebben, dan kunt u uiteraard bij klantenservice restitutie aanvragen.
Tijdelijke oplossing
Tot het technische probleem is opgelost kunnen reizigers met een abonnement op lijn 404 het beste op zicht reizen. Je hoeft dan niet in en uit te checken, maar toont de volgende documenten aan de chauffeur:
Persoonlijke OV-chipkaart (hier staat een pasfoto van de eigenaar op);
Een uitdraai van het OV-chipkaart account (aan te maken op http://www.ov-chipkaart.nl), waarop de gegevens van het abonnement of ander product staan: ingangsdatum, P-kaartnummer.
Let op: dit reizen op zicht geldt alleen voor abonnementen, het reizen op saldo werkt wel gewoon goed!
Planning
Uiterlijk 22 oktober 2013 is dit probleem opgelost en kunnen de reizigers op lijn 404 ook gewoon in- en uitchecken. Uiteraard wordt gezocht naar een snellere oplossing.
bron : http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/a ... n-404/3026
Hoe kan dit en waarom werkt reizen op saldo wel goed ?
Ik vrees dat ze dan Brabantse Dalkorting ook niet goed pakken zoals bij de handheld in sommige buurtbussen.
Restitutie via klantenservice
Mocht u ten onrechte te veel betaald hebben, dan kunt u uiteraard bij klantenservice restitutie aanvragen.
Tijdelijke oplossing
Tot het technische probleem is opgelost kunnen reizigers met een abonnement op lijn 404 het beste op zicht reizen. Je hoeft dan niet in en uit te checken, maar toont de volgende documenten aan de chauffeur:
Persoonlijke OV-chipkaart (hier staat een pasfoto van de eigenaar op);
Een uitdraai van het OV-chipkaart account (aan te maken op http://www.ov-chipkaart.nl), waarop de gegevens van het abonnement of ander product staan: ingangsdatum, P-kaartnummer.
Let op: dit reizen op zicht geldt alleen voor abonnementen, het reizen op saldo werkt wel gewoon goed!
Planning
Uiterlijk 22 oktober 2013 is dit probleem opgelost en kunnen de reizigers op lijn 404 ook gewoon in- en uitchecken. Uiteraard wordt gezocht naar een snellere oplossing.
bron : http://hermes.nl/reizen-met-hermes/14/a ... n-404/3026
Hoe kan dit en waarom werkt reizen op saldo wel goed ?
Ik vrees dat ze dan Brabantse Dalkorting ook niet goed pakken zoals bij de handheld in sommige buurtbussen.