Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Een aantal kleine wijzigingen in het lijnennet vanaf aanstaande donderdag. Linkje naar de wijzigingen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wel vreemd. Vorig jaar hebben ze de 581 ingekort tot Nieuw- en Sint-Joosland, waarbij de halte op Vlissingen-Oost kwam te vervallen en gaat vanaf donderdag juist weer verder rijden naar het havengebied.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Er is waarschijnlijk toch vraag van reizigers om naar het havengebied te reizen of de haltetaxi wordt te vaak gebruikt met teveel reizigers
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 20 feb 2018, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De frequentie van het veer gaat tussen 5 en 30 maart naar 1x/uur omdat de boten moeten worden onderhouden.
https://www.bndestem.nl/zeeland/fietsvo ... ~a1fa0366/
https://www.bndestem.nl/zeeland/fietsvo ... ~a1fa0366/
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Goeieavond allen! Weet 1 van jullie misschien waar de 56 en de 472 van TCR zijn? Ik hoor het graag! ;)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De 472 rijdt in Brabant. Staat in Oosterhout gestald.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dankjewel, weet ik dat ook weer ;)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als je hem op de foto wilt krijgen raad ik aan om eens naar het Prinsentuin College in Andel te gaan. Zie hem regelmatig op een lijn rijden die daarvandaan komt. En dan meestal op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... in_College
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Rijdt de 472 nogsteeds met totaalreclame voor Vlieland? :D
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Haha dat denk ik niet ;)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Huh, ik kom daar altijd alleen maar Integro's op tegen.Michael schreef: En dan meestal op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... in_College
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Jep. Heeft nog steeds die reclame.busfanNL schreef:Rijdt de 472 nogsteeds met totaalreclame voor Vlieland? :D
Ik heb de laatste keren dat ik die lijn zag rijden die MAN erop zien rijden. Er rijden 's ochtends twee ritten en 's middags twee ritten. Wellicht dat op die andere ritten wel een Integro zit? Ik heb trouwens het idee dat sinds die Mercedes Citaro LE's uit de regio Amsterdam naar Brabant zijn gekomen er wel een stuk minder Integro's ingezet worden. De Integro's zijn inmiddels 12 jaar oud en aangezien het materieel in Brabant niet ouder dan 12 jaar mag zijn volgens het PvE gok ik er zomaar op dat die Citaro's de Integro's gaan vervangen.Chrysa schreef:Huh, ik kom daar altijd alleen maar Integro's op tegen.Michael schreef: En dan meestal op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... in_College
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Om hier nog op terug te komen: Afgelopen dinsdag reed op de rit die om 9:21 vanaf Wagenberg, Kruispunt vertrekt de 472 (MAN Lion's City), Vandaag reed er een Mercedes Citaro LE op die rit.Chrysa schreef:Huh, ik kom daar altijd alleen maar Integro's op tegen.Michael schreef: En dan meestal op http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... in_College
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vanaf 1 mei is de OV-chipkaart niet meer geldig op de Westerschelde Ferry. Zie voor meer informatie westerscheldeferry.nl.
Uit kostenoverweging betekent in dit geval: we zijn niet meer afhankelijk van Translink en meer mensen kopen een los kaartje. Ik heb net een B-tag aangevraagd, of althans, ik heb het geprobeerd. Het lijkt België wel met al die formulieren die je moet ondertekenen, scannen en mailen :')
Kort samengevat is de B-tag dus:
Geen saldokaart: je betaalt achteraf per incasso.
Alleen geldig voor het veer; het 3e pasje voor het Zeeuwse OV dus.
En het enige voordeel in mijn ogen: studenten reizen de hele week gratis, ongeacht of je een week- of weekendkaart hebt.
Uit kostenoverweging betekent in dit geval: we zijn niet meer afhankelijk van Translink en meer mensen kopen een los kaartje. Ik heb net een B-tag aangevraagd, of althans, ik heb het geprobeerd. Het lijkt België wel met al die formulieren die je moet ondertekenen, scannen en mailen :')
Kort samengevat is de B-tag dus:
Geen saldokaart: je betaalt achteraf per incasso.
Alleen geldig voor het veer; het 3e pasje voor het Zeeuwse OV dus.
En het enige voordeel in mijn ogen: studenten reizen de hele week gratis, ongeacht of je een week- of weekendkaart hebt.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dus het ontwikkelen en onderhouden van een totaal nieuw systeem is goedkoper dan het hebben van de OV-Chipkaart? Dan is er rondom de OV-Chipkaart iets goed mis, of er heeft iemand heel gek gerekend.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het is geen totaal nieuw systeem. Movenience heeft voor de NV Westerscheldetunnel (100% eigendom van de provincie) al de T-tag en M-tag ontwikkeld. Het systeem zal dus wel vergelijkbaar zijn met dat van de Westerscheldetunnel.
Laatst gewijzigd door PatrickM op wo 04 apr 2018, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ho wacht, je moet het aanvraagformulier uitprinten en per post toesturen, en er is niet eens een antwoordnummer _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Je mag het ook weer inscannen en mailen maar ze :')
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Er is overigens nog een opmerkelijk detail: het WSF-SOV abonnement heeft niet dezelfde geldigheid als het landelijke SOV-abonnement. In de zomerperiode betaal je voor het veer dus blijkbaar gewoon het volle pond, terwijl je anders met korting of gratis reist..
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijkt mij ook gewoon het opschalen van bestaande betaaltechniek.PatrickM schreef:Het is geen totaal nieuw systeem. Movenience heeft voor de NV Westerscheldetunnel (100% eigendom van de provincie) al de T-tag en M-tag ontwikkeld. Het systeem zal dus wel vergelijkbaar zijn met dat van de Westerscheldetunnel.
https://www.movenience.nl/over-movenience.shtml
Hoe meer abonnees .. hoe meer (dividend?) voor de aandeelhouder (lees: financieel succes Westerschelde tunnel).
Die tunnel was toch een private publieke samenwerking?
Dit soort uitvloeisels zal wel vanuit de private hoek komen, denk ik.
Wellicht is de fee die OV chipkaart vraagt voor het systeemgebruik wél aan de hoge kant?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Er is toch nog wat gedoe over het afschaffen van de OV-chipkaart.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Connexxion heeft dit jaar behoorlijk lopen hakken in de zomerbussen.
Lijn 814 (Breskens - Sluis): rijdt niet meer in de mei- en herstvakantie. In de zomervakantie gaat de frequentie van 2x/uur naar 1x/uur.
Lijn 830 (Renesse - Bruinisse - Renesse): gaat nog maar in één richting rijden, waarbij nog maar vijf ritten gereden worden (in plaats van drie in beide richtingen).
Lijn 833 (Zierikzee - Watersnoodmuseum): opgeheven.
Lijn 862 (Middelburg - Oostkapelle): opgeheven.
https://www.connexxion.nl/data/upload/r ... eeland.JPG
Lijn 814 (Breskens - Sluis): rijdt niet meer in de mei- en herstvakantie. In de zomervakantie gaat de frequentie van 2x/uur naar 1x/uur.
Lijn 830 (Renesse - Bruinisse - Renesse): gaat nog maar in één richting rijden, waarbij nog maar vijf ritten gereden worden (in plaats van drie in beide richtingen).
Lijn 833 (Zierikzee - Watersnoodmuseum): opgeheven.
Lijn 862 (Middelburg - Oostkapelle): opgeheven.
https://www.connexxion.nl/data/upload/r ... eeland.JPG
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Na 6 corresponderen de nummers van de attracties ook niet meer met de kaart....
Het opheffen van lijn 833 kan ik nog wel begrijpen, maar het opheffen van lijn 862 zorgt ervoor dat Veere voortaan nog slechter bereikbaar wordt. :?
Het opheffen van lijn 833 kan ik nog wel begrijpen, maar het opheffen van lijn 862 zorgt ervoor dat Veere voortaan nog slechter bereikbaar wordt. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja dat snap ik ook niet en wat ik ook erg vind is dat Connexxion vorig jaar het trajectgedeelte Sluis - Knokke heeft geschrapt om in de zomermaanden een halfuursdienst te kunnen bieden tussen Sluis en Breskens. :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Alles wat niet kernnet is moet (voor zover ik weet) 100% kostendekkend zijn. Provincie en ondernemers betalen dus ook mee en vooral die laatste hebben een flinke invloed op het toeristennet.
Met de huidige 830 ben ik het ook niet echt eens, maar CXX wilde een "hop-on hop-off" frequentie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een afwisselende uurs/2-uursfrequentie niet echt "hop-on hop-off" vind :') Had dan op z'n minst voor een strakke 1,5 uursdienst gezorgd.
Met de huidige 830 ben ik het ook niet echt eens, maar CXX wilde een "hop-on hop-off" frequentie. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een afwisselende uurs/2-uursfrequentie niet echt "hop-on hop-off" vind :') Had dan op z'n minst voor een strakke 1,5 uursdienst gezorgd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten