Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Op de facebook pagina van Zeeuwse OV bussen zag ik deze foto. Een bus met reclame. Erg jammer dat dit moet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ach Syntus heeft in Apeldoorn helemaal roze bussen rijden met reclame van de Koningin Juliana Toren. :lol:
Het kan dus altijd erger. :P
Laatst gewijzigd door regenmaker op vr 26 jun 2015, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

CamilleKreemers schreef:Ik denk dat Connexxion de schade van vorige wijziging gaat oplossen. Ik denk dat ze het volgende gaan doen:
  • Lijn 10 gaat rijden tussen Hulst en Middelburg via Kloosterzande en Terneuzen.
  • Lijn 58 en 56 gaan elk 1x/uur rijden tussen Vlissingen Centrum en Vlissingen Station.
  • Ophogen frequentie / verbeteren afstemming lijn 132 Goes - Zierikzee. Het is nu in de spits 5/25.
  • Herstel lijn 4 om de West-Zeeuwse dorpen een OV-mogelijkheid te geven.
Waarom rijdt lijn 132 trouwens niet op zondag?
Ik hoop dat men ook wat met de avonduren van lijn 52 en 53 doet.

Overigens lijkt het mij logischer om 58 weer te schrappen tussen het Betje Wolffplein en de boot en de lijn hier rond :15 en :45 te keren. Dan heb je een redelijke aansluiting op lijn 56 naar de boot en een soort van 10/20 interval tussen Middelburg en Vlissingen Centrum.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Hoop ook dat lijn 57 weer wat ritten erbij krijgt. Die lijn heeft echt flinke klappen gehad op 1 maart.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Eens, maar ik denk wel dat 57 die klappen terecht heeft gehad.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

datm schreef:Op de facebook pagina van Zeeuwse OV bussen zag ik deze foto. Een bus met reclame. Erg jammer dat dit moet.
Nou!? Aangezien dat Nederland wat reclame op bussen betreft een ontwikkelingsland is (hier in Aken hebben b.v. rond 75% van de bussen reclame), moet de afwisseling zoekende fotograaf toch voor iedere bus gelukkig zijn, die reclame heeft! :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daniel »

In Nederland zijn de voorschriften in concessies voor wat betreft reclame gewoon al verder doorontwikkeld dan in Duitsland. Vroeger waren er namelijk aanzienlijk meer busreclames en daar zaten echt pareltjes tussen die briljant ontworpen waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik ben geen voorstander van reclame op de bus, in de bus op de informatieschermen vind ik geen probleem. Hoe dan ook zijn er wel een paar die ik erg leuk vind zoals deze van even Apeldoorn bellen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door datm op vr 26 jun 2015, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

In diverse regio's zijn reclames ook een tijd verboden geweest vanwege het imago. Ik denk dat die verboden nu voor het overgrote deel wel verdwenen zijn, maar de eisen zijn vaak nog steeds erg strikt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Durashift »

regenmaker schreef:Ach Syntus heeft in Apeldoorn helemaal roze bussen rijden met reclame van de Koningin Juliana Toren. :lol:
(..)
Uh? Bedoel je die ex-GVU dubbel gelede Van Hool's niet? Die doen het P vervoer en zijn van de Toren zelf (naar mijn indruk). Heb ze vorig jaar winter (begin 2014 dus) in de voorbereiding gezien op dat terrein.

De 'reguliere' reclame van de Toren, op o.a. Syntus Amba's is meer blauw / geel achtig naar mijn indruk.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

De 5018 is beplakt met roze en de 5019 in donkerblauw, allebei stadsdienst Apeldoorn Amba's. Maar dat is hier een beetje off-topic. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Weet iemand hier iets van? Een van de pendelbussen gisteravond op Concert At Sea van TCR reed in de door Zeeland huisstijl. Ik dacht dat TCR geen ritten meer reed voor Connexxion alleen AMZ en Van Oeveren?

Afbeelding

Overigens zijn alle bussen op deze foto van TCR. Ze hebben voor de pendeldienst 130 bussen ingezet.
Laatst gewijzigd door datm op za 27 jun 2015, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Mooie Integro. Sinds wanneer is die in Zeeland Outfit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Misschien voor lijn 19 op zondagavond?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:Ik ben geen voorstander van reclame op de bus, in de bus op de informatieschermen vind ik geen probleem. Hoe dan ook zijn er wel een paar die ik erg leuk vind zoals deze van even Apeldoorn bellen:


Afbeelding
Ik vraag me af of deze reclame de verkeersveiligheid wel bevordert.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Ik hoorde van een tcr chauffeur dat tcr sinds maart op tholen rijdt. De 93 heeft ook een hele tijd op oude tonge in het wit gestaan.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

datm schreef:Weet iemand hier iets van? Een van de pendelbussen gisteravond op Concert At Sea van TCR reed in de door Zeeland huisstijl. Ik dacht dat TCR geen ritten meer reed voor Connexxion alleen AMZ en Van Oeveren?

Plaatje

Overigens zijn alle bussen op deze foto van TCR. Ze hebben voor de pendeldienst 130 bussen ingezet.
TCR rijdt altijd voor Concert at Sea en dan halen ze zowat alles wat ze hebben naar de Brouwersdam toe. Voorafgaand het Concert rijden ze vanuit diverse plaatsen naar de Dam toe en als het concert begonnen is worden de bussen op de N57 opgesteld en daar zijn ook weer de vertekhaltes 's avonds.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Etienne schreef:
datm schreef:Weet iemand hier iets van? Een van de pendelbussen gisteravond op Concert At Sea van TCR reed in de door Zeeland huisstijl. Ik dacht dat TCR geen ritten meer reed voor Connexxion alleen AMZ en Van Oeveren?

Plaatje

Overigens zijn alle bussen op deze foto van TCR. Ze hebben voor de pendeldienst 130 bussen ingezet.
TCR rijdt altijd voor Concert at Sea en dan halen ze zowat alles wat ze hebben naar de Brouwersdam toe. Voorafgaand het Concert rijden ze vanuit diverse plaatsen naar de Dam toe en als het concert begonnen is worden de bussen op de N57 opgesteld en daar zijn ook weer de vertekhaltes 's avonds.
TCR doet wel vaker van dat soort grote opdrachten zoals de Libelle Zomerweek of de treinstremmingen voor de NS. Op zulke momenten als alle bussen bij elkaar staan zie je hoe groot zo een bedrijf is. Maar TCR is met circa 130 bussen en 500 taxibusjes niets vergeleken met een bedrijf als Connexxion. Connexxion heeft op dit moment ruim 1800 lijnbussen (excl bussen Veolia) en ruim 3500 taxibusjes rond rijden en daarnaast hebben ze ook nog een x aantal touringcars.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

Ezra schreef:
datm schreef:Ik ben geen voorstander van reclame op de bus, in de bus op de informatieschermen vind ik geen probleem. Hoe dan ook zijn er wel een paar die ik erg leuk vind zoals deze van even Apeldoorn bellen:


Afbeelding
Ik vraag me af of deze reclame de verkeersveiligheid wel bevordert.
Inderdaad. dat dacht ik ook toen ik deze foto zag. De rest is wel erg goed bedacht overigens.
Ik denk dat je je het leplazures schiet.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik heb nog twee gevonden die goed bedacht zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Voor de liefhebbers van busreclame op de twitter pagina van Tripple Media staat het vol met foto's. https://twitter.com/busreclame

Maar goed misschien dwalen we een beetje af :wink:
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Worden voor de zomerlijnen reguliere bussen gebruikt?
Of worden die nog voorzien van speciale bestickering ofzo?
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Er rijden in ieder geval normale bussen op de zomerlijnen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Dan is het goed.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Klopt. Ze hebben geen speciale bestickering ofzo. Wel zag ik vandaag de lijn 50 rijden naar Gent en op de display stond Gent Express. Alleen ik vraag mij af hoe populair die bus gaat worden doordeweeks vanmiddag toen ik hem zag rijden zat er in de bus alleen de chauffeur in voor de rest was hij helemaal leeg. Lijkt mij niet rendabel.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door groningen »

De bushalte van Ijzendijke is 1 grote stofvlakte voor de route Terneuzen - Oostburg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten