Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Gisteren om 8.00 uur zag ik in Oude-Tonge de 9148 op lijn 102 ri. Bergen op Zoom. Is wellicht al vaker voorgekomen, maar vond vooral de GVU-kleuren aan de achterkant wel opvallend. :wink:
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

Zijn er eigenlijk al nieuwe Iveco's voor Zeeland gespot of MAN's die de nieuwe "DoorZeeland" bestickering hebben?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nou zo te zien heeft niemand nog foto's van de nieuw bestickerde bussen.... Ik ben ook wel benieuwd hoe ze er uitzien in het straatbeeld. *bus*
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Zodra ik foto's heb plaats ik ze hier. Maar helaas heb ik nog helemaal niets...
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Volgens onderstaand artikel zouden de Iveco's pas in Juli komen:
http://www.ovmagazine.nl/2014/11/zeelan ... xion-2250/
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Als ik zo lees wat Connexxion op dit moment levert aan materieel(ex Veolia bussen) in het Gooi en met wat voor mankementen ze de weg op gaan mogen wij volgens mij blij zijn dat we binnenkort splinternieuwe Iveco's krijgen.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Als ik zo lees wat Connexxion op dit moment levert aan materieel(ex Veolia bussen) in het Gooi en met wat voor mankementen ze de weg op gaan mogen wij volgens mij blij zijn dat we binnenkort splinternieuwe Iveco's krijgen.
Als ik lees waarover er geklaagd wordt over de ivecobussen van De Lijn en wat ik tegen kwam als Treinvervangend vervoer dan zou het nog wel eens vies tegen kunnen vallen. Maar ik denk wel dat het een vooruitgang is ten opzichte van een Ambassador of een citea. Die VDL bussen zijn ongeschikt voor de lange afstanden in Zeeland en iedere andere lange buslijn zoals we die in Brabant nog een paar hebben.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Mr-W schreef:
datm schreef:Als ik zo lees wat Connexxion op dit moment levert aan materieel(ex Veolia bussen) in het Gooi en met wat voor mankementen ze de weg op gaan mogen wij volgens mij blij zijn dat we binnenkort splinternieuwe Iveco's krijgen.
Als ik lees waarover er geklaagd wordt over de ivecobussen van De Lijn en wat ik tegen kwam als Treinvervangend vervoer dan zou het nog wel eens vies tegen kunnen vallen. Maar ik denk wel dat het een vooruitgang is ten opzichte van een Ambassador of een citea. Die VDL bussen zijn ongeschikt voor de lange afstanden in Zeeland en iedere andere lange buslijn zoals we die in Brabant nog een paar hebben.
Dat houdt dus in dat ze bij OV IJsselmond ook met klaagbakken aan het rijden zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Milco »

Nu reis ik geregeld in IJsselmond met een Crossway (op lijnn 148 of 159) en ik vind het prima bussen. Comfortabel en lekker ruim en licht van binnen, mij hoor je niet klagen. Ik ben benieuwd of ze in Zeeland net zo ingericht worden. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

De inrichting van de Iveco's van De Lijn slaat inderdaad nergens op. Alle stoelen op een verhoging, zes zitplaatsen achteruit, ingericht als stadsbus voor de achterdeur en een idiote hoeveelheid handgrepen die het uitzicht op het niet-functionele informatiesysteem blokkeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Nu reis ik geregeld in IJsselmond met een Crossway (op lijnn 148 of 159) en ik vind het prima bussen. Comfortabel en lekker ruim en licht van binnen, mij hoor je niet klagen. Ik ben benieuwd of ze in Zeeland net zo ingericht worden. :)
Klopt, ben ik het mee eens! ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Bee schreef:De inrichting van de Iveco's van De Lijn slaat inderdaad nergens op. Alle stoelen op een verhoging, zes zitplaatsen achteruit, ingericht als stadsbus voor de achterdeur en een idiote hoeveelheid handgrepen die het uitzicht op het niet-functionele informatiesysteem blokkeren.
Bee, zegt het ze. Preek de wijsheid.

Afbeelding
En Bee heeft ook flin gelijk, want zo somber en onhandige stadsstreek inrichting is ook best stom.
Een stadsbus met alle stoelen op podesten.
(en even off-topic; die VanHool new A600 is niet slim als stadsbus, want als daar alle stoelen ook op podesten staan en je alsnog een trap nodig hebt om binnen te komen, is het ook geen lagevloers stadsbus meer. En ook zeer stom ingericht.)

Afbeelding
Als ze het zo gaan inrichten of net als de MAN Lion's City CNG van daar, is het pas handig en mooi.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

OmniLezer schreef:
Bee schreef:De inrichting van de Iveco's van De Lijn slaat inderdaad nergens op. Alle stoelen op een verhoging, zes zitplaatsen achteruit, ingericht als stadsbus voor de achterdeur en een idiote hoeveelheid handgrepen die het uitzicht op het niet-functionele informatiesysteem blokkeren.
Bee, zegt het ze. Preek de wijsheid.

http://transwebgroup.com/tnm/wp-content ... terior.jpg
En Bee heeft ook flin gelijk, want zo somber en onhandige stadsstreek inrichting is ook best stom.
Een stadsbus met alle stoelen op podesten.
Die bedoelde ik inderdaad, wat een waardeloos interieur :neg: Zelfs de stadsambassadors van Arriva zijn beter ingericht...
OmniLezer schreef:Afbeelding
Als ze het zo gaan inrichten of net als de MAN Lion's City CNG van daar, is het pas handig en mooi.
De beenruimte lijkt me nog al krap vergelijken de Volvo 8700/8900 bussen. De CNG bussen van CXX zijn heerlijk om in te reizen 8-) Zelf zou ik het liefst Setra 415/416 LE bussen zien voor Zeeland of Volvo 8900 met een krachtigere motor dan die van Arriva.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VNVpp7AbAVw[/youtube]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Wat ik zo vreemd vind is dat er zo weinig fabrikanten zijn die het lukt om in een bus met lage instap voor de achterdeur stoelen ze hebben zonder opstapje. Opstapjes zijn gewoon funest voor de toegankelijkheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Maar bussen zonder opstapjes hebben meestal helemaal geen comfort... :')
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Nou, niet echt. Van VDL, Scania en Volvo kan je wel veel verwachten zonder opstapjes(podesten). Die leveren veel kwaliteit zonder opstapjes. Het is maar net wat de vervoerder wilt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Ach ja, ik heb dan ook veel liever een hogevloerbus. Vanmorgen weer genoten van een Integro! (Nee, geen Zeeuwse... :P )
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

De nieuwe kleur die Van Oeveren gebruikt voor haar bussen. Ik vind het geen super kleur moet ik zeggen haha. Zag namelijk 2 interliner bussen rijden op de A58 bij Goes op de snelweg richting Bergen op Zoom. Nu versieren met Zeeuwse afbeeldingen, wat Connexxion ook gaat doen.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Tja, Van Oeveren zal wel moeten... :wink:
Zijn het wel de 'oude' bussen? (Zou best kunnen trouwens, want ik zag de afgelopen dagen opvallen veel niet-Interliners op lijn 395.)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Tja, Van Oeveren zal wel moeten... :wink:
Zijn het wel de 'oude' bussen? (Zou best kunnen trouwens, want ik zag de afgelopen dagen opvallen veel niet-Interliners op lijn 395.)
Via ovzoeker.nl vandaag de 73,75,76,77 (Integro's, laatste drie in Interliner- kleur) en 89 (Setra, 3 assen) op lijn 395.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Dan waren het bij mij waarschijnlijk toevalstreffers. :wink: In de spits rijdt Van Oeveren namelijk altijd met een aantal niet-Interliners, in aanvulling op de interliners.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Dan waren het bij mij waarschijnlijk toevalstreffers. :wink: In de spits rijdt Van Oeveren namelijk altijd met een aantal niet-Interliners, in aanvulling op de interliners.
Idd, van wat ik heb gezien was de rit van 15,34u uit Zierikzee met wagen 89 (Setra S417 3-asser) en de rit van 16,04u uit Zierikzee met wagen 73 (Integro, niet Interliner).
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

Hendrik schreef:Tja, Van Oeveren zal wel moeten... :wink:
Zijn het wel de 'oude' bussen? (Zou best kunnen trouwens, want ik zag de afgelopen dagen opvallen veel niet-Interliners op lijn 395.)
Ik dacht te zien van wel :)! Net op station Goes een oude buurtbus uit Brabant zien rijden!
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Vannochtend fietste ik langs in de Zeldenrustlaan in Terneuzen. De leerlingen van het Zeldenrust Steelant College vierde hun laatste lesdag en hielden alle verkeer tegen met waterpistolen wat door de Zeldenrustlaan heen wilde. Ook de bussen van Connexxion konden er niet langs. Uiteindelijk kwamen er medewerkers van Service & Veiligheid op straat staan om het verkeer te regelen en ondertussen werden zij nat gespoten door de vele leerlingen. Ik vraag mij af hoe ver deze medewerkers van Service & Veiligheid moeten gaan dat ze zelfs het verkeer op straat gaan regelen?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef:Vannochtend fietste ik langs in de Zeldenrustlaan in Terneuzen. De leerlingen van het Zeldenrust Steelant College vierde hun laatste lesdag en hielden alle verkeer tegen met waterpistolen wat door de Zeldenrustlaan heen wilde. Ook de bussen van Connexxion konden er niet langs. Uiteindelijk kwamen er medewerkers van Service & Veiligheid op straat staan om het verkeer te regelen en ondertussen werden zij nat gespoten door de vele leerlingen. Ik vraag mij af hoe ver deze medewerkers van Service & Veiligheid moeten gaan dat ze zelfs het verkeer op straat gaan regelen?
Ik vraag mij eerder af hoe ver ze mogen gaan want verkeerregelen staat niet in hun takenpakket. Wist trouwens niet dat CXX Service en Veiligheidsmedewerkers had in Zeeland, bijna altijd komt de politie bij gedoe in de bus. (@datm weet jij toevallig hoeveel FTE's in Zeeland?)
Verder vind ik het een leuke ludieke actie van de scholieren.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten