Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik begrijp ook niet waarom ze lijn 19 willen schrappen. Het is een kernnetlijn die opgenomen is in het PVE als verplichte verbinding.
Daarnaast is het ondanks een minimale dienstregeling een goed gebruikte lijn en een vitale functie voor Zeeuws-Vlaanderen.
Veel studenten maken gebruik van deze lijn. Zondagavond worden er standaar gelede bussen ingezet omdat er veel reizigers zijn.
Lijn 19 is in Hulst wel aan lijn 20 gekoppeld wellicht is dat een probleem?
Daarnaast is het ondanks een minimale dienstregeling een goed gebruikte lijn en een vitale functie voor Zeeuws-Vlaanderen.
Veel studenten maken gebruik van deze lijn. Zondagavond worden er standaar gelede bussen ingezet omdat er veel reizigers zijn.
Lijn 19 is in Hulst wel aan lijn 20 gekoppeld wellicht is dat een probleem?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als je weet dat je bus elke dag te laat is, kan cxx dat toch verwerken in de rijtijden? Of komt het dan omloopsgewijs niet meer goed uit?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Connexxion heeft drie opties:
1. huidige route met extra dru's. Probleem is dat die ergens vandaan zullen moeten komen.
2. Via de liefkenshoektunnel, maar ook dan extra reistijd en dus ook dru's.
3. een snelbus Nieuw-Namen-Goes met aansluiting op de trein naar Roosendaal en Breda.
Bij optie 3 blijft het aantal dru's gelijk.
Waar ik niet zo heel erg blij mee ben is dat bij optie 3 de verbinding met Antwerpen verdwijnt. Maar andersom geldt het ook: bij route 1 en 2 zullen er ergens dru's weggehaald worden.
@busfreakrotterdam: de koppeling 19-20 is er bij de huidige drgl grootendeels uitgesloopt.
1. huidige route met extra dru's. Probleem is dat die ergens vandaan zullen moeten komen.
2. Via de liefkenshoektunnel, maar ook dan extra reistijd en dus ook dru's.
3. een snelbus Nieuw-Namen-Goes met aansluiting op de trein naar Roosendaal en Breda.
Bij optie 3 blijft het aantal dru's gelijk.
Waar ik niet zo heel erg blij mee ben is dat bij optie 3 de verbinding met Antwerpen verdwijnt. Maar andersom geldt het ook: bij route 1 en 2 zullen er ergens dru's weggehaald worden.
@busfreakrotterdam: de koppeling 19-20 is er bij de huidige drgl grootendeels uitgesloopt.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Kan je niet DRU's pakken van lijn 23 door de ritten van en naar Borssele te schrappen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet niet zeker of de provincie het heel erg leuk gaat vinden dat CXX Dru's gaat sprokkelen door de hele provincie om ze voor lijn 19 te gebruiken. Dat komt in september waarschijnlijk wel voorbij in het OPOV.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In het vervoerplan stond het al, maar nu ook in de dienstregeling: lijn 589 gaat vanaf 21 augustus via St. Jansteen rijden. Aansluiting op lijn 507 is er niet omdat dan alle buurtbussen in die hoek moeten schuiven (511 en 513 moeten dan mee), maar is in theorie wel mogelijk.
-
- Berichten: 952
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Bedankt! Goede ontwikkeling.
Waar is het vervoerplan 2018 Zeeland - Connexxion te vinden?
Waar is het vervoerplan 2018 Zeeland - Connexxion te vinden?
Laatst gewijzigd door Zugführer op di 08 aug 2017, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: Quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Waarom dragen ze lijn 19 eigenlijk niet over aan De Lijn? Dan kan er gelijk een tussenstop gegeven worden om op Antwerpen Centraal (dat mag nu niet omdat CXX het De Lijn-tarief niet wil hanteren op deze lijn) én kan er gelijk gekeken worden hoeveel studenten er daadwerkelijk bereid zijn gebruik te maken van de trein Antwerpen - Roosendaal/Breda.
🍉
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Waarom is Zeeuws Vlaanderen nog onderdeel van Nederland?Hainje schreef:Waarom dragen ze lijn 19 eigenlijk niet over aan De Lijn?
Als De Lijn deze verbinding overneemt dan zijn de Nederlandse tarieven niet meer geldig. Overigens gezien de povere frequenties van de overige bussen naar Hulst denk ik niet dat men dit moet willen. Wel ben ik voorstander dat de provincie Noord Brabant weer bijdraagt aan deze lijn. Brabant profiteert door extra studenten en dagjes mensen.
Heel wat zal afhangen van de prijsstelling van het traject Antwerpen- Breda. Zijn de NMBS tarieven geldig naar Breda dan verwacht ik dat studenten die nog verder reizen naar bijvoorbeeld Rotterdam er wel gebruik van zullen maken.Hainje schreef:én kan er gelijk gekeken worden hoeveel studenten er daadwerkelijk bereid zijn gebruik te maken van de trein Antwerpen - Roosendaal/Breda.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zeeuws Vlaanderen is simpelweg nog onderdeel van Nederland om de Belgen te fucken. Doordat de boten voor de haven van Antwerpen eerst door Nederland moeten kon men die haven klein houden in het voordeel van Rotterdam. Of dat nu nog echt heel actueel is weet ik niet, maar het is wel een van de belangrijkste redenen geweest om het zo te regelen.
🍉
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Er zijn akkoorden getekend over de Westerschelde en Antwerpen is nu de tweede haven van Europa.
Overigens zie ik geen redenen om Zeeuws-Vlaanderen dan maar naar België af te staan, geloof dat Belgen juist graag profiteren van het feit dat het Nederlands is.
Overigens zie ik geen redenen om Zeeuws-Vlaanderen dan maar naar België af te staan, geloof dat Belgen juist graag profiteren van het feit dat het Nederlands is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3469
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Even iets anders: ik was afgelopen weekend in Gent en zag vaak lijn 50 langs het hotel leeg voorbij rijden. Is het niet mogelijk om lijn 55 tussen Gent en Zelzate te verlengen naar Terneuzen en Middelburg? Hiervoor is wel een samenwerkingsverband met De Lijn nodig wat nu gebeurt met lijn 42 tussen Brugge en Breskens. Je kunt bij een verlengde lijn 55 meteen lijn 6 tussen Terneuzen en Zelzate en lijn 50 tussen Middelburg en Gent elimineren. Je kunt dan een aantal DRU besparen, terwijl je weinig reizigers treft.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nergens... Omdat ik semi-OPOVlid ben heb ik hem, maar ik mag 'm niet delen. Als 'ie openbaar is zet ik 'm hier wel neer.BusFreakRotterdam schreef:Bedankt! Goede ontwikkeling.
Waar is het vervoerplan 2018 Zeeland - Connexxion te vinden?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Kan wel, maar je zit met het probleem dat lijn 55 ook een functie heeft aan de andere kant van de Zelzatebrug, en dat is me een gedrocht.. Daar kun je niet op vertrouwen, precies de reden waarom lijn 6 naar Klein Rusland rijdt.Erno-BE schreef:Even iets anders: ik was afgelopen weekend in Gent en zag vaak lijn 50 langs het hotel leeg voorbij rijden. Is het niet mogelijk om lijn 55 tussen Gent en Zelzate te verlengen naar Terneuzen en Middelburg? Hiervoor is wel een samenwerkingsverband met De Lijn nodig wat nu gebeurt met lijn 42 tussen Brugge en Breskens. Je kunt bij een verlengde lijn 55 meteen lijn 6 tussen Terneuzen en Zelzate en lijn 50 tussen Middelburg en Gent elimineren. Je kunt dan een aantal DRU besparen, terwijl je weinig reizigers treft.
Andersom ook, als dat België wordt wordt het voor een groot deel een verlengstuk van de Antwerpse haven, en dat moet je eigenlijk niet willen.Suus schreef:Overigens zie ik geen redenen om Zeeuws-Vlaanderen dan maar naar België af te staan, geloof dat Belgen juist graag profiteren van het feit dat het Nederlands is.
Dat de IC Brussel via Breda gaat rijden is slechts een deel van het probleem. Het grootste probleem is dat de fileproblemen in Antwerpen dusdanig groot zijn dat CXX er liever niet meer langs rijdt. CXX heeft dus als tijdelijke optie de bus via Goes bedacht. Deze wordt dan gereden totdat er weer fatsoenlijk via Antwerpen gereden kan worden.Hainje schreef:Waarom dragen ze lijn 19 eigenlijk niet over aan De Lijn? Dan kan er gelijk een tussenstop gegeven worden om op Antwerpen Centraal (dat mag nu niet omdat CXX het De Lijn-tarief niet wil hanteren op deze lijn) én kan er gelijk gekeken worden hoeveel studenten er daadwerkelijk bereid zijn gebruik te maken van de trein Antwerpen - Roosendaal/Breda.
Er is overigens nog niks besloten over welke variant er gaat rijden. Dat is aan het OPOV, de provincie en CXX.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het idee is wel heel leuk. Mail het naar CXX.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Wat is nou eigenlijk precies het probleem met lijn 19? In de eerder geplaatste link staat dat de dienstregeling niet haalbaar is, maar de buslijn heeft een keertijd in Breda van maar liefst 26 minuten. Is de vertraging groter dan 26 minuten, waardoor zelfs die keertijd niet meer gehaald wordt? Of is er een ander probleem?
En verder ben ik ook wel benieuwd in hoeverre lijn 19 gebruikt wordt door reizigers van/naar Antwerpen, of wordt lijn 19 bijna uitsluitend gebruikt door reizigers van/naar Breda?
En verder ben ik ook wel benieuwd in hoeverre lijn 19 gebruikt wordt door reizigers van/naar Antwerpen, of wordt lijn 19 bijna uitsluitend gebruikt door reizigers van/naar Breda?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien iets te achterdochtig:
Als de rijtijd niet haalbaar is, dan moet er gewoon rijtijd bij. En inderdaad: je kunt 13 minuten later aankomen en 13 minuten eerder weg. Dat is ook voor een buslijn met een enkele ritduur van 1,5uur vrij veel.
De bus via Goes rijdt natuurlijk al: lijn 20. Zeeland gaat echt niet betalen voor een buslijn Goes-Breda als daar ook een trein rijdt. " Zolang er verkeerschaos bij Antwerpen is" klinkt voor mij in de oren als een honderd jaren plan... Die lijn 19 zien we, als het wordt aangepast, nooit meer terug in de huidige vorm...
Als de rijtijd niet haalbaar is, dan moet er gewoon rijtijd bij. En inderdaad: je kunt 13 minuten later aankomen en 13 minuten eerder weg. Dat is ook voor een buslijn met een enkele ritduur van 1,5uur vrij veel.
De bus via Goes rijdt natuurlijk al: lijn 20. Zeeland gaat echt niet betalen voor een buslijn Goes-Breda als daar ook een trein rijdt. " Zolang er verkeerschaos bij Antwerpen is" klinkt voor mij in de oren als een honderd jaren plan... Die lijn 19 zien we, als het wordt aangepast, nooit meer terug in de huidige vorm...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Puur theoretisch kun je inderdaad nog aardig wat schuiven. Echter wordt die lange kering in Breda nu ook nog wel eens nuttig gebruikt als pauze voor de chauffeurs (iets met rij- en rusttijden). En heen en weer zonder pauze is echt op het randje wat wettelijk kan. Een enkele reis duurt al 1 uur 45 minuten.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het zou voor heel veel studenten een kleine ramp zijn als lijn 19 wordt opgeheven. Heel wat Zeeuws-Vlamingen studeren in Noord-Brabant, voor hun is lijn 19 de levensader om naar ouders en familie te kunnen. Er is ook heel veel verzet in Zeeuws-Vlaanderen.
Het enige serieuze alternatief lijkt mij omrijden via de Liefkenshoektunnel en dan naar Bergen op Zoom. Of als men ooit het licht ziet van een rechtstreekse trein naar Gent, gewoon naar Sint Niklaas laten rijden. Meteen een mooi visgraatmodelletje
Maar dat lukt vaak niet vanwege de vertraging in Antwerpen. Het is voor Connexxion heel lastig inplannen, want het is een loterij wanneer je aankomt in Breda/Hulst.Gekko123 schreef:En heen en weer zonder pauze is echt op het randje wat wettelijk kan. Een enkele reis duurt al 1 uur 45 minuten.
Het enige serieuze alternatief lijkt mij omrijden via de Liefkenshoektunnel en dan naar Bergen op Zoom. Of als men ooit het licht ziet van een rechtstreekse trein naar Gent, gewoon naar Sint Niklaas laten rijden. Meteen een mooi visgraatmodelletje
Re: Openbaar vervoer Zeeland
En waar gaan we zoveel dru's vandaan toveren? En er komt ook geen bus Goes-Breda, in Gs moet je overstappen op de trein.MdJ schreef:Misschien iets te achterdochtig:
Als de rijtijd niet haalbaar is, dan moet er gewoon rijtijd bij. En inderdaad: je kunt 13 minuten later aankomen en 13 minuten eerder weg. Dat is ook voor een buslijn met een enkele ritduur van 1,5uur vrij veel.
CXX rijdt volgens mij zélf ook liever door Antwerpen, maar als er een kwartier bij moet zijn je omlopen helemaal naar de knoppen (wachttijd op de eindpunten is er dan niet meer).De bus via Goes rijdt natuurlijk al: lijn 20. Zeeland gaat echt niet betalen voor een buslijn Goes-Breda als daar ook een trein rijdt. " Zolang er verkeerschaos bij Antwerpen is" klinkt voor mij in de oren als een honderd jaren plan... Die lijn 19 zien we, als het wordt aangepast, nooit meer terug in de huidige vorm
In de spits kun je er met gemak 10 minuten tot een kwartier bij optellen.. Dan zijn je chauffeurs- en materieelomlopen weg en staat er 2 uur een bus te bufferen in Hulst.Yanaike schreef:Wat is nou eigenlijk precies het probleem met lijn 19? In de eerder geplaatste link staat dat de dienstregeling niet haalbaar is, maar de buslijn heeft een keertijd in Breda van maar liefst 26 minuten. Is de vertraging groter dan 26 minuten, waardoor zelfs die keertijd niet meer gehaald wordt? Of is er een ander probleem?
Er is nu nog niet gekozen, maar als er gekozen is voor een bepaalde optie (zoals eerder beschreven in dit topic) wil ik daar best een toelichting op geven.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dus als ik het goed begrijp kan de totale vertraging op Hulst - Breda - Hulst (heen en terug) oplopen tot meer dan 26 minuten? En dus zelfs de lange kering in Breda is dan niet genoeg om de vertraging op te vangen?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat gebeurd regelmatig. Sommige chauffeurs draaien dan meteen om en andere kiezen ervoor om hun pauze te genieten.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Door werkzaamheden voor een nieuwe tramlijn is doorgaand verkeer in Antwerpen niet meer mogelijk. Dit zorgt ervoor dat al het verkeer de ring van Antwerpen gebruikt die toch al ernstig verzadigd was.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9139
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Maand geleden toen ik Antwerpen zat waren er alleen maar omleidingen bij de buslijnen, was echt verschrikkelijk. Plaatsen waar normaal een busbaan lag, lag toen opeens een opengebroken weg. Ook de Rooseveltplaats stond helemaal vast.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Voor de regionaal bekenden: Het binnenrijden van Antwerpen vanaf de Expressweg E34 naar de Waaslandtunnel is zeer tijdrovend. Men heeft ondertussen nu wel een doorsteek voor lijnbussen voorzien, maar voordat je die kan bereiken is het vaak sneller om de route van de bussen van De Lijn te nemen via Beveren & Melsele.
Komend vanuit Breda denk ik dat het momenteel best meevalt, tenzij er natuurlijk weer eens iets op de Ring gebeurt, mja dan loopt alles vast.
Ik zie nog wat andere opties, als CXX zo graag naar Antwerpen Centraal wil rijden (hier gaan ze tussen de Flixbussen etc. ook hopeloos in de weg staan...) zou ik dat van de andere kant, dus Breda af doen (!):
Knip lijn 19 dan op in twee delen: Hulst <-> P+R Linkeroever - reizigers stappen over op de tram - en dan Antwerpen Centraal <-> Breda
je zit natuurlijk wel met extra overstappen (omslachtig) en aan een soort van tarifaire samenwerking met De Lijn vast.
Jammergenoeg rijdt tram 6 niet naar Linkeroever; dit zou een anders nog beter zijn: laat lijn 19 dan maar stoppen aan de nieuwe P+R Luchtbal.
Overigens al de werkzaamheden in Antwerpen staan uitgelegd op de website http://www.noorderlijn.be/
Komend vanuit Breda denk ik dat het momenteel best meevalt, tenzij er natuurlijk weer eens iets op de Ring gebeurt, mja dan loopt alles vast.
Ik zie nog wat andere opties, als CXX zo graag naar Antwerpen Centraal wil rijden (hier gaan ze tussen de Flixbussen etc. ook hopeloos in de weg staan...) zou ik dat van de andere kant, dus Breda af doen (!):
Knip lijn 19 dan op in twee delen: Hulst <-> P+R Linkeroever - reizigers stappen over op de tram - en dan Antwerpen Centraal <-> Breda
je zit natuurlijk wel met extra overstappen (omslachtig) en aan een soort van tarifaire samenwerking met De Lijn vast.
Jammergenoeg rijdt tram 6 niet naar Linkeroever; dit zou een anders nog beter zijn: laat lijn 19 dan maar stoppen aan de nieuwe P+R Luchtbal.
Overigens al de werkzaamheden in Antwerpen staan uitgelegd op de website http://www.noorderlijn.be/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten