Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik weet het alleen voor Zeeuws-Vlaanderen en dat zijn er twee. Veolia had in Zeeuws-Vlaanderen twee controleurs in dienst die per 1 maart over zijn gegaan naar Connexxion. Deze twee zijn naast hun werkzaamheden als controleur van het Service & Veiligheid team ook nog gewoon chauffeur.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Heeft iemand al de bussen gespot met het "DOORZeeland" logo en uitstraling? :D
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Afbeelding
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ricardo »

datm schreef:Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Afbeelding
Ziet er wel gaaf uit hoor!
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

ricardo schreef:
datm schreef:Nee er rijdt nog helemaal niets. Dit lag een tijdje geleden in onze postvakjes.
Afbeelding
Ziet er wel gaaf uit hoor!
Als die Iveco's zijn gearriveerd, gaan die Volvo's en al het andere materieel weg(naast die van Van Oeveren en de MAN's)
Of blijven ze daar rijden, maar dan in DoorZeeland kleur.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Z2N »

Alles wat geen MAN is of niet van een onderaannemer is tijdelijk materieel, dus de rest gaat allemaal weg.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Alles gaat weg behalve de aardgasbussen die blijven rijden. Connexxion heeft in Zeeland ongeveer 40 aardgasbussen rijden waarvan 10 geleed dacht ik.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Hier heb ik twee foto's dan heb je een idee waar we op dit moment mee rijden in Zeeuws-Vlaanderen naast die aardgasbussen.
Afbeelding
Deze foto is een paar weken geleden genomen op het busstation in Oostburg

Afbeelding
MAN 8876 op de stalling in Oostburg
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:Hier heb ik twee foto's dan heb je een idee waar we op dit moment mee rijden in Zeeuws-Vlaanderen naast die aardgasbussen.
Afbeelding
Deze foto is een paar weken geleden genomen op het busstation in Oostburg

Afbeelding
MAN 8876 op de stalling in Oostburg
Ja, en natuurlijk het diverse wagenpark van de onderaannemers. Blijft het materieel van de onderaannemers wel gewoon rijden, al dan niet met nieuwe bestickering?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.

Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Springer schreef:
datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.

Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
Ja, en AMZ rijdt ook Hulst- Kloosterzande.

Dus als ik het goed begrijp, blijft het wagenpark van Van Oeveren blijft dus gewoon rijden, maar dan met andere bestickering?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

610 is Hulst-Kloosterzande ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Volgens Connexxion niet: de huidige ritten Kloosterzande - Hulst vallen onder lijn 10, terwijl lijn 610 alleen in de wintermaanden rijdt en via een iets andere route.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Springer schreef:
datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
En vergeet van Oeveren niet. De bussen zijn inmiddels al wit gespoten en hoeven dus alleen nog maar bestickerd te worden.

Ben benieuwd of AMZ blijft rijden, een tijdje terug zijn ze door Cxx er uit geflikkerd en nu rijden ze toch weer voor hun...
Lijkt me sterk dat AMZ eruit is geflikkerd ze hadden toch een eeuwig contract met ZWN en opvolger CXX?
Meltrain schreef:Volgens Connexxion niet: de huidige ritten Kloosterzande - Hulst vallen onder lijn 10, terwijl lijn 610 alleen in de wintermaanden rijdt en via een iets andere route.
Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.
datm schreef:In Zeeuws-Vlaanderen rijdt er bijna niets meer van onderaannemers nadat ze TCR eruit hebben gegooid. Ik geloof alleen AMZ die wat ritjes op de 610 rijdt.
Wie rijdt de haltetaxi eigenlijk, TCR?
Verder is het opvallend dat AMZ die ritjes rijdt omdat ze waarschijnlijk duurder zijn door het tolgeld, in (Zeeuws) Vlaanderen lijkt me dat er wel een goedkopere onderaannemer mogelijk moet zijn. (Bijv. Waaslandia)
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door MdJ »

Van Oeveren heeft een contract van 100 jaar. AMZ is een "gewone" inhuurder.
Bij twijfel: gebruik beton.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Mr-W schreef:Wie rijdt de haltetaxi eigenlijk, TCR?
Verder is het opvallend dat AMZ die ritjes rijdt omdat ze waarschijnlijk duurder zijn door het tolgeld, in (Zeeuws) Vlaanderen lijkt me dat er wel een goedkopere onderaannemer mogelijk moet zijn. (Bijv. Waaslandia)
De haltetaxi wordt door verschillende taxibedrijven gereden waaronder Taxi Zegers uit Philipine. Voor zover ik weet rijdt TCR geen halte taxi.
Mr-W schreef:Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.
Inderdaad ik snap de keuze ook niet helemaal. Voorheen reed de lijn 10 Middelburg-Terneuzen-Kloosterzande-Hulst dat was voor de passagiers een stuk prettiger. En sowieso begrijp ik de beslissing niet om de lijn 10 te schrappen op de zondag. Ik had begrepen dat er met de TCR busjes die ieder uur op zondag reden toch ±200 man gebruik van maakte.
MdJ schreef:Van Oeveren heeft een contract van 100 jaar. AMZ is een "gewone" inhuurder.
100 jaar? Welke gek heeft dat bedacht?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

In 1951 is de concessie voor Schouwen-Duiveland waar Van Oeveren het busvervoer verzorgde aan de RTM gegeven, in ruil daarvoor is een contract voor honderd jaar afgesloten dat Van Oeveren (een deel van) het vervoer in dit gebied mag verzorgen voor de RTM en haar rechtsopvolgers (ZWN, Connexxion).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

datm schreef:
Mr-W schreef:Sowieso is het een opvallend dat er overgestapt moet worden in Kloosterzande, de route als 1 geheel rijden komt de reizigers aantallen ten goede.
Inderdaad ik snap de keuze ook niet helemaal. Voorheen reed de lijn 10 Middelburg-Terneuzen-Kloosterzande-Hulst dat was voor de passagiers een stuk prettiger. En sowieso begrijp ik de beslissing niet om de lijn 10 te schrappen op de zondag. Ik had begrepen dat er met de TCR busjes die ieder uur op zondag reden toch ±200 man gebruik van maakte.
Oorspronkelijk zou lijn 10 ingekort worden tot Terneuzen - Kloosterzande en zou er alleen in de wintermaanden een vervangende schoolbus (lijn 610) tussen Kloosterzande en Hulst rijden.
Last minute (lees: enkele dagen voor het ingaan van de nieuwe dienstregeling) is besloten om (in elk geval tot de zomervakantie) "de grootste knelpunten in de nieuwe dienstregeling van het openbaar vervoer op te lossen", waarbij ook de verbinding Kloosterzande - Hulst op werkdagen behouden bleef.
Omdat Connexxion zijn dienstroosters al lang en breed klaar had, worden die ritten Kloosterzande - Hult uitbesteed, in dit geval dus aan AMZ. Waarom precies AMZ, weet ik ook niet, vermoedelijk omdat zij meteen met groot materieel konden gaan rijden.
Mogelijk wordt lijn 10 (vanaf of) na de zomervakantie weer een doorgaande lijn Terneuzen - Kloosterzande - Hulst.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibf »

is ook al op een eerdere pagina (pag 48) van dit topic ter sprake gekomen:
viewtopic.php?f=36&t=9545&start=1175
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Dat maakt toch niet uit?
De vraag werd opnieuw gesteld en opnieuw beantwoord.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Volgens ovzoeker rijdt op lijn 602 nu voertuig 63. Weet iemand van welke onderaannemer deze bus is?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Klinkt als een van Oeveren.
🍉
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Dat zou betekenen dat Van Oeveren dit busnummer heeft hergebruikt. Want de O408 die vroeger onder dit nummer reed, is allang weg bij Van Oeveren...
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:Dat zou betekenen dat Van Oeveren dit busnummer heeft hergebruikt. Want de O408 die vroeger onder dit nummer reed, is allang weg bij Van Oeveren...
Nee, hoor: http://vanoeveren.nl/busbedrijf/wagenpark.php
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten