Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Pim-AllianceB95 schreef:Maar daar rijdt lijn 660 ook in de spits, toch?
Klopt maar niet in de schoolvakanties en maar 1 keer dacht ik.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

In de schoolvakanties inderdaad niet. Daarbuiten zowel om 6:30 als 7:10 uit Hulst, terug aankomst om 17:15 en 17:55.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door MdJ »

Wubbo schreef:3000 reizigers per jaar, is 60 per week, is 12 per (werk)dag, verdeeld over 20 ritten, is iets meer dan een halve reiziger per rit. Klinkt niet als veel.
3000 reizigers per jaar is gemiddeld 250 reizigers per maand. In Gelderland wordt een norm van 300 (Overijssel 400 meende ik) reizigers per maand gehanteerd, waarbij aangetekend moet worden dat zelfs 300 al vrij laag is...
Bij twijfel: gebruik beton.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vervoerder RET in Rotterdam hanteert voor buurtbuslijnen 601 + 602 een minimaal aantal reiziger van 30 per dag = 600 per maand om door te mogen blijven rijden met de kanttekening dat er geen grote afstanden overbrugt hoeven te worden om bij het eerst volgende OV-knooppunt te zijn waar overgestapt kan worden op andere OV-modaliteiten. Lijnen 601 + 602 rijden van 07:15 tot 18:30 uur.

Als Connexxion buurtbuslijn 507 weer eerder zou gaan rijden en door rijdt naar Hulst dat er meer animo is. Als je de dienstregeling kan combineren met lijn 660 dat er in de spits 4 keer per uur een bus komt dat je dan een stabiele dienstregeling hebt. Vrijwillige chauffeurs haken af als ze leeg rond rijden. 0,5 reiziger per rit is wel heel erg mager.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Vier keer per uur? Je wilde direct op lijn 132 na de hoogste frequentie van Zeeland maar aanbieden? :shock:
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Pim-AllianceB95 schreef:Vier keer per uur? Je wilde direct op lijn 132 na de hoogste frequentie van Zeeland maar aanbieden? :shock:
Pim, heb je vorige post van iemand gelezen? De oude buurtbus zat vaak tjokvol. Als je lijn 507 met een interval van 10/15 minuten achter lijn 660 laat rijden heb je een goed alternatief. Om lijn 507+660 met lijn 132 te vergelijken gaat hier volledig mank. Lijn 132 is een normale busdienst. Lijn 660 is een scholierenlijn en lijn 507 is een buurtbuslijn. Lijn 507 wordt door vrijwilligers gereden. Ik rij zelf ook op een buurtbus en om elke rit leeg te rijden is redelijk frustrerend ook als je geen werk hebt of met pensioen bent.

Daarom laat lijn 507 achter lijn 660 aanrijden 10/15 minuten later, trek lijn 507 weer door naar Hulst en voer de oude dienstregeling weer in van +/- 07:00 tot 18:30 uur en dan uiteraard met een goede interval met lijn 660.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Als er al een schoolbus rijdt, dan moet je er zeker geen buurtbus tussen leggen. De buurtbus zou wel degelijk kunnen rijden op hetzelfde traject, maar wel nadat de schoolbus is gestopt met rijden. Dus in de dalperiode of in tegengestelde richting.

Anders krijg je namelijk het probleem dat scholieren een busje eerder of later pakken, wat dan de buurtbus is en dus geen capaciteit heeft.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Precies. Het ging overigens over 'een aantal reizigers per rit' in die post, slechts in de spits met versterking (en ik meen ook een aantal ritten met een grotere bus of een groter busje?). Die grote ritten zijn er nog steeds in de vorm van lijn 660, en hoewel die, zeker voor scholieren in Terneuzen op iets aangenamere tijden zou kunnen rijden (hij lijkt nu vooral op Vlissingen georiënteerd te zijn), zijn de 'grote ritten' dus wel behouden. Een uurfrequentie lijkt me dan ook meer dan zat, maar je moet er wel voor zorgen dat de buurt- en schoolbus samen een aantrekkelijk aanbod vormen. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat er best scholieren voor Hulst te vervoeren zijn, misschien dat dat die kant op dan wel in een buurtbus past. Dat zou een goede reden zijn om de buurtbus te verlengen naar Hulst. Als dan de eerste rit vanuit Axel vlak voor de schoolaanvang in Hulst aankomt, kan dat buurtbusje daarna de eerste buurtbusrit naar Axel gaan rijden, een uur nadat de grootste groep reizigers al met de schoolbus mee is gereisd. 's Middags ligt dat overigens allemaal iets lastiger, dan zou het buurtbusje leeg Axel - Hulst moeten gaan rijden.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Eenpersoons bushokje: dat wordt dringen bij regen

Bericht door Mr-W »

Afbeelding
s-HEER ARENDSKERKE - Het ziet er wat sneu uit, het nieuwe bushokje bij de rotonde van 's-Heer Arendskerke.
Tweedehands

Navraag bij de provincie Zeeland leert dat het kleine hokje een tweedehandsje is. Het enige wat snel voorhanden was, afkomstig uit Lewedorp waar een halte is opgeheven. Of het hokje past bij het aantal reizigers weet de provincie niet. Dat moet de tijd gaan leren.
PZC.nl
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ODRAIL »

Ziet er leuk uit :wink: :pos: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door STF »

In Luxemburg zie je zo'n formaat ook regelmatig, bij vrij rustige haltes kan het volgens mij best.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Je ziet deze ook bij allerhande rustige haltes in Zeeland, deze is waarschijnlijk alleen niet zo rustig.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

het is nog steeds beter dan in zierikzee op de sas, daar staat alleen zo'n waardeloos interliner-praatpaal-afdakje...
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Straks geen koffie meer op station Middelburg

Bericht door Mr-W »

MIDDELBURG - Sinds 1872 is het stationsrestaurant in Middelburg een begrip, maar nu komt er een eind aan

De laatste eigenaar van Stationsrestauratie Middelburg, P. Coumans, zet er na 32 jaar een punt achter. “Ik ga met pensioen. Het is niet meer te behappen met die hoge maandlasten." De spoorwegen willen ook niet dat een andere eigenaar het overneemt, zoals Coumans dat in 1983 zelf deed. „Ik maak me er niet druk om dat de NS het restaurant niet meer wil voortzetten, hoor. Het is mooi geweest zo,” aldus Coumans.
PZC.nl
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Straks geen koffie meer op station Middelburg

Bericht door datm »

Mr-W schreef:MIDDELBURG - Sinds 1872 is het stationsrestaurant in Middelburg een begrip, maar nu komt er een eind aan

De laatste eigenaar van Stationsrestauratie Middelburg, P. Coumans, zet er na 32 jaar een punt achter. “Ik ga met pensioen. Het is niet meer te behappen met die hoge maandlasten." De spoorwegen willen ook niet dat een andere eigenaar het overneemt, zoals Coumans dat in 1983 zelf deed. „Ik maak me er niet druk om dat de NS het restaurant niet meer wil voortzetten, hoor. Het is mooi geweest zo,” aldus Coumans.
PZC.nl
Wij lezen ook de PZC hoor of andere media. Dus om van iedere scheet het nieuwsbericht hier neer te zetten vind ik overbodig. Ik vind het pas een meerwaarde hebben als je hierbij een mening geeft. Maar niet op deze manier.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Ik lees de PZC niet... :wink:
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

henk1234 schreef:het is nog steeds beter dan in zierikzee op de sas, daar staat alleen zo'n waardeloos interliner-praatpaal-afdakje...
Hebben ze er niet eens een gewoon bushokje naast gezet :')
Afbeelding
Hendrik schreef:Ik lees de PZC niet... :wink:
Het merendeel van het forum niet.
Verder vind ik het jammer als de stationsrestaurautie in Middelburg gaat verdwijnen. In de kioskvorm gaan de echte maaltijden verdwijnen en de fijne wachtgelegenheden. Daarnaast zijn de huidige openingstijden waarschijnlijk te ruim.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Mr-W schreef: Het merendeel van het forum niet.
Verder vind ik het jammer als de stationsrestaurautie in Middelburg gaat verdwijnen. In de kioskvorm gaan de echte maaltijden verdwijnen en de fijne wachtgelegenheden. Daarnaast zijn de huidige openingstijden waarschijnlijk te ruim.
Bij de kiosk heb je inderdaad geen maaltijden. Voornamelijk drinken en lekkernijen kan je er vinden maar het is wel een populaire formule.
Overigens heeft NS Retail ook nog andere formules wat eventueel op het station in Middelburg terecht kan komen zoals een AH to Go, de Broodzaak of een HEMA.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Jef400 »

Ik verwacht eerder een smullers om eerlijk te zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

JeffreyMeijer schreef:Ik verwacht eerder een smullers om eerlijk te zijn.
Meestal in plaatsen wat qua grote het zelfde is als Middelburg zie je alleen een Kiosk. Denk hierbij aan Weert of Oss waar ze ook alleen een Kiosk hebben. Het is gewoon een makkelijke en goedkope formule voor NS. En je plaatst natuurlijk eerder een Kiosk dan een Smullers omdat je met de Kiosk een breder publiek kan trekken zowel ochtend als middag en avond passagiers. Ik heb nog nooit een passagiers gezien die 's ochtends om 07:00 uur een frietje is gaan halen bij Smullers maar ik zie wel veel passagiers die 's ochtends even langs de Kiosk gaan voor een bakje koffie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Jef400 »

Ik doelde meer op de maaltijden die je in Middelburg kon halen. Die markt was volgens mij nog groot.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

datm schreef:
JeffreyMeijer schreef:Ik verwacht eerder een smullers om eerlijk te zijn.
Meestal in plaatsen wat qua grote het zelfde is als Middelburg zie je alleen een Kiosk. Denk hierbij aan Weert of Oss waar ze ook alleen een Kiosk hebben. Het is gewoon een makkelijke en goedkope formule voor NS. En je plaatst natuurlijk eerder een Kiosk dan een Smullers omdat je met de Kiosk een breder publiek kan trekken zowel ochtend als middag en avond passagiers. Ik heb nog nooit een passagiers gezien die 's ochtends om 07:00 uur een frietje is gaan halen bij Smullers maar ik zie wel veel passagiers die 's ochtends even langs de Kiosk gaan voor een bakje koffie.
Goes heeft een mini-Smullers, die is gecombineerd met een Kiosk. Dat lijkt me in Middelburg zeker een goede kanshebber, maar vergeet ook niet het Stationshuiskamertje à la Meppel niet, dan blijft er ook gewoon wachtgelegenheid :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

datm schreef:Ik heb nog nooit een passagiers gezien die 's ochtends om 07:00 uur een frietje is gaan halen bij Smullers maar ik zie wel veel passagiers die 's ochtends even langs de Kiosk gaan voor een bakje koffie.
Smullers gaat pas om 12:00 uur open ofzo. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

weer wat nieuws te melden:
1. Er zijn voor de concessie zeeland een paar kleine wijzigingen. klik hier voor het overzicht.
2. was al bekend, maar nu definitief:combikaart zeeland wordt vernieuwd.
[vanaf hier chauffeursroddels]
3. Het schijnt dat connexxion de aanbesteding voor het transferiumvervoer renesse heeft gewonnen. heb hier niets over kunnen vinden op de sites van de provincie Zeeland en de Gemeente Schouwen-Duiveland.
[einde chauffeursroddels]
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Wut, ik heb echt nergens een aankondiging gezien over dat transferium-vervoer. Is die aanbesteding uberhaupt ooit begonnen?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten