Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ik heb het wel ergens voorbij zien komen een aantal weken terug, maar het was een vrij kleine concessieperiode meen ik mij te herinneren. Misschien dat dat er mee te maken heeft.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Vreemd ik heb er ook niets over gehoord. Dat nieuws zullen ze op het kantoor van TCR in Middelburg niet leuk vinden want zij doen het al jaren.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

In de begroting 2016-2019 van de gemeente Schouwen-Duiveland staat het volgende:
Onderzoek natransport Transferium Renesse
Cofinanciering van het natransport door de provincie is onzeker voor 2016. Continuering van het natransport is daarvan afhankelijk. Zodra dit helder is werken wij een voorstel uit.
Als ik dat lees, kan ik me niet voorstellen dat er al een aanbesteding is geweest...

Gaat het niet om een aanbesteding voor WMO-vervoer o.i.d.?
Edit: Zie zojuist dat het WMO-vervoer Goeree-Overflakkee is gegund aan Connexxion Taxi Services B.V. en Busbedrijf Van Oeveren B.V. Wellicht werd dat bedoeld?!
Volgens de aanbestedingsdocumenten had TCR (onder de naam Hala Zeeland B.V.) ook ingeschreven, maar die is het dus niet geworden.
Laatst gewijzigd door Hendrik op di 17 nov 2015, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Hendrik schreef:In de begroting 2016-2019 van de gemeente Schouwen-Duiveland staat het volgende:
Onderzoek natransport Transferium Renesse
Cofinanciering van het natransport door de provincie is onzeker voor 2016. Continuering van het natransport is daarvan afhankelijk. Zodra dit helder is werken wij een voorstel uit.
Als ik dat lees, kan ik me niet voorstellen dat er al een aanbesteding is geweest...

Gaat het niet om een aanbesteding voor WMO-vervoer o.i.d.?
Edit: Zie zojuist dat het WMO-vervoer Goeree-Overflakkee is gegund aan Connexxion Taxi Services B.V. en Busbedrijf Van Oeveren B.V. Wellicht werd dat bedoeld?!
Hoort het WMO-vervoer op Schouwen-Duiveland niet bij Regiotaxi-Oosterschelde? Want deze is in handen van TCR. Maar wat hiervan het termijn is weet ik niet.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Buschauffeur geeft inkijkje in dagelijks openbaar vervoer in Zeeland

Bericht door PatrickM »

ZIERIKZEE - Marielle Sluijs uit Zierikzee slingert haar belevenissen als buschauffeur via Facebook de wereld in. Haar verhalenserie 'Kwam op de bushalte' geeft een aardig inkijken in het wel en wee in het dagelijks openbaar vervoer in Zeeland.
lees verder op PZC.nl

Zelf vind ik het een boeiend artikel omdat ik zelf in het filmpje zit :).
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Nu willen we natuurlijk weten waar precies... :P
Die buschauffeuse ken ik uit de tijd toen ze bij TCR reed. Zie haar ook af en toen op de 395.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Buschauffeur geeft inkijkje in dagelijks openbaar vervoer in Zeeland

Bericht door sirvinniei »

henk1234 schreef: Zelf vind ik het een boeiend artikel omdat ik zelf in het filmpje zit :).
Dus je bent een middelbare scholier :P
Of die man in de zwarte jas die verdacht naar achter kijkt
Ik heb geen onderschrift
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

ik ben de laatste die instapt. dit is niks bijzonders, want het gebeurt elke dag. een bus is eigenlijk te weinig voor dit tijdstip.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Dan ben je jonger dan ik dacht... ;-)
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

dan had ik die zwarte jas iig wel goed.
Trouwens, waar kan ik deze blog vinden? er staat geen verwijzing in het artikel van pzc
Ik heb geen onderschrift
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Zo te zien aan de foto's en aan de video werkt zij niet bij Connexxion maar bij Van Oeveren.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Klopt!
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

sirvinniei schreef: Trouwens, waar kan ik deze blog vinden? er staat geen verwijzing in het artikel van pzc
Ik citeer uit de papieren editie:
de verhalen die ik schrijf zijn alleen te lezen door de mensen die ik op facebook zelf toelaat.
EDIT: De verhalen zijn nu Hier te lezen.
larsico
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 16:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door larsico »

Bus 53 stopt vanaf nu, onaangekondigd, niet meer op de halte Herv. Kerk te Biggekerke. Dat bericht was vandaag binnen in de bus te lezen. Ingangsdatum: 23 november. Loopt t/m 29 februari. Waarschijnlijk gewoon permanent.
Het erge: het is afhankelijk van wat voor type bus er rijdt of je überhaupt Biggekerke nog kan bereiken. Rijdt er een gelede bus, wordt het dorp volledig overgeslagen en wordt er ook langs de rondweg niet gestopt. Rijdt er een enkele bus, zal er alleen nog bij de halte Dorpsstraat gestopt worden, aan het ene uiteinde van het dorp.
Sorry, maar zo wordt het reizen met de bus wel erg onaantrekkelijk gemaakt. Dit betekent dat ik nu letterlijk 10 minuten eerder moet vertrekken en zo'n 700 meter extra moet lopen om de bus te kunnen halen, terwijl de bus op 50 meter van mijn huis voorbij rijdt. Maar hier kan ik uiteraard niet instappen, want er is geen halte. Ik vind het persoonlijk van de zotte dat Connexxion dit zomaar durft te doen zonder het aan te kondigen binnen het dorp of aan de reizigers.
En ja, ik weet dat het te maken heeft met het feit dat veel chauffeurs moeite hebben de nieuwe bussen over het Kerkplein te manoeuvreren. Maar dat geeft mijn inziens geen vrijbrief zomaar de route aan te passen.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Wat een achterlijk iets. Vroeger werd er bewust geen geleed op 53 ingezet, nu gaat het geloof ik al maanden goed, en conform de concessie-eisen zouden de nieuwe bussen (met verhoogd comfort) op de lange-afstandslijnen moeten worden ingezet, dus niet de diesels op de 53 en de gaspotten op de 133, zoals nu gebeurt. Als je dan al niet over het Kerkplein komt met zo'n 13 meter (wat ik van de zomer alleen maar goed heb zien gaan, maargoed), zorg er dan voor dat je je bussen beter indeelt.

Overigens, zullen we Seroos er ook maar weer uithalen dan?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Meisje bekneld onder lijnbus in Renesse
RENESSE - Op het transferium in Renesse is vanmorgen een meisje onder een lijnbus terecht gekomen.
Het ongeluk deed zich rond 08.00 uur voor bij het busstation op het Transferium aan de Roelandsweg.
Bron: HVZeeland.nl

Het betreft de TCR 434 op lijn 104 richting Hellevoetsluis.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

larsico schreef:Bus 53 stopt vanaf nu, onaangekondigd, niet meer op de halte Herv. Kerk te Biggekerke. Dat bericht was vandaag binnen in de bus te lezen. Ingangsdatum: 23 november. Loopt t/m 29 februari. Waarschijnlijk gewoon permanent.
Het erge: het is afhankelijk van wat voor type bus er rijdt of je überhaupt Biggekerke nog kan bereiken. Rijdt er een gelede bus, wordt het dorp volledig overgeslagen en wordt er ook langs de rondweg niet gestopt. Rijdt er een enkele bus, zal er alleen nog bij de halte Dorpsstraat gestopt worden, aan het ene uiteinde van het dorp.
Sorry, maar zo wordt het reizen met de bus wel erg onaantrekkelijk gemaakt. Dit betekent dat ik nu letterlijk 10 minuten eerder moet vertrekken en zo'n 700 meter extra moet lopen om de bus te kunnen halen, terwijl de bus op 50 meter van mijn huis voorbij rijdt. Maar hier kan ik uiteraard niet instappen, want er is geen halte. Ik vind het persoonlijk van de zotte dat Connexxion dit zomaar durft te doen zonder het aan te kondigen binnen het dorp of aan de reizigers.
En ja, ik weet dat het te maken heeft met het feit dat veel chauffeurs moeite hebben de nieuwe bussen over het Kerkplein te manoeuvreren. Maar dat geeft mijn inziens geen vrijbrief zomaar de route aan te passen.
Het is gelukkig toch tijdelijk.

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/t ... -1.5473893
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

larsico schreef:Bus 53 stopt vanaf nu, onaangekondigd, niet meer op de halte Herv. Kerk te Biggekerke. Dat bericht was vandaag binnen in de bus te lezen. Ingangsdatum: 23 november. Loopt t/m 29 februari. Waarschijnlijk gewoon permanent.
Het erge: het is afhankelijk van wat voor type bus er rijdt of je überhaupt Biggekerke nog kan bereiken. Rijdt er een gelede bus, wordt het dorp volledig overgeslagen en wordt er ook langs de rondweg niet gestopt. Rijdt er een enkele bus, zal er alleen nog bij de halte Dorpsstraat gestopt worden, aan het ene uiteinde van het dorp.
Sorry, maar zo wordt het reizen met de bus wel erg onaantrekkelijk gemaakt. Dit betekent dat ik nu letterlijk 10 minuten eerder moet vertrekken en zo'n 700 meter extra moet lopen om de bus te kunnen halen, terwijl de bus op 50 meter van mijn huis voorbij rijdt. Maar hier kan ik uiteraard niet instappen, want er is geen halte. Ik vind het persoonlijk van de zotte dat Connexxion dit zomaar durft te doen zonder het aan te kondigen binnen het dorp of aan de reizigers.
En ja, ik weet dat het te maken heeft met het feit dat veel chauffeurs moeite hebben de nieuwe bussen over het Kerkplein te manoeuvreren. Maar dat geeft mijn inziens geen vrijbrief zomaar de route aan te passen.
Wow, wat erg :? . 700 meter extra verder lopen voor ik neem aan een jonge en gezond persoon. Voor ouderen is dit wel erg, maar zo'n drama hoef je er niet voor te maken. Wees blij dat de bus nog rijdt bij jullie.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De dorpskern overslaan om een al dubieuze reden, er wel vlakbij langsrijden maar dan op of bij de betreffende hoek van de straat geen noodhalte plaatsen (waardoor de loopafstand had kunnen worden gereduceerd van 700 naar 50 meter) vind ik wel de plank behoorlijk misslaan, ja.
larsico
Berichten: 20
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 16:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door larsico »

Pim-AllianceB95 schreef:Wat een achterlijk iets. Vroeger werd er bewust geen geleed op 53 ingezet, nu gaat het geloof ik al maanden goed, en conform de concessie-eisen zouden de nieuwe bussen (met verhoogd comfort) op de lange-afstandslijnen moeten worden ingezet, dus niet de diesels op de 53 en de gaspotten op de 133, zoals nu gebeurt. Als je dan al niet over het Kerkplein komt met zo'n 13 meter (wat ik van de zomer alleen maar goed heb zien gaan, maargoed), zorg er dan voor dat je je bussen beter indeelt.

Overigens, zullen we Seroos er ook maar weer uithalen dan?
Precies, het gaat normaalgesproken ook gewoon goed, al zie je wel dat sommige chauffeurs enige moeite moeten doen. Maar er zijn ook gewoon chauffeurs die 'm er in één vloeiende beweging doorheen sturen.
Michael 1988 schreef: Wow, wat erg :? . 700 meter extra verder lopen voor ik neem aan een jonge en gezond persoon. Voor ouderen is dit wel erg, maar zo'n drama hoef je er niet voor te maken. Wees blij dat de bus nog rijdt bij jullie.
Sowieso gaat het natuurlijk niet alleen om mij he. Maar om eerlijk te zijn vind ik het best een kwalijke zaak ja, vooral dat dit niet actief naar de reizigers gecommuniceerd is. En uiteraard ben ik blij dat de bus nog bij mij rijdt. Maar nu is dus wel de situatie ontstaan dat ik langer onderweg ben op de route Middelburg - Biggekerke met de bus dan wanneer ik fiets (30 t.o.v 25 minuten fietsen). Dan wordt de bus natuurlijk een stuk minder aantrekkelijk. En toch blijven ze zeggen dat het vervelend is dat er minder reizigers zijn. Ik vind het persoonlijk niet zo gek hoor.

Hier even een illustratie om de situatie te verduidelijken:
Afbeelding
In het groen de route van een gelede bus, in het rood de oude route en in het blauw de nieuwe route.
Zie je nu dat de bus echt meters voor de eigenlijke halte afslaat, zonder te stoppen?
Daarnaast is misschien het vervelendste nog wel dat het volledig afhankelijk is van welk materiaal er rijdt, of je het dorp überhaupt kan bereiken. Bij die vervangende halte gaat dus ook niet gestopt worden. Wordt een soort Russian Roulette zo.
Pim-AllianceB95 schreef:De dorpskern overslaan om een al dubieuze reden, er wel vlakbij langsrijden maar dan op of bij de betreffende hoek van de straat geen noodhalte plaatsen (waardoor de loopafstand had kunnen worden gereduceerd van 700 naar 50 meter) vind ik wel de plank behoorlijk misslaan, ja.
Precies dit, ja.

Vandaag werd het helemaal mooi: ik besloot na de halte Dorpsstraat te blijven zitten, aangezien de vorige chauffeur uiteindelijk ook nog op de hoek, net voor de halte Herv. Kerk halt hield. Maar wat schetste mijn verbazing: de chauffeur reed nu gewoon rechtdoor, langs de halte Herv. Kerk, zonder te stoppen. Zijn uiteindelijke verklaring was dat hij de bocht naar links (blauwe route) eigenlijk lastiger vond dan de 'normale route', en die dus ook bleef rijden. Maar hij zei er ook bij dat hij niet meer mag stoppen bij Herv. Kerk. Dus uiteindelijk ben ik er een aantal meter verder uitgelaten. Dan wordt het helemaal mooi :shock:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat 'ie daar niet meer mag stoppen is nog enigszins begrijpelijk, omdat je de bocht voor jezelf, als je aan de stoeprand staat, erg krap maakt. Maargoed, gooi mensen er dan op de weg uit.

Overigens schijnt het probleem ook alleen komende vanuit Middelburg te spelen. Waarom de route dan ook de andere kant op moet worden gereden, begrijp ik niet helemaal.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik kwam vanmiddag langs de stalling in Terneuzen en ze zijn de stalling flink aan het uitbreiden. Heeft iemand een idee waarom want de stalling is in maart nog uitgebreid? Zou Connexxion plannen hebben om touringcars of taxi bussen te stallen in Terneuzen?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Oostburg toch maar dicht? :mrgreen:
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Het lijkt er op dat er dalijk weer een aantal dorpen in Zeeuws Vlaanderen verstoken raken van een bus!
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Misschien moeten ze in Zeeland ook eens een pilot doen met zelfrijdende busjes
Laatst gewijzigd door sirvinniei op zo 17 jan 2016, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten