Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Dit is nieuw voor mij:
AfbeeldingAfbeelding

Onder dat "alleen voor rolstoelers" staat dit:
Afbeelding
Ik dacht dat de haltetaxi geen vaste tijden had?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Dat is onjuist: het heeft een niet openbare dienstregeling.
Dat die ritten alleen voor rolstoelers zijn heeft er zeker mee te maken dat niet alle buurtbussen rolstoel toegankelijk zijn?
Ik heb geen onderschrift
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Dat laatste klopt. Sterker nog, geen enkele buurtbus is rolstoeltoegankelijk, behalve de 569 als 'ie met dat procity-geval rijdt.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Dus de haltetaxi staat op 9292. Had ik niet gedacht dat die lijnen erop kwamen
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

henk1234 schreef:Dat laatste klopt. Sterker nog, geen enkele buurtbus is rolstoeltoegankelijk, behalve de 569 als 'ie met dat procity-geval rijdt.
Vrijwilligers met een B rijbewijs mogen toch niet op die bussen rijden?
Laatst gewijzigd door sirvinniei op do 25 feb 2016, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door MdJ »

Ook niet in een gewone auto.

Oh, en Procities mogen ze ook niet met rijbewijs B :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Een vrijwilliger met een rijbewijs b mogen maximaal 9 personen vervoeren incl. de bestuurder.
In een Procity bus zijn er 18 zitplaatsen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

busfanNL schreef:Dus de haltetaxi staat op 9292. Had ik niet gedacht dat die lijnen erop kwamen
Ja de provincie heeft veel geld betaald aan 9292 om de virtuele dienstregeling in hun planner te zetten... Dik frustrerend gezien wij al tijden geleden om die dienstregeling zitten te hengelen...
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Er zijn een aantal wijzigingen die vanaf morgen ingaan:KLIK.

Lijn 633 moet ik als enige nog doen, plus de wijzigingenpagina. Dat doe ik vanavond even.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door sirvinniei »

Afbeelding
De haltetaxi staat nu ook op google maps.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Idd.

Reisinformatie Haltetaxi in Google Maps

De informatie over de Zeeuwse Haltetaxi is sinds vandaag in Google Maps beschikbaar. Dat maakt het Zeeuwse vervoer op afroep een stuk toegankelijker.

De Zeeuwse Haltetaxi rijdt op afroep tussen bestemmingen waar geen reguliere bus of buurtbus beschikbaar is. De planning van de Haltetaxi maakt daarbij gebruik van een virtuele dienstregeling. De recent gepubliceerde rittenplanning lijkt veel op een echte dienstregeling, met haltes, vertrektijden en afstanden, met als enige verschil dat sommige ritten exclusief voor rolstoelgebruikers zijn. De kwaliteit van de reisinformatie valt echter tegen, vindt OpenGeo-voorzitter Stefan de Konink.

bron
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

Weet een van jullie of de R-net bussen van Connexxion HWGO kort verkeer hebben. Want ik ben van plan een tour te maken van Rotterdam naar Rotterdam(Rotterdam- Oude Tonge- Zierikzee- Renesse- Spijkenisse- Rotterdam)
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Jazeker hebben die kort verkeer. Alleen de bussen van CXX voorne-putten hebben geen kort verkeer maar meestal wacht de chauffeur wel even hoor. Ik weet niet of HWGO en Zeeland met elkaar kunnen communiceren. Trouwens dit is mijn 300'ste bericht. *bus*
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

HWGO en Zeeland is werkelijk waar bagger als je het via kort verkeer gaat doen, op een of andere manier werkt dat niet helemaal goed samen. En als je het goed inplant moet het toch allemaal wel lukken?
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

En anders even tegen de chauffeur van de bus zeggen dat je wilt overstappen op die betreffende aansluitende bus. Er kan dan via de Verkeersleiding een overstap aangevraagd worden.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hendrik »

Gisteren hoorde ik in een HWGO-bus toch echt luid en duidelijk een chauffeur van de Zeeuwse lijn 395 een advies geven over een omrijroute i.v.m. de grote file op de A29. Maar inderdaad: kort verkeer werkt lang niet altijd even goed...
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Michael schreef:En anders even tegen de chauffeur van de bus zeggen dat je wilt overstappen op die betreffende aansluitende bus. Er kan dan via de Verkeersleiding een overstap aangevraagd worden.
Stappover zou dit allemaal veel makkelijker maken, maar dat gaan ze na ijsselmond eerst in arnhem nijmegen doen.

Voor de mensen die niet weten wat stappover is: een app waarmee je zelf je overstap aan kan vragen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BrengMe »

Waarom eigenlijk nog geen Stappover in Zeeland? Lijkt mij een perfecte regio voor deze app.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Wat niet is kan nog komen.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BrengMe »

Ik weet dat de app in fases wordt ingevoerd, maar ik snap niet dat de app eerder wordt ingevoerd in de SRAN dan in Zeeland. In Zeeland rijden veel minder bussen, dus is het wel zo fijn als je je overstap haalt. In de SRAN rijden veel bussen om het kwartier of half uur dus is het minder erg als je een bus mist. In Zeeland daarentegen rijden bussen bijna alleen maar om het uur, dan zou ik de bus echt niet willen missen.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Dacht ik ook al; ik denk dat we het hier iets beter kunnen gebruiken dan in SRAN of Regio Eindhoven.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door OmniLezer »

De tour is mooi gelukt en de aansluitingen liepen goed. Alleen vind ik het raar dat bij buslijn 104 wordt weggereden van Renesse als er mensen worden afgezet. Diezelde bus kwam wel terug, maar het is een uiterst vreemde handeling.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Medezeggenschap bij TCR is een wassen neus

Bericht door Mr-W »

MIDDELBURG - De ondernemingsraad van het busbedrijf binnen de TCR Groep heeft zware kritiek op het beleid van de centrale directie in Middelburg. De OR ervaart volgens ambtelijk secretaris Ton Croné een gemis aan vertrouwen, afspraken worden niet nagekomen en de communicatie naar de werkvloer omschrijft hij als 'allerbelabberdst'. Herhaaldelijke pogingen de medezeggenschap binnen het landelijk opererende bedrijf te verbeteren, hebben niks uitgehaald.PZC
henk1234 schreef:Dacht ik ook al; ik denk dat we het hier iets beter kunnen gebruiken dan in SRAN of Regio Eindhoven.
In het voormalige concessie gebied SRE/ De Peel zijn uursdiensten eerder regel dan uitzondering met belangrijke overstappunten in Deurne, Maarheeze, Heeze, Meijel, Helmond en Boxmeer.
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef:
henk1234 schreef:Dacht ik ook al; ik denk dat we het hier iets beter kunnen gebruiken dan in SRAN of Regio Eindhoven.
In het voormalige concessie gebied SRE/ De Peel zijn uursdiensten eerder regel dan uitzondering met belangrijke overstappunten in Deurne, Maarheeze, Heeze, Meijel, Helmond en Boxmeer.
Maar hier hebben we ook tweeuursdiensten :6

Maar als je gaat kijken naar de hoofdkantoren van Connexxion en dochters, dan is het best logisch( met waar ze gaan testen):

Ov regio ijsselmond: IJsselmuiden, concessie ijsselmond
Hermes: Eindhoven, concessie Regio Eindhoven
Breng: Nijmegen, concessie SRAN.
Precies voor de hoofdkantoren dus.
Het zou me dus ook niets verbazen dat Connexxion zelf eerst in Noord-Holland gaat testen, want Hilversum is hun hoofdkantoor(overigens samen met IJsselmuiden).
PatrickM
Berichten: 1976
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Lijn 507 krijgt een kleine routewijziging. De route loopt dan parallel aan lijn 513 op een deel van het traject.

Meer info hierrr
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten