Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

henk1234 schreef:Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
Of hun eigen concessie. :p

Is er ergens een overzicht met alle TCR-zooi? Iedereen heeft het wel over nummers maar aangezien dat bij TCR zo ongeveer alles wel kan zijn word ik er niet veel wijzer van.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Tja ik weet het lekker wel. :6 :wink:
http://www.busfoto.net/foto's/diversen/ ... /index.htm
Op deze site kom je denk ik een heel eind. :pos:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Ah, thanks!
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door busfanNL »

Zo heb ik het allemaal geleerd welke wagens er bij TCR rijden. Dus het is zeker een goede site. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Het wordt wel bijzonder gewaardeerd als in een bericht naast het nummer ook het materieeltype genoemd wordt. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael »

Dat is me heel vaak ingepeperd ja :lol:
Bushobby
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 20:00

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Bushobby »

Chrysa schreef:
henk1234 schreef:Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
Of hun eigen concessie. :p

Is er ergens een overzicht met alle TCR-zooi? Iedereen heeft het wel over nummers maar aangezien dat bij TCR zo ongeveer alles wel kan zijn word ik er niet veel wijzer van.
Jammer die negativiteit. Als je wijzer wilt worden moet je je erin verdiepen. En het geen zooi noemen als je er geen verstand van hebt. Bel gewoon netjes het bedrijf op en je krijgt zo een wagenparklijst. 1 minuut werk en je weet alles.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat doet niks af aan de kwaliteit van die wagens natuurlijk (daar slaat 'zooi' denk ik op - en gezien de staat waarin de meeste voertuigen verkeren kan ik mij daar iets bij voorstellen).
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:
henk1234 schreef:Voor de rest rijdt TCR niks in zeeland (behalve de transferiumpendels dan).
Of hun eigen concessie. :p
Dat is hun eigen concessie.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

busfanNL schreef:Waar hebben ze die 3 Zeeuwse amba's voor dan?
Volgens mij besloten vervoer, of de lijnen naar Brabant. Ik heb ze weleens op de 602 gezien.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Niet goed afgestemd door de Provincie Zeeland, niet gecommuniceerd door of met Connexxion? Belgische scholen in gebreken gebleven?

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.6704323
pedaalemmerzak
Berichten: 527
Lid geworden op: za 29 okt 2016, 16:32

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door pedaalemmerzak »

BusFreakRotterdam schreef:Niet goed afgestemd door de Provincie Zeeland, niet gecommuniceerd door of met Connexxion? Belgische scholen in gebreken gebleven?

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.6704323
Dit soort dingen vind ik echt een schande.

Je zou haast liever naar een Amerikaans model toegaan, waarbij de scholen zélf het leerlingenvervoer regelen met een particulier busbedrijf. En dat dan gesubsidieerd door de overheid en een bijdrage van de ouders.

Alleen gaat het in dit geval om een Belgische school natuurlijk, wat de boel wel lastig maakt om te regelen. EU als europa zonder grenzen is helaas ook anno 2016 nog geen realiteit.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door waldo79 »

Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt :?:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt :?:
Omdat er veel leerlingen uit Zeeuws-Vlaanderen in Belgie op school gaan!

In iedere provincie aan de landsgrens heb je grensoverschrijdende lijnen. Vervoer over de grens is een vervoersplicht welke is opgenomen in de concessie en moet voldoen aan de gestelde eisen. Vaak worden de lijnen door 2 vervoerders uitgevoerd. 1 uit Nederland en 1 uit het buitenland om de kosten te delen en zo efficient mogelijk een lijn uit te baten. Lijn 42 wordt door Connexxion en De Lijn gereden.

In Zeeland heb je veel grensoverschrijdende lijnen: lijn 5,19,42,50,104,395,612,alle lijnen van en naar Tholen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt :?:
Omdat haar inwoners daar toevalling baat bij hebben?

Maar lijn 5, van waar naar waar rijdt die dan? Het enige wat ik me zo snel kan bedenken is van niks naar nergens. Je bedoelt denk ik lijn 6.

Er is ook nog zoiets als SSZ, zij bepalen samen met de zeeuwse scholen en CXX uiteraard de dienstregeling Van de scholierenlijnen. De 602 en 631 vallen daar dan weer buiten, die scholen zitten niet in SSZ.

Wat pedaalemmerzak noemt aan grensoverschrijdende lijnen is trouwens nog lang niet alles.
Laatst gewijzigd door PatrickM op zo 04 dec 2016, 22:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Stichting Schoolvervoer Zeeland heeft op OV gebied inderdaad flink krenten in de pap.
pedaalemmerzak schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Niet goed afgestemd door de Provincie Zeeland, niet gecommuniceerd door of met Connexxion? Belgische scholen in gebreken gebleven?

http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... -1.6704323
Dit soort dingen vind ik echt een schande.

Je zou haast liever naar een Amerikaans model toegaan, waarbij de scholen zélf het leerlingenvervoer regelen met een particulier busbedrijf. En dat dan gesubsidieerd door de overheid en een bijdrage van de ouders.
Vroeger was dit model al van toepassing in Zeeland, waarbij de kerk ipv de staat een bijdrage leverde voor het vervoer.
waldo79 schreef:Waarom zou Zeeland vervoer faciliteren/ financieren voor een school die buiten de provincie ligt :?:
In die hoek van Zeeland is waarschijnlijk geen geschikte school te vinden. Daarnaast is het voor conexxion rendabel genoeg om ze met een losse scholierenlijn te vervoeren.
Overigens treft De Lijn hier ook blaam door geen extra bus in te zitten in de spits, waardoor de Nederlandse scholieren niet meer mee kunnen.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Mr-W schreef:Vroeger was dit model al van toepassing in Zeeland, waarbij de kerk ipv de staat een bijdrage leverde voor het vervoer
Is volgens mij nog steeds zo, weet het alleen niet zeker.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door PatrickM »

Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
Gaat niet zo makkelijk ivm InfoXX en dergelijke. Dan zou je net zo goed 2 limburgse dieselgeledes naar Oostburg kunnen sturen, die zijn volgende week toch over.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Chrysa »

Maar De Lijn rijdt al op lijn 42...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door cassie127 »

Niet alle bussen van de lijn hebben infoxx in de bussen zitten :idea:
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Hebben die dat per se nodig dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door cassie127 »

Zou ik zo niet weten. Als de provincie in de PVE heeft staan dat realtime info van alle bussen verplicht is wel...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Als de Lijn nou extra ritten gaat rijden tussen Sluis en Brugge, dan zou dat wel kunnen lijkt me. Nu rijden er ook een aantal lijnen van en naar Hulst zonder Infoxx.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
In West Vlaanderen valt het mee met het aantal gelede bussen. Wat mijn betreft wordt die ene Van Hool die er rijdt wel vervangen door een 13m bus.
cassie127 schreef:Niet alle bussen van de lijn hebben infoxx in de bussen zitten :idea:
Sterker nog maar een paar bussen hebben dat. Overigens is realtime info volgens mij niet verplicht.
henk1234 schreef:
Chrysa schreef:De Lijn heeft toch zat harmonicabussen om in te zetten? Die dingen rijden vaak zat half leeg rond, dus kan je prima omwisselen.
Gaat niet zo makkelijk ivm InfoXX en dergelijke. Dan zou je net zo goed 2 limburgse dieselgeledes naar Oostburg kunnen sturen, die zijn volgende week toch over.
De Hermes gelede bussen zijn ook over vanaf volgende week, vermoed dat de Limburgse bussen naar Haaglanden gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten