Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Vrijdag zijn de 5729 - 5731 vanuit Ijsselmond naar Oostburg gekomen. Volgende week volgen nog 6 diesel bussen.
Afbeelding
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

ICE11 schreef:Net op facebook gezien dat nu bij Van Oeveren minstens een Citaro LE in wit geschilderd is, die vorheen CXX-kleuren had. :?:
Denk dat die wagens eerder GESPOTEN zijn, ipv geschilderd... :P
datm schreef:Vrijdag zijn de 5729 - 5731 vanuit Ijsselmond naar Oostburg gekomen. Volgende week volgen nog 6 diesel bussen.
Afbeelding
Kwam ze afgelopen week tegen op de A27, helemaal blauw zonder stickers of wat dan ook. Worden ze daar overgespoten of blijven ze blauw omdat ze tijdelijk in Zeeland gaan rijden?
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

mb90 schreef:De tekst DoorZeeland is wel op verschillende vernieuwde haltepalen te zien, zoals hier in Haamstede:
Afbeelding
Worden alle haltepalen in Zeeland wit? Ik vraag me af wat er mis was met de gele haltepalen.
Zijn de witte haltepalen ook 1 van de eisen die gesteld zijn in de concessie? Mooie slogan ook "Door Zeeland" als er bijna geen bussen meer door Zeeland rijden vanaf 1 maart! :)
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Overdreven, dienstregeling van het kernnet gezien? Op die lijnen wordt het aanbod fors uitgebreid.


En ja alle halteborden worden wit, de nieuwe huisstijl, het heeft wel wat vind ik,
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Ronald »

Wit is een slechte kleur, dat valt weg bij de rest van het straatbeeld. Het is handig dat je een halte van een afstand kan zien, geel is dan veel beter. In dat opzicht snap ik die kleurenkermis van halteborden dan ook niet.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

datm schreef:Vrijdag zijn de 5729 - 5731 vanuit Ijsselmond naar Oostburg gekomen. Volgende week volgen nog 6 diesel bussen.
Nog 6 bussen? Er staan er naar mijn weten nog 4 (5732 t/m 5734, 5736) in Nieuwegein met bestemming Zeeland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ronald schreef:Wit is een slechte kleur, dat valt weg bij de rest van het straatbeeld. Het is handig dat je een halte van een afstand kan zien, geel is dan veel beter. In dat opzicht snap ik die kleurenkermis van halteborden dan ook niet.
Ik heb ze donderdag voor het eerst gezien en tijdens mijn diensten vallen ze best goed op in het straatbeeld.
flipje schreef: Nog 6 bussen? Er staan er naar mijn weten nog 4 (5732 t/m 5734, 5736) in Nieuwegein met bestemming Zeeland.
In de mail wat wij kregen stond dat er in totaal 9 diesel bussen zouden komen uit Nieuwegein. En dat het Belgische prodata systeem wat gebruikt wordt voor de lijn 42 naar Brugge tijdelijk wordt overgeplaatst op enkele van deze bussen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ze vallen sowieso een stuk beter op dan die blauwe platen in Brabant. :N
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Ronald »

Van mij mogen ze er landelijk hetzelfde uitzien. En dan gewoon geel, dat herkent iedereen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ronald schreef:Van mij mogen ze er landelijk hetzelfde uitzien. En dan gewoon geel, dat herkent iedereen.
Inderdaad. Maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren, want daadkracht heeft de staatssecretaris/minister niet. Of het interesseert het hele kabinet geen reet, waardoor de minister/staatssecretaris er niet echt haar tanden in hoeft te zetten.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

In Limburg zijn ze nog een stapje verder gegaan dat ze zelfs bij het ministerie om een wetswijziging hebben gevraagd vanwege de haltepalen die zij gebruiken.
Afbeelding
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

custermans schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Zijn de witte haltepalen ook 1 van de eisen die gesteld zijn in de concessie? Mooie slogan ook "Door Zeeland" als er bijna geen bussen meer door Zeeland rijden vanaf 1 maart! :)
Overdreven, dienstregeling van het kernnet gezien? Op die lijnen wordt het aanbod fors uitgebreid.


En ja alle halteborden worden wit, de nieuwe huisstijl, het heeft wel wat vind ik,
Overdreven? 1 voorbeeld naar het ziekenhuis in Goes rijden dalijk vanaf 1 maart alleen nog buurtbussen tussen 9 en 17 uur en 1 spitslijn lijn 225 alleen tussen 6-9 uur en tussen 15-19 uur doordeweeks en in het weekend helemaal geen bussen meer. Deze lijnen sluiten totaal niet aan op de bezoekuren. Fijn als je familie in het ziekenhuis ligt en je afhankelijk bent van het OV, Hierbij nog even een link naar een actiepagina op Facebook waar het klachten regent. https://www.facebook.com/zegneetegenzee ... ng?fref=ts

Verder is er in 1 Nederland een groot oerwoud ontstaan aan verschillende haltepalen en allerlei vormen, maten en kleuren. Dat maakt het er voor de reiziger niet makkelijker op. Nogmaals wat was en is er mis met de gele haltepaal?
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 08 feb 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

Ronald schreef:Van mij mogen ze er landelijk hetzelfde uitzien. En dan gewoon geel, dat herkent iedereen.
Brabant is blauw, Limburg heeft zuilen, Amsterdam heeft blauw/wit, Zeeland gaat naar wit, Breng heeft wit, Friesland heeft blauw...
Langzamerhand verdwijnt het gele haltebord in Nederland, denk ik
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BrengMe »

... Zuid-Holland heeft groen, Lelystad heeft groen. Nog meer?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Ondanks dat deze borden er inmiddels in alle kleuren van de regenboog zijn, vind ik het toch wel typisch dat de basis/vorm van het bord wel hetzelfde blijft. Zo slecht was dat ontwerp dus eigenlijk niet. Alleen Limburg lijkt er vanaf te wijken, maar ja, Limburg....... *duikt*
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ODRAIL »

Niet geheel Zuid-Holland heeft de kleur groen hoor. Het is alleen de concessie Zuid-Holland Noord hoor :wink: .
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Texel heeft houten palen
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Ondanks dat deze borden er inmiddels in alle kleuren van de regenboog zijn, vind ik het toch wel typisch dat de basis/vorm van het bord wel hetzelfde blijft. Zo slecht was dat ontwerp dus eigenlijk niet. Alleen Limburg lijkt er vanaf te wijken, maar ja, Limburg....... *duikt*
De Limburgse palen zijn persoonlijk gezien slecht zichtbaar. Maar de groene borden van Zuid-holland Noord zijn in het donker ook zeer slecht te zien. En op sommige plaatsten in het gebied van Zuid-Holland Noord staan juist weer fel gele borden.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SLToilet »

Breng heeft vooral wit maar het bovenste deel is net als in Zeeland (hoewel een andere soort) blauw, in Utrecht idem dito, met gele streep eronder. In Den Haag zijn ze wel geel maar dan wel heel anders vormgegeven (waar ik zelf van die vormgeving niet zo kapot ben).

Zelf zou ik liever zien dat er vanbinnen een lichte kleur zit met aan de buitenkant een felle rand, dan kan je de haltes van veraf goed zien. :shock:
Laatst gewijzigd door SLToilet op zo 08 feb 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Niet geheel Zuid-Holland heeft de kleur groen hoor. Het is alleen de concessie Zuid-Holland Noord hoor :wink: .
Rep ik dan ergens met dan ook maar één woord over Zuid-Holland? ;)
flipje schreef:Texel heeft houten palen
Verder af laten drijven die handel? (A)
KM46 schreef:De Limburgse palen zijn persoonlijk gezien slecht zichtbaar. Maar de groene borden van Zuid-holland Noord zijn in het donker ook zeer slecht te zien. En op sommige plaatsten in het gebied van Zuid-Holland Noord staan juist weer fel gele borden.
Ik heb het ook alleen over de overeenkomsten van de VORM, niet of die dingen goed zichtbaar zijn.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:
KM46 schreef:Niet geheel Zuid-Holland heeft de kleur groen hoor. Het is alleen de concessie Zuid-Holland Noord hoor :wink: .
Rep ik dan ergens met dan ook maar één woord over Zuid-Holland? ;)
Sorry ... even verkeerd gelezen :oops: .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

:evil: :evil: :evil: :evil:
🍉
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door SLToilet »

datm schreef:In Limburg zijn ze nog een stapje verder gegaan dat ze zelfs bij het ministerie om een wetswijziging hebben gevraagd vanwege de haltepalen die zij gebruiken.
Die Limburgse palen vind ik zelf ook een ergernis omdat je heel dat ding rond moet lopen om te zien hoe laat de bussen vertrekken noch snap ik de innovatie ervan. Een opvallende vorm is niet erg maar de leesbaarheid zou op één moeten staan bij het ontwerpen van haltepalen. Ik ben blij dat de rest van Nederland nog gewoon van dichtbij leesbare palen heeft, ook al wijkt de vorm nogal eens af. Het nieuwe wit in Zeeland vergroot het contrast ook in positieve zin :Y .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Halteborden zijn in het buitenland ook niet allemaal uniform, in Duitsland is er een logo (met twee varianten) en in België is er zelfs helemaal geen eenheid.

Zolang de halte als halte herkenbaar is vind ik het geen probleem.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Daniel »

KM46 schreef:Niet geheel Zuid-Holland heeft de kleur groen hoor. Het is alleen de concessie Zuid-Holland Noord hoor :wink: .
DAV heeft ook groene borden, maar die zijn wat donkerder groen (Arriva-groen om precies te zijn).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten