Niet te vroeg juichen Maurice, de enige Euro 6 bussen die CXX momenteel heeft zijn de Iveco's in IJsselmond. Goede kans dat die besteld worden ;-)Maurice Hooikammer schreef:Connexxion.nl:'
Overigens, die Euro6 bussen, zullen wel Citea's of Citaro's worden denk ik.
Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?CamilleKreemers schreef:Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Mijn ervaringen met Arriva leert dat daar zeker iets voor te zeggen is. De klantenservice van Arriva zit in Heerenveen en is uitsluitend gericht op de drie noordelijke provincies. Bel of email je met een vraag over andere Arriva-regio's dan staan ze veelal of met de mond vol tanden of je krijgt een verkeerd antwoord. Ze weten bijv. niet eens welke dienstregeling de eigen bussen en treinen in de diverse regio's op feestdagen rijden. Ook ontbreekt topografische kennis van andere regio's.CamilleKreemers schreef:Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vooral de topografische kennis is wel een voordeel inderdaad. Vragen over de dienstregeling lijken me niet regiogebonden. Ik denk dat iemand in Heerenveen net zoveel weet over de dienstregeling van een bus in Lemmer als over een bus in Tilburg. Dat moet voor zo'n medewerker gewoon makkelijk op te zoeken zijn.
Ik vraag me vooral af hoe goed de bezetting zal zijn en of er geen problemen komen als er tussen verschillende afdelingen overlegd moet worden. Misschien weten ze meerdere functies in een baan te combineren?
Ik vraag me vooral af hoe goed de bezetting zal zijn en of er geen problemen komen als er tussen verschillende afdelingen overlegd moet worden. Misschien weten ze meerdere functies in een baan te combineren?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
weet jij alles van het bedrijf waar je werkt?Frans F schreef:Mijn ervaringen met Arriva leert dat daar zeker iets voor te zeggen is. De klantenservice van Arriva zit in Heerenveen en is uitsluitend gericht op de drie noordelijke provincies. Bel of email je met een vraag over andere Arriva-regio's dan staan ze veelal of met de mond vol tanden of je krijgt een verkeerd antwoord. Ze weten bijv. niet eens welke dienstregeling de eigen bussen en treinen in de diverse regio's op feestdagen rijden. Ook ontbreekt topografische kennis van andere regio's.CamilleKreemers schreef:Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Iemand bij zo´n klantenservice hoeft natuurlijk niet alles te weten, maar helemaal niets van een wat verder weg gelegen regio weten is ook niet heel handig. En mijn ervaringen met de Arriva-klantenservice zijn inderdaad precies hetzelfde als wat Frans F schrijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Gebiedje?Dagren schreef:Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?CamilleKreemers schreef:Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
:N
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De Provincie Zeeland heeft net zoveel inwoners als de gemeenten Utrecht en Nieuwegein bij elkaar. Dus ik denk dat je dan wel kunt spreken van genoeg werk voor een CVL.
🍉
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Maar ook voor een klantenservice?
No offense, maar er wonen maar 380.000 inwoners. ;)custermans schreef:Gebiedje?Dagren schreef:Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?CamilleKreemers schreef:Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
:N
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja waarom niet? Niet dat het honderden fte's op gaat leveren, maar met zo'n 4-5 fte's kun je een heel eind komen. Desnoods combineer je de functie van Verkeersleider met die van klantenservicemedewerker. Dan heb je zowel contact met de chauffeurs als met de reizigers. Je poten dieper in de klei is bijna niet mogelijk volgens mij.
🍉
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Verkeersleider is echter wel veel hoger in rang dan die baliemedewerker, die met het volk moet spreken... Hoe wil je trouwens die functies combineren?Hainje schreef:Ja waarom niet? Niet dat het honderden fte's op gaat leveren, maar met zo'n 4-5 fte's kun je een heel eind komen. Desnoods combineer je de functie van Verkeersleider met die van klantenservicemedewerker. Dan heb je zowel contact met de chauffeurs als met de reizigers. Je poten dieper in de klei is bijna niet mogelijk volgens mij.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Op de rustige uren (avond/zondag) zou een CVL-mederwerker eventueel wat klachten onder handen kunnen nemen wanneer er niets te doen is. Of als dat praktisch gewoon niet haalbaar is, een dagdeel CVL en een dagdeel Klantenservice.
🍉
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Deel van Zeeland wordt flexnet. Dus een combi tussen het registeren van belbussen voor het flexnet (herkomst-bestemming) en klantenservice is niet ondenkbaar...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Daar zou je wel eens een punt kunnen hebben, MdJ.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6468
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik herinner me jaren geleden (ik zat in de brugklas denk ik), een informatiebijeenkomst over het opheffen van de buslijn naar ons dorp met mensen van de klantenservice van Connexxion uit Boskoop en die hadden echt geen idee waar ze het over hadden dus ik zie wel wat in een regionale klantenservice met mensen uit de regio die een beeld hebben van wat er speelt.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6468
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Overigens zal het me niets verbazen als die bel/flexbusjes uitbesteed worden aan Connexxion Citax en die hebben natuurlijk al een telefonische klantenservice waar je kunt reserveren enzo.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
ZWN/Connexxion in Boskoop was maar goed voor een ding: jaarlijks reed er op 30 april een gratis stadsbus in Boskoop zodat iedereen naar het ringsteektoernooi in de garage kon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
leesvoer van http://www.ovpro.nl/bus/2014/04/29/inno ... envervoer/
Aldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.De innovatie in de uitvoering van het openbaar vervoer in Zeeland zit hem er niet in dat er nieuwe trucs uit de doos worden gehaald, maar dat het huidige vervoer nóg beter wordt uitgevoerd. Dat betekent onder meer dat Connexxion het scholierenvervoer verder gaat verbeteren en verfijnen. Dat zegt directeur Bart Schmeink van Connexxion. De provincie Zeeland maakte vorige week bekend dat Connexxion vanaf 14 december 2014 al het openbaar vervoer in de provincie Zeeland gaat uitvoeren.
Connexxion verzorgt op dit moment al het vervoer in Noord- en Midden-Zeeland. Schmeink: ”Afgelopen jaren hebben wij al scholierenvervoer in Zeeland verzorgd. In die tijd hebben wij goed contact opgebouwd met medewerkers van school, zoals conciërges. Daarnaast hebben wij binnen Connexxion een schoolcoördinator die ervoor zorgt dat onze dienstregeling is afgestemd op de lesroosters.
.................”
Laatst gewijzigd door CamilleKreemers op di 29 apr 2014, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien kan je de tekst inkorten, ivm auteursrecht en dergelijke.
Het is een spectrum.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
eenzelfde opmerking stond ook op pzcAldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.
dubieus imo
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vaak kan je als vervoerder punten scoren op aspecten die de opdrachtgever belangrijk vindt. Naast de 'basis' kan je zo aan meerwaarde komen, de ene keer zijn dat regionale contacten en de andere keer elektrische bussen. Wat dat betreft is het best mogelijk dat CXX een 'lesroostercoordinator' heeft en daarmee punten heeft verdiend. In zo'n geval kan het best standhouden bij de rechter.
Het is een spectrum.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
De eerste reactie m.b.t. de activiteiten van Veolia in Israël is ook weer gesignaleerd op die site. :')
🍉
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Als dit de waarheid is zou het leuk worden, met de rechtzaken.Aldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.
Als Achterhoeker hoop ik het wel en dat Syntus dan alsnog wint, maar ik acht de kans groot dat de journalist niet erg goed op de hoogte is van de zaken.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Is het risico van dit soort eisen niet dat er bevoordeling plaatsvindt voor bepaalde vervoerders? Als je nu zou eisen dat schoolvervoer goed gecoordineerd wordt, klinkt het beter dan zoals het nu gesteld wordt.Karl schreef:Vaak kan je als vervoerder punten scoren op aspecten die de opdrachtgever belangrijk vindt. Naast de 'basis' kan je zo aan meerwaarde komen, de ene keer zijn dat regionale contacten en de andere keer elektrische bussen. Wat dat betreft is het best mogelijk dat CXX een 'lesroostercoordinator' heeft en daarmee punten heeft verdiend. In zo'n geval kan het best standhouden bij de rechter.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat ligt aan de uitwerking van dergelijke wensen. Als je stelt "Je krijgt 5 punten voor het aanstellen van minimaal 0,8fte als lesroostercoordinator en die moet minimaal vier keer per jaar bij elke school >100 leerlingen langsgaan om koffie te drinken" of "plannen worden aan een adviescommissie onderwijs voorgelegd", dan is het best objectief.
Het is een spectrum.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten