Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Connexxion en Veolia zijn praktisch één bedrijf, dus zoveel maakt het toch niet uit wie wat gaat rijden?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Kritiekelaar
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 25 jan 2013, 13:52
Locatie: Gelderland

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Kritiekelaar »

Er is in dit topic flink ingehakt op de Zeeuwse treindienst. Maar Zeeland houdt de hand op de knip. Zn heeft überhaupt al minder geld voor de bus-concessie en problemen met de fast ferry. Ik heb een interessant samenhangend betoog geplaatst in subforum OV als Hobby: Een beter Zeeuws totaalproduct. Zolang de concessiewinnaar nog niet zijn visie mag presenteren, zou ik zeggen: verdoe je tijd hier niet :( kom ginds langs, reageer en vorm je mening.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Suus »

Je had ook even een linkje aan je bericht kunnen toevoegen, in plaats van grote letters :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Een zootje is het momenteel. Veolia bericht aan haar chauffeurs dat de concessie 3 tot 6 maanden verlengd gaat worden. Connexxion zegt niets.

"Top van Connexxion gisteren op de Abdij in Middelburg. Provincie wil dat Connexxion nieuwe concessie per 14-12 gaat rijden, ondanks de beroepsprocedures. Connexxion weigert dat uiteraard. Provincie dreigt met rechtszaak"

Tot zover.
Skinkie
Berichten: 122
Lid geworden op: di 05 apr 2011, 17:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Skinkie »

Waarom zou Connexxion "uiteraard" weigeren? Zodat Veolia door mag rijden tegen hogere kosten/opbrengsten?
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Skinkie schreef:Waarom zou Connexxion "uiteraard" weigeren? Zodat Veolia door mag rijden tegen hogere kosten/opbrengsten?
Je vat 'm niet? Concessie is voor heel Zeeland, dus ook voor dat gedeelte waar Veolia nu nog rijdt. Materieel moet geregeld worden, dienstregelingen gedrukt etc. Bovendien is het veel lucratiever voor Connexxion en Veoliaom de huidge concessie tegen een vorstelijke vergoeding door te laten rijden.

Los daarvan, de feiten kloppen niet. Veolia zegt door te rijden, terwijl de Provincie wil dat Connexxion de nieuwe concessie gaat uitvoeren....

Daarom zeg ik ook dat het een bende is momenteel.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik ga maar eens met een zak popcorn op de Vlissingse boulevard zitten.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gekko123 »

En daarnaast vraag ik mij of het juridisch wel mag om nu Connexxion al te laten rijden onder de nieuwe concessie terwijl de beroepsprocedure nog loopt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

In principe eindigen de concessies aan het einde van de concessieperiode. De Provincie is vervolgens vrij om zelf te beslissen hoe zij het vervoer wil organiseren ter overbrugging van de periode tot een nieuwe concessie ingaat. Dat kan door Veolia te laten doorrijden, Connexxion te vragen om te rijden, Arriva of Syntus te vragen om te rijden of het door touringcarbedrijven te laten doen. Wat niet kan is dat Veolia eist dat zij langer mogen doorrijden of dat de Provincie de nieuwe concessie alvast maar wil laten ingaan terwijl de beroepsprocedure nog loopt.

Ik vraag me af of de Provincie Zeeland wel een juridische afdeling heeft want dit is allemaal wel erg amateuristisch. Ik vermoed dat de reden van alle gekonkel is dat de nieuwe concessie goedkoper is dan de huidige en er bij uitstel dus een gat in de Provinciale begroting ontstaat.
Laatst gewijzigd door Frans F op za 01 nov 2014, 11:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Skinkie schreef:Waarom zou Connexxion "uiteraard" weigeren? Zodat Veolia door mag rijden tegen hogere kosten/opbrengsten?
Omdat Connexxion in de nieuwe concessie minder geld krijgt dan nu. Dat accepteren ze, maar niet zo lang ze het risico lopen dat ze de concessie uiteindelijk niet krijgen. Tot de gunning definitief is willen ze het volle pond hebben en dat lijkt me terecht. De Provincie heeft deze puinhoop immers veroorzaakt door zijn vriendjespolitiek bij de aanbesteding.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Weten de vervoerders wel waar ze aan toe zijn nu? vanuit OV CAO MOET afgelopen vrijdag de diensten voor volgend jaar bekend zijn. Anders moet CXX en Veolia met de huidige dienstregeling doorrijden.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Dat kun je wel in de CAO zetten maar de bedrijven zijn afhankelijk van de beslissingen die de Provincie als opdrachtgever neemt. En de Provincie op zijn beurt heeft op zich niets te maken met die CAO, het buspersoneel is niet in dienst bij de Provincie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hainje »

Hermes was in de tijd dat ik er chauffeur was sowieso altijd wat laconiek met het presenteren van de nieuwe roosters. Meestal hing het hooguit twee weken voor ingang van het nieuwe rooster in de kantine. Of dit nog zo is zou Hans eventueel nog kunnen bevestigen c.q. ontkrachten. Als Hermes hier vrij laconiek mee omspringt, dan zal het mij niets verbazen als dit CXX-breed is.
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

De diensten hoeven denk ik ook nog niet in je kastje te liggen, maar dienen op het door Camille geschetste moment denk ik ter goedkeuring aangeboden te worden bij de VC's, of misschien al wel goedgekeurd te zijn.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

Zo lang niet duidelijk is wie er na 14 december rijdt en met welke dienstregeling blijft dat toch lastig.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat was dus een reactie op Hainje...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Vinny »

CamilleKreemers schreef:Weten de vervoerders wel waar ze aan toe zijn nu? vanuit OV CAO MOET afgelopen vrijdag de diensten voor volgend jaar bekend zijn. Anders moet CXX en Veolia met de huidige dienstregeling doorrijden.
Ja en de beroepsprocedure loopt nog. Dus in ieder geval gaan hier regels overtreden worden. :p
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hans
Berichten: 716
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Hans »

Hainje schreef:Hermes was in de tijd dat ik er chauffeur was sowieso altijd wat laconiek met het presenteren van de nieuwe roosters. Meestal hing het hooguit twee weken voor ingang van het nieuwe rooster in de kantine. Of dit nog zo is zou Hans eventueel nog kunnen bevestigen c.q. ontkrachten. Als Hermes hier vrij laconiek mee omspringt, dan zal het mij niets verbazen als dit CXX-breed is.
Momenteel zijn de roostercommissies er mee aan de gang. Een week of 2 van te voren is wel het maximale wat ik inderdaad heb meegemaakt.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Frans F schreef:Zo lang niet duidelijk is wie er na 14 december rijdt en met welke dienstregeling blijft dat toch lastig.
In dat geval mag de vervoerder zoals ik begrijp, niet de dienstregeling wijzigen totdat de periode verlopen is (waarvoor de VC de diensten moet goedkeuren). Als de VC de diensten niet op tijd gecontroleerd heeft, is het natuurlijk hun fout. In dit geval zal de provincie toch de eerste paar maanden van 2015 met de huidige dienstregeling moeten rijden, of al enkele wijzigingen hebben doorgegeven aan de regionale ROCOV en vervoerders. De werkelijke dienstregeling van CXX voor heel Zeeland mag toch niet ingevoerd worden, omdat er een bezwaar tegen de gunning loopt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Frans F »

De Provincie is niet verplicht om ritten te betalen omdat Connexxion en het personeel bepaalde CAO afspraken hebben gemaakt, de Provincie is immers ook geen partij bij het afsluiten van de CAO. Eventueel kan Connexxion als bedrijf met de strop blijven zitten.

De nieuwe dienstregeling mag wel degelijk worden ingevoerd. De huidige concessie is immers afgelopen en voor de overgangsperiode tot de nieuwe concessie mag de Provincie zelf beslissen welke diensten ze laat rijden en door wie. Wat niet mag is om de diensten in de overgangsperiode te laten rijden op basis van de nieuwe concessie, voor de overgangsperiode moeten aparte afspraken met de vervoerder worden gemaakt.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

voor de zeelandlijnen van CXX is de gehele dienstregeling op connexxion-site te vinden.
Toch een jaar uitstel?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Ja, dat zag ik ook al, maar weet niet wat nu het plan is van de provincie Zeeland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Delftse Chauff »

regenmaker schreef:Ja, dat zag ik ook al, maar weet niet wat nu het plan is van de provincie Zeeland.
Bij ons aan het prikbord hing een memo over de stand van zaken omtrent de Veoliaconcessies. Er stond over Zeeland in dat er gesproken wordt over een overgangsconcessie tot 1 juni 2015 waarin in principe de huidige dienstregeling wordt doorgereden.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Etienne »

Via een bericht op Twitter kwam de melding dat Syntus haar bezwaar ingetrokken had en de concessie daardoor definitief aan Connexxion gegund is. *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Milco »

Mooi nieuws voor Connexxion! 8-)
Alleen, wat is nu dan de officiële ingangsdatum? Januari is vrij snel, zeker als er wellicht nog nieuwe bussen zouden moeten komen (naast de aardgasbussen die voor zover ik weet blijven).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten