Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bakpapier schreef:Het is mooi dat er zekerheid is, en het is ook mooi dat er niet weer een risicovolle concessiewissel komt waarbij de hele boel weer wordt omgegooid en er van alles fout gaat. Zie Connexxion -> Arriva wissel in Leiden die DRAMATISCH verliep.
Dat is ook mede de verantwoordelijkheid van de aanbestedende overheid.
Overigens moet je niet doen of de wereld vergaat qua chocoladeletters (A).
De wereld zal niet vergaan maar het OV kan wel heel makkelijk om zeep worden geholpen in Zeeland als het nóg minder betrouwbaar zou worden. Dan blijft alleen de trein over en een paar hoofdassen....
Ik heb veel ernstigere problemen gezien bij een concessiewissel dan Connexxion -> Arriva in Zuid-Holland. Als dat alles is, is het probleem vrij goed te overzien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dit ligt dus ook aan de aanbestedende partij en de partij die al aanwezig is in de provincie.
Als Connexxion niet meewerkt in het beschikbaar stellen van de stallingen (zoals Arriva in GD deed toen Qbuzz won), krijg je ook weer meer problemen.
Ook was de implementatieperiode naar mijn idee heel kort.
Bakpapier schreef:Het is mooi dat er zekerheid is, en het is ook mooi dat er niet weer een risicovolle concessiewissel komt waarbij de hele boel weer wordt omgegooid en er van alles fout gaat. Zie connexion -> arriva wissel in Leiden die DRAMATISCH verliep.
Zeker in een OV-arme regio als Zeeland is het belangrijk dat het OV betrouwbaar blijft, anders haakt echt iedereen af. Je bent al vrijwel nergens zonder de auto... Door de concessie te behouden blijft het schoolvervoer (in deze dunbevolkte regio erg belangrijk) en het vervoer over de hoofdassen gewaarborgd.
Mensen zullen niet zo snel afhaken want de mensen die met het OV reizen zijn doorgaans de mensen die geen alternatief hebben. De rest is allang afgehaakt ;)
Meltrain schreef:
Chauffeurs die voor een onderaannemer rijden vallen toch onder de normale CAO op het moment dat ze OV-diensten rijden?
Als het werk aan een touringcarbedrijf wordt uitbesteed valt het personeel onder de touringcar CAO. De mensen van Juijn bijv. worden betaald volgens de touringcar CAO. Die staken ook nooit mee als het streekvervoer staakt.
Meltrain schreef:
Chauffeurs die voor een onderaannemer rijden vallen toch onder de normale CAO op het moment dat ze OV-diensten rijden?
Als het werk aan een touringcarbedrijf wordt uitbesteed valt het personeel onder de touringcar CAO.
De mensen van Juijn bijv. worden betaald volgens de touringcar CAO.
Als we bij CXX Tours lijndiensten of groepsvervoer (zwemmen, gymen) rijden krijgen we gewoon uitbetaald onder OV- dan wel Groepsvervoer CAO. Ze kunnen een touringcar chauffeur b.v. wel weer een gebroken dienst aanbieden in het weekend, wat bij OV chauffeurs dan weer niet mogelijk is. Collega van mij had een keer een gebroken dienst op lijn 84 in Haarlem,
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Bij Hermes (SRE) hadden/hebben we anders ook gebroken diensten op zaterdag hoor en die worden gewoon gereden door de chauffeurs die op andere dagen ook rijden. Heel incidenteel dat er een externe touringcarchauffeur reed.
Aldus Streek CAO geldt volgens een chauffeur uit Groningen:
Een gebroken dienst kent een pauze van minimaal 2 uur.
Beide delen van een gebroken dienst samen kennen niet meer dan 8.59 uur.
De begintijd en eindtijd van een gebroken dienst kent niet meer dan 11.59 uur.
Ja maar ik denk dat de meesten wel werken vanuit een stalling die niet al te ver van de eigen woonplaats is, zodat je nog even thuis een bakkie koffie of dutje kunt doen in die pauze.
Idd -o- Heb ergens gehoord dat BBA toestanden dreigen en er gevaagd moet worden aan Veolia en CXX om langer door te rijden. Lijkt me een ramp dan moeten er mogelijk uit heel het land grafmeuk gehaald worden om het OV draaiende te houden.Womy, heeft bijvoorbeeld Berkhof Jonckheere en Dennis Alexander in stock,lijkt me verschrikkelijk om lang in te zitten.
04-08-2014: Connexxion nieuwe busvervoerder Zeeland
Vrijdag 1 augustus 2014 is de nieuwe busconcessie Zeeland gegund aan Connexxion. Dit betekent dat Connexxion de komende tien jaar in heel Zeeland het busvervoer mag verzorgen.
Waarborgen continuïteit
De nieuwe concessieperiode begint op 14 december 2014. Door het ingediende bezwaar van Syntus is het onzeker of Connexxion de vereiste voorbereidingen voor de nieuwe busconcessie op tijd kan afronden. Om de continuïteit van het busvervoer te waarborgen, heeft de Provincie aan de huidige vervoerders gevraagd om alvast met voorstellen te komen voor de invulling van mogelijke overbruggingsconcessies. In dat geval rijden Connexxion en Veolia Transport nog een bepaalde periode door, mogelijk met aangepaste dienstregeling. Bron
Ik meende dat het bezwaar hem zat in het feit dat Connexxion de concessie kreeg vanwege contacten met scholen die ze hadden opgebouwd.
Het kwam op mij ook zeer amateurisch over allemaal. Als je zoiets in de media zegt, kun je toch snapppen dat een andere vervoerder dat onrechtvaardig vindt.
Zeeland is sowieso niet erg goed bezig op ov gebied. Het busvervoer wordt ieder jaar oopbezuinigd en het eind lijkt nog niet in zicht. Ook weigeren ze pertinent enkele rustige stations te sluiten en zadelen ze daardoor de grote steden met 4 onnodige stops op richting randstad.