Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja, voor de 19 een verhoging van meer dan 100%.
Je betaalt nu €20 voor een CK plus. Als je die maximaal gebruikt zou dat vanaf 1-10 €43 (!) gaan kosten..
Maar op sommige trajecten (Oude-Tonge-Oosterland (alleen de Oud Heiligeweg, de andere twee zijn net te lang)) snijdt CXX zichzelf in de vingers, want daar is een los kaartje goedkoper dan OVC.
Je betaalt nu €20 voor een CK plus. Als je die maximaal gebruikt zou dat vanaf 1-10 €43 (!) gaan kosten..
Maar op sommige trajecten (Oude-Tonge-Oosterland (alleen de Oud Heiligeweg, de andere twee zijn net te lang)) snijdt CXX zichzelf in de vingers, want daar is een los kaartje goedkoper dan OVC.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
OV-chip geldig naar Antwerpen? Wat betekent dat voor de abonnementen zoals studenten-ov?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk dat die ook geldig worden, maar ga het voor de zekerheid even navragen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Maar ik kan het ook wel begrijpen als je ziet wat sommige afstanden per chipkaart kosten. De geografie van Zeeland werkt lange afstanden en dure kaartjes erg in de hand.regenmaker schreef:Belachelijk dure dagkaarten overigens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lokaal vervoer in Breda is tegenwoordig toegestaan op lijn 19.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat is geen reden waarom de prijzen zo hoog moeten zijn. In Overijssel, Gelderland en Flevoland kan je met een dagkaartje van 10 euro drie provincies doorkruisen. Dan kan je veel langere afstanden overbruggen. 20 euro is belachelijk, zeker voor het droevige aanbod met name in het weekend.Suus schreef:Maar ik kan het ook wel begrijpen als je ziet wat sommige afstanden per chipkaart kosten. De geografie van Zeeland werkt lange afstanden en dure kaartjes erg in de hand.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hangt er heel erg vanaf wat je beleid is. Als je beleid is nieuwe reizigers naar de bus te trekken, dan is de verkoop van goedkope kaartjes daarvoor een middel. Overigens wordt dat soms bekostigd door hogere kilometertarieven.
Als je kaartjes ziet als alternatief voor reizigers die echt niet met een chipkaart kunnen reizen, dan maak je kaartjes dus duurder dan een reis per chipkaart. Dat is het staande beleid in de meeste concessiegebieden, en dat zal voor Zeeland niet anders zijn. Alleen zit je in Zeeland al snel voor een lange afstand in een bus.
Als je kaartjes ziet als alternatief voor reizigers die echt niet met een chipkaart kunnen reizen, dan maak je kaartjes dus duurder dan een reis per chipkaart. Dat is het staande beleid in de meeste concessiegebieden, en dat zal voor Zeeland niet anders zijn. Alleen zit je in Zeeland al snel voor een lange afstand in een bus.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat ben ik niet met je eens. De meeste concessiegebieden zijn er juist goedkope dagkaartjes, denk aan: Brabant, Limburg, Overijssel, Flevoland en Gelderland. Ook in de grote steden als Amsterdam bestaan er relatief goedkope dagkaartjes. Zeeland vormt dus eerder een uitzondering op de regel.Suus schreef:Dat is het staande beleid in de meeste concessiegebieden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In grote steden kan je dagkaarten ook niet in de voertuigen kopen. Waarmee we weer terug zijn bij mijn punt dat wagenverkoop op de meeste plekken wordt gezien als duurdere terugvaloptie als je niet op saldo kan reizen. Voor een enkeltje leg je in Limburg ook al 4,80 neer trouwens, dat is ook niet echt een aanmoedigingsprijs.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In Limburg kan je dan weer wel een dagkaart van 6 euro op de bus kopen, die loopt extreem goed. Dan zit het verschil hem toch tussen het randstadgebied (+ Zeeland) en de rest van Nederland.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje een smerige streek van CXX vind. De dagkaart er op 1/1 uithalen en hem op 1/10 €4,- duurder terug in het assortiment zetten, het lijkt erop of ze het van tevoren zo uitgedacht hebben..
OPOV heeft voor de zomer een advies gegeven over het tariefplan, waarna CXX met een nieuw, beter voorstel kwam. Dat wordt nu ook uitgevoerd.
Maar ja, officieel is de communicatie ook nog niet gestart terwijl de wijzigingen over 2 weken ingaan. Lekker bezig Connexxion...
(En tuurlijk, er zijn ook andere reizigers (saldo en incidenteel), maar dat is bijna verwaarloosbaar tov de eerste twee.)
OPOV heeft voor de zomer een advies gegeven over het tariefplan, waarna CXX met een nieuw, beter voorstel kwam. Dat wordt nu ook uitgevoerd.
Maar ja, officieel is de communicatie ook nog niet gestart terwijl de wijzigingen over 2 weken ingaan. Lekker bezig Connexxion...
In Zeeland zijn er twee groepen reizigers: scholieren en toeristen. Scholieren hebben een abonnement, toeristen kun je uitmelken omdat ze geen OVC hebben en over het algemeen weinig om de kostprijs van het kaartje geven. Simpel verdienmodel toch?regenmaker schreef:In Limburg kan je dan weer wel een dagkaart van 6 euro op de bus kopen, die loopt extreem goed. Dan zit het verschil hem toch tussen het randstadgebied (+ Zeeland) en de rest van Nederland.
(En tuurlijk, er zijn ook andere reizigers (saldo en incidenteel), maar dat is bijna verwaarloosbaar tov de eerste twee.)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9128
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Precies de randstadsmentaliteit, lekker de klant zoveel mogelijk geld afhandig maken...
Nouja, misschien is dat ook wel de Nederlandse mentaliteit. Koopkracht stijgt volgens het CBS, dus kunnen we meer vragen.
Nouja, misschien is dat ook wel de Nederlandse mentaliteit. Koopkracht stijgt volgens het CBS, dus kunnen we meer vragen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zeelandmentaliteit is dan nog erger, ik kan in heel Z-holland voor €13,50 per dag reizen. Dat heb ik er met een retourtje Flakkee-Rotterdam met gemak uit.
€20,- in Zeeland opreizen is echter lastig, dat lukt alleen met Bruinisse-Middelburg retour oid. De combikaart was met €8.- pp nog wel te betalen, maar de daldagkaart is gewoon duur.
€20,- in Zeeland opreizen is echter lastig, dat lukt alleen met Bruinisse-Middelburg retour oid. De combikaart was met €8.- pp nog wel te betalen, maar de daldagkaart is gewoon duur.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Weet iemand of TCR nog meer lijnen rijdt dan 602 en 102? Ze hebben vrij veel bussen in Zeeuwse kleuren.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In de variant naar Goes komt de eerste bus daar natuurlijk veel te laat aan om een serieus alternatief te zijn voor studenten in Breda...BusFreakRotterdam schreef:Connexxion heeft inmiddels een conceptdienstregeling voor lijn 19 uitgewerkt.
https://www.connexxion.nl/data/upload/Z ... 5082240005
De beste optie is meer geld voor lijn 19 om het serviceniveau te behouden zoals deze nu is ook al kost
dat bijv. 2 bussen extra. Lijn 19 is overigens een kernnetlijn waar Connexxion niet van af kan omdat deze
in het PvE staat vermeldt.
Wel goed dat er serieus over lijn 19 wordt nagedacht, hier uit kan je concluderen dat de Breda bus in welke
vorm dan ook behouden blijft voor Zeeuws-Vlaanderen. Deze buslijn is van groot belang voor de leefbaarheid
in deze krimpregio.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens mij rijden ze ook de 617, en natuurlijk de 830. Voor de rest weet ik 't ook niet allemaal.busfanNL schreef:Weet iemand of TCR nog meer lijnen rijdt dan 602 en 102? Ze hebben vrij veel bussen in Zeeuwse kleuren.
Ohja, ze rijden nog wat lijnen (1,2,3,4) rond Middelburg. Volgens mij voor de sociale werkplaats, maar zeker weten doe ik het niet.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Discussie over dagkaarten in Duitsland afgesplitst, daar kan hier verder over gediscussieerd worden. Hier graag weer terug naar Zeeland.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Is er een 617 in Zeeland??PatrickM schreef:Volgens mij rijden ze ook de 617, en natuurlijk de 830. Voor de rest weet ik 't ook niet allemaal.busfanNL schreef:Weet iemand of TCR nog meer lijnen rijdt dan 602 en 102? Ze hebben vrij veel bussen in Zeeuwse kleuren.
Ohja, ze rijden nog wat lijnen (1,2,3,4) rond Middelburg. Volgens mij voor de sociale werkplaats, maar zeker weten doe ik het niet.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Oeps, 619 bedoel ik.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijn 2 kwam ik zojuist in Serooskerke tegen, TCR reed deze met bus 478, een rood-witte diesel-MAN afkomstig uit Haaglanden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Okee. Dan bedoel je lijn 2 van de besloten vervoer lijnen voor die sociale werkplaats?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat denk ik. Er stond een bordje lijn 2 achter de voorruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijn 2 is een Transferiumpendel vanuit Renesse. Deze concessie is altijd al in handen geweest van TCR.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Openbaar vervoer Zeeland
In Serooskerke? Flink eindje voor een Transferiumpendel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Deze pendels zouden echter volgens de wiki niet meer rijden. Omloopnummer van Connexxion misschien?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten