Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het is wel Nederland op zijn kleinst. We willen allemaal (iig politiek gezien) dat de mensen met een uitkering iets doen voor de samenleving. Doen ze iets worden ze meteen gekort op hun uitkering. :neg:
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zo wordt het naar buiten gebracht. Uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat is bezuinigen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de financiële straf die je krijgt bij mantelzorg.huibe schreef:We willen allemaal (iig politiek gezien) dat de mensen met een uitkering iets doen voor de samenleving.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Aan de hand van een reactie van iemand in een andere topic was ik op zoek gegaan naar de kerngetallen van kosten voor openbaar vervoer. Daar kwam ik misschien een interessant document tegen uit 2011.
www.zeeland.nl/digitaalarchief/ZEE1101273
Er werd hier een keer gevraagd door iemand wat misschien de interessantste lijnen in de huidige concessies waren. Even een overzicht uit het document (is wel oud, maar mogelijk nog wel relevant en tegenwoordig nog steeds zo het geval) van wat belangrijke informatie over enkele lijnen. Welke de beste zijn, de duurste per DRU, meeste reizigers enz.. Let wel op, het is direct gekopieerd dus heeft geen goede opmaak (geen zin in gehad).
Wat mij opvalt in het document is dat lijn 395 in Noord-Zeeland het duurste met kosten per reiziger is, met €5,70. Maar ga je dat met de 2 andere lijnen bekijken is dat 6 tot 10 keer zo goedkoop. Ik vraag mij dan af hoe dat zit met de andere lijnen.
www.zeeland.nl/digitaalarchief/ZEE1101273
Er werd hier een keer gevraagd door iemand wat misschien de interessantste lijnen in de huidige concessies waren. Even een overzicht uit het document (is wel oud, maar mogelijk nog wel relevant en tegenwoordig nog steeds zo het geval) van wat belangrijke informatie over enkele lijnen. Welke de beste zijn, de duurste per DRU, meeste reizigers enz.. Let wel op, het is direct gekopieerd dus heeft geen goede opmaak (geen zin in gehad).
__________________________________________________________________Beste lijn in concessie
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 885.000 reizigers
- Midden-Zeeland: Lijn 56 Middelburg - Vlissingen 381.000 reizigers
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 705.000 reizigers
Hoogste aantal reizigers per dienstregelinguur (dru)
- Noord-Zeeland: Lijn 106 Stavenisse - Bergen op Zoom 62 reizigers per dru
- Midden-Zeeland: Lijn 65 Middelburg - Middelburg ROC 50 reizigers per dru
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 617 Axel-Zaamslag 103 reizigers per dru
Overzicht, per concessie, van de lijn die het hoogste aantal reizigerskilometers genereert
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge-Vlissingen 15.000.000 reizigerskilometers
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Goes - Terneuzen 12.000.000 reizigerskilometers
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 4.000.000 reizigerskilometers
Overzicht, per concessie, van de lijn met het hoogste aantal reizigerskilometers per reiziger
- Noord-Zeeland: Lijn 130 Zierikzee - Middelharnis 56 kilometer
- Midden-Zeeland: Lijn 43 St. Philipsland - Goes 53 kilometer
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 19 Hulst - Breda 20 kilometer
Overzicht, per concessie, van de langste lijn
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 76 kilometer
- Midden-Zeeland: Lijn 43 St. Annaland - Goes 73 kilometer
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 19 Hulst - Breda 90 kilometer
Overzicht, per concessie, van de lijn die het hoogste aantal dienstregelinguren rijdt.
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen 32.900 dru
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Terneuzen - Goes 17.764 dru
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst 31.000 dru
De duurste lijnen van een concessie (obv aantal dru's)
- Noord-Zeeland: Lijn 133 Oude Tonge - Vlissingen € 2.800.000
- Midden-Zeeland: Lijn 20 Terneuzen - Goes € 1.800.000
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 1 Oostburg - Hulst € 2.000.000
De duurste lijnen o.b.v. kosten per reiziger per concessie
- Noord-Zeeland: Lijn 395 Zierikzee - Rotterdam € 5,70
- Midden-Zeeland: Lijn 51 Borsele - ‘s Heer Arendskerke € 52,50
- Zeeuws-Vlaanderen: Lijn 89 Walsoorden - Hulst (weekend) € 30,30
Wat mij opvalt in het document is dat lijn 395 in Noord-Zeeland het duurste met kosten per reiziger is, met €5,70. Maar ga je dat met de 2 andere lijnen bekijken is dat 6 tot 10 keer zo goedkoop. Ik vraag mij dan af hoe dat zit met de andere lijnen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het gaat om de kosten per reiziger. Dus voor een lijn waar de bezettingsgraad hoog is zal de kosten per reiziger dalen. Uit het staatje blijkt dus dat lijn 89 veelal leeg rond rijd.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Lijn 51 ook, maar die is inmiddels omgezet naar een buurtbus en dus een stuk goedkoper.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het zijn gegevens uit 2010 . Maar ik zei ook, sommige dingen kunnen nog steeds van toepassing zijn.
-
- Berichten: 102
- Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus heeft bezwaar gemaakt.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Syntus vecht busconsessie Zeeland aanBrengMe schreef:Bron?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
"en tevens al nauw contact heeft met belanghebbenden, zoals scholen."
Dit zinnetje is de aanleiding van het bezwaar, verder heeft Syntus toch niks in Zeeland te zoeken. Activa heeft nog een aangrenzende concessie (HWGO) en binnenkomt komt West-Brabant er nog bij.
Dit zinnetje is de aanleiding van het bezwaar, verder heeft Syntus toch niks in Zeeland te zoeken. Activa heeft nog een aangrenzende concessie (HWGO) en binnenkomt komt West-Brabant er nog bij.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hoezo heeft Syntus daar niets te zoeken? Omdat het niet dicht bij hun 'heimat' is mogen ze er dus niet inschrijven van jou?
🍉
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Bestudeer eerst de aanbestedingswetgeving eens alvorens dit soort tamelijk onzinnige uitspraken te doen.Erno-BE schreef: Dit zinnetje is de aanleiding van het bezwaar, verder heeft Syntus toch niks in Zeeland te zoeken. Activa heeft nog een aangrenzende concessie (HWGO) en binnenkomt komt West-Brabant er nog bij.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Terecht, want de uitspraken van Provincie over goede contacten met scholen suggereren dat er sprake is van doorgestoken kaart.zone2000 schreef:
Syntus vecht busconsessie Zeeland aan
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Zeeland past niet direct bij Syntus misschien, maar het sluit wel aan bij de Belgische delen van Keolis, de moedermaatschappij. Dat was mede een reden om voor Zeeland te gaan.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Verkeerde zinskeuze. Maar het verbaast me dat Arriva zich niet laat horen aangezien zij wel de aansluitende gebieden rijden. Als Keolis kan zich ook als Keolis inschrijven net als bij de SRAN. Ik gun Syntus het wel, maar het viel me op dat het heftig reageert door een fout in de aanbesteding.Hainje schreef:Hoezo heeft Syntus daar niets te zoeken? Omdat het niet dicht bij hun 'heimat' is mogen ze er dus niet inschrijven van jou?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het had mij ook eigenlijk wel verbaasd als er geen bezwaar gemaakt werd.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Keolis heeft volgens mij besloten om voortaan in te schrijven met Syntus. Dat was echter nog niet met de aanbesteding van concessie Arnhem-NIjmegen besloten.Erno-BE schreef:Verkeerde zinskeuze. Maar het verbaast me dat Arriva zich niet laat horen aangezien zij wel de aansluitende gebieden rijden. Als Keolis kan zich ook als Keolis inschrijven net als bij de SRAN. Ik gun Syntus het wel, maar het viel me op dat het heftig reageert door een fout in de aanbesteding.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik weet niet of het al bekend was maar...
Zeeland krijgt Iveco Crossway's in de standaard Connexxion kleuren.
Zover mij bekend is dan.
Zeeland krijgt Iveco Crossway's in de standaard Connexxion kleuren.
Zover mij bekend is dan.
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat is misschien het plan van Connexxion, maar ze moeten nog maar eerst afwachten of het bezwaar van Syntus niet gegrond verklaard wordt.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Standaard Cxx huisstijl? Gewoon lichtgrijs toch, neem ik aan?
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat is hier bij mij
ik had het over de normale groene kleuren
ik had het over de normale groene kleuren
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk eerder de witte huisstijl die nu ook in Zeeland word gebruikt.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hij word groen is al bekend
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ja, in alleen Midden-Zeeland bij de (meeste) Man Lion's City CNG-bussen. In de rest van de provincie zijn het de huisstijlen van de bedrijven zelf (incl. de onderaannemers).BrengMe schreef:Ik denk eerder de witte huisstijl die nu ook in Zeeland word gebruikt.
Maar wel opvallend. Iveco/Irisbus doet het nu best aardig. Eerst zag je alleen maar enkele Irisbus bussen in Nederland, waarvan alleen Arriva in het openbaar vervoer enkele busjes echt gebruikte, maar toen kwam binnen 2 jaar Arriva met de stadsbussen voor Lelystad en Leeuwarden en de bussen voor Ameland, toen de Lijn met veel streekbussen, toen OV Regio IJsselmond en nu Connexxion in Zeeland. Dadelijk krijgen we meer Iveco bussen dan Citea's in Nederland.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Iveco en Mercedes zijn momenteel de enige fabrikanten die Euro6 kunnen leveren op grote schaal.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten