Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Je zou beter eens inhoudelijk reageren i.p.v. te discussiëren of ik een artikel wel of niet heb gelezen
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat heb ik ook gedaan.
Niet zo chagrijnig doen, daar schiet je niks mee op. :)
Niet zo chagrijnig doen, daar schiet je niks mee op. :)
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.
Het grootste probleem en belangrijkste reden van lijn 19 is voor de provincie Brabant dat de bus een te lange buffertijd heeft op station Breda. Na de verbouwing van het station neemt de bus, door de lange pauze van de chauffeur, te veel ruimte in beslag. De 2e reden is dat de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. wordt geoptimaliseerd, waardoor de reizigers middels overstap in Antwerpen sneller in Breda zijn dan met de bus. De 3e reden is dat Connexxion zelf heeft aangegeven dat het de lijn wil in korte door de vele vertragingen en de bijbehorende rijtijden overschrijding van de chauffeurs.
Het grootste probleem en belangrijkste reden van lijn 19 is voor de provincie Brabant dat de bus een te lange buffertijd heeft op station Breda. Na de verbouwing van het station neemt de bus, door de lange pauze van de chauffeur, te veel ruimte in beslag. De 2e reden is dat de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. wordt geoptimaliseerd, waardoor de reizigers middels overstap in Antwerpen sneller in Breda zijn dan met de bus. De 3e reden is dat Connexxion zelf heeft aangegeven dat het de lijn wil in korte door de vele vertragingen en de bijbehorende rijtijden overschrijding van de chauffeurs.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Dat ding wordt volgens mij altijd gedumpt net achter het busstation in Breda. Daar parkeert Arriva ook wat extra bussen.
Misschien toch maar eens een ritje gaan doen dan, ik hou wel van dergelijke lange ritten, en zelf mag ik nog niet rijden in België. :(
Misschien toch maar eens een ritje gaan doen dan, ik hou wel van dergelijke lange ritten, en zelf mag ik nog niet rijden in België. :(
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik denk niet dat Zeeuws Vlaanderen al tot buitenland gerekend wordt (A)sirvinniei schreef:Als je in het buitenland studeert krijg je meestal een reisvergoeding. Zou dit niet ook niet gelden?
Ik kan het zo snel niet vinden, heb je misschien een linkje?BusFreakRotterdam schreef:Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.
Het lijkt me een uitstekend idee om lijn 19 in te korten tot Antwerpen als er een goede treinverbinding tussen Breda en Antwerpen komt, maar de kans dat dit een deel van de reizigers kost is natuurlijk vrij groot (studenten, abonnementhouders etcetera die niet meer gratis kunnen reizen als ze deels met de trein moeten)
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik heb even een bericht gemist dat er in december een goede treinverbinding komt tussen Breda en Antwerpen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Niet december van dit jaar, maar december 2017.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik heb hem gisteren gelezen, kwam niet zoveel bijzonders tegen over lijn 19.BusFreakRotterdam schreef:Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Link? Google kan me niet helpen...BusFreakRotterdam schreef:Nodeloze discussie over lijn 19. Heeft iemand het vervoerplan Zeeland 2017 gelezen? Waarschijnlijk niet, deze staat gewoon online en geeft de ware reden van het mogelijk in korte van lijn 19.
Het grootste probleem en belangrijkste reden van lijn 19 is voor de provincie Brabant dat de bus een te lange buffertijd heeft op station Breda. Na de verbouwing van het station neemt de bus, door de lange pauze van de chauffeur, te veel ruimte in beslag. De 2e reden is dat de treinverbinding Antwerpen-Breda v.v. wordt geoptimaliseerd, waardoor de reizigers middels overstap in Antwerpen sneller in Breda zijn dan met de bus. De 3e reden is dat Connexxion zelf heeft aangegeven dat het de lijn wil in korte door de vele vertragingen en de bijbehorende rijtijden overschrijding van de chauffeurs.
Ik heb geen onderschrift
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Officieel gezien is er maar 1 bufferplek op het station en dat is tegenover de kantine langs de muur. De helling waar nu ook gebufferd word was nooit bedoeld als buffer maar moest dus noodgedwongen wel. En Arriva heeft die ruimte zelf ook nodig. Er zou een oplossing kunnen zijn: Overdag zijn er vaak werkzaamheden aan de hellingbaan waar de bussen bufferen waardoor de bussen op een braakliggend terrein naast het station moeten bufferen. Als ze daar nou gewoon een difinitieve bufferplaats van maken is het probleem opgelost. Weet alleen niet of er al andere plannen zijn met dat terrein waardoor het niet mogelijk zou zijn. Op bijgevoegde foto is te zien welk terrein ik bedoel:Chrysa schreef:Dat ding wordt volgens mij altijd gedumpt net achter het busstation in Breda. Daar parkeert Arriva ook wat extra bussen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Waarom is daar maar een bufferplek? Dan vraag je om problemen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geen rekening mee gehouden in de bouwplannen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Raadslid Jos van Ginneken uit Terneuzen gaat zich er ook mee bemoeien
http://jos2014.weebly.com/blog/busje-komt-zo-of-niet
http://jos2014.weebly.com/blog/busje-komt-zo-of-niet
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Hij zegt dat de Provincie Brabant niet meer wilt betalen om lijn 19 te laten rijden. Maar het is een lijn van de Provincie Zeeland dus ik neem aan dat hun dit betalen. Of betaald Brabant ook een deel?
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Misschien dat de provincie Noord-Brabant een gedeelte mee betaalt tot aan Antwerpen.
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Volgens mij is dat toch wel iets meer. Volgens Arriva kost een bus zo'n €100 per uur, dus met die €1000 kan je net 5 enkele reisjes maken.dan kan er volgens mij ook wel een paar duizend euro voor mbo en hbo studenten van af.
Die ritten op zondagavond en vrijdagmiddag zitten altijd erg vol, dus die schrappen lijkt me niet zo'n geweldig idee. Misschien dan nog een ritje of 2 op maandagochtend, maar de rest zou wel geschrapt kunnen worden als het anders te duur is.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9173
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vooral interessant is:
De Belgen (die wel eens vaker dwarsliggen) moeten nog beslissen.De Bredabus zou dan voortaan slechts tot Antwerpen Centraal rijden, maar de vraag is nog niet beantwoord of daar wel genoeg plek is en of de Belgen dat wel willen. Het is bovendien nog niet duidelijk of de OV-studentenkaart geldig kan zijn op een Belgische treintraject.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Ik las ook in het Vervoerplan Zeeland 2017, dat het opheffen van de lijn nog niet zo heel eenvoudig te regelen is omdat lijn 19 in Terneuzen gekoppeld is aan lijn 20 naar Goes Station, heen lijn 20 naar Terneuzen dan als lijn 19 door naar Breda, lange pauze, terug lijn 19 naar Terneuzen en dan als lijn 20 terug naar Goes Station.
Er zijn 4 redenen waarom men lijn 19 wil opheffen;
1) de bus is door de lange route vaak veelste laat, 73% van de ritten is meer dan 900 seconden (15 minute) te laat in Breda!
2) na de verbouwing van station Breda staat de bus te lang op de geimproviseerde bufferplaats, dit komt door de lange wettelijk verplichte pauze
van de chauffeur
3) de treinverbinding tussen Antwerpen-Breda v.v. wordt een stuk beter dan nu het geval is.
4) Lijn 20 heeft ook last van de vertragingen op de route van lijn 19, is lijn 19 te laat, vertrekt lijn 20 ook weer te laat.
Er zijn 4 redenen waarom men lijn 19 wil opheffen;
1) de bus is door de lange route vaak veelste laat, 73% van de ritten is meer dan 900 seconden (15 minute) te laat in Breda!
2) na de verbouwing van station Breda staat de bus te lang op de geimproviseerde bufferplaats, dit komt door de lange wettelijk verplichte pauze
van de chauffeur
3) de treinverbinding tussen Antwerpen-Breda v.v. wordt een stuk beter dan nu het geval is.
4) Lijn 20 heeft ook last van de vertragingen op de route van lijn 19, is lijn 19 te laat, vertrekt lijn 20 ook weer te laat.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Kan iemand me vertellen waar dit vervoerplan van Zeeland te vinden is dan?
-
- Berichten: 960
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Vervoerplan is te vinden op de facebookpagina "Openbaar Vervoer Zeeland". Dit is een besloten groep, moet je eerst lid van worden.
Is een PDF-file met het Vervoerplan.
Is een PDF-file met het Vervoerplan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Openbaar vervoer Zeeland
@BusFreakRotterdam: Je bedoelt gekoppeld in Hulst neem ik aan?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Het helpt natuurlijk niet dat de drukste ritten in de avondspits in Antwerpen vast komen te staan.
Ik heb een klasgenoot uit Hulst, en die zat afgelopen vrijdag 3 uur in die bus omdat er file stond. :')
Die stops in Antwerpen kan je schrappen, bijna niemand maakt daar gebruik van, dan kan je via de Liefkenshoektunnel rijden ipv de Waaslandtunnel, die route is een stuk minder filegevoelig. Ook kan je dan de erg drukke E19 mijden, in de spits staat die muurvast. Via Bergen op Zoom is dan sneller.
Ik heb een klasgenoot uit Hulst, en die zat afgelopen vrijdag 3 uur in die bus omdat er file stond. :')
Die stops in Antwerpen kan je schrappen, bijna niemand maakt daar gebruik van, dan kan je via de Liefkenshoektunnel rijden ipv de Waaslandtunnel, die route is een stuk minder filegevoelig. Ook kan je dan de erg drukke E19 mijden, in de spits staat die muurvast. Via Bergen op Zoom is dan sneller.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Kort samengevat: België heeft z'n infra niet op orde :X
Ik heb geen onderschrift
Re: Openbaar vervoer Zeeland
Nederland wel dan? De ring van Antwerpen is een ramp, maar Rotterdam is net zo erg in de avondspits.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten