Pagina 41 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 20 jan 2015, 00:52
door custermans
http://www.connexxion.com/actueel/383/_ ... land/3322/

Zie laatste alinea voor de huisstijl.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 20 jan 2015, 13:16
door Meltrain
custermans schreef:
regenmaker schreef:
Meltrain schreef: Afgezien van 395, denk ik het wel, al vermoed ik dat de lijnen 132, 133 en 134 deels door Van Oeveren gereden blijven worden.
Lijn 395 zal wel met Integro's van Van Oeveren gereden worden.
Lijn 20 zal trouwens ook wel met MAN's gereden blijven worden, denk ik.
Ik was lijn 50 vergeten, die zal ook wel met beiden gereden worden zoals lijn 20. En op lijn 19 was onder Veolia al af en toe een MAN van CXX te vinden.
Vanaf 1 juli alleen nog maar Iveco's, alle Man diesels gaan weg. Vanaf 1 maart gaan die langzaam instromen.
In elk geval ik bedoelde dan ook de gasbussen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 20 jan 2015, 23:22
door custermans
Natuurlijk wordt lijn 20 ook met gasbussen gereden. Net als nu. Het zal wat minder zijn aangezien stalling Goes volledig overgaat op diesel en stalling Terneuzen ook meer diesels dan gasbussen zal tellen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 08:30
door Pim-AllianceB95
Als Goes volledig overgaat op diesel, dan is het toch juist aannemelijk dat er in Terneuzen straks bijna alleen maar gaswagens staan? Middelburg heeft niet significant meer bussen nodig hoor...

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 10:23
door custermans
Pim-AllianceB95 schreef:Als Goes volledig overgaat op diesel, dan is het toch juist aannemelijk dat er in Terneuzen straks bijna alleen maar gaswagens staan? Middelburg heeft niet significant meer bussen nodig hoor...
In Terneuzen komen meer diesels dan gas. Je vergeet dat stalling Hulst in zijn geheel wordt samengvoegd met Terneuzen.

Sin-Maartensdijk gaat volledig over op gas. Wagenpark Middelburg wordt een derde diesel.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 10:50
door Meltrain
Dus de lijnen 102, 107/108 en 209 (en nog wat scholierenlijnen) worden straks volledig met gasbussen gereden?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 11:06
door custermans
Meltrain schreef:Dus de lijnen 102, 107/108 en 209 (en nog wat scholierenlijnen) worden straks volledig met gasbussen gereden?
Correct. Al duurt dat nog wel even aangezien de vergunning voor de gaspomp nog wel even op zich laat wachten. De gaspomp van Wemeldinge wordt daar naar toe verhuisd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 16:24
door Pim-AllianceB95
Een opmerkelijke keuze, als je het mij vraagt, hoewel Middelburg wel 133 moet gaan rijden en dat zou nog wel eens een beetje meer gas kunnen vragen dan er in de tank past, als je het over drie slagen per dag hebt. Ik had het in de basis logischer gevonden om het aandeel diesel van Hulst te vervangen met gaswagens uit Wemeldinge (en die te stallen in Terneuzen), maar dit verklaart een hoop.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 16:33
door CamilleKreemers
Pim, Je kan het probleem met tankinhoud oplossen door de bussen handig te plannen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 18:12
door Pim-AllianceB95
De conclusie is toch niet meer dan dat men dat ook heeft gedaan? Het lijkt mij overbodig dat nog eens aan te stippen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 jan 2015, 23:47
door custermans
Pim-AllianceB95 schreef:Een opmerkelijke keuze, als je het mij vraagt, hoewel Middelburg wel 133 moet gaan rijden en dat zou nog wel eens een beetje meer gas kunnen vragen dan er in de tank past, als je het over drie slagen per dag hebt. Ik had het in de basis logischer gevonden om het aandeel diesel van Hulst te vervangen met gaswagens uit Wemeldinge (en die te stallen in Terneuzen), maar dit verklaart een hoop.
133 wordt vanuit Middelburg voornamelijk met diesels gereden, 1 slag.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 12:48
door ICE11
Wat wordt eigenlijk met de stalling Haamstede? Ook Ivecos in plaats van Lions City-T? En blijven de witte Volvo 8700, die nu vanuit Goes rijden, in Zeeland?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 13:55
door Michael
Die Volvo's 8700 die nu in Zeeland rijden gaan weer weg zodra de nieuwe bussen er zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 14:49
door regenmaker
Kan iemand een korte samenvatting geven wat er nou precies met het materieel en de stallingen gebeurd? ;)
Of eigenlijk met welk materieel vanuit welke stalling wordt gereden als de Iveco's er zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:13
door Mr-W
regenmaker schreef:Kan iemand een korte samenvatting geven wat er nou precies met het materieel en de stallingen gebeurd? ;)
Of eigenlijk met welk materieel vanuit welke stalling wordt gereden als de Iveco's er zijn.
Zal het proberen :wink: De tijdelijke Volvo's en Citaro's heb ik er niet ingezet.
Man Lion's City T bussen gaan gefaseerd naar AML,en worden tijdelijk door bovenstaande types vervangen.

Hulst
Stalling sluit,diensten worden vanuit Terneuzen gereden.
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Volvo 8700 gaan mogelijk terug naar Limburg

Terneuzen
Stalling wordt uitgebreid.
Meerendeel van de bussen worden diesel,enkele rijden op gas (percentage weet ik niet)
TCR verdwijnt

Oostburg
Volledig Diesel,gedeelte van de bussen worden met het Belgische Prodata systeem uitgerust.
TCR verdwijnt.

Wemeldinge
Stalling is al verplaats naar Goes de (Modder)Poel
Gasinstallatie verhuist naar St.Maartensdijk

Goes
Volledig Diesel

AMZ Borsele
Volledig Diesel,welke lijnen en met welk materieel ze gaan rijden is mij onbekend.

Middelburg
2/3 gas,1/3 diesel
Procity van de servicebus verdwijnt

Haamstede
Volledig Diesel

Van Oeveren Zierikzee
Volledig Diesel.Lijnen en materieel zijn voor mij onbekend. (Citaro's en Intrego's blijven waarschijnlijk rijden)

St. Maartensdijk
Volledig Gas

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 17:49
door regenmaker
En geldt het volgende:
Gas = MAN Lion's City CNG (G)?
Diesel = Iveco Crossway LE?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:02
door Mr-W
Ja,gas is zowieso Man Lion's City CNG (G).
Diesel zijn zoals het er nu naar uitziet Iveco Crossway LE,maar de komst van Iveco bussen is nooit bevestigd door Connexxion of de Provincie Zeeland.
AMZ en Van Oeveren rijden met eigen materieel.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 18:52
door ICE11
Bedankt voor de samenvatting! :D

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 jan 2015, 19:01
door regenmaker
Inderdaad bedankt voor de info. :pos:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:15
door custermans
Mr-W schreef:Ja,gas is zowieso Man Lion's City CNG (G).
Diesel zijn zoals het er nu naar uitziet Iveco Crossway LE,maar de komst van Iveco bussen is nooit bevestigd door Connexxion of de Provincie Zeeland.
AMZ en Van Oeveren rijden met eigen materieel.
Het worden idd Iveco's, net als in Ijsselmond.

Leeuwendeel lagevloer, maar ook enkele hogevloer voor lijn 19.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:25
door custermans
Mr-W schreef:Haamstede
Volledig Diesel
Aanvulling vwb Haamstede.

Stalling verhuist naar Zierikzee, terrein Taxi de Vlieger. Per 1 maart.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:47
door Pim-AllianceB95
Dat klinkt heel efficiënt ja, twee stallingen in Zierikzee.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 13:53
door CamilleKreemers
Als stalling A van Connexxion wordt en stalling B van Van Oeveren is het wel mogelijk.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 jan 2015, 14:03
door datm
Pim-AllianceB95 schreef:Dat klinkt heel efficiënt ja, twee stallingen in Zierikzee.
Dat was in Terneuzen al die jaren ook zo. Je had er de stalling van Connexxion en de stalling van TCR.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 jan 2015, 21:45
door Mr-W
Pim-AllianceB95 schreef:Dat klinkt heel efficiënt ja, twee stallingen in Zierikzee.
Nu valt het wel mee ,maar op het moment dat Connexxion concessie HWGO weer terug zou winnen wordt het een ander verhaal en ligt Zierikzee vrij ongunstig.