Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: zo 08 feb 2015, 21:11
Zelfs niet met halteborden.Bee schreef:en in België is er zelfs helemaal geen eenheid.
Zelfs niet met halteborden.Bee schreef:en in België is er zelfs helemaal geen eenheid.
Hier in Duitsland verschilt het haltebord van regio naar regio. Soms zijn de borden in het hele gebied van een Verkehrsverbund uniform (b.v. in het VRR of in het VGM), soms verschillen ze bij elke vervoerder (b.v. in Aken andere borden dan in Düren, in Heinsberg weer andere borden, maar het is alles een Verkehrsverbund).....Bee schreef:Halteborden zijn in het buitenland ook niet allemaal uniform, in Duitsland is er een logo (met twee varianten
+flipje schreef:Nog 6 bussen? Er staan er naar mijn weten nog 4 (5732 t/m 5734, 5736) in Nieuwegein met bestemming Zeeland.datm schreef:Vrijdag zijn de 5729 - 5731 vanuit Ijsselmond naar Oostburg gekomen. Volgende week volgen nog 6 diesel bussen.
Duidelijk :pos:Michael schreef: +
Ik heb ergens gelezen dat er een aantal Provincie Utrecht Ambassadors naar Zeeland gaan.
Tegenwoordig is er ook een witte rand om het blauwe kader verplicht (link = Borden L3a - L3b en L3c)huibf schreef:Het enige wat wettelijk verplicht is.
Een zwart busje, van opzij, op een wit vlak. Op een blauwe achtergrond.
De Limburgse borden voldoen daar inmiddels aan omdat het busje aan de bovenzijde is overgestickerd.
Mijn inziens zijn de gele borden het best zichtbaar.
De blauwe van Brabant vallen teveel samen met de normale bebording en valt dus niet meer op.
Valt me op dat de Zeelandse niet gedrukt zijn, maar gestickerd ?
De borden op de Veluwe en de Texelse zijn daarmee wettelijk gezien geen bushalte.
De plaats mag dan ook gebruikt worden als parkeerplaats en heeft een wegrijdende bus uit de plaats dus geen voorrang binnen de bebouwde kom.
Dat is eerder dus zo voor de rechter geweest nav de borden in Limburg.
De vorm van het L3 bord mag afwijken. Mits ze dus zwart busje op wit op blauwe achtergrond hebben.flipje schreef:Tegenwoordig is er ook een witte rand om het blauwe kader verplicht.(link = Borden L3a - L3b en L3c)
HWGO heeft ook groene borden, volgens mij dezelfde als in DAV.Daniel schreef:DAV heeft ook groene borden, maar die zijn wat donkerder groen (Arriva-groen om precies te zijn).KM46 schreef:Niet geheel Zuid-Holland heeft de kleur groen hoor. Het is alleen de concessie Zuid-Holland Noord hoor .
Die amba's zijn er maar heel tijdelijk. Tot uiterlijk 1 juli, dan moeten alle Iveco's( euro6) concessieklaar en op dienst zijn. Die amba's gaan echt niet bespoten worden.Milco schreef:Wat ik begreep via Facebook is dat er Ambassadors van Provoncie Utrecht bus (41xx/42xx) naar Zeeland komen in ruil voor 87xx/88xx MAN-bussen die naar Uithoorn komen. Heeft geloof ik te maken met het feit dat er in Zeeland euro 5 geëist wordt wat ik begreep.
Ik ben benieuwd hoe die Ambaatjes er in de nieuwe witte kleur uit gaan zien. :)
Is het trouwens bekend wat men gaat doen met het Veolia-materieel? (Volvo 8700's en VDL Berkhof Ambassadors)
Je chargeert. Natuurlijk is dit schandelijk maar jouw stelling dat er bijna geen bus meer rijdt naar 1 maart is belachelijk. Zondags en 's avonds meer bussen op de dikke lijnen, wat natuurlijk onzinnig is, maar ja Bestek hè.BusFreakRotterdam schreef:Overdreven? 1 voorbeeld naar het ziekenhuis in Goes rijden dalijk vanaf 1 maart alleen nog buurtbussen tussen 9 en 17 uur en 1 spitslijn lijn 225 alleen tussen 6-9 uur en tussen 15-19 uur doordeweeks en in het weekend helemaal geen bussen meer. Deze lijnen sluiten totaal niet aan op de bezoekuren. Fijn als je familie in het ziekenhuis ligt en je afhankelijk bent van het OV, Hierbij nog even een link naar een actiepagina op Facebook waar het klachten regent. https://www.facebook.com/zegneetegenzee ... ng?fref=tscustermans schreef:Overdreven, dienstregeling van het kernnet gezien? Op die lijnen wordt het aanbod fors uitgebreid.BusFreakRotterdam schreef:Zijn de witte haltepalen ook 1 van de eisen die gesteld zijn in de concessie? Mooie slogan ook "Door Zeeland" als er bijna geen bussen meer door Zeeland rijden vanaf 1 maart! :)
En ja alle halteborden worden wit, de nieuwe huisstijl, het heeft wel wat vind ik,
Verder is er in 1 Nederland een groot oerwoud ontstaan aan verschillende haltepalen en allerlei vormen, maten en kleuren. Dat maakt het er voor de reiziger niet makkelijker op. Nogmaals wat was en is er mis met de gele haltepaal?
Ik chargeer niks, ik benoem gewoon de keiharde feiten die men voorgeschoteld krijgt per 1 Maart a.s.. Renesse is dalijk alleen nog verbonden met 1 arriva lijn 104 die op en neer pendelt tussen Hellevoetsluis en Renesse en 2 scholierenlijnen die alleen doordeweeks rijden op de schooltijden.... verder is het te gek voor woorden als je een ziekenhuis hebt met bezoektijden van 18:30 - 20:00 uur dat de laatste bus daar om 18:29 uur vertrekt. Kortom je komt nog wel aan maar je komt nooit meer weg van het ziekenhuis met regulier OV. Verder grote kaalslag in Zeeuw Vlaanderen en rijden op Noord- en Zuid Beveland alleen nog maar buurtbussen van 9 tot 18 uur op weekdagen. In het weekend is er geen bus meer op Noord-en Zuid Beveland. Alleen Tholen komt er goed vanaf met verbeteringen. Middelburg verliest de servicebus 69 waar 2500 reizigers per maand gebruik van maken, hoezo niet rendabel als je alleen tussen 10 en 18 rijdt?custermans schreef:Je chargeert. Natuurlijk is dit schandelijk maar jouw stelling dat er bijna geen bus meer rijdt naar 1 maart is belachelijk. Zondags en 's avonds meer bussen op de dikke lijnen, wat natuurlijk onzinnig is, maar ja Bestek hè.BusFreakRotterdam schreef:Overdreven? 1 voorbeeld naar het ziekenhuis in Goes rijden dalijk vanaf 1 maart alleen nog buurtbussen tussen 9 en 17 uur en 1 spitslijn lijn 225 alleen tussen 6-9 uur en tussen 15-19 uur doordeweeks en in het weekend helemaal geen bussen meer. Deze lijnen sluiten totaal niet aan op de bezoekuren. Fijn als je familie in het ziekenhuis ligt en je afhankelijk bent van het OV, Hierbij nog even een link naar een actiepagina op Facebook waar het klachten regent. https://www.facebook.com/zegneetegenzee ... ng?fref=tscustermans schreef:Overdreven, dienstregeling van het kernnet gezien? Op die lijnen wordt het aanbod fors uitgebreid.BusFreakRotterdam schreef:Zijn de witte haltepalen ook 1 van de eisen die gesteld zijn in de concessie? Mooie slogan ook "Door Zeeland" als er bijna geen bussen meer door Zeeland rijden vanaf 1 maart! :)
En ja alle halteborden worden wit, de nieuwe huisstijl, het heeft wel wat vind ik,
Verder is er in 1 Nederland een groot oerwoud ontstaan aan verschillende haltepalen en allerlei vormen, maten en kleuren. Dat maakt het er voor de reiziger niet makkelijker op. Nogmaals wat was en is er mis met de gele haltepaal?
Klopt Pim, die had ik over het hoofd gezien, gaat er in het weekend wel op achteruit maar goed beter een bus dan geen bus! :DPim-AllianceB95 schreef:Renesse wordt toch gewoon 7 dagen per week aangedaan door lijn 133?
Ik ben ook geen voorstander van lege bussen, maar het moet niet tenkoste gaan van de leefbaarheid van regio's of in dit geval een hele provincie. Je had er ook voor kunnen kiezen om eens in de 2 uur te rijden met bijvoorbeeld Midibussen of Fryskers?Meltrain schreef:@BusFreakRotterdam: Feit is gewoon dat in Zeeland weinig mensen gebruik maken van het OV. Je kunt wel 7 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een bus laten rijden, maar als er niemand in zit, is dat zonde van het geld.
Op plekken waar geen OV meer komt, kan men gebruik maken van de haltetaxi (waar helaas geen abonnementen geldig zijn :( ).
Dan twee dingen die gewoon onwaar zijn:
1) In Renesse komt ook nog 7 dagen per week van vroeg tot laat minstens elk uur lijn 133 tussen Middelburg en Oude-Tonge.
2) Noord-Beveland blijft zijn huidige verbindingen met lijn 31 behouden (behalve de aansluiting op lijn 133), alleen niet meer op zondag. Van maandag t/m zaterdag blijft er overdag minstens eens per uur een bus rijden.
Wat betreft Zuid-Beveland ben ik het deels met je eens: ik had in elk geval lijn 25 laten rijden, of desnoods lijn 225 verlengd naar Hoedekenskerke. Vanuit Hoedekenskerke en omgeving is het straks onmogelijk om voor 8:30 in Goes te zijn. :(
Volgens mij gaat de frequentie op lijn 133 in het weekend zelfs omhoog. De 2 uursdienst tussen Renesse en Middelburg op zondag is verhoogd naar een uursdienst :DBusFreakRotterdam schreef:Klopt Pim, die had ik over het hoofd gezien, gaat er in het weekend wel op achteruit maar goed beter een bus dan geen bus! :DPim-AllianceB95 schreef:Renesse wordt toch gewoon 7 dagen per week aangedaan door lijn 133?
Overstap tussen lijn 31/133 is nu al niet optimaal te noemen. Verder kan het stuk Kamperland Dorp-Kamperland Tunnel N57 misschien per haltetaxi worden gedaan.BusFreakRotterdam schreef:Noord Beveland behoudt inderdaad lijn 31 maar had die dienstregeling dan zo gemaakt dat er een aansluiting/overstap was gerealiseerd met lijn 133. En ook hier geldt weer op zondag misschien een 2-uurs dienst met een klein busje?
De verbinding (Rotterdam)-Oude Tonge-Zierkzee-Renesse gaat daarentegen op zaterdag terug naar een uursdienst.Mr-W schreef: Volgens mij gaat de frequentie op lijn 133 in het weekend zelfs omhoog. De 2 uursdienst tussen Renesse en Middelburg op zondag is verhoogd naar een uursdienst :D