Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: wo 11 feb 2015, 15:30
^^Heel basic dus. Het is m.i. echt niet nodig in heel Nederland een halfuursdienst aan te bieden.
Die halfuursdienst is er nu alleen tussen Oude Tonge en Zierikzee, dus die frequentieverlaging valt wel mee.Ronald schreef:De verbinding (Rotterdam)-Oude Tonge-Zierkzee-Renesse gaat daarentegen op zaterdag terug naar een uursdienst.Mr-W schreef: Volgens mij gaat de frequentie op lijn 133 in het weekend zelfs omhoog. De 2 uursdienst tussen Renesse en Middelburg op zondag is verhoogd naar een uursdienst :D
Midibussen en Fryskers zijn nauwelijks voordeliger omdat je dan alsnog een chauffeur moet betalen. Alleen een buurtbus is veel goedkoper, aangezien die door vrijwilligers wordt gereden. Dan kun je dus bijna net zo goed een taxi op afroep laten rijden en laat dat nou (niet geheel toevallig) precies de oplossing van de provincie Zeeland zijn.BusFreakRotterdam schreef:Ik ben ook geen voorstander van lege bussen, maar het moet niet tenkoste gaan van de leefbaarheid van regio's of in dit geval een hele provincie. Je had er ook voor kunnen kiezen om eens in de 2 uur te rijden met bijvoorbeeld Midibussen of Fryskers?Meltrain schreef:@BusFreakRotterdam: Feit is gewoon dat in Zeeland weinig mensen gebruik maken van het OV. Je kunt wel 7 dagen per week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat een bus laten rijden, maar als er niemand in zit, is dat zonde van het geld.
Op plekken waar geen OV meer komt, kan men gebruik maken van de haltetaxi (waar helaas geen abonnementen geldig zijn :( ).
Bussen op de korte ritten van lijn 133 rijden als 134 door naar Renesse. Maar of de halfuursdienst op zaterdag echt nodig is weet ik niet. 's Zomers kan het misschien wel druk zijn.Meltrain schreef: Die halfuursdienst is er nu alleen tussen Oude Tonge en Zierikzee, dus die frequentieverlaging valt wel mee.
.
Ook 52/53 rijden op zondag met de huidige twee-uursdienst met ruim tien passagiers per rit, maar nee, gewoon schrappen die handel.Mr-W schreef:Volgens mij gaat de frequentie op lijn 133 in het weekend zelfs omhoog. De 2 uursdienst tussen Renesse en Middelburg op zondag is verhoogd naar een uursdienst :DBusFreakRotterdam schreef:Klopt Pim, die had ik over het hoofd gezien, gaat er in het weekend wel op achteruit maar goed beter een bus dan geen bus! :DPim-AllianceB95 schreef:Renesse wordt toch gewoon 7 dagen per week aangedaan door lijn 133?Overstap tussen lijn 31/133 is nu al niet optimaal te noemen. Verder kan het stuk Kamperland Dorp-Kamperland Tunnel N57 misschien per haltetaxi worden gedaan.BusFreakRotterdam schreef:Noord Beveland behoudt inderdaad lijn 31 maar had die dienstregeling dan zo gemaakt dat er een aansluiting/overstap was gerealiseerd met lijn 133. En ook hier geldt weer op zondag misschien een 2-uurs dienst met een klein busje?
Het schrappen van 2 uursdiensten kan ik mee leven. Een 2 uursdienst levert nauwelijks reizigers op omdat het te weinig flexibiliteit bied en als er zoals bij de Thoolse Ringlijn Lijn 107/108 en lijn 133 voldoende reizigers in zitten kan er beter in een uursdienst worden gereden.
Hopelijk verdwijnen in 2016 de laatste 2 uursdienst uit Zuid-Nederland met de nieuwe SRE concessie en de Limburg concessie.
Ja iedere vrijdag vanuit Hulst om 12:18 en 13:18. Ik vermoed dat dit ook blijft of dat er zelfs meer geleed gaat rijden op de vrijdagmiddag aangezien TCR stopt met de ondersteuning van deze lijn.Maurice Hooikammer schreef:Op vrijdagmiddag kun je ze (nog) treffen on Breda op lijn 19!
Middelburg houdt 2 geledes, Van Terneuzen verdwijnen ze naar Sint-Maartensdijk geloof ik. Aangezien die Iveco's 13 meter zijn met veel zitplaatsen is de noodzaak van geleed daar verdwenen.ICE11 schreef:Heel mooi! :D
@ sirvinniei: Tot nu toe heb ik de gelede bussen dwars verspreid gezien, b.v. op lijn 10, 20, 25, 31, 50, 52, 53, 132, diverse scholierenlijnen.... Hoe het vanaf maart uitziet weet ik echter niet.
Misschien op zondag ook op de rit van 19:16 die in de Veolia tijd met 2 bussen werd gereden.datm schreef:Ja iedere vrijdag vanuit Hulst om 12:18 en 13:18. Ik vermoed dat dit ook blijft of dat er zelfs meer geleed gaat rijden op de vrijdagmiddag aangezien TCR stopt met de ondersteuning van deze lijn..Maurice Hooikammer schreef:Op vrijdagmiddag kun je ze (nog) treffen on Breda op lijn 19!
Zijn dat dezelfde schermen als nu al in de Man's en Hermes bussen hangen?datm schreef:In de nieuwe Crossway's komen ook de nieuwe schermen die Connexxion nu ook gebruikt in Amstelland-Meerlanden.
Op deze schermen komen de vertrektijden te staan van de NS treinen en overstap tijden op andere bussen.
Dan ben ik benieuwd naar de capaciteit van de verschillende voertuigen (staan/zitplaatsen). Want het lijkt me sterk dat een 13m Iveco meer zitplaatsen heeft dan een 18m Man Lion's City G.custermans schreef:Middelburg houdt 2 geledes, Van Terneuzen verdwijnen ze naar Sint-Maartensdijk geloof ik. Aangezien die Iveco's 13 meter zijn met veel zitplaatsen is de noodzaak van geleed daar verdwenen.ICE11 schreef:Heel mooi! :D
@ sirvinniei: Tot nu toe heb ik de gelede bussen dwars verspreid gezien, b.v. op lijn 10, 20, 25, 31, 50, 52, 53, 132, diverse scholierenlijnen.... Hoe het vanaf maart uitziet weet ik echter niet.
Op 53 mogen ze in ieder geval niet rijden. Grootste kanshebbers zijn toch wel de 6xx lijnen in Midden-Zeeland en lijn 20. Er heeft heel lang overdag een gelede op de 56 gereden, maar ik weet niet of dat nog zo is. Nodig was het in elk geval niet.ICE11 schreef:Heel mooi! :D
@ sirvinniei: Tot nu toe heb ik de gelede bussen dwars verspreid gezien, b.v. op lijn 10, 20, 25, 31, 50, 52, 53, 132, diverse scholierenlijnen.... Hoe het vanaf maart uitziet weet ik echter niet.
Pim-AllianceB95 schreef:Op 53 mogen ze in ieder geval niet rijden. Grootste kanshebbers zijn toch wel de 6xx lijnen in Midden-Zeeland en lijn 20. Er heeft heel lang overdag een gelede op de 56 gereden, maar ik weet niet of dat nog zo is. Nodig was het in elk geval niet.ICE11 schreef:Heel mooi! :D
@ sirvinniei: Tot nu toe heb ik de gelede bussen dwars verspreid gezien, b.v. op lijn 10, 20, 25, 31, 50, 52, 53, 132, diverse scholierenlijnen.... Hoe het vanaf maart uitziet weet ik echter niet.
Iveco's hebben 63 zitplaatsen.Mr-W schreef: Dan ben ik benieuwd naar de capaciteit van de verschillende voertuigen (staan/zitplaatsen). Want het lijkt me sterk dat een 13m Iveco meer zitplaatsen heeft dan een 18m Man Lion's City G.
In Brabant heeft een 13M Volvo 8900 45 zitplaatsen, een 18m Man met stadsinterieur heeft er al 48.De zeeuwse versie heeft er meer vanwege het streekinterieur.