Pagina 46 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 13 feb 2015, 14:57
door flipje
custermans schreef: Iveco's hebben 63 zitplaatsen.
Als het dezelfde type Crossways zijn als in IJsselmond (en dat is het geval) dan hebben zee 44 zit plaatsen + 42 staanplaatsen. De Volvo 8700 hebben 35 zitplaatsen, staanplaatsen weet ik niet zo meer uit mijn hoofd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 13 feb 2015, 16:48
door Pim-AllianceB95
custermans schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:
ICE11 schreef:Heel mooi! :D

@ sirvinniei: Tot nu toe heb ik de gelede bussen dwars verspreid gezien, b.v. op lijn 10, 20, 25, 31, 50, 52, 53, 132, diverse scholierenlijnen.... Hoe het vanaf maart uitziet weet ik echter niet.
Op 53 mogen ze in ieder geval niet rijden. Grootste kanshebbers zijn toch wel de 6xx lijnen in Midden-Zeeland en lijn 20. Er heeft heel lang overdag een gelede op de 56 gereden, maar ik weet niet of dat nog zo is. Nodig was het in elk geval niet.

Om 16.26 en 16. 56 nog steeds. Nee het is niet nodig maarhij heeft die bus nu eenmaal bij zich. Voor een rondje een bus omwisselen is ook zo wat. Laat staan dat er bussen beschikbaar zijn.
In de vorige dienstregeling was er een omloop die tussen globaal 8 en 17 de hele dag op lijn 56 reed, dat bedoelde ik.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 13 feb 2015, 17:39
door datm
Afbeelding

De werkzaamheden voor de uitbreiding van de stalling in Terneuzen zijn in volle gang. Alleen het terrein wordt uitgebreid qua kantoorruimtes is er in Terneuzen voldoende aanwezig.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 14 feb 2015, 21:15
door BusFreakRotterdam
Vandaag een dagje per OV naar Middelburg geweest, en vanaf het station servicebus lijn 69 genomen, deze zat heen met 8 reizigers goed gevuld en de passagiers en de chauffeurs begrijpen er totaal niets van waarom de provincie deze lijn schrapt. Het is een lijn van grote waarde voor de stad met 10.000 reizigers per maand. Wat neer komt op 120.000 reizigers per jaar. met een beperkte dienst. Deze lijn rijdt overdag van 10 tot 18 uur en op de donderdagse koopavond 4 extra ritten tot 2145 uur.

De laatste rit terug vanmiddag zat ook met 6 passagiers richting het station goed gevuld voor eind van de middag op een zaterdag. Na aankomst op het station zei de chauffeur nogmaals dat hij totaal niet begrijpt waarom deze goed bezette lijn waar vooral ouderen gebruik van maken geschrapt wordt. Hij zei letterlijk "er rijden vele andere bussen op lijnen leeg rond en deze goed gebruikte lijn wordt geschrapt, totaal onnodig, er wordt wel erg hard gesneden in het aantal buslijnen in de provincie".

Feit blijft dat het 28 februari over is voor lijn 69 tenzij de gemeente 200.000 euro uitgeeft om deze lijn in stand te houden....

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 14 feb 2015, 22:08
door Ronald
BusFreakRotterdam schreef:en de passagiers en de chauffeurs begrijpen er totaal niets van waarom de provincie deze lijn schrapt.
Tsja, je kan een euro maar één keer uitgeven natuurlijk. In Griekenland zijn ze er erg blij mee :Y

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 14 feb 2015, 23:21
door huibf
Niemand snapt wat ze in Zeeland doen.
Sterker nog de provincie weet het nog minder.

Slecht beleid, niet nagedacht.
Die ene euro hadden ze wel kunnen uitgeven, maar is verkwanseld door gepruts van de Provincie. En het blijft maar zitten ook, ze moesten zich kapot schamen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 15 feb 2015, 11:21
door Suus
18 maart verkiezingen. Dat de burgers hun verstand gebruiken.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 15 feb 2015, 11:26
door CamilleKreemers
Ze maken in Zeeland de keuze alleen op scholieren te focussen. Dan vind ik het niet gek dat er steeds minder reizigers zijn die niet naar school gaan.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 15 feb 2015, 12:04
door Erik1100
Die servicelijn zal vast worden afgeschaft, omdat ie met een procity rijdt?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 01:30
door custermans
BusFreakRotterdam schreef:Vandaag een dagje per OV naar Middelburg geweest, en vanaf het station servicebus lijn 69 genomen, deze zat heen met 8 reizigers goed gevuld en de passagiers en de chauffeurs begrijpen er totaal niets van waarom de provincie deze lijn schrapt. Het is een lijn van grote waarde voor de stad met 10.000 reizigers per maand. Wat neer komt op 120.000 reizigers per jaar. met een beperkte dienst. Deze lijn rijdt overdag van 10 tot 18 uur en op de donderdagse koopavond 4 extra ritten tot 2145 uur.

De laatste rit terug vanmiddag zat ook met 6 passagiers richting het station goed gevuld voor eind van de middag op een zaterdag. Na aankomst op het station zei de chauffeur nogmaals dat hij totaal niet begrijpt waarom deze goed bezette lijn waar vooral ouderen gebruik van maken geschrapt wordt. Hij zei letterlijk "er rijden vele andere bussen op lijnen leeg rond en deze goed gebruikte lijn wordt geschrapt, totaal onnodig, er wordt wel erg hard gesneden in het aantal buslijnen in de provincie".

Feit blijft dat het 28 februari over is voor lijn 69 tenzij de gemeente 200.000 euro uitgeeft om deze lijn in stand te houden....
10.000 reizgers per maand is pure onzin. 3500 is reeël. Lijn 69 is een apart geval en is onstaan tussen Middelburg en Connexxion, daar heeft de concessie geen ruk mee te maken.Op koopavond rijdt het busje allang niet meer, je bent lekker op de hoogte....

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 16:15
door Z2N
Overigens vind ik zes/acht reizigers niet gelijk staan aan 'goed gevuld', eerder is dat 'logischerwijs te weinig om überhaupt nog een bus te hebben'. :X

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 16:17
door BusFreakRotterdam
Z2N schreef:Overigens vind ik zes/acht reizigers niet gelijk staan aan 'goed gevuld', eerder is dat 'logischerwijs te weinig om überhaupt nog een bus te hebben'. :X
Dienstregeling wordt gereden door een klein busje waar max. 16 personen in vervoerd kunnen worden! :wink:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 16:48
door Z2N
Niet dat dat zo'n laag aantal reizigers goedpraat, het is nog steeds zwaar onrendabel dan. :X

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 17:21
door Meltrain
Er zit nog ergens een fout in de dienstregeling. :X
In de zomermaanden rijdt lijn 834. Van maandag t/m zaterdag rijdt deze alleen tussen Renesse en Brouwershaven en op zondag rijdt deze lijn verder naar Zierikzee.
Echter, lijn 134 (die op werkdagen min of meer een aansluiting geeft van/op lijn 834) rijdt niet op zaterdag. (De overstap 's ochtends kan ook wel fors verbeterd worden met 33 minuten nu. :roll: )
Dit betekent dat tijdens de zomermaanden de verbinding Zierikzee - Brouwershaven alleen van zondag t/m vrijdag geboden wordt (en buiten de zomermaanden alleen van maandag t/m vrijdag). :?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 17:27
door Mr-W
Erik1100 schreef:Die servicelijn zal vast worden afgeschaft, omdat ie met een procity rijdt?
Daar heeft het niets mee te maken. Er zijn nog genoeg andere midibussen op de markt al dan niet elektrisch.
Z2N schreef:Overigens vind ik zes/acht reizigers niet gelijk staan aan 'goed gevuld', eerder is dat 'logischerwijs te weinig om überhaupt nog een bus te hebben'. :X
Met zulke reizigersaantal zou ik er een Low Entry buurtbus van maken als Middelburg zo nodig een bus nodig heeft of CXX kan een onderaannemer die lijn laten rijden met een Low Entry bus.(8 of 16 persoons)
Z2N schreef:Niet dat dat zo'n laag aantal reizigers goedpraat, het is nog steeds zwaar onrendabel dan. :X
Met Lijn 23 Boxmeer Station - Helmond Station reizigersaantallen wordt de frequentie zelfs verhoogd in Zeeland op Tholen :')
(12 a 15 reizigers per rit)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 16 feb 2015, 23:58
door Springer
Vandaag zijn weer 2 blauwe ex-Ijsselmond volvo's richting Zeeland gegaan, samen met 2 groene Amba's. Kwam ze tegen op de Belgische E19, kon ze vanaf de andere rijbaan niet zo snel de wagenparknummers zien.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 17 feb 2015, 08:47
door huibf
Mr-W schreef:(12 a 15 reizigers per rit)
Ik vind dit altijd een gevaarlijke uitspraak.
denk dat je nooit een gemiddelde mag nemen van alle ritten over een werkdag.
immers in de spits kan een rit tjokvol zitten en in de dal leeg in de 'rustige richting'
In SRE zijn van die streeklijnen waaronder de 23 en mn de 26.
Het gemiddelde over de hele dag is bijv. 16 personen per rit.
pak ik een retourrit zit je op 9.
maar pak ik de rit om 7.45 dan zit je tussen de 60 tot 110. Ook die varieert ontzettend.

Tis maar hoe je eerlijk telt en de provincie kijkt naar de cijfers en hieruit klakkeloos complete lijnen schrapt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 18 feb 2015, 01:06
door datm
Springer schreef:Vandaag zijn weer 2 blauwe ex-Ijsselmond volvo's richting Zeeland gegaan, samen met 2 groene Amba's. Kwam ze tegen op de Belgische E19, kon ze vanaf de andere rijbaan niet zo snel de wagenparknummers zien.
Ik vermoed dat deze 4 bussen voor de Stalling in Oostburg bedoeld zijn. In Terneuzen op de stalling heb ik ze vandaag niet gezien. In Oostburg hebben ze er tenslotte 9 stuks nodig vanaf maart omdat de Veolia Ambassadors verdwijnen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 19 feb 2015, 22:16
door BusFreakRotterdam
Kan iemand mij een overzicht geven welke stalling dalijk per 1 maart gebruikt gaan worden? :pos:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 19 feb 2015, 22:29
door flipje
Mr-W schreef: Zal het proberen :wink: De tijdelijke Volvo's en Citaro's heb ik er niet ingezet.
Man Lion's City T bussen gaan gefaseerd naar AML,en worden tijdelijk door bovenstaande types vervangen.

Hulst
Stalling sluit,diensten worden vanuit Terneuzen gereden.
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Volvo 8700 gaan mogelijk terug naar Limburg

Terneuzen
Stalling wordt uitgebreid.
Meerendeel van de bussen worden diesel,enkele rijden op gas (percentage weet ik niet)
TCR verdwijnt

Oostburg
Volledig Diesel,gedeelte van de bussen worden met het Belgische Prodata systeem uitgerust.
TCR verdwijnt.

Wemeldinge
Stalling is al verplaats naar Goes de (Modder)Poel
Gasinstallatie verhuist naar St.Maartensdijk

Goes
Volledig Diesel

AMZ Borsele
Volledig Diesel,welke lijnen en met welk materieel ze gaan rijden is mij onbekend.

Middelburg
2/3 gas,1/3 diesel
Procity van de servicebus verdwijnt

Haamstede
Volledig Diesel

Van Oeveren Zierikzee
Volledig Diesel.Lijnen en materieel zijn voor mij onbekend. (Citaro's en Intrego's blijven waarschijnlijk rijden)

St. Maartensdijk
Volledig Gas

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 19 feb 2015, 23:37
door custermans
flipje schreef:
custermans schreef: Iveco's hebben 63 zitplaatsen.
Als het dezelfde type Crossways zijn als in IJsselmond (en dat is het geval) dan hebben zee 44 zit plaatsen + 42 staanplaatsen. De Volvo 8700 hebben 35 zitplaatsen, staanplaatsen weet ik niet zo meer uit mijn hoofd.
Chips, ik typte verkeerd excuus. ik bedoelde 48, dat is wat mij verteld is.

Overigens schijnen er problemen te zijn met de hoge vloer Iveco's voor lijn 19. Dat zijn gewoon touringcars en de chauffeurscabine voldoet niet aan OV eisen. Wordt vervolgd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 20 feb 2015, 00:25
door datm
custermans schreef:Overigens schijnen er problemen te zijn met de hoge vloer Iveco's voor lijn 19. Dat zijn gewoon touringcars en de chauffeurscabine voldoet niet aan OV eisen. Wordt vervolgd.
Afgelopen zomer had ik hier al iets over gehoord. De hoge vloer bussen voor de lijn 19 zouden niet aan de cao voldoen. Ik ga ervan uit dat Connexxion inmiddels iets heeft bedacht?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 20 feb 2015, 14:03
door custermans
datm schreef:
custermans schreef:Overigens schijnen er problemen te zijn met de hoge vloer Iveco's voor lijn 19. Dat zijn gewoon touringcars en de chauffeurscabine voldoet niet aan OV eisen. Wordt vervolgd.
Afgelopen zomer had ik hier al iets over gehoord. De hoge vloer bussen voor de lijn 19 zouden niet aan de cao voldoen. Ik ga ervan uit dat Connexxion inmiddels iets heeft bedacht?
Dat zal best, even afwachten. Voorlopig is er niets bevestigd.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 22 feb 2015, 12:09
door Mr-W
BusFreakRotterdam schreef:Kan iemand mij een overzicht geven welke stalling dalijk per 1 maart gebruikt gaan worden? :pos:
Tijd voor een nieuw lijstje dan maar :wink:
De tijdelijke Volvo's en Citaro's en Ambassadors heb ik er niet ingezet.
Man Lion's City T bussen gaan gefaseerd naar AML,en worden tijdelijk door bovenstaande types vervangen.

Hulst
Stalling sluit,diensten worden vanuit Terneuzen gereden.
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Volvo 8700 gaan mogelijk terug naar Limburg

Terneuzen
Stalling wordt uitgebreid.
Meerendeel van de bussen worden diesel,enkele rijden op gas (percentage weet ik niet)
TCR verdwijnt
Hogevloersbussen T-100? bussen voor Lijn 19 Vermoedelijk van Iveco als de cabine aangepast kan worden aan de CAO eisen.

Oostburg
Volledig Diesel,gedeelte van de bussen worden met het Belgische Prodata systeem uitgerust.
TCR verdwijnt.

Wemeldinge
Stalling is al verplaats naar Goes de (Modder)Poel
Gasinstallatie verhuist naar St.Maartensdijk

Goes
Volledig Diesel

AMZ Borsele
Volledig Diesel,welke lijnen en met welk materieel ze gaan rijden is mij onbekend.

Middelburg
2/3 gas,1/3 diesel
Procity van de servicebus verdwijnt
Servicebus blijft behouden.Mogelijk blijft de Procity anders komt er een ander midibusje.

Haamstede
Stalling Sluit diensten worden gereden vanuit Zierikzee.

Van Oeveren Zierikzee
Volledig Diesel.Lijnen en materieel zijn voor mij onbekend. (Citaro's en Intrego's blijven waarschijnlijk rijden)

Connexxion Zierikzee
Volledig Diesel.

St. Maartensdijk
Volledig Gas

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 22 feb 2015, 12:36
door sirvinniei
Spoiler: show
KAPELLE - Het verlengen van de buurtbuslijn Kruiningen-Wemeldinge v.v. naar Kapelle is onzeker.
De provincie Zeeland heeft namelijk geen subsidie verstrekt voor verlenging van deze lijn. Dat zegt Paul Mulder van Buurbusvereniging Zuid-Beveland.

Na het verdwijnen van diverse vaste lijnen in de nieuwe concessie voor vervoermaatschappij Connexxion is verzocht enkele buurtbuslijnen op Zuid-Beveland te verlengen. Voor lijn 599 levert dat een probleem op, vertelt Mulder. "We hebben voor de verlenging naar Kapelle tien extra vrijwilligers nodig. Komt er geen geld, dan gaat dat niet door." Gedeputeerde van openbaar vervoer, George van Heukelom, kon gisteren wegens vakantie geen commentaar geven op de zaak.

De Kapelse wethouder Jon Herselman reageerde verrast en noemde de ontwikkeling een tegenvaller. Hij heeft vast op de verlenging van de lijn gerekend omdat de route Wemeldinge-Kapelle is opgenomen in de concept-dienstregeling van Connexxion.

Ook voor inwoners van Hansweert zou het grote gevolgen hebben wanneer de buurtbus niet wordt verlengd richting Kapelle. Voor dit dorp werd de buurtbus als alternatief gepresenteerd omdat de vaste buslijn 28 verdwijnt.

Raadslid Kees Verburg van de PvdA ijvert sinds de aankondiging hiervan voor een bus die in de wintertijden het dorp in de spits aandoet. "Ook de gemeente wilde dit en kreeg van Connexxion een brief terug dat het kan, maar dat de provincie hier geen toestemming voor gaf." Dit bevreemdt Verburg omdat hij via sociale media juist toezeggingen kreeg van een provinciaal ambtenaar om juist een extra scholierebus aan te vragen bij Connexxion.

Bron: PZC
ik snap niet dat ze persé de 599 willen verlengen. Kunnen ze niet veel beter een nieuwe buurtbus aanleggen tussen Kapelle en Hansweert? Even veel omlopen, minder rijtijd en beter aansluitingen