Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: zo 22 feb 2015, 13:20
Ik heb begrepen dat er ook een aantal Ambassadors naar Limburg gaan.Mr-W schreef: Hulst
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Ik heb begrepen dat er ook een aantal Ambassadors naar Limburg gaan.Mr-W schreef: Hulst
Ambassador bussen gaan naar de opleg
Een bron hiervoor is http://www.pzc.nl/regio/walcheren/servi ... -1.4775865Mr-W schreef: Middelburg
Procity van de servicebus verdwijnt
Servicebus blijft behouden.Mogelijk blijft de Procity anders komt er een ander midibusje.
Van Oeveren gaat ook zo'n 20% terug in DRU's. Ze houden wat ze hebben qua lijnen, alleen een onsje minder dus.Etienne schreef:Die 395 blijft inderdaad een aangelegenheid van Van Oeveren, hiervoor komen nieuwe bussen ter vervanging van de 75 - 77. Ook de Citaro LE's zijn in de nieuwe witte kleuren gespoten en er komen ook nog nieuwe bussen naar Van Oeveren, dus ik vermoed dat hun werkterrein flink uitgebreid gaat worden.
Is al bekend welke bussen dat worden?Etienne schreef:Die 395 blijft inderdaad een aangelegenheid van Van Oeveren, hiervoor komen nieuwe bussen ter vervanging van de 75 - 77.
Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan
TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.
Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
heb je duidelijk bewijs van deze nogal grove beschuldiging?custermans schreef:Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan
TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.
Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
Smeerlap.
En ze zijn ook nog provincie overschrijdend :pos:sirvinniei schreef:Ik begin ook de positieve kanten van he haltetaxi te zien. Veel dorpen krijgen er reimogelijkheden in het weekend bij
https://www.zeeland.nl/sites/zl-zeeland ... sie_12.pdf
Dat blijkt ook in Oost-Brabant met de bezuinigingen die daar zijn doorgevoerd: ze hebben lijnen geschrapt waar er per busrit toch zeker tien reizigers inzaten maar omdat de bus zo weinig reed kwam het uurgemiddelde op vijf uit en werd het geschrapt. Nu is in Brabant nog gelukkig per dagdeel gerekend (ochtendspits, dal, avondspits, vroege avond, late avond, zaterdag en zondag (apart)-dag/vroege avond/late avond), maar het neemt niet weg dat er soms net een paar drukke ritten geschrapt worden en piekmomenten in grotere tijdvensters worden genegeerd (zoals op zaterdag waarbij stadinwaarts 's-ochtends/begin 's-middags drukker is en staduitwaarts later in de middag pas echt reizigers krijgt).huibf schreef:Ik vind dit altijd een gevaarlijke uitspraak.Mr-W schreef:(12 a 15 reizigers per rit)
denk dat je nooit een gemiddelde mag nemen van alle ritten over een werkdag.
immers in de spits kan een rit tjokvol zitten en in de dal leeg in de 'rustige richting'
In SRE zijn van die streeklijnen waaronder de 23 en mn de 26.
Het gemiddelde over de hele dag is bijv. 16 personen per rit.
pak ik een retourrit zit je op 9.
maar pak ik de rit om 7.45 dan zit je tussen de 60 tot 110. Ook die varieert ontzettend.
Tis maar hoe je eerlijk telt en de provincie kijkt naar de cijfers en hieruit klakkeloos complete lijnen schrapt.
Ja hoor, vraag maar aan de chauffeurs van TCR.Michael 1988 schreef:heb je duidelijk bewijs van deze nogal grove beschuldiging?custermans schreef:Vies bedrijf. Hage heeft jarenlang geweigerd om ze in dienst te nemen en ze netjes te betalen conform de Ov paragraaf in de taxicao. Dat heeft de man tonnen (vanaf 2006!) aan loonkosten gescheeld.datm schreef:Zeeuws-Vlaamse chauffeurs van TCR verliezen binnenkort hun baan
TERNEUZEN - Een kleine 40 chauffeurs van Taxi Centrale Renesse (TCR) die nu in Zeeuws-Vlaanderen rijden, verliezen na 1 maart hun baan.
Dat is het gevolg van het openbaar vervoer nieuwe stijl dat die datum wordt ingevoerd. Connexxion moet van de provincie het openbaar vervoer voor 80 procent van oorspronkelijke budget uitvoeren en probeert dat onder meer op te lossen met buurtbussen die door vrijwilligers worden bestuurd.
Smeerlap.
Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595sirvinniei schreef:De routes zijn wel duidelijk. De haltes ook wel, Op het ziekenhuis van Goes na worden alleen kernen aangedaan.
Hmm, okee, ik zag het het op hetzelfde niveau als de opstapper en texelhopper, de pasjes zijn vrij verkrijgbaar net als de ov-chipkaart ;)
Wat zijn dan de halten ? Dat is niet helemaal duidelijksirvinniei schreef:De routes zijn wel duidelijk. De haltes ook wel, Op het ziekenhuis van Goes na worden alleen kernen aangedaan.
De Texelhopper hoef je geen pasje te hebben, zo ook voor de Opstapper.sirvinniei schreef: Hmm, okee, ik zag het het op hetzelfde niveau als de opstapper en texelhopper, de pasjes zijn vrij verkrijgbaar net als de ov-chipkaart ;)
http://www.zeeland.nl/verkeer-en-openba ... -haltetaxiBusFreakRotterdam schreef: Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595
Ik heb zonet een directe mail gestuurd naar de beleidsmedewerker aldaar. Wellicht dat ze ons van meer info kunnen voorzien als de exacte routen etc....sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.
Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.sirvinniei schreef:Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
Hierbij de link van connexxion lijn 225 halte "Goes Ziekenhuis". http://www.connexxion.nl/dienstregeling ... &Tijd=1936sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.
Tsja, het heeft een beetje te maken van je definitie van openbaar vervoer. Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.http://www.zeeland.nl/verkeer-en-openba ... -haltetaxiBusFreakRotterdam schreef: Goes Ziekenhuis wordt per 1 maart 2015 aangedaan door spitslijn 225 en buurtbuslijn 595
"De haltetaxi biedt geen vervoer binnen een kern.
Uitzondering: buiten de bedieningsperioden van het spitsnet en de buurtbus, kunnen bezoekers van het ziekenhuis in Goes per haltetaxi van en naar het NS-station in Goes reizen."
In de trein wouden ze ook oorspronkelijk alleen de ov-chipkaart invoeren. Natuurlijk heb je veel minder aan zo'n haltetaxi pas, dat snap ik ook wel. Maar zo'n kaart is voor een ieder verkrijgbaar, het enige wat ik moet doen is een formulier invullen.huibf schreef: Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.
Daarbij kan je ook gewoon een los kaartje kopen ! En dan kan bij de Haltetaxi niet, bij de Texelhopper wel op de grote bus of vooraf bij de werderverkopers in meedere aantallen.
Lijkt me handig om op het antwoord van de beleidsmedewerker te wachten. Hoe gaan we om met overstappunten op reguliere buslijnen? Maken we daar een busstation van ? Vermelden we op de pagina van een reguliere buslijn dat ze haltetaxi xxx als alternatief hebben enz.huibf schreef:Ik heb zonet een directe mail gestuurd naar de beleidsmedewerker aldaar. Wellicht dat ze ons van meer info kunnen voorzien als de exacte routen etc....sirvinniei schreef:Hmmm ja, bij nader inzien is het voor sommige dorpen wel onduidelijk wat er voor de kern word gerekend. Daarom heb ik niks gedaan met de pagina's met de individuele lijnen.
Ik zou dus voorlopig nog niet alle pagina's verder invullen, totdat de haltenamen bekend zijn. (re-namen later is jammer)
In de haltetaxi kun je op rekening reizen wat ik doe en contant betalen. Doe dat laatste niet omdat ik dan contant geld mee moet nemen en vanwege het risico op fraude. Het gebruikerspasje op naam is om fake reservereningen te voorkomen,wat bij 552 wel eens voorkomt en de flexlus dus voor niets wordt gereden.huibf schreef:Dat is wel een manke vergelijking. Dat is een pas voor al het OV. Met uitzondering voor NEP-OV (of goedmakertjes-vervoer) zoals Haltetaxi, Texelhopper, Flexbussen en al die andere flauwekul.sirvinniei schreef:Bij het openbaar vervoer word er ook steeds meer toegewerkt naar het alleen reizen met een ov-chipkaart, dus moet je ook eerst een "pasje" aanvragen voordat je er gebruik van kunt maken.
Daarbij kan je ook gewoon een los kaartje kopen !