Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: za 23 mei 2015, 13:28
Moet zeggen dat het er beter uit ziet dan het donkergroene van CXX. :pos:
Nee, het was precies dezelfde bus als op de vorige pagina: de Van Oeveren 87.datm schreef:En nog eentje!!!
Ohja ik zie t aan het kentekenMeltrain schreef:Nee, het was precies dezelfde bus als op de vorige pagina: de Van Oeveren 87.datm schreef:En nog eentje!!!
Dat maakt de foto er niet minder mooi om natuurlijk.
Milco schreef: Ik zie eigenlijk geen verschillen met de Crossway's in IJsselmond,
Ook vergeleken de heerlijke Volvo 8700 wagensMilco schreef:dus als ze ook net zoveel comfort hebben, dan hebben de reizigers in Zeeland niets te klagen. :)
Ja ze lijken inderdaad veel op die uit IJsselmond, echter de kleur is anders. Maar Zeeland mag ook best wel een beetje comfort hebben qua (streek)bussen. Bijvoorbeeld lijnen 133 en 20 doen er echt lang over om hun hele traject af te leggen.Milco schreef:Ik zie eigenlijk geen verschillen met de Crossway's in IJsselmond, dus als ze ook net zoveel comfort hebben, dan hebben de reizigers in Zeeland niets te klagen. :)
Even een vraagje: Hoe kun je zien dat de bus van "Van Oeveren" is?Mr-W schreef:Van Oeveren heeft inmiddels een bus in de Door Zeeland huisstijl
Er staat: Kijken mag, maar de bus starten gaat niet lukken. De deur is met de hand te openen. Svp ook weer goed sluiten.Milco schreef:Dat papiertje achter de voorruit; wat staat daarop dan? Ik kan 't niet lezen. :?
Als het T-100 bussen worden vermoed ik lijn 19. Of misschien Van Oeveren op lijn 395?Milco schreef:Diezelfde vraag over de pro-bussen heb ik ook? Wat voor afwijkende bussen worden dat en waar worden die straks ingezet?
Op de achterruit is Van Oeveren Reizen geplakt.KM46 schreef:Even een vraagje: Hoe kun je zien dat de bus van "Van Oeveren" is?
Ja dat zijn de 3 bussen voor de lijn 19 Hulst-Antwerpen-Breda. En dat is ook echt wel nodig voor de lijn 19 want deze rit doet er ruim 1 uur en 40 minuten (excl. files) over en de meeste passagiers zitten er ook de hele rit in.Mr-W schreef:Milco schreef: Ik zie eigenlijk geen verschillen met de Crossway's in IJsselmond,
Misschien de groene ruiten? ben blij dat de crossway's weer zulke ramen hebben, in de zomer is dat heerlijkOok vergeleken de heerlijke Volvo 8700 wagensMilco schreef:dus als ze ook net zoveel comfort hebben, dan hebben de reizigers in Zeeland niets te klagen. :)
Vraag me eigenlijk af waar de 3 pro bussen ingezet gaan worden,zijn dit de T-100 bussen voor lijn 19 waar datm het over had ?
Klopt daar wordt in Zeeland volop gebruik van gemaakt. Zelfs de vrijwilligers gebruiken dit ook en voor 1 maart hadden alle busjes van TCR ook een portofoon in de bus voor kort verkeer. Alhoewel ik wil het geen kort verkeer noemen want het bereik in best groot je kan enorm veel bussen bereiken.dennistd schreef:Op één van de foto's op die Facebook-pagina zag ik een microfoon voor kort verkeer. Ik dacht dat Connexxion dat helemaal niet gebruikte? Of is Zeeland daarin een uitzondering?
Bedankt.regenmaker schreef:Op de achterruit is Van Oeveren Reizen geplakt.KM46 schreef:Even een vraagje: Hoe kun je zien dat de bus van "Van Oeveren" is?
3 bussen lijkt me te weinig voor lijn 19... Wat wordt er verder ingezet op die lijn straks, is daar al zicht op?datm schreef:Ja dat zijn de 3 bussen voor de lijn 19 Hulst-Antwerpen-Breda. En dat is ook echt wel nodig voor de lijn 19 want deze rit doet er ruim 1 uur en 40 minuten (excl. files) over en de meeste passagiers zitten er ook de hele rit in.
Van Oeveren voert enkele buslijnen/ritten uit in opdracht van Connexxion. Dat betekent dat de tarieven en de kleurstelling van de bus hetzelfde is als Connexxion, maar dat het personeel en het materieel van Van Oeveren is.KM46 schreef:Huurt Connexxion deze bussen van "Van Oeveren"?
3 bussen is voldoende voor de lijn 19 want normaal gesproken rijdt de lijn 19 een keer in de twee uur en op de drukkere tijden zullen de gelede MAN bussen worden ingezet.Milco schreef:3 bussen lijkt me te weinig voor lijn 19... Wat wordt er verder ingezet op die lijn straks, is daar al zicht op?.datm schreef:Ja dat zijn de 3 bussen voor de lijn 19 Hulst-Antwerpen-Breda. En dat is ook echt wel nodig voor de lijn 19 want deze rit doet er ruim 1 uur en 40 minuten (excl. files) over en de meeste passagiers zitten er ook de hele rit in.