Pagina 7 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 12:11
door koekje
Maurice Hooikammer schreef:Connexxion.nl:'
Overigens, die Euro6 bussen, zullen wel Citea's of Citaro's worden denk ik.
Niet te vroeg juichen Maurice, de enige Euro 6 bussen die CXX momenteel heeft zijn de Iveco's in IJsselmond. Goede kans dat die besteld worden ;-)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 12:12
door Dagren
CamilleKreemers schreef:
Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 12:39
door Frans F
CamilleKreemers schreef:
Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Mijn ervaringen met Arriva leert dat daar zeker iets voor te zeggen is. De klantenservice van Arriva zit in Heerenveen en is uitsluitend gericht op de drie noordelijke provincies. Bel of email je met een vraag over andere Arriva-regio's dan staan ze veelal of met de mond vol tanden of je krijgt een verkeerd antwoord. Ze weten bijv. niet eens welke dienstregeling de eigen bussen en treinen in de diverse regio's op feestdagen rijden. Ook ontbreekt topografische kennis van andere regio's.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 13:48
door Dagren
Vooral de topografische kennis is wel een voordeel inderdaad. Vragen over de dienstregeling lijken me niet regiogebonden. Ik denk dat iemand in Heerenveen net zoveel weet over de dienstregeling van een bus in Lemmer als over een bus in Tilburg. Dat moet voor zo'n medewerker gewoon makkelijk op te zoeken zijn. :P

Ik vraag me vooral af hoe goed de bezetting zal zijn en of er geen problemen komen als er tussen verschillende afdelingen overlegd moet worden. Misschien weten ze meerdere functies in een baan te combineren?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 14:06
door CamilleKreemers
Frans F schreef:
CamilleKreemers schreef:
Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Mijn ervaringen met Arriva leert dat daar zeker iets voor te zeggen is. De klantenservice van Arriva zit in Heerenveen en is uitsluitend gericht op de drie noordelijke provincies. Bel of email je met een vraag over andere Arriva-regio's dan staan ze veelal of met de mond vol tanden of je krijgt een verkeerd antwoord. Ze weten bijv. niet eens welke dienstregeling de eigen bussen en treinen in de diverse regio's op feestdagen rijden. Ook ontbreekt topografische kennis van andere regio's.
weet jij alles van het bedrijf waar je werkt?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 14:09
door Daniel
Iemand bij zo´n klantenservice hoeft natuurlijk niet alles te weten, maar helemaal niets van een wat verder weg gelegen regio weten is ook niet heel handig. En mijn ervaringen met de Arriva-klantenservice zijn inderdaad precies hetzelfde als wat Frans F schrijft.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 14:15
door custermans
Dagren schreef:
CamilleKreemers schreef:
Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?
Gebiedje?

:N

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 14:28
door Hainje
De Provincie Zeeland heeft net zoveel inwoners als de gemeenten Utrecht en Nieuwegein bij elkaar. Dus ik denk dat je dan wel kunt spreken van genoeg werk voor een CVL. :P

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 14:51
door Dagren
Maar ook voor een klantenservice? :P
custermans schreef:
Dagren schreef:
CamilleKreemers schreef:
Dagren schreef:Wat is het nut van een regionale klantenservice? Zoiets kan toch nooit voor zo'n klein gebied veel uren bemand worden?
Het idee van provincies is dat er dan meer mensen werken voor de regio, die de regio kennen. Het is dus regionale werkverschaffing.
Maar dat kan voor een gebiedje als Zeeland toch nooit een volledige baan zijn?
Gebiedje?

:N
No offense, maar er wonen maar 380.000 inwoners. ;)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 15:07
door Hainje
Ja waarom niet? Niet dat het honderden fte's op gaat leveren, maar met zo'n 4-5 fte's kun je een heel eind komen. Desnoods combineer je de functie van Verkeersleider met die van klantenservicemedewerker. Dan heb je zowel contact met de chauffeurs als met de reizigers. Je poten dieper in de klei is bijna niet mogelijk volgens mij.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 15:11
door CamilleKreemers
Hainje schreef:Ja waarom niet? Niet dat het honderden fte's op gaat leveren, maar met zo'n 4-5 fte's kun je een heel eind komen. Desnoods combineer je de functie van Verkeersleider met die van klantenservicemedewerker. Dan heb je zowel contact met de chauffeurs als met de reizigers. Je poten dieper in de klei is bijna niet mogelijk volgens mij.
Verkeersleider is echter wel veel hoger in rang dan die baliemedewerker, die met het volk moet spreken... Hoe wil je trouwens die functies combineren?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 15:16
door Hainje
Op de rustige uren (avond/zondag) zou een CVL-mederwerker eventueel wat klachten onder handen kunnen nemen wanneer er niets te doen is. Of als dat praktisch gewoon niet haalbaar is, een dagdeel CVL en een dagdeel Klantenservice.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 24 apr 2014, 19:48
door MdJ
Deel van Zeeland wordt flexnet. Dus een combi tussen het registeren van belbussen voor het flexnet (herkomst-bestemming) en klantenservice is niet ondenkbaar...

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 25 apr 2014, 10:38
door Dagren
Daar zou je wel eens een punt kunnen hebben, MdJ.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:31
door Daantje
Ik herinner me jaren geleden (ik zat in de brugklas denk ik), een informatiebijeenkomst over het opheffen van de buslijn naar ons dorp met mensen van de klantenservice van Connexxion uit Boskoop en die hadden echt geen idee waar ze het over hadden dus ik zie wel wat in een regionale klantenservice met mensen uit de regio die een beeld hebben van wat er speelt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:33
door Daantje
Overigens zal het me niets verbazen als die bel/flexbusjes uitbesteed worden aan Connexxion Citax en die hebben natuurlijk al een telefonische klantenservice waar je kunt reserveren enzo.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 27 apr 2014, 21:35
door Suus
ZWN/Connexxion in Boskoop was maar goed voor een ding: jaarlijks reed er op 30 april een gratis stadsbus in Boskoop zodat iedereen naar het ringsteektoernooi in de garage kon.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 09:04
door CamilleKreemers
leesvoer van http://www.ovpro.nl/bus/2014/04/29/inno ... envervoer/
De innovatie in de uitvoering van het openbaar vervoer in Zeeland zit hem er niet in dat er nieuwe trucs uit de doos worden gehaald, maar dat het huidige vervoer nóg beter wordt uitgevoerd. Dat betekent onder meer dat Connexxion het scholierenvervoer verder gaat verbeteren en verfijnen. Dat zegt directeur Bart Schmeink van Connexxion. De provincie Zeeland maakte vorige week bekend dat Connexxion vanaf 14 december 2014 al het openbaar vervoer in de provincie Zeeland gaat uitvoeren.




Connexxion verzorgt op dit moment al het vervoer in Noord- en Midden-Zeeland. Schmeink: ”Afgelopen jaren hebben wij al scholierenvervoer in Zeeland verzorgd. In die tijd hebben wij goed contact opgebouwd met medewerkers van school, zoals conciërges. Daarnaast hebben wij binnen Connexxion een schoolcoördinator die ervoor zorgt dat onze dienstregeling is afgestemd op de lesroosters.

.................”
Aldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 16:34
door Karl
Misschien kan je de tekst inkorten, ivm auteursrecht en dergelijke.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 16:40
door zone2000
Aldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.
eenzelfde opmerking stond ook op pzc

dubieus imo :roll:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 16:44
door Karl
Vaak kan je als vervoerder punten scoren op aspecten die de opdrachtgever belangrijk vindt. Naast de 'basis' kan je zo aan meerwaarde komen, de ene keer zijn dat regionale contacten en de andere keer elektrische bussen. Wat dat betreft is het best mogelijk dat CXX een 'lesroostercoordinator' heeft en daarmee punten heeft verdiend. In zo'n geval kan het best standhouden bij de rechter.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 16:45
door Hainje
zone2000 schreef:eenzelfde opmerking stond ook op pzc

dubieus imo :roll:
De eerste reactie m.b.t. de activiteiten van Veolia in Israël is ook weer gesignaleerd op die site. :')

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 16:55
door Nitein-Repart
Aldus de tekst heeft "Connexxion zich onderscheiden ten opzichte van de andere vervoerders met de manier waarop zij de scholieren op dit moment al vervoert.'' aldus gedeputeerde Ruud van Heukelom van de provincie Zeeland. Ik voel dus een rechtzaak opkomen, omdat op deze manier er geen andere bedrijven de concessie winnen kon.
Als dit de waarheid is zou het leuk worden, met de rechtzaken.

Als Achterhoeker hoop ik het wel en dat Syntus dan alsnog wint, maar ik acht de kans groot dat de journalist niet erg goed op de hoogte is van de zaken.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 29 apr 2014, 19:06
door CamilleKreemers
Karl schreef:Vaak kan je als vervoerder punten scoren op aspecten die de opdrachtgever belangrijk vindt. Naast de 'basis' kan je zo aan meerwaarde komen, de ene keer zijn dat regionale contacten en de andere keer elektrische bussen. Wat dat betreft is het best mogelijk dat CXX een 'lesroostercoordinator' heeft en daarmee punten heeft verdiend. In zo'n geval kan het best standhouden bij de rechter.
Is het risico van dit soort eisen niet dat er bevoordeling plaatsvindt voor bepaalde vervoerders? Als je nu zou eisen dat schoolvervoer goed gecoordineerd wordt, klinkt het beter dan zoals het nu gesteld wordt.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 30 apr 2014, 11:51
door Karl
Dat ligt aan de uitwerking van dergelijke wensen. Als je stelt "Je krijgt 5 punten voor het aanstellen van minimaal 0,8fte als lesroostercoordinator en die moet minimaal vier keer per jaar bij elke school >100 leerlingen langsgaan om koffie te drinken" of "plannen worden aan een adviescommissie onderwijs voorgelegd", dan is het best objectief.