Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: zo 14 jun 2015, 09:13
Mag er een linkje bij naar die Facebook-pagina?
https://www.facebook.com/login.php?next ... Ffref%3DtsTomSteyl schreef:Mag er een linkje bij naar die Facebook-pagina?
Volgens mij wordt hij geexporteerd.ricardo schreef:Slecht nieuws voor de liefhebbers van de Van Oeveren 58. Deze bus gaat op 11 juli met pensioen!(
De tot nu toe opgeleverde Iveco's (met uitzondering van Zierikzee) zijn vrijdag en dit weekend onder de verschillende stallingen verdeeld. De planners van de stallingen hebben deze bussen niet meegenomen in de planning van dit weekend. Dit zal deze week gebeuren. Een chauffeur mag namelijk niet zomaar een bus pakken maar moet zich houden aan de planning.regenmaker schreef:Wat mij opvalt is dat er vrij weinig Iveco's rondrijden dit weekend, terwijl er al een aantal bij de stallingen staan?
Rijden alle ritten van Connexxion op lijn 132 vanuit Goes?henk1234 schreef:( 132 rijdt vanuit goes, 134 rijdt niet, 395 rijdt niet)
Volgens mij rijdt er doordeweeks wel wat vanuit Zierikzee (o.a. Van Oeveren), maar zondags blijkbaar niet.Meltrain schreef:Rijden alle ritten van Connexxion op lijn 132 vanuit Goes?
Ik weet niet hoeveel ritten er zijn overigens (en al helemaal niet wat de verdeling is), maar ik weet dat Van Oeveren ook enkele ritten rijdt.
Sowieso gaat alles de provincie uit maar wat Connexxion met het materieel gaat doen weet ik ook niet.regenmaker schreef:Wat gaat er eigenlijk gebeuren met het andere materieel als alle iveco's er zijn?
Ja klopt Oostburg heeft er dacht ik een staan en in Sint-Maartensdijk en Zierikzee staan er een aantal. Bij TCR en andere onderaannemers in Nederland zijn ze ook populair.Bee schreef:Er rijden toch ook nog een aantal MAN-diesels toch? Die zullen vast naar de export gaan, dat is een populair model in het buitenland omdat MAN een bekend merk is. Eerder zijn er al ex-CXX MAN-bussen naar Duitsland gegaan. :)
Is dat in ieder geval ook weer opgehelderd!Pim-AllianceB95 schreef:Nogmaals, Van Oeveren rijdt in principe ook op alle lijnen op de Bevenlanden en in ieder geval de 102/602 op Tholen (misschien ook nog wel andere lijnen daar), niet alleen de lijnen die op Schouwen komen. En dan waarschijnlijk ook één ritje 225, want ik ken geen enkele vervoerder die zijn bus en chauffeur elk uur 32 minuten stil laat staan wanneer er genoeg andere lijnen zijn om op door te rijden.
Middelburg doet in ieder geval door de week ook ritten 132.
Was het overigens niet de bedoeling dat de 8800'en naar Amstelland-Meerlanden verhuizen na hun avontuur in Zeeland?
Die mogelijkheid is er wel maar daar kiezen ze bewust niet voor.... vraag me niet waarom niet.Pim-AllianceB95 schreef:Ja, maar daar heb je dus niet de mogelijkheid om door te koppelen op een andere lijn
Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet 2x/uur?
Wat is de gedachte eigenlijk achter al het externe inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ja zeker! Ik geef even een paar voorbeelden over de lijnen in Zeeuws-Vlaanderen. De lijn 1 uit Oostburg wordt op het busstation in Terneuzen de 6 naar Zelzate en andersom de bus uit Zelzate wordt op zijn beurt de lijn 1 naar Oostburg. Dit is overigens niet ieder half uur/uur zo maar wel regelmatig. Ook wordt wel eens de lijn 20 uit Goes op het busstation in Hulst de lijn 19 naar Breda. En wat ook wel eens gebeurt is dat de chauffeur halverwege wisselt van lijn. Dus dat de chauffeur van de lijn 20 uit Goes op het busstation in Terneuzen de bus pakt van de lijn 10 naar Kloosterzande of de lijn 1 of 6. En in het Westen gebeurt het regelmatig dat de chauffeur vanuit Brugge in Oostburg een halfuur pauze gaat houden en dan de lijn 1 pakt naar Terneuzen ipv door te rijden met de 42 naar Breskens. Ook wordt er in Zeeuws-Vlaanderen gewerkt met pod voertuigen dus het gebeurt vaak dat men halverwege de rit wisselt met een andere chauffeur. Dit gebeurt vaak op vaste plekken zoals het busstation in Terneuzen en de bushalte aan de Zeldenrustlaan in Terneuzen. Dus het rondje om de kerk kennen we hier niet. Alhoewel er hier genoeg kerken zijn :DBusFreakRotterdam schreef:Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet 2x/uur?
Wat is de gedachte eigenlijk achter al het externe inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ik ga er vanuit dat dat in Zeeland niet zo is, Connexxion heeft sowieso een goed systeem. Het rondje om de kerk is hier totaal niet. Afgelopen weekend lijn 106 gebruikt op Voorne-Putten en de die ging op het eindpunt over als lijn 105 direct door! :D Ga er vanuit dat er in Zeeland ook lijnen aan elkaar gekoppeld zijn!
Misschien hebben mensen voorbeelden van lijnen die aan elkaar gekoppeld zijn in Zeeland?
Ik weet dat lijn 133 aan lijn 102 gekoppeld is.BusFreakRotterdam schreef:Ik heb gevraagd waarom dat niet zo is omdat ik een keer de bus gemist heb en toen zei de chauffeur over 40 minuten vertrek ik weer. Ik kreeg als antwoord van de klantenservice terug, dat de kosten voor een half-uursdienst niet opwegen tegen de inkomensten en dat het derhalve goedkoper is om de bus 40 minuten te laten staan op het begin en eindpunt.CamilleKreemers schreef:waarom rijden ze dan niet e inhuren van bussen en personeel? Dat zou toch efficiënter kunnen als alles binnen een bedrijf wordt gehouden?
Ik ga er vanuit dat dat in Zeeland niet zo is, Connexxion heeft sowieso een goed systeem. Het rondje om de kerk is hier totaal niet. Afgelopen weekend lijn 106 gebruikt op Voorne-Putten en de die ging op het eindpunt over als lijn 105 direct door! :D Ga er vanuit dat er in Zeeland ook lijnen aan elkaar gekoppeld zijn!
Misschien hebben mensen voorbeelden van lijnen die aan elkaar gekoppeld zijn in Zeeland?