Re: Openbaar vervoer Zeeland
Geplaatst: ma 29 jun 2015, 08:42
Ik zag dacht ik net de 5581 met reclame rondrijden. Zo zonde.
Geen bus is nog meer zonde, want dat is het resultaat als er geen reklame op mag.henk1234 schreef:Ik zag dacht ik net de 5581 met reclame rondrijden. Zo zonde.
Crossway is het bustypehuibf schreef:Kriskras? Het moet wel netjes gebeuren....
Is het in mijn ogen ook, een taxi kan makkelijk op iedere halte reizigers ophalen.huibf schreef:Maar dan ook wel stoppen op alle tussengelegen halten.sirvinniei schreef:Ik zie er meel heil in om haltetaxis als volwaardige belbussen te laten rijden (en in de spits misschien zelfs als gewone bus/haltetaxis)
Mijn mening is dat het idioot is dat een haltetaxi niet alle halten aandoet.
Ik denk dat ze geëxporteerd worden? (Zelfde lot als de meeste volvo's van Veolia van de Brabantliner.)Milco schreef:Waar zullen de wagens naartoe gaan als ze in Zeeland niet meer nodig zijn? In IJsselmond zijn ze immers ook niet nodig.
Wij Zeeuwen zeggen Zeeuws-Vlaanderen tegen Zuid-Zeeland Ik heb straks weer dienst ik zal eens n foto maken van onze koelkast die in iedere bus is ingebouwd. Ik heb daar namelijk nog geen foto's van gezien. Met dit warme weer is dat ideaal :Dregenmaker schreef:Dat zijn volvo's van OV regio IJsselmond (dochter Connexxion) en rijden tijdelijk in zuid-zeeland.
Met die tweede "haltetaxi" in mijn post bedoelde ik lijntaxi.Mr-W schreef:Crossway is het bustypehuibf schreef:Kriskras? Het moet wel netjes gebeuren....Is het in mijn ogen ook, een taxi kan makkelijk op iedere halte reizigers ophalen.huibf schreef:Maar dan ook wel stoppen op alle tussengelegen halten.sirvinniei schreef:Ik zie er meel heil in om haltetaxis als volwaardige belbussen te laten rijden (en in de spits misschien zelfs als gewone bus/haltetaxis)
Mijn mening is dat het idioot is dat een haltetaxi niet alle halten aandoet.
Een dienstregeling is juist onzinnig. Stel dat er alleen een reiziger tussen Tholen Hertenkamp en Oude Tonge busstation voor Lijn 990 is die wil overstappen op lijn 133 naar Zierikzee dan kan ie later worden opgehaald dan wanneer er ook iemand mee moet uit Vossemeer.sirvinniei schreef:Met die tweede "haltetaxi" in mijn post bedoelde ik lijntaxi.Mr-W schreef:Crossway is het bustypehuibf schreef:Kriskras? Het moet wel netjes gebeuren....Is het in mijn ogen ook, een taxi kan makkelijk op iedere halte reizigers ophalen.huibf schreef:Maar dan ook wel stoppen op alle tussengelegen halten.sirvinniei schreef:Ik zie er meel heil in om haltetaxis als volwaardige belbussen te laten rijden (en in de spits misschien zelfs als gewone bus/haltetaxis)
Mijn mening is dat het idioot is dat een haltetaxi niet alle halten aandoet.
Volgens de provincie is het goedkoper om alleen centrale haltes in dorpen aan te doen. Lijkt mij totaal niet logisch. Als zo'n busje toch al moet rijden kan je ’m beter zo vol mogelijk krijgen. Kunnen ze net zo goed de tijden van de standaard ritten van de haltetaxi in de dienstregeling opnemen. Maarja, zoals de provincie ook letterlijk gezegd heeft, ze voorzien 1 derde van hun reizigers aan de haltetaxi kwijt te raken.
Dat heeft dan meer met de route te maken, die lijn zou gewoon in 2 linnen opgesplitst moeten worden zodat er alleen haltetaxis bestaan met directe routes.Mr-W schreef:Een dienstregeling is juist onzinnig. Stel dat er alleen een reiziger tussen Tholen Hertenkamp en Oude Tonge busstation voor Lijn 990 is die wil overstappen op lijn 133 naar Zierikzee dan kan ie later worden opgehaald dan wanneer er ook iemand mee moet uit Vossemeer.sirvinniei schreef:Met die tweede "haltetaxi" in mijn post bedoelde ik lijntaxi.Mr-W schreef:Crossway is het bustypehuibf schreef:Kriskras? Het moet wel netjes gebeuren....Is het in mijn ogen ook, een taxi kan makkelijk op iedere halte reizigers ophalen.huibf schreef:Maar dan ook wel stoppen op alle tussengelegen halten.sirvinniei schreef:Ik zie er meel heil in om haltetaxis als volwaardige belbussen te laten rijden (en in de spits misschien zelfs als gewone bus/haltetaxis)
Mijn mening is dat het idioot is dat een haltetaxi niet alle halten aandoet.
Volgens de provincie is het goedkoper om alleen centrale haltes in dorpen aan te doen. Lijkt mij totaal niet logisch. Als zo'n busje toch al moet rijden kan je ’m beter zo vol mogelijk krijgen. Kunnen ze net zo goed de tijden van de standaard ritten van de haltetaxi in de dienstregeling opnemen. Maarja, zoals de provincie ook letterlijk gezegd heeft, ze voorzien 1 derde van hun reizigers aan de haltetaxi kwijt te raken.
De vakanties zijn ook nog niet begonnen.datm schreef:Klopt. Ze hebben geen speciale bestickering ofzo. Wel zag ik vandaag de lijn 50 rijden naar Gent en op de display stond Gent Express. Alleen ik vraag mij af hoe populair die bus gaat worden doordeweeks vanmiddag toen ik hem zag rijden zat er in de bus alleen de chauffeur in voor de rest was hij helemaal leeg. Lijkt mij niet rendabel.
Klopt dan kan het wel wat drukker worden en natuurlijk straks met de Gentse Feesten.Ezra schreef:De vakanties zijn ook nog niet begonnen.datm schreef:Klopt. Ze hebben geen speciale bestickering ofzo. Wel zag ik vandaag de lijn 50 rijden naar Gent en op de display stond Gent Express. Alleen ik vraag mij af hoe populair die bus gaat worden doordeweeks vanmiddag toen ik hem zag rijden zat er in de bus alleen de chauffeur in voor de rest was hij helemaal leeg. Lijkt mij niet rendabel.
Nee kan hem ook niet vinden.Milco schreef:http://www.connexxion.nl/reizen/14/nieu ... eland/3840