Pagina 67 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 01 jul 2015, 17:29
door Pim-AllianceB95
Je kunt wel dienstregelingen opvragen na 30-8, maar die lijken inhoudelijk niet anders dan de huidige.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 01 jul 2015, 17:57
door regenmaker
Pim-AllianceB95 schreef:Je kunt wel dienstregelingen opvragen na 30-8, maar die lijken inhoudelijk niet anders dan de huidige.
Ja dat kon je het hele jaar al.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 20:48
door Etienne
Pim-AllianceB95 schreef:Je kunt wel dienstregelingen opvragen na 30-8, maar die lijken inhoudelijk niet anders dan de huidige.
De pagina is nu wel aangepast: KLIK. Opvallend dat enkele dienstregelingen weer hersteld worden voor die van 1 maart en dat ook enkele verbindingen weer terugkeren als voorheen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 21:01
door sirvinniei
huh, ik dacht dat het aandoen van nieuw-vossemeer door 102 dienstregelingtechnisch niet mogelijk was

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 21:07
door regenmaker
De wijzigingen die ik zie zijn grotendeels reparaties van de Dienstregeling van 1 maart 2015 (dus weer terugdraaien). Lijkt erop dat lijn 20 weer via Willem de Zwijgerlaan gaat rijden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 21:17
door datm
Als ik zo de dienstregeling bekijk voor Zeeuws-Vlaanderen vind ik het niet verkeerd. Sluiskil/Sas van Gent zijn weer in de avonduren bereikbaar en de lijn 10 komt weer grotendeels terug. En de nieuwe lijn 612 die grotendeels de oude lijn 12 overneemt. En daarnaast de winterlijn 604 gaat nu van de herfstvakantie tot de meivakantie rijden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 22:06
door Pim-AllianceB95
Ik vond dat de dienstregeling die in maart inging één goede eigenschap had: eindelijk kon men op de kernlijnen in Zeeland weer tot ongeveer twaalf uur 's nachts altijd minimaal eens per uur van de bus gebruikmaken, waardoor je niet alleen heen met de bus kon, maar ook terug. Dat wordt nu helaas weer om zeep geholpen door de kaasschaafmethode toe te passen. Liever had ik gezien dat men de frequentie van bijvoorbeeld lijn 50 buiten de spits weer terug had gebracht naar één rit per uur: dan bespaar je doordeweekse DRU's die conform een simpel rekensommetje vijf keer zoveel opleveren als zondagse DRU's, en gezien de telcijfers is een uurdienst op die lijn echt niet nodig.

Wat me ook een beetje tegenvalt is dat er niks wordt gedaan met de buurtbuslijnen die nu pas beginnen te rijden op het moment dat iedereen al aanwezig moet zijn op school of werk.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 22:19
door regenmaker
Pim-AllianceB95 schreef:Wat me ook een beetje tegenvalt is dat er niks wordt gedaan met de buurtbuslijnen die nu pas beginnen te rijden op het moment dat iedereen al aanwezig moet zijn op school of werk.
Ik denk dat het probleem ligt bij de buurtbusverenigingen/vrijwilligers. Ga maar eens een vrijwilliger zoeken die om half 6 zijn eerste rit wil tijden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 22:32
door Pim-AllianceB95
Half zes is ook weer wat overdreven, maar half acht is toch wel een vereiste. In Groningen lukt dat bij de buurtbussen ook prima. Mocht het toch een heikel punt zijn, dan zullen de eerste ritten met betaalde krachten moeten worden uitgevoerd, die daarna perfect de ouderen van en naar hun theekransjes kunnen rijden :P

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 23:18
door SuperGhost
Waarom niet mensen die in de bijstand zitten een paar uur per week verplicht laten werken als bestuurder van een buurtbus? Zeker op tijden waar moeilijk vrijwilligers voor te vinden zijn zou dat een mooie opvulling zijn. (bewust een paar uur, want het mag niet in de weg zitten van het solliciteren)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 03 jul 2015, 23:21
door Pim-AllianceB95
Dan wordt de overheid werkgever en kunnen zaken langzaam maar zeker wel heel raar gaan lopen, dan laat je namelijk mensen werk uitvoeren voor een bijstandsuitkering en daar wordt arbeid in een hele hoop sectoren opeens een stuk goedkoper van.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 01:12
door datm
In Brabant rijden veel buurtbussen ook al rond 07:30 uur. Maar ik heb het idee dat de buurtbusverenigingen daar meer doen voor hun vrijwilligers dan hier zoals etentjes en dagjes weg met zn allen dat stimuleert de vrijwilligers ook. Dit kunnen de buurtbusverenigingen ook makkelijk betalen omdat op alle buurtbussen reclame wordt gemaakt en dat zie ik hier in Zeeland niet op de buurtbussen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 02:02
door Hans
datm schreef:In Brabant rijden veel buurtbussen ook al rond 07:30 uur. Maar ik heb het idee dat de buurtbusverenigingen daar meer doen voor hun vrijwilligers dan hier zoals etentjes en dagjes weg met zn allen dat stimuleert de vrijwilligers ook. Dit kunnen de buurtbusverenigingen ook makkelijk betalen omdat op alle buurtbussen reclame wordt gemaakt en dat zie ik hier in Zeeland niet op de buurtbussen.
Misschien MAG reclame op de buurtbussen in Zeeland wel helemaal niet.
Of moet dat allemaal nog geregeld worden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 07:28
door BusFreakRotterdam
Hans schreef:
datm schreef:In Brabant rijden veel buurtbussen ook al rond 07:30 uur. Maar ik heb het idee dat de buurtbusverenigingen daar meer doen voor hun vrijwilligers dan hier zoals etentjes en dagjes weg met zn allen dat stimuleert de vrijwilligers ook. Dit kunnen de buurtbusverenigingen ook makkelijk betalen omdat op alle buurtbussen reclame wordt gemaakt en dat zie ik hier in Zeeland niet op de buurtbussen.
Misschien MAG reclame op de buurtbussen in Zeeland wel helemaal niet.
Of moet dat allemaal nog geregeld worden.
Als er op een grote bus reclame mag komen gewoon over de "DoorZeeland" livery heen, wat er niet uitziet, zoals je in eerdere reacties kan lezen, zou het ook gewoon op de buurtbussen mogen. Is een organisatie Connexxion en ook een firma die de bussen voorziet van reclame.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 10:26
door Mr-W
Pim-AllianceB95 schreef:Ik vond dat de dienstregeling die in maart inging één goede eigenschap had: eindelijk kon men op de kernlijnen in Zeeland weer tot ongeveer twaalf uur 's nachts altijd minimaal eens per uur van de bus gebruikmaken, waardoor je niet alleen heen met de bus kon, maar ook terug.
De Haltetaxi vormt dan het alternatief tot 23:00 lijkt me. (00:00 lijkt me persoonlijk een betere eindtijd)
Verder vertrokken veel kernlijnen al met hun laatste rit rond 22:00 met een rit die nog de volledige route rijdt.
Pim-AllianceB95 schreef: Dat wordt nu helaas weer om zeep geholpen door de kaasschaafmethode toe te passen. Liever had ik gezien dat men de frequentie van bijvoorbeeld lijn 50 buiten de spits weer terug had gebracht naar één rit per uur: dan bespaar je doordeweekse DRU's die conform een simpel rekensommetje vijf keer zoveel opleveren als zondagse DRU's, en gezien de telcijfers is een uurdienst op die lijn echt niet nodig.
Lijn 133 terug naar een 2 uursdienst tussen Middelburg en Renesse vind ik wel erg skeer, in de periode vanaf april tot eind september zitten er ruim voldoende reizigers in om een uursdienst te rechtvaardigen (veel met een SD-pas)

Ook lijn 134 blijft een ringlijn. Vraag me af of die ringlijn niet veel zwakker is dan de oude route met een extra overstappunt in Renesse. In Limburg weet ik dat het concept geflopt is in de regio Roermond.
SuperGhost schreef:Waarom niet mensen die in de bijstand zitten een paar uur per week verplicht laten werken als bestuurder van een buurtbus? Zeker op tijden waar moeilijk vrijwilligers voor te vinden zijn zou dat een mooie opvulling zijn. (bewust een paar uur, want het mag niet in de weg zitten van het solliciteren)
Via het re-integratiebedrijf is dit mogelijk in sommige gevallen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 12:27
door bartjemestrom
Ik zie de ringlijnen van Roermond nog steeds rijden. Ken er geen directe meningen van, maar men komt er toch mee thuis?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 12:53
door Hans
BusFreakRotterdam schreef:
Hans schreef:
datm schreef:In Brabant rijden veel buurtbussen ook al rond 07:30 uur. Maar ik heb het idee dat de buurtbusverenigingen daar meer doen voor hun vrijwilligers dan hier zoals etentjes en dagjes weg met zn allen dat stimuleert de vrijwilligers ook. Dit kunnen de buurtbusverenigingen ook makkelijk betalen omdat op alle buurtbussen reclame wordt gemaakt en dat zie ik hier in Zeeland niet op de buurtbussen.
Misschien MAG reclame op de buurtbussen in Zeeland wel helemaal niet.
Of moet dat allemaal nog geregeld worden.
Als er op een grote bus reclame mag komen gewoon over de "DoorZeeland" livery heen, wat er niet uitziet, zoals je in eerdere reacties kan lezen, zou het ook gewoon op de buurtbussen mogen. Is een organisatie Connexxion en ook een firma die de bussen voorziet van reclame.
Dat heeft niets met 'een organisatie' te maken. Als er in het bestek van de provincie Zeeland staat dat de buurtbussen NIET voorzien mogen worden van reclame en gewone bussen wel, dan gebeurt dat zo. Maar OF dat zo is weet ik niet. Dat schrijf ik dus ook "MAG" misschien niet.

Daarna maak ik nog de opmerking dat de reclame voor de buurtbussen wellicht nog geregeld moet worden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 13:49
door Suus
bartjemestrom schreef:Ik zie de ringlijnen van Roermond nog steeds rijden. Ken er geen directe meningen van, maar men komt er toch mee thuis?
De rijtijd is eigenlijk te lang. Je kan er vanuit de trein in Roermond wel mee thuiskomen maar je komt te laat in Roermond aan om de trein te kunnen halen. Het bespaart bussen maar je kan maar 50% van de klanten goed bedienen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 05 jul 2015, 16:59
door Pim-AllianceB95
Mr-W schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Ik vond dat de dienstregeling die in maart inging één goede eigenschap had: eindelijk kon men op de kernlijnen in Zeeland weer tot ongeveer twaalf uur 's nachts altijd minimaal eens per uur van de bus gebruikmaken, waardoor je niet alleen heen met de bus kon, maar ook terug.
De Haltetaxi vormt dan het alternatief tot 23:00 lijkt me. (00:00 lijkt me persoonlijk een betere eindtijd)
Verder vertrokken veel kernlijnen al met hun laatste rit rond 22:00 met een rit die nog de volledige route rijdt.
.
Ik vraag me af of men een reservatie van de haltetaxi op een kernnetverbinding accepteert. Gisteravond zat ik in de laatste slag 58, en die had zowaar een goede bezetting (terug zelfs beter dan in de spits, maar dat kwam door een groep jongeren die naar een gala gingen). Er wordt dus wel gebruik van gemaakt, en dat wordt weer om zeep geholpen. Lijn 133 ben ik ook met je eens, datzelfde geldt trouwens ook voor lijn 50 op zondag. Verbindende lijnen eens per twee uur laten rijden is funest.

Overigens rijdt lijn 133 op bijna alle deeltrajecten tot een uur of twaalf, voor 20 en 50 is het inderdaad wel rond 23:15 afgelopen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 14:41
door datm
TERNEUZEN - Tijdens de Gentse Feesten zet Connexxion nachtbussen in naar Terneuzen. Om 0.00 uur en 03.00 uur rijdt een extra bus.

Voor wie zeker wil zijn van een plaatsje in de bus: passagiers kunnen via internet tickets kopen voor de bus.

Wie niet zo laat wil vertrekken kan gebruik maken van lijn 50, de reguliere dienst tussen Middelburg en Gent. De laatste bus van deze uursdienst tijdens de zomer vertrekt om 22.12 uur vanuit Gent.

Bron: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-vlaander ... o.facebook

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 16:29
door datm
161 nieuwe, schone bussen voor Zeeuws openbaar vervoer
Connexxion zorgt vanaf maandag met 161 nieuwe voertuigen voor het openbaar vervoer in Zeeland. Er zitten 60 nieuwe euro-6-bussen bij, die voldoen aan de hoogste milieunormen, en 43 aardgasbussen.
Ook zijn er nieuwe buurtbussen aangeschaft. Connexxion heeft de nieuwe vloot maandag gepresenteerd. De voertuigen zijn te herkennen aan de huisstijl ‘doorZeeland’.

Bron: http://www.nu.nl/beveland/4082647/161-n ... rvoer.html

Waar komen die andere 58 bussen vandaan? Ik kan mij niet voorstellen dat deze allemaal van AMZ, Van Oeveren en TCR zijn. En daarnaast zijn er 52 nieuwe euro 6 bussen besteld en geen 60.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 06 jul 2015, 16:36
door Pim-AllianceB95
Buurtbusjes.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 07 jul 2015, 14:38
door datm
Pim-AllianceB95 schreef:Buurtbusjes.
58 buurtbussen? Wees eens wat concreter in je antwoord?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 07 jul 2015, 14:42
door Pim-AllianceB95
Dat neem ik aan ja, want zo staat het in het persbericht, dacht ik.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 08 jul 2015, 14:21
door Pim-AllianceB95
Misschien nog een toevoeging voor de wiki: Van Oeveren rijdt ook op lijn 56 en 58.