Pagina 78 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 15 okt 2015, 13:51
door Etienne
Vermoedelijk lijn 20.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 15 okt 2015, 13:56
door datm
Lijn 20 vanuit Terneuzen naar Goes. Ik heb het vermoeden dat CXX een andere gelede bus gaat inzetten. Want ze hebben in Zeeland maar 10 stuks 9264-9274 en in de spitsuren zijn ze alle 10 nodig.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: vr 16 okt 2015, 16:17
door Pim-AllianceB95
Dat zijn er dus 11.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 17 okt 2015, 10:01
door Mr-W
Pim-AllianceB95 schreef:Dat zijn er dus 11.
Dat betekend dat er een reservebus is :wink:
datm schreef: Ik heb het vermoeden dat CXX een andere gelede bus gaat inzetten. Want ze hebben in Zeeland maar 10 stuks 9264-9274 en in de spitsuren zijn ze alle 10 nodig.
Is dit de maandagochtend en de vrijdagmiddag spits waarbij er extra (geleed) materieel wordt ingezet op Lijn 19 of zijn er iedere dag 10 gelede bussen nodig ? Wat het lastig maakt bij het zoeken van een vervangende bus is dat hij over een streekinterieur moet beschikken, terwijl de meeste gelede bussen een stadsinterieur hebben.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 17 okt 2015, 10:04
door regenmaker
Mr-W schreef:Is dit de maandagochtend en de vrijdagmiddag spits waarbij er extra (geleed) materieel wordt ingezet op Lijn 19 of zijn er iedere dag 10 gelede bussen nodig ? Wat het lastig maakt bij het zoeken van een vervangende bus is dat hij over een streekinterieur moet beschikken, terwijl de meeste gelede bussen een stadsinterieur hebben.
Hoezo moet het per se streekinterieur hebben?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 17 okt 2015, 10:13
door PatrickM
mr-W schreef:Wat het lastig maakt bij het zoeken van een vervangende bus is dat hij over een streekinterieur moet beschikken, terwijl de meeste gelede bussen een stadsinterieur hebben.
als Connexxion een vervangende bus zoekt, kunnen ze misschien wel een oude dieselbus uit sint-Maartensdijk terug in dienst nemen.
Regenmaker schreef:Hoezo moet het per se streekinterieur hebben?
Omdat het niet zo fijn is om lange afstanden te moeten staan.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: za 17 okt 2015, 18:49
door Pim-AllianceB95
Mr-W schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Dat zijn er dus 11.
Dat betekend dat er een reservebus is :wink:
Mogelijk is er een reservebus, ja, maar dat betekenT dat er nog steeds niet dat ze 'alle' tien nodig zijn. Nou ja, nu wel misschien, natuurlijk :mrgreen:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 10:48
door Mr-W
henk1234 schreef:
mr-W schreef:Wat het lastig maakt bij het zoeken van een vervangende bus is dat hij over een streekinterieur moet beschikken, terwijl de meeste gelede bussen een stadsinterieur hebben.
als Connexxion een vervangende bus zoekt, kunnen ze misschien wel een oude dieselbus uit sint-Maartensdijk terug in dienst nemen.
Als tijdelijke oplossing staat de provincie dat misschien toe, maar die bussen voldoen volgens mij niet aan de concessie eisen.
henk1234 schreef:
Regenmaker schreef:Hoezo moet het per se streekinterieur hebben?
Omdat het niet zo fijn is om lange afstanden te moeten staan.
Precies dit :pos:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: zo 18 okt 2015, 12:23
door Pim-AllianceB95
Nijmegen zal ook wel geen geleed gasspul overhebben...

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 19 okt 2015, 09:27
door Michael
Dat heb je helemaal goed. Alle geledes zijn nodig voor lijn 10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 19 okt 2015, 17:08
door datm
De Connexxion Amba 8301 staat nu tijdelijk op de stalling van Terneuzen ter vervanging van de 9272.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 okt 2015, 17:15
door sirvinniei
Wordt de 569 nog met een procity gereden nu het een buurtbus is?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 okt 2015, 19:41
door BusFreakRotterdam
Het is een "buurtbus" als werknaam voor lijn 569 maar volgens mij wordt er nog steeds gewoon met de procity gereden. Connexxion gebruikt de werknaam "servicebus" niet meer. :wink:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: ma 26 okt 2015, 20:27
door sirvinniei
Dus hij wordt niet alleen met vrijwilligers gereden? Procity is toch een midi bus?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 okt 2015, 01:10
door BusFreakRotterdam
Deze lijn wordt gereden door vaste betaalde chauffeurs van Connexxion. Omdat deze lijn een buurtbusfunctie heeft is hij bij het ingaan van de nieuwe concessie en dienstregeling omgenummerd van lijn 69 naar lijn 569. In de praktijk wordt deze lijn gereden met een procity en vaste betaalde chauffeurs. Omdat Connexxion de term "Servicebus" in de nieuwe concessie niet langer gebruikt hangt er nu het stickertje "Buurtbus" aan deze lijn... in de praktijk is er helemaal niks veranderd! Route, dienstregeling, bus, chauffeurs allemaal hetzelfde gebleven! :wink:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 okt 2015, 09:58
door Pim-AllianceB95
Tarief is gelukkig wel gewijzigd, dienstregeling dacht ik ook (koopavonden eruit, hoewel dat misschien al eerder was gebeurd, en de maandag eruit)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 okt 2015, 10:00
door BusFreakRotterdam
Koopavonden waren er al heel lang uit en op basis van de vervoerscijfers hebben ze de maandagen geschrapt per 1 maart maar of dat dat nou zo'n gemis is voor de reiziger, reed doordat de winkels op maandag pas in de middag open gaan vaker leeg dan met passagiers! Die enkeling kan nu mooi de haltetaxi pakken.... :wink:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 okt 2015, 10:22
door Pim-AllianceB95
Ik zeg niet dat het een gemis is, het is alleen niet hetzelfde gebleven.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 27 okt 2015, 10:35
door BusFreakRotterdam
En ik bedoelde dat die maandagen inmiddels al bijna 7 maanden weg zijn en koopavonden al veel langer.... dus om op de vragen van de andere reageerder terug te komen, alles is hetzelfde gebleven muv koopavonden en maandagen maar dat is nu al 7 maanden zo en inmiddels geen verandering meer. Buurtbus wat geen buurtbus is, aldus Connexxion.

Aanhouding in Vlissingen op basis camerabeelden in bus

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 17:34
door Mr-W
VLISSINGEN - Een buspassagiere is deze week in Vlissingen aangehouden op basis van in de bus gemaakte camerabeelden.
Zij had gereisd met gestolen ongestempelde buskaartjes. De buskaartjes zijn 15 oktober al gestolen van een buschauffeur op lijn 58 (Vlissingen-Middelburg). Een mannelijke passagier van rond de twintig jaar heeft dit gedaan, vertelt woordvoerder Hendri Beltman van Connexxion. Afgelopen zaterdag en maandag stapte de nu aangehouden buspassagiere, Ook van rond de twintig jaar, met ongestempelde kaartjes in de bus, die je gewoonlijk alleen in de bus kunt kopen.
PZC.nl

Buurtbus 507 blijft voorlopig nog rijden

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 18:09
door PatrickM
MIDDELBURG - De provincie gaat niet akkoord met het opheffen van buurtbus 507 die tussen Axel en Sint Jansteen rijdt. Vervoersbedrijf Connexxion wilde de buslijn opheffen omdat er niet genoeg vrijwilligers zijn.

omroepzeeland.nl

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 18:58
door Mr-W
3000 reizigers per jaar voor een buurbus valt me niet tegen. Hoeveel vrijwilligers ontbreken er nog ? Als ze er erg weinig hebben kunnen ze ook deels mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt inzetten. (zodat ze iedere dag een dienst van 4 of 6 uur kunnen draaien)

@lijn 42 kan ik de hele rit gebruik maken van mijn OVC (met saldo & studentenreisproduct) of moet je nog steeds een kaartje kopen in de bus.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 19:30
door Wubbo
3000 reizigers per jaar, is 60 per week, is 12 per (werk)dag, verdeeld over 20 ritten, is iets meer dan een halve reiziger per rit. Klinkt niet als veel.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 21:00
door datm
Wubbo schreef:3000 reizigers per jaar, is 60 per week, is 12 per (werk)dag, verdeeld over 20 ritten, is iets meer dan een halve reiziger per rit. Klinkt niet als veel.
Met de voorganger van deze lijn (lijn 7) was het wel iets drukker dan een halve reiziger per rit. Vaak zat er per rit toch een aantal man in deze busjes en ze reden ook nog ieder uur per richting. Vooral het stuk in de ochtend en middag spits zat het tussen Terneuzen en Koewacht zo vol dat er altijd versterking mee reed. Alleen op de zaterdag en zondag was het aantal passagiers erg weinig. Ik heb het idee dat de lijn 507 niet aantrekkelijk genoeg is voor de passagiers aangezien er overgestapt dient te worden in Axel en niet meer wordt doorgereden naar Hulst. En de eerste bus van de 507 vertrekt pas om half 9 in de ochtend na de spits terwijl zijn voorganger al om 07:00 uur vertrok. Dus de reizigers gaan op zoek naar andere alternatieven.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 28 okt 2015, 21:04
door Pim-AllianceB95
Maar daar rijdt lijn 660 ook in de spits, toch?