Pagina 9 van 139

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 14:41
door Nitein-Repart
CamilleKreemers schreef:we hoeven de hele rataplan niet te hebben van de inschrijving. Gewoon globaal aangeven welke verbinding er is geboden met welke frequentie zou al genoeg zijn.
De provincie kan toch alle offertes als PDFje op de site zetten. Zo kunnen de OV-liefhebbers alles bekijken en zelf oordelen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 14:45
door CamilleKreemers
ik denk dat voor ons het belangrijkste frequenties en aansluitingen zijn, samen met een lijnennetkaart. Als ze die dingen nu vrijgeven ben ik tevreden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 15:12
door Z2N
De biedingen omvatten ook financiële informatie, en die informatie is bedrijfsgevoelig en daarom geheim.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 15:23
door CamilleKreemers
ik hoef die dingen ook niet te weten,
alleen frequenties en een lijnennet.

Alle overige informatie kan me gestolen worden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 17:10
door Karl
Als je het beter weet, dan WOB je de provincie toch. Heb je in ieder geval binnen twee maanden alles in huis. :pos:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 17:15
door huibe
De WOB gaat niet op omdat het gaat om bedrijf gevoelige informatie.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 17:33
door Karl
Maar dan hoort hij het eens van een ander.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 19:39
door CamilleKreemers
Karl, voor je nog pissiger op me wordt: In welke manier is frequenties bedrijfsgevoelig? Ik stel kennelijk een achterlijk idee op als er gezocht wordt naar frequenties die worden geboden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 19:52
door Nitein-Repart
Ben benieuwd naar op welke factoren bieding van vervoerder A beter is dan de bieding van vervoerder B. Openheid van zaken is juist een goed idee.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 19:56
door CamilleKreemers
Erno, ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord van Karl. Kennelijk is frequenties topgeheim. We vragen toch geen DRU-tarieven? We vragen gewoon om frequenties op huidige lijnen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 20:04
door Nitein-Repart
En als de lijnvoeringen en frequenties in de biedingen van Arriva, Syntus en Connexxion nauwelijks verschillen, laten we ervan uit gaan dat geen van drieen een flutbod doet. Ik wil in ieder geval weten waarop Connexxion voorsprong heeft ten opzichte van Arriva en Syntus. En verder geeft openheid van zaken juist verbetering. Concurrenten kunnen van andere leren wat ze goed en fout doen en hierop zijn alleen verbeteringen mogelijk. Dat lijkt me een positieve gedachte.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: di 06 mei 2014, 20:11
door CamilleKreemers
aldus de provincie "De provincie verkoos Connexxion met name boven de andere inschrijvers door de contacten die de vervoersmaatschappij heeft opgebouwd, zeker met het onderwijs."

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 10:33
door MdJ
Deze informatie (frequenties van andere vervoerders) zal nooit openbaar gemaakt worden.

Al is het alleen maar omdat er dan een beeld ontstaat dat er op frequenties is gelet bij het kiezen van de "beste"offerte. (want: er is geen andere informatie beschikbaar = de enige informatie).Dat wil je niet, omdat er uiteraard meer dingen spelen. Wat doen media: die halen alleen de extremen eruit.

En als zij het niet doen, dan doen de Provinciale Staten wel. Die gaan weer opheldering vragen aan de verantwoordelijk gedeputeerde. En dan krijg je politiek geneuzel op ritniveau. En dat wil je ten alle tijde voorkomen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 10:38
door CamilleKreemers
oke, daar zit wat in. laten we het verkleinen. Wat is nu het bod geweest van de gekozen vervoerder? Dat kan desnoods na verstrijken van de bezwaarperiode.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 11:20
door Karl
CamilleKreemers schreef:Karl, voor je nog pissiger op me wordt: In welke manier is frequenties bedrijfsgevoelig? Ik stel kennelijk een achterlijk idee op als er gezocht wordt naar frequenties die worden geboden.
Het is niet perse dat ik dat vind, maar wel dat de aanbieders dat vinden. Als de aanbestedende partij in het bestek vermeldt dat met gegevens vertrouwelijk wordt omgegaan, dan heb je je daar ook aan te houden. Een vervoerder doet een investering van pak 'em beet een ton of drie, vier en dan wil je niet dat die informatie (die je hebt verzameld) te grabbel wordt gegooid.

Als je openbaarheid wel nastreeft, dan moet je dat bij het begin van het traject vermelden en eventueel voor elke bieder een zak 'onkostenvergoeding' neerleggen. Dat kost je dan wel een miljoen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 12:08
door CamilleKreemers
Beetje jammer dat die aanbestedingen zo duur moeten zijn.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 16:20
door Statler Rail
De inhoud van het Vervoersplan (met daarin lijnvoering, frequenties, dienstregeling) is zéér vertrouwelijk. Het geeft namelijk ook een inkijkje in wat een vervoerder kán en wil bieden en is daarom ook interessant voor toekomstige aanbestedingen in andere regio's. Tijdens een aanbesteding kan elk kleine beetje informatie over de bieding van een "conculega" nou net dát voordeeltje opleveren waardoor je de aanbesteding wint.

Een speciale commissie die gebonden is aan geheimhouding beoordeelt de biedingen van de vervoerders. No way dat deze informatie met OV-liefhebbers wordt gedeeld.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 16:38
door CamilleKreemers
oke, nu snap ik waarom het nu zo geheimzinnig blijft. Uiteindelijk komt de concurrent het toch te weten wat de vervoerder geboden heeft?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 17:51
door Hainje
Het zal altijd een schatting blijven wat de concurrent heeft geboden. Je weet immers nooit hoe de DRU prijs precies is opgebouwd bij hen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: wo 21 mei 2014, 15:10
door CamilleKreemers
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/c ... -1.4367228
MIDDELBURG - Zeeuwen die willen weten welke vaste buslijnen eind dit jaar verdwijnen danwel erbij komen en hoe het flexnet voor het platteland eruit ziet, moeten nog even geduld hebben.

Dat liet gedeputeerde George van Heukelom (SGP/openbaar vervoer) maandag in de commissie economie en mobiliteit weten. Hij reageerde daarmee op opmerkingen van Statenlid Frits de Kaart (PvdA), die zei dat zowel reizigers als gemeentebestuurders eindelijk eens willen weten hoe het busvervoer, dat met veel minder geld moet worden uitgevoerd, met ingang van volgend jaar wordt geregeld.

Drie weken geleden werd de nieuwe concessie voor het openbaar vervoer gegund aan Connexxion. De termijn om beroep aan te tekenen tegen de gunning eindigt begin juni. Van Heukelom zei dat Connexxion, die de komende tien jaar het busvervoer in Zeeland uitvoert, daarom pas op 5 juni de vaste buslijnen in het kernnet bekendmaakt. In het najaar volgt uitleg over het flexnet. Dat bestaat uit tot nu toe vijftien buurtbussen die op vaste tijden rijden. Ze worden bestuurd door vrijwilligers, maar voeren wel het Connexxion-logo. Wie op andere tijden wil reizen, kan gebruik maken van zogeheten haltetaxi's, die moeten worden besteld. Dat zijn taxibusjes die ook zullen rijden voor mensen met een WMO-pas.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 mei 2014, 13:44
door Anne
Bij Concessie Zaanstreek:
Rickingsh schreef:Buurtbus 456 per direct gestopt.

De Buurtbus Vereniging Zaanstreek-Zuid heeft met onmiddellijke ingang besloten het succesvolle buurtbus project te stoppen. Het UWV heeft aangegeven de vrijwilligers, die een uitkering ontvangen van het UWV, te korten op hun uitkering, en daardoor brengt het UWV de buurtbus in de onmogelijkheid om haar dienstverlening voort te zetten.
Lees meer...

Als dit ook gaat gelden in het Zeeuwse valt de bodem weg onder het "Flexnet" dat is gepland met Buurtbussen.

Eerder dit jaar zijn al in Zeeuwsch Vlaanderen een aantal met 8-pers busjes gereden lijnen vervangen door Buurtbussen.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:01
door Nitein-Repart
Wat is het verschil tussen een 8-persoonsbusje en een buurtbus?

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:04
door Somoht
Gezien de reactie van het UWV kun je wel een bom onder de NL'se buurtbussen verwachten ja. Dan moeten die buurtbussen volledig gaan rijden op een chauffeurspool van AOW'ers en sociale werkplaatsen (zoals in Lelystad)

[1] http://www.rtvnh.nl/nieuws/143901/%26qu ... %26quot%3B

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 mei 2014, 14:47
door Anne
Erno-BE schreef:Wat is het verschil tussen een 8-persoonsbusje en een buurtbus?
De 8-pers busjes worden door beroepskrachten gereden.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Geplaatst: do 22 mei 2014, 16:06
door Frans F
Somoht schreef:Gezien de reactie van het UWV kun je wel een bom onder de NL'se buurtbussen verwachten ja.
In Brabant worden voor zover ik weet nauwelijks werklozen ingezet. Traditioneel wordt daar gewerkt met pre-pensioeners, AOW'ers en huisvrouwen.